The Dutch corner

In drievoud....

All that Jazz uit 64,

Eigenlijk zou uw vraag eerst moeten worden beantwoord met een wedervraag namelijk waarom gebruikt u de CCI indicator uit het brede scala aan indicatoren. En wat is uw doelstelling bij het gebruik van deze indicator. Niet om u het gras voor de voeten weg te maaien maar de CCI indicator is er ook eentje welke thuis hoort in de Technische Analyse groep van “lagging” indicatoren. Men gebruikt daarom deze indicator niet geïsoleerd doch in combinatie met anderen en omgeven door een setje regels waarvan de meest uitgesproken de club van de Houten Klaas is. Het clubje heeft mij nooit kunnen overtuigen doch wellicht dat u zich er thuis voelt.

Zeker wanneer u naar 1 minuut data kijkt dan moet uw koersdata volledig zijn en dat blijkt in de praktijk alleen mogelijk te zijn als u zelf controleert, constateert en repareert. Zelfs Euronext levert geen volledige AEX koersdata file zodat u ook die regelmatig (afgelopen week tweemaal noodzakelijk) moet repareren. Na reparatie weet ik zeker, omdat ik dit gemeten heb, dat ik analyse verricht op een volledige AEX datafile zodat ik niet mis door het onzuivere giswerk.

Voor het vuistje uit Ooit,

Handelen in het Circus doen wij conform de Clown Trading Almanak en het belangrijkste staat beschreven in Regel1 en de verschillende artikels daarvan. U verwart de disciplines handelen en analyse de plaat blijft hangen.

Nummer 9 feiten voor Flipper in een plaatje want blijkbaar houden ze op nummer negen wel van gezelschap.

Een mooi trio-tje van alles wat om de week weer aan te vangen.

EDIT 15:22u
Bedoelt u zo iets... lag nog in de la... LOL

EDIT 16:34u
Pollens, deze plaat lag er nog onder in dezelfde la... la ... la la la la...
 

Attachments

  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    62.1 KB · Views: 278
  • aaa2.gif
    aaa2.gif
    63.8 KB · Views: 266
  • aaa3.gif
    aaa3.gif
    33 KB · Views: 279
Last edited:
Spitsuur op de klok

Nummer 9 feiten voor Flipper in een plaatje want blijkbaar houden ze op nummer negen wel van gezelschap.

Een mooi trio-tje van alles wat om de week weer aan te vangen.

Dat was me ook al opgevallen ben even de George regeltjes op een rijtje aan hetzetten en deze even tematchen met Jimmy S en Donald .Maar u grafiek presentatie programma geeft antwoorden. Heb het programma hier ook moet er alleen wat meer tijd instoppen om de onderkant van de kan tebekijken.
Het is wel leuk tezien dat dingen samen vallen.

Edit 16:13 U slaat de spijker op den kop lol

Edit 20:49 Bij Regel 15 viel het boek open daar kom ik op 23-11-2008
2 Augustus viel ie ook maar zie hem niet in U vermelding rechts was wel in een weekend
en U geeft het overzicht van Juli maarja dat was vroeger
Zo een paar regels per dag lezen anders moet ik echt naar de asprine grijpen lol
ps zie regel 15 niet tussen de Bcriteria van U programma dat zal het mischien verklaren
 
Last edited:
Het aantal Regels vliegt u om de oren....

Beste Flipper,

Ome Sjors geeft in zijn trendbepaling handboekje expliciet aan waarvoor Regel 15 “wonderfully” werkt en in zijn voorbeelden heeft hij het vervolgens expliciet over de jaren 1937 en 1940 waardoor u zonder verder dan de neus lang is te kijken, zijn 10 cent conclusie zou neigen te volgen. Ware het niet dat we hadden afgesproken eerst op Blinkeriaanse wijze zelf eventjes te kijken alvorens naar de conclusie springen. Sterker nog pas op de laatste bladzijde van zijn handboekje heeft Ome Sjors een paar woorden over welke u aan het denken zouden moeten zetten richting de conclusie ten behoeve van algemeen nut en toepasbaarheid.

Ome Sjors heeft het bijvoorbeeld ook niet over de twee hoeken van vandaag welke toch maar mooi weer eens overeenkomen met de richting van de dagbeweging. Hocus Pocus wellicht maar EWP en/of mosselkus zijn dat blijkbaar getuige het vele prutswerk ook om het over WD nog even niet te hebben. Het past precies of niet in harmonie.

Fijne handelsdag.

EDIT 17:00u
De 250,78 een P in somberheid of een U als de hoop in bange dagen… iets met meten voor het vervolg weten.
 
Last edited:
Almanak?

All that Jazz uit 64,

...

Handelen in het Circus doen wij conform de Clown Trading Almanak en het belangrijkste staat beschreven in Regel1 en de verschillende artikels daarvan. U verwart de disciplines handelen en analyse de plaat blijft hangen.

...

Beste Clown,
zeer bedankt voor je reactie!
ik kom later graag op de zaak terug. Later, want ik wil er eens stevig over denken.Er= inhoud van je reactie. Bovendien: de genoemde almanak ken ik nog niet en maakt me nieuwsgierig. Ik ben geheel nieuw hier; kwam ik binnenvallen in een draadje waarin (alleen) de Almanak bespreoken wordt? Ik zal beginnen bij post 1 en ben benieuwd.
Groeten allemaal in elk geval en groene cijfers toegewenst.
 
Vergeet u dan ook niet de 'work in progress' draad...en de weekly draadjes...en de archieven van IEX?

Met excuus voor de bemoeienis.

Sterkte en succes!
 
Iemand zou van het maken van fouten wijzer moeten worden….

Morguh Verveelde,

Wat een advies… heb ik er eentje voor u; aangezien u terug naar de basis bent gegaan onder verwijzing naar anderen die daar ook de mist in gaan; een plaatje van de ieks prutser die de inhoud van het boekje van de bruine mevrouw compleet aan het verkrachten is. Eens zien of uw basis bezoek vruchten heeft afgeworpen.

Fijne Handelsdag.

EDIT 12:04u
Kedeng… Kedeng… whoe hoe…. LOL.

EDIT 17:24u
Beste Flipper,

Een boek lees ik tegenwoordig met de kennis en ervaring van nu anders als wanneer ik het “vroeger” las of zou hebben gelezen. Hiermee geef ik dan ook impliciet aan dat het noodzakelijk is die kennis en ervaring op te bouwen en dat daarbij het meeste wat u leest waarschijnlijk zal afvallen. Reeds eerder gaf ik aan dat ik bijzonder scherp ben op de juistheid van de in het boek opgenomen feiten materiaal. Dus als Sjors Koppijn gebeurtenissen aanhaalt welke meerdere malen per jaar voorkomen doch vervolgens twee jaar eruit plukt om er dan conclusies aan te koppelen als zouden 5 jaar pivots inzichtelijk gemaakt worden, dan haak ik daar op af. Nog even los van zijn opmerking waar het “wonderfully” toepasbaar is. Dit laat natuurlijk niet onverlet dat ik wel wat van de boeken van Sjors K heb opgestoken en dat gebruik bij het ploegen. Overigens zit er in dat wat u verschillende theorieën noemt wel een rode draad of grote gemene deler.

Het esoterische plaatje heeft de vaker gerefereerde 45 jaar cyclus dominant in beeld en daarop interfereert deze week een 20 jaar cyclus. Zoals altijd dient het betere TA-tata gereedschap voor de fine tuning van de prijs en tijd waarden. Van een boek lees ik eerst de inhoudsopgave en vervolgens scan ik de onderwerpen welke mijn interesse hebben om te beoordelen of het de moeite waard is meer energie in te steken. Bij Sjors K zijn trend bepaling handboekje viel mijn oog op de laatste pagina en het daarop geschrevene moest wel leiden tot het nuanceren van het gehele boek.

Cheers.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    85.1 KB · Views: 415
  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    56.6 KB · Views: 347
Last edited:
Goedenmorguh

Ja de IEXsoap bestaat uit velen zeepbeltjes waait vanzelf weg
Ik begrijp de frustratie meer en meer
Maar wat betreft Sjors de koppijn kwam ergens anders vandaan een griep :(
Ja Sjors had het over de tarwemarkt overigens een lekker tarwebiertje :p
U heeft al een veelvoud aan theorieen doorgeploegt en deze op de pijnbank gegooit.
En deze een label gegeven.
Als u een boek leest of tegenwoordig pdf leest u dan ook de laatste pagina als eerste?

If you are a farmer or gardener, this is the time to plant biennials, perennials, and bulb and roots plants. This is also the time to plant beets, berries, carrots, grapes, onions, parsnips, peanuts, potatoes, radishes, rhubarb, rutabagas, strawberries, turnips, winter wheat, etc. And the time for planting shrubs and trees.


Edit 10:39 Kijken of om iets over 11:00 de trein aankomt

Edit 11:48 De klok gaf een vertrek aan van 11:01 als je hem gemist heb wachten op de volgende

Edit 12:30 Even kijken of hij 12:47:17 weer vertrekt volgens de klok
De tussenstop aankomsttijd was 12:00:48 hmm

Edit 13:46 13:07-13:48 Gehaktdag
Vertrek 13:53.49

Edit 14:07 Aankomst 14:20 en 14:45 gaan we naar de volgende bladzijde van vertrek

Edit 14:53 Aankomst 15:08

De rest mag U zelf invullen....... en morgen is het Jupiterdag

Edit 16:16 @Fistfull de planeten beinvloeden elkaar volgens een bepaalde volgorde vandaag is het mercury dag
En tevens waarom kwamen de 3 wijze mannen niet uit het westen vandaag.
 
Last edited:
wachten op vertrek dus,
nederlandse trein zeker,
koukleumen op het perron bij een rookpaal,

RESPECT dolfijn,
schorpioen was down,moet jupiter up zijn,

fijne avond dolfijn,clown
 
Last edited:
Blessuretijd

Net te laat voor de edit: Ben nog bezig en lezende...helaas is tijd bij mij de beperkende factor. Ik vermoed dat hfd 12 bij zal dragen aan de genoemde basis.

Voor wat het waard is: ik heb toch maar een plaatje bijgevoegd van hoe bij mij de lijnen in het scherm staan...naast de eerste stappen tot het schrijven van een T-scherm code, kan ik allerminst zeggen dat ik me Verveel.

Edit 13:08:
Dank voor het uitgebreide antwoord en de richting. Inderdaad kan tijd nooit een excuus zijn...kwestie van prioriteiten. Van mij hoort u dat niet meer.
 

Attachments

  • aex.png
    aex.png
    11.4 KB · Views: 364
Last edited:
Al minder Verveelde,

Als u zelf constateert dat het u aan de basis ontbreekt dan zou ik daar nog eens wat van uw spaarzame tijd aan besteden alvorens u zich aan Hoofdstuk 12 gaat overgeven. Een kwestie van het doen van de goede dingen als overtreffende trap van het goed doen van de zaken.

Het feit dat de ieks prutser zijn basis niet op orde heeft terwijl hij er toch in het verleden talloze malen op gewezen is, mag u niet als excuus Truus opvoeren er zijn nu eenmaal figuren die het nooit zullen leren. Mijn vader wees mij vroeger als kind al terecht als ik een Truus als argument gebruikte; “als Truus in de sloot springt spring jij dan ook in de sloot?!” vroeg hij dan. Met andere woorden u moet de eigen grijze cellen gebruiken.

Kunnen wij afspreken dat u niet meer hier komt afzakken met het argument tijdgebrek want als dat echt zo is dan moet u gewoon een andere hobby gaan zoeken. In Yanks Land heeft men een gezegde dat hier al heel vaak is aangehaald; de duivel zit hem in de details. Al kan het zomaar voorkomen dat u bepaalde details pas ziet wanneer u met geheel iets anders bezig bent, Keulen en Aken zijn niet op een dag gebouwd. Als de bruine mevrouw gewoon schrijft dat het jaren duurde alvorens zij een beetje redelijk de aanwezige mossels kon opvissen dan mag u er ofwel een paar jaar voor uittrekken ofwel op een andere (slimmere) wijze gaan vissen.

Maar dat is alweer een hangende plaat. Nu moet ik nog even ergens tijd vinden (LOL) om Flipper zijn Jupiter dag op te graven want daar heb ik ooit ergens iets over gelezen en alvast een schot voor de dagboeg, de uren in de dag kunnen ook weer als zodanig worden ingedeeld. Afhankelijk van welke Astro Kerk dat u aanhangt hebben we nu het uur van de Maan en volgend (wisseling niet op de hele) is het uur van Saturnus.

Fijne Handelsdag.

EDIT 11:40u
Op zoek naar een baken in deze donkere dagen voor de Kerst.
Uit een esoterische analyse techniek bij uitstek dus laat ik daar dan ook maar niet verder over uitweiden een eerste mogelijke steun in de intraday grafiek.

Arbeidsvitaminen...
YouTube - Winter In America (Original)

EDIT 16:24u
Dit zijn nou plaatjes waar Ome Temmie natte dromen van krijgt en wij kijken er hier in het Circus gewoon op ons laptoppie naar, niks geen gestapelde 19” schermen we zetten gewoon de bril op. Mossekus d’r bij en hopla.... wel veilig he..!

Tijd voor de borrel.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    18.7 KB · Views: 331
  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    72.1 KB · Views: 449
Last edited:
:)Hadden we voor morgen nog interresante planeten op het menu ?
Die van vandaag waren wel bijster byzonder...
 
:)Hadden we voor morgen nog interresante planeten op het menu ?
Die van vandaag waren wel bijster byzonder...

Als u posting 539 download en installeert dan gaat er een universum voor U open.
Vroeger ging men naar buiten om de hemel tebekijken. Nu gewoon voor de PC
De ouderwetse manier is wel de leukste. Maar je mis het voor en achteruitdraaien
wat wel met het wiel op de pc kan.

Morgen Venus dag
tevens een trine Saturnus en Jupiter
 
Last edited:
@TDC:
Zou die SenP en kornuiten nog weer door een flukse wesp worden gestoken? (LOL)

@flipper: weer genoeg stof tot nadenken, wordt nog een hele studie.
 
vraagje clown,wat vind je van fortis,koopje waard
is de prijs van een optie nu,

bedankt,
ook een fijn weekend,ik weet dat u op expiratie dag niet trade,
toch bedankt voor de moeite,

dacht ik een keer gelezen te hebben,

beetje met het wieltje aan het spelen,moet nog effe wennen,
rond 5 uur hoogtepunt,als ik goed speel teminste,

17,13 precies volgen het wiel,en een paar seconden.
maar ik blijf nog oefenen,het gaat om de stuivers tenslotte,
en dit is nieuw voor me,
fijn wekend iedereen,
 
Last edited:
Kopuh... voor weinig.... altijd binnen gestaan...

Voor het vuistje weg uit Ooit,

Eh… wat koopt u dan als u Fortis koopt…?!
Even meende ik toch dat er consensus bereikt was omtrent de koersbeweging als zijnde dat er een Kredietcrisis zou zijn welke daaraan ten grondslag ligt. Nu komt mijn verre fundamentalistische verleden weer boven drijven wat me zegt waar eventjes van af te blijven totdat de “crisis” is uitgewoed en dan pas te bezien of de shortlist nog leeft. U snapt het al Fortis staat echt niet op die lijst , ING voorlopig nog wel.

Fijn weekeinde

EDIT 12:48u
Hoe komt u erbij dat ik op een expiratie dag niet zou traden, dat ik het er bij mijn posities niet op expiratie laat aankomen dat is essentieel iets anders, regeren is immers vooruit zien.

16:51u
plaatje d'r bij van een echte mossel... jammie wat was ie weer lekkuh

17:05u
verhip vanavond weer kommer en kwel in het journaal... laagste koers in tig jaar en zo.... straks Mamaloe maar even vertellen dat ik een mooi setje van Marlies Dekkers voor haar wil kopen voor de December maand..... het ken nog wel lij-je....

Cheers.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    47.1 KB · Views: 236
Last edited:
beetje met het wieltje aan het spelen,moet nog effe wennen,
rond 5 uur hoogtepunt,als ik goed speel teminste,

Wat ziet u dan?
Er geldt een wet in de natuur dat actie is reactie!
Er zijn nu Ieks mensen totaal de weg kwijt wat er nu gebeurt maar de timing is weer perfect.

17:00 Jammie jammie rond 17:15 kunnen de remmen er weer op
17:17 Volledig stilstaand om 17:33:57 !

Alvast prettig weekend na regen komt zonneschijn zo moet je maar denken
 
Last edited:
Rijk zijn is een gevoel… als uw huishoudboekje op orde is...

Voor het vuistje weg uit Ooit,

De hamvraag is bent u een van de Guppies die de Kredietcrisis gaat betalen of bent u een van de Babyboomers die zijn welvaart niveau continueert, heeft u het vermogen zich aan de harde leeftijd definitie indeling te onttrekken door te handelen mits u het spel doorziet. Hierbij moet u dan wel van de gebaande paden af want die zijn nu juist gebaand om de Guppies te scheren. Iets verder kijken dan de neus lang is kunt u dan zelf zonder al te veel fantasie een clash van beide categorieën voorzien. Een klein beetje algemeen ontwikkeld mens komt dit nou niet echt rauw op het dak vallen en iemand die zich maar enigszins bekend heeft gemaakt met het fenomeen cyclus – meer dan die van zijn vrouwelijke partner - kan het al wat beter kaderen.

Tijd voor studie en een bezoekje aan de basis van de esoterische analyse geeft meer inzicht in de eenvoud der dingen en meer in het bijzonder de 45 jaar cyclus welke wij reeds geruime tijd als belangrijkste van 2008 kwalificeerden. Nu wij de eenvoud ervan aanschouwen op bijgevoegde plaatje vallen ons toch ook een paar wel bijzondere toevalligheden op die uitnodigen er eens wat energie in te steken. Maar natuurlijk de ouwe schoenen nog niet weggooien voordat u de nieuwe heeft “ingelopen” dus kijkt u vandaag toch weer met wat meer belangstelling omhoog.

Over rijk zijn gevoelens en ouwe schoenen gesproken; ik heb nog een paar v Bommel schoenen welke ik kreeg op vijftienjarige leeftijd en deze zijn nog steeds met goed fatsoen draagbaar al heeft de schoenmaker in de afgelopen jaren er natuurlijk wel zo af en toe wat werk aan verricht. Het dragen van deze schoenen geeft mij een onbeschrijfelijk gevoel van rijkdom en zo zijn er iedere dag weer vele verschillende momenten van rijkdom van uiteenlopende aard. Zo eerst nog zo’n heerlijk bakkie van versgemalen met zorg geselecteerde bonen.

Fijne Handelsdag.

EDIT Hechos a mano
Een gevoel van rijkdom van een hogere orde…
Even een stier met een beer vergelijken in kracht… geeft mooi plaatje.
En het volgende level erbij geeft meteen duidelijkheid voor de goede verstaander die niet wil kalken doch meet en daardoor weet.
Niet te vergeten euri in de zak.

Cheers.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    30.5 KB · Views: 244
  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    51.6 KB · Views: 228
  • aaa2.gif
    aaa2.gif
    39.1 KB · Views: 223
Last edited:
Top