Clown's Weekly 26.

Clown,
klein vraagje: bent u een non-Mensa trader zoals George C. Lane of een Mensa trader zoals Constance Brown blijkbaar is?
Pacito
 
Pacito said:
Ik gebruik al wat langer analyzer XL. Ik vind dat er weinig zelf aan te sleutelen is.

Pacito kun jij eens toelichten wat jij bedoelt met 'weinig zelf aan sleutelen'? Ik heb zelf ook met een scheef oog naar analyzerXL zitten kijken omdat het naar mijn idee juist super flexibel is. Het is immers excel en je kunt middels macro's in principe alles programeren wat je maar kunt verzinnen. Gezien mijn programmeer kennis dacht ik met analyzerXL een leuke basis te hebben zodat ik het programeren kan beperken. M'n huidige spreadsheets vreten namelijk resources en zijn traag door de slechte programmeer techniek die ik gebruik. Dat is niet erg voor de overwegend EOD data die ik nu gebruik, maar voor intraday gebruik wordt het een hele grote issue....

mvg
Wilco
 
Beste Silent.Trader,
Inderdaad kun je met programmeren een heleboel, maar ik ben niet van plan zelf een programma te schrijven. Ik wil wel parameters kunnen veranderen naar eigen inzicht, zoals in Wallstreet Analyzer.
Pacito
 
Beste Pacito,

Clown voelt zich nooit zo thuis in of bij een club... u heeft de evolutie kunnen volgen op IEX ... het boek van mevrouw Brown is een soort bevestiging dat ik de juiste weg ben ingeslagen.... terwijl er ook weer vragen zijn bijgekomen en nieuwe wegen die nog ontdekt dienen te worden...

Groet.
 
Geachte Clown,

Van de boys van Alex kreeg ik iets gestuurd over hun Speedlines. Bent u hiermee bekend? Dat leek wel te programmeren als Gann levels. Daar moet ik nog ff verder mee. Als dat lukt hoef ik ook geen Eris meer. En hoe meer programs, hoe meer ergenis over de onvolkomendheden.
Zojuist geopti'ed in Hermes. Maandopti. Grappig om te zien dat de favoriet de Alfa ZZ is en als ZZ-waarde 432,31 Leuk. Ook de Bollinger geeft een leuk beeld. BB+ op 438,86. Slot vrijdag 440,25 Dat gaat dus omlaag. Helder.

Goed toch? We kunnen niet zeggen dat we niets geleerd hebben sinds we ons van AW hebben losgemaakt :))

mvg

KvKd

NB. U schreef eerder dat u verwachtte een kruising van de gele stippel 3x1 met de groene 2x1 op vrijdag al. Dat ligt maandag te gebeuren zo te zien. Zoals ik nu kan beoordelen, zullen we maandag lager openen, direkt de lijnen raken of doorbreken en dan is het eigenlijk alleen nog maar een kwestie van "binnen roeien"
 
Last edited:
Beste Clown,
Ik moet u nog bedanken voor de tip het boek van Constance Brown aan te schaffen. Het leest als een detective. Soms huiveren omdat ik sommige dingen niet zelf gezien heb, soms schateren omdat sommige dingen zo voor de hand liggen en (bijna) niemand ze ziet. Het is interessant wegens het denkpatroon. En dan kun je er ook nog wat aan rekenen. Proost, en geniet van het mooie weer.
Pacito
 
Clown,

Als ik jou openingsstuk (zeer goed stuk) achteraf nog een doorlees, dan vallen een aantal dingen op:

-De Jupiter Satun square geeft als Trading set-up Long Reward geoptimaliseerd 14-06 Koop 01-07 Verkoop 100%
Maandag a.s.(uitgaande van een daling ) is de timing voortreffelijk.


-De Mars Saturn conjuct geeft Long Reward geoptimaliseerd 08-06 koop 28-06 Verkoop 70% (7om3 grootste: win 9,55 % verlies 6,76%) en Risk geoptimaliseerd 08-06 koop 25-06 Verkoop 80% (8om2 grootste: win 10,45% verlies 6,64%).
.....en deze valt evenzo in het oog...

zeker de moeite waard om mee te nemen in de aan c.q. verkooptiming.

Nog een vraagje : wat bedoelt u met de afkortingen OK, OV, SV en SK ? ( ik ben een leek wat astronomie betreft).

groet,

albee
 
Pacito said:
Inderdaad kun je met programmeren een heleboel, maar ik ben niet van plan zelf een programma te schrijven. Ik wil wel parameters kunnen veranderen naar eigen inzicht, zoals in Wallstreet Analyzer.

Bedankt, Helder!

mvg
Wilco
 
Beste Albee,

Er lopen wat zaken door elkaar want ik maak melding van een Trading set-up op basis van astronomische aspecten... Long wil dus zeggen OK (Open Koop) en sluiten met SV (sluiten Verkoop) visa versa voor de shorts OV (Open Verkoop) en die weer sluiten geeft SK (Sluiten Koop).

De signalen zijn op het eerste gezicht heel erg goed edoch ik ben er nog niet tevreden over want a) het kost me gewoon simpel weg te veel tijd om het zaakje te verzamelen en analyseren en b) ik heb nog niet het idee dat ik het wetenschappelijk aanpak in de zin zoals ik dat zou willen.

De eerste opzet is straight forward op de Jan Boeren Fluitjes Methode zoals beschreven. Wat ik wil gaan doen is een stuk artificial intelligence over alle astronomische aspecten jagen .. maar ja u begrijpt er is te weinig tijd en te veel te doen.... of was het nu te veel te doen met te weinig tijd.... kortom mijn voornemen mijn computers gisteren middag af te sluiten en pas op zijn vroegst vanavond weer aan te zetten faalt weer giga...

Ben vanmorgen begonnen eerst eens een structuur aan te brengen in het verzamelen van de astronomische aspecten en dan komen de wijn sessies waarin ik onder het genot van een goed glas wijn er nog een neem en nog een... eens ga nadenken hoe ik het een en ander kan automatiseren... want ik ben de mening toegedaan dat mijn computer het rekenwerk moet doen en ikzelf het denk werk..... let wel dat laatste gaat bij de goe gemeente vaak mis omdat men denkt dat de computer ook het denkwerk doet......

Let op want de Retrograde van Mercurius "verstoort" vaak de TA signalen... vorig jaar heb ik GJN in zijn draadje daar als eens fijntjes op gewezen en hoon was toen mijn deel van de goegemeente aldaar.... en dan zijn er natuurlijk ook gewoon weer nieuwe aspecten die een invloed (lees verleden prestaties) hebben en dan zou ik eigenlijk dus een kruising moeten maken van die aspecten met mercurius in retrograde en...pff ik stop ermee..

Groet.
 
Top