The Dutch corner 2009.

Maar kijk, het werkt weer, als je de datum goed hebt, dan geeft volle maan meestal een verandering in trend. Dagje meer of minder maakt nie uit nie.
 
Eigen werk eerst......

Muy Grande,

De data klopten niet zo maar een beetje niet maar met een spreiding van meer als een jaar volledig niet als in drie maal proberen doet u maar wat en op basis van koershistorie, of erger nog afgeleide daarvan, een datum achteraf invullen. Op geen enkele wijze heb ik zin in een wellis/nietes tennis spelletje, dus gewoon maar in de stijl welke mij gewoon is. Wanneer de data waar u mee schermt werkelijk zo goed zouden zijn als u ons wijs probeert te maken, waarom bent u dan überhaupt nog bezig met vragen laat staan antwoorden daarop. Aanzien u zelf met de maffia zwijgplicht op de proppen bent gekomen plaatst u zelf dat label op.

Niet zomaar onder een steen vandaan gekropen een laatste plaatje over het onderwerp omdat meten nu eenmaal weten is en gissen gewoon missen blijft. Zonder fouten gemaakt in , eh, Excel en geeft niet alleen keurig alle data maar ook of het nou een Hoog of een Laag is/nog gaat worden; niet alleen in de afgelopen 100 jaar maar ook in de komende voor diegenen die mijn erfenis gaan beheren. En tot slot mag u best wel eens dat lezen wat al een tijdje voor uw neus staat, geen beste mosselbeurt van u ook al typeert u het als “snel”.

Mvrg.
 

Attachments

  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    21 KB · Views: 301
The Dutch Clown,

Kunt u misschien een tipje van de sluier oplichten, voor mij, die al die cryptische omschrijvingen even ontgaan. Tataaa, mosselen, parels, etc.

Ik heb in een van de eerste draadjes ooit door u geschreven vernomen dat u niet zo blij was met het forum waar u zat en bent hier een Nederlands draadje begonnen.
U zei dat u gebruik maakte van EWP (Elliott Wave Principle neem ik aan), en planetaire cyclus. Nou, de Uranus-Jupiter invloeden etc. Daar heb ik alles over gelezen 180 graden en weet ik wat niet meer. Pluto, die geen planeet is zit in een fase waardoor verandering en negativiteit heerst. Maar echt wijs kan ik er vooralsnog niet van worden.

Zelf gebruik ik Delta, shortterm (4 rotaties), Intermediate term (1 rotatie van de maan om de aarde), long term (1 rotatie van de aarde om de zon) etc.
Nou, omdat ik niet van koffiedik kijken hou, (kan tegen woordig ook niet meer met Senseo), heb ik een wetenschappelijke verklaring gevonden. Daarvoor ben ik helemaal naar een ver gelegen oord getogen en daar geconcludeerd dat de zwaarte kracht en magnetisch veld van onze aarde beinvloed wordt door de zon, planeraire en maan standen en net zoals eb en vloed ook ons gedrag een beetje manipuleerd daar wij voor 90% uit water bestaan.

Dus ik geloof niet dat de hemel lichamen ons gemoed tot op zekere hoogte bepalen, nee, ik weet het zeker.
Nou, zit ik met een probleem.

Ik denk dat de markt op een kritiek punt is beland. We staan op het punt te draaien.
EWP heeft niet het antwoord, ik heb 2 scenario's een die nog wat naar boven kan, en een die naar beneden gaat. Hetzelfde met Delta. Soms is er een duidelijk, maar nu zijn ze beide onbetrouwbaar.
Ook wil ik weten hoever we naar beneden gaan (uiteraard). Dan kan ik bepalen of ik een schuilkelder moet graven, of maar gewoon een nieuw huis kopen.

Ik weet dat de crash van '29 een andere cyclus had dan de huidige crash. EWP zegt dat we in een bear market rally zitten, maar dat zaten we in 2000-2008 ook. Die rallys kunnen dus aardig doordrukken.
Kunt u mij dan even een zetje in de juiste richting geven en een boek aanraden oid?
Ik weet dat u geen fan bent van Cowan;). Gann gaf zijn geheimen niet prijs.
Ben zeer geintereseerd, dank u.
Hoeft niet op het forum, mag ook per PM of email. Zelfs snail mail of sms!
 
AEX projectie

Ongevraagd wil ik hier even mijn visie op de AEX geven.
De correlatie tussen de DJIA en de AEX is enorm en beide markten zitten in hetzelfde EW patroon.
Een zigzag vanaf 190 en deze is bijna ten einde.
Oktober zal nog een positieve maand zijn, daarna consolidatie en een nieuwe negatieve trend.
Het huidige patroon lijkt het meest op een "expanding diagonal", een eind patroon, en een extreme wel te verstaan, die ook een extreme ommekeer geeft. (geeft ELWAVE ook expanding diagonals aan? :))
October is een "softe" maand, waar de planetaire hoeken gunstig zijn voor kopen. Dit zal nog tot eind oktober duren.
Ook de projectie op EWP rekening houdend met een overshoot van de bovenste trendlijn geeft dit tijdframe aan. Delta ziet korte termijn daling en daarna stijgen we weer. Dat kan goed kloppen met de EWP projectie omdat de patronen zich in golven van 3 ontwikkellen. Ik geef lekker geen trading advies maar als dit verhaal stand wil houden moet de laatste bodem ook tot eind oktober de bodem zijn.
 

Attachments

  • AEX 7-10-2009.jpg
    AEX 7-10-2009.jpg
    45.8 KB · Views: 274
Op geen enkele wijze heb ik zin in een wellis/nietes tennis spelletje,
Dat is prima. Cowan is ongetwijfeld een oplichter, bedient zich van Amerikaanse marketing en gebruikt corrupte data. Dit is uw draadje en ik gun u het laatste woord m.b.t. dit onderwerp.

dus gewoon maar in de stijl welke mij gewoon is.
Ik heb even bijgelezen in de oude draadjes de afgelopen dagen, maar die stijl.....die was in uw begintijd hier toch iets anders. De plaatjes waren duidelijk (doch basic), geheimtaal bestond nog niet en de antwoorden op vragen waren hulpvaardig en vriendelijk. Dus wat is gewoon? Maar een grote toename van kennis binnen enkele jaren kan natuurlijk gepaard gaan met een verandering van attitude. Met respect uiteraard....

En tot slot mag u best wel eens dat lezen wat al een tijdje voor uw neus staat, geen beste mosselbeurt van u ook al typeert u het als “snel”.
Mvrg.
Ik heb bij diverse activiteiten in het verleden docenten gehad en zal vele fouten gemaakt hebben. Daar werd ik natuurlijk regelmatig op gewezen. Als ´leerling´hoopte ik dan dat de docent mij niet alleen vertelde dat ik een fout maakte, maar ook wat ik fout deed en hoe ik het kon verbeteren. Die laatste twee punten zorgden er vaak voor dat het de volgende keer beter ging ;)

Maar misschien doelt u op het plaatje en koersdoel van Quick?

Had ik gedacht dat ik alles al wist op TA-gebied, dan had ik hier natuurlijk geen vragen gesteld. Misschien was ik dan wel, tussen mijn uiterst winstgevende trades door, op andere sites mensen gaan beledigen i.v.m. hun gebrek aan kennis en/of domme vraagstelling.

Evengoed gaan we met een vrolijk en fris gemoed verder.

Mvg,

Muy
 
't is wat...

Even terug- danwel doorschakelend...hierbij het plaatje dat mijn beeldscherm momenteel vult..beslissing nog niet gevallen, wachtend op validatie. Ook het andere scenario ligt klaar, wachtend op validatie. Voor je het weet sta je weer beneden..Denk dat hier de grens trader/gokker loopt, maar dat is een gokje haha..

Ben overigens benieuwd of heer Drawdown wordt getroffen door een blik van herkenning bij de onderste indicator..

De Quick-mossel heb ik ook opgevist...voor later.

Edit 13:44
Zoals u weet is het zeker niet mijn bedoeling systemen te kopiëren. Mijn doel is ze te begrijpen om vervolgens te zien of ik ze al dan niet deels kan gebruiken binnen een eigen systeem. Voor de signaleringen die ik voor ogen heb, wil ik wel de juiste gereedschappen hanteren. Was het niet zo dat je ook met een zaag een spijker in de muur kan slaan…alleen is het wat lastig en duurt het langer. Bovendien heb je kans dat de zaag stuk gaat.

De weg naar m’n eerste doel, het begrijpen, vordert gestaag mede dankzij de behulpzame opstelling van…ach ja, een aantal mensen…
Ik begrijp ook dat anderen daar anders over denken. Maar gek genoeg heb ik daar weinig boodschap aan. Inhoud boven toon, in alle opzichten.
 

Attachments

  • AEX.png
    AEX.png
    29.3 KB · Views: 303
Last edited:
Hieronder een plaatje van T3 en T4 voor hr B. Zoek de verschillen :D

Is eigenlijk niet zo belangrijk of het exact gelijk is. Gaat erom of het past binnen het geheel waar u mee werkt en of het daarbinnen een aanvulling is. Let op de fases, daar ziet u wat de toegevoegde waarde is. Per T uiteraard.

Groet,
DD

Ps
Ze verschijnen RT en ja daar loop je het kleinste risico op je positie . :D

Edit 14.41u
Duidelijk hr B., succes daarmee.
 

Attachments

  • ScreenHunter_01 Oct. 08 08.42.gif
    ScreenHunter_01 Oct. 08 08.42.gif
    8.2 KB · Views: 289
Last edited:
Misschien heb je hier iets aan...

We hebben de laatste draadjes van de heer Clown op IEX kunnen vinden: (...) Hopelijk doen we nog iets leerzaams op...

IEX Clown Elliott Wave wk 48 - 2005
IEX.nl - Koffiekamer

Als je gemotiveerd bent... in de archieven vd ieks kun je navigeren door bv. de waarde 1622111 te veranderen. Probleem is alleen dat de indertijd bijgevoegde plaatjes (toen te zien als rode paperclip) niet meer oproepbaar zijn, (althans bij mij).


M Vr Gr, Rambu

PS: In de preview is de link niet weergegeven zoals ik 'm gecopy-paste heb. Dus kijk even of het werkt.
 
Last edited:
Dank u hartelijk voor deze link.

Leuk om te zien dat vier jaar van hard werken zijn vruchten afwerpt in de vorm van een explosieve toename in kennis en vaardigheden.

En geloof me, hard werken aan die kennis en vaardigheden doen we hier echt wel...ook in Excel :)

Daarom, ondanks ons kleine ´geschil´ omtrent Cowan, is de waardering voor de kennis van de heer Clown absoluut aanwezig.

Mvg,

Muy
 
Elliott Wave

Goed Elliott Waves dus...

Ik zal nog eens een plaatje posten dan.
Updates regelmatig op www.mywavez.net

Eurusd lijkt een top te hebben gezet. Om dit vol te houden, moet 4845 houden natuurlijk.
Delta is positief of de index tot November.
Planetaire hoeken zijn gunstig op de index tot November.
GBPUSD is zeer negatief.
 

Attachments

  • eurusd 100909-1h.jpg
    eurusd 100909-1h.jpg
    31.7 KB · Views: 245
Om denken en verwachten uit te sluiten heb je een werkwijze nodig die je in staat stelt om op het juiste moment te reageren. Hieronder het vervolg op mijn vorige chart.

Fijn weekend.

Groet,
DD
 

Attachments

  • ScreenHunter_01 Oct. 23 12.54.gif
    ScreenHunter_01 Oct. 23 12.54.gif
    10.8 KB · Views: 269
Eerst nog even een bruin vlekje wegwerken...

In mijn stapeltje onderhanden werk kwam ik onlangs iets tegen dat mijn aandacht trok en omdat het in een vloek en een zucht neer te zetten was hierbij ter afronding van het compositie werkje van de bruine mevrouw. Een paar van de studie versies kunnen nu het ronde archief in en er blijft er nog maar eentje over.

Een quote;
“”
The Composite Index is a formula I developed to identify divergence failures within the RSI. The formula is protected by copyright by the Library of Congress, but the time has come to release the formula because it has unique properties that traders value. The formula warns when RSI is failing to detect market reversals so that the trader is not caught by the change in trend.
“”

De zelf ontwikkelde TA-tata gereedschappen doen gelukkig toch iets meer dan alleen maar waarschuwen. Ter illustratie de meest recente O missie van het bruine ding al zal dat voor de grijze muisjes wel weer niet evident blijken te zijn.

S6.

EDIT 12:10u
Beste Quick,

Het gegeven dat de bruine mevrouw zo haar stinkende best deed het kreng voor $1000,= aan de man te brengen was de trigger een andere route te kiezen. Nu het kreng “op straat” ligt blijkt het leerproces essentiele waarden toe te hebben gevoegd waarmee het bruine ding verworden is tot een default club instrument. Zo blijft u de de club telkenmale een stapje voor.

You win.

EDIT 14:03u
Bij plaatje2.
Alles staat en valt met kwaliteit en daarvan kunt u verschillende dwarsdoorsneden maken waarbij de nadruk in vrijwel alle waarderingen slechts eendimensionaal is. Laten de het bruine werkje eens op een andere pijnbank leggen en met behulp van de Stichting Correlatie uit de statistiek , neen niet die van Gassie November blunder, waarderen. Met een beetje parameter goochelen verkrijgen we een 0,73 waarde van de stichting. Helaas is ook de disclaimer van toepassing welke u onder ieder financieel product aantreft betrekking hebbende op in het verleden behaalde resultaten. En als trader/belegger wilde u nou juist vooruitkijken.

So you think you can dance.
 

Attachments

  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    69.3 KB · Views: 287
  • aaa2.gif
    aaa2.gif
    24.7 KB · Views: 244
Last edited:
met een missie geen O missie

Ter illustratie de meest recente O missie van het bruine ding al zal dat voor de grijze muisjes wel weer niet evident blijken te zijn.

S6.

het lijkt erop , maar toch weer anders...
 

Attachments

  • aex 20091030.bmp
    1.9 MB · Views: 331
Er lag wat op straat...

En ik pakte het, vertaalde het en viel achterover van de herkenning...dat was stap 1..

Edit 12:40
Oeff, dat is niet één stapje erbij...wel een mooie plaat, duidelijk ook. Thx, de lat ligt weer wat hoger..
 

Attachments

  • CI.png
    CI.png
    37.9 KB · Views: 265
Last edited:
zomaar

En ik pakte het, vertaalde het en viel achterover van de herkenning...dat was stap 1..

een stapje erbij

EDIT 16:03
opstapje voor vervolgbeweging....
 

Attachments

  • aex 20091102hr.bmp
    958.1 KB · Views: 277
  • aex 20091102hr2.bmp
    1.1 MB · Views: 315
Last edited:
Modderfiguur...?

Lijkt wel of ik leer lopen...weer een stapje..

Edit
.....aaaaaaaaahhhhhh.........boem.
 

Attachments

  • AEX.png
    AEX.png
    28.6 KB · Views: 300
Last edited:
Ik zie een ster.. hij staat nog ver.. maar strakjes...

Speciaal voor den snelle & de Kwikfit,

De planetaire cyclus welke het jaar 2009, verhip da’s dit jaar, toch onmiskenbaar in haar greep heeft moet woensdag 4 november toch weer even op de voorgrond treden. Aangezien een der vigerende parameters van richting gaat veranderen ter indicatie van een nieuwe fase in het geheel. Niet toevallig dat eerdere gebeurtenissen dit jaar deze planetaire cyclus betreffende overeen kwamen met relevante koerswaarden op de internationale beurzen. Goed astronomisch gebruik indachtig, plus enne min een beetje. En natuurlijk zoals altijd het ondersteunende bewijs van de “harde signalering” uit de gereedschapskist.

S6.
 
dancing with the stars...

Beste Clown, dank voor de alert, ....ik volg de capriolen van een clown in het water met aandacht...

Beste Boriesch, weinig modder, begint meer op koorddansen te lijken...

groet
 
Top