Clown's Weekly 26.

Beste heer Clown,

De databitjes moeten van rijstrook veranderen op weg naar de UK, vandaar de vertraging, verder een heel duidelijke en zeer overzichtelijke analyse!

Groet
 
Beste Cold or Warm,

We schieten door naar de gele stippellijn van de waaier uit 409,56.... onder de 432,35 waaier lijn nog... er tussen in nu... maar er is wel een dijk van een Positive Reversal in de maak... zie laatste post vorige blz.

EDIT:
niet dat we er al zijn maar om u een iedee te geven .. stel... stel he.... want we kunnen morgen best eerst nog wel even een steun lager zoeken en dan gaat de berekening niet op en wordt het effe anders... maar stel dat het slot van vandaag de low wordt dan kunnen we een Positive Reversal koersdoel berekenen en dat is (422,80-411,43) + 428,01 = ... die lust Clown wel... maar nogmaals eerst even bevestiging die paar puntjes mogen best blijven liggen... hij is gewoon lekker....

Fijne avond saam.

EDIT2:
Positive or Negative Reversals in de RSI wel te verstaan (he) .... zie artikel in IEX magazine geschreven door GJN. En in het eeste (introductie) draadje hier op deze site ziet u een uitgewerkt actueel voorbeeld op de AEX EOD grafiek.
 
Last edited:
Beste Clown,

Ik zie het. Samen met de PR en RR, mwah erop of eronder :)

Morgen hoop ik mijn nieuwe XP machine te krijgen, dan gaat het leuk worden.

mvg

KvKd
 
The Dutch Clown said:
Lees alles wat u te pakken kunt krijgen het zal u geen windeieren leggen...
Hallo allemaal. Ik heb het boek van C. Brown besteld en zak dus eerst weer wat gaan lezen voor ik mijn overpeinzingen mededeel. Voorlopig blijf ik nog bij de op iex geposte grafiekjes, de vergelijing met maart 2003. Omlaag dus.

Pacito
 
Geachte Clown,

Uitsluitend naar RSI gekeken en ik heb zo m'n twijfels. AEX terug in patroon van RSI want terug beneden de [ongeveer] 45 lijn RSI. Samen met de "vlaggen" van GJ, zou de richting nu meer neigen naar down.
Dan wordt de korte neerwaartse trendlijn vanaf 473 weer een nieuwe horde. Tjeetje, die ligt morgen ook rond de 416.Mocht die houden dan kan er alsnog een PR ontstaan met andere cijfers weliswaar maar ook leuk. En als ik uw Gann [?] lijn zie vanaf 432 op 416 dan is dit een gegeven, samen met de gele lijn rond 420, dan zijn er twee beslismomenten.

Mvg

KvKd
 
Nog even dit,

Alweer een reden om toch naar beneden te kijken zijn de bollinger bands waar de index wederom is afgeketst op de middellijn van het neerwaarts kanaal. Geld ook voor de S&P en de dow.
AEX onderwaarde bollinger 411,32 Dan wordt een PR lastig. Maar dat zien we dan wel weer.
Hoe staat het met de fibo niveau's ? Die mis ik natuurlijk nog :) Maar dat gaat veranderen.

suc6 en t2w

KvKd
 
Woensdag 28 juni

Goedenmorgen Saam,

Allereerst moet ik mijn stijgende verbazing kwijt over de reacties op de IEX site aan het adres van GJN. Zolang de goe-gemeente niet op de juiste wijze met TA en technieken omgaat is het blijkbaar verspilde moeite. Nog maar een keer dan... TA en aanverwanten is geen waarzegster... geen voorspelling... Clown heeft het eerder al eens een geconditioneerde set of rules genoemd, ofwel Calculated Risk.

Zolang u het als voorspellen blijft zien zult u met verlies trades te maken hebben. Natuurlijk is Clown arrogant als hij wijst op de post in dit draadje van gisteren waarin u zijn trades kunt aflezen.... veel belangrijker is dat de condities er in staan... door die lijn (omlaag) heen is echt sluiten die Long... enne mits onder de juiste voorwaarde bent ingestapt, stapt u er met winst dus uit ??!! ..... eigenwijs arrogant zal wel maar iig geen snee in de broek

De AEX heeft of gaat een low maken... de Positive Reversal in de Dag grafiek gaat echt niet weg.... en in de uurgrafiek is er eentje in de maak..... Bijgevoegd de eerste grafiek een EOD waarin u ziet dat het allemaal "meevalt" geen schokkende zaken... en u mag bekend zijn met wat de RSI is en hoe deze waarde berekend wordt dus dan weet u ook waar u op moet letten... en wanneer.... er zijn TA signalen waar een voorspellende waarde vanuit gaat echter zoals met alles moet u nog fine-tunen.....

Na opening kan ik in mijn proef pakketje een nieuwe waaier (omlaag) plaatsen om daarmee de draai omhoog in te kunnen vangen..... zal proberen regelmatig een grafiekje in deze post toe te voegen met zo mogelijk een paar regels text.

Groet en trade to win.

PS:
oeps die tweede grafiek was ik nog vergeten is "ingezoomde" versie van de eerste met retracement levels erin van het relevante stukje... 61,8% is er eentje om in de gaten te houden .....


II.

Bij grafiek III een waaier met vanaf meest recente hoog geeft aan... vier pijltjes zijn de potentiele targets cq steunen.... we hebben er al twee binnen...

III.

Bij grafiek 4 het is wel aan de vroege kant maar het begint erop te lijken...

IV.

Clown Clown het kan nog beter nog dichter op de bal..... grafiekje 5 dus...

V.

Het afgelopen uur mag worden samengevat als zijnde : "worsteling met de middellijn van de meest recent omlaag gerichtte waaier" en het huidige uur nieuwe bar begint er boven... mogen we nog een terugtest verwachten ... of biedt de groene lijn de steun gewoon een stukje hoger..... wie het weet mag het zeggen...

Vi bij grafiek 7.

Het ging wel even hard en dacht zo dat die lijntjes wel eens een weerstandje zouden kunnen opwerpen.... en ik moet ze ook nog uitgeven dus ... binnen is binnen .... anders is de lol van het traden weg.... nu weer de spanning van .... u begrijpt....

VII bij grafiek 8.
hoef er meen ik niets ter explicatie bij te schrijven... of dacht u dat Clown weer niet long is ingestapt... uiteraard ruim een punt onder zijn vorige uitstap...

VIII bij grafiek 9.
De laatste uur bar van vandaag en u ziet de long trade is uitgestoped...de 16.00u bar werd in de "vrije doortocht" naar de 427 tegengehouden door de ontwikkelingen over de plas ....... en zelfs onder de middellijn gesloten... rsi op de gele lijn.... nu komt de Positive Reversal om de hoek scheuren welke uiteraard vandaag gevormd is zoals gisteren verwacht.....

Morgen verder nu even de zinnen verzetten.
 

Attachments

  • AEXdag.jpg
    AEXdag.jpg
    378.4 KB · Views: 359
  • AEXdag.jpg
    AEXdag.jpg
    352.5 KB · Views: 334
  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    433.1 KB · Views: 366
  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    390.8 KB · Views: 331
  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    430.5 KB · Views: 349
  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    431.8 KB · Views: 302
  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    432 KB · Views: 313
  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    429 KB · Views: 300
  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    414.9 KB · Views: 380
Last edited:
ook ik heb u gevolgd naar deze site, meneer clown;
met bewondering volg ik uw berichten, waarvan de detaillering mij telkenmale mij verbaasd;
 
Goede morgen Clown,

AEX gisteravond gesloten met lage RSI. Vanmorgen even de schrikreaktie op WS. Nog tikkie terug tot, en hoe mooi 420,19 en weer upperdepup. Het gat was inderdaad niet zo groot dat er geen PR meer was. Vanavond weten we meer.
Donderdag nog een marketmover?

mvg

KvKd
 
Beste Difficult,

Hierbij nodig ik uit de post welke u kopieerde nogmaals te lezen, desnoods nog een keer, en .... u begrijpt...... misschien kunnen we ons dan nu weer bezig gaan houden met beleggen en traden....

Pacito,

Veel leesplezier u zult er absoluut geen spijt van hebben. Het is wel taaie kost en een beetje moeilijk geschreven met veel verwijzingen naar latere hoofdstukken, veronderstelde basiskennis en onvolledige conclusie vorming..... het komt mij voor dat het een beetje in de geest van Gann is die ook verwacht dat zijn lezers aan het werk gaan en niet passief consumeren....

Cold or Warm,

De signalen zijn zich aan het vormen zoals gisteren ook aangegeven. Het is echter zaak ze in handels signalen om te vormen volgens de regels koop laag en verkoop hoog....?! en dat proces is nu in wording.. oeps ik moet in actie komen..

Groet.
 
Gann down waaier

Geachte Heer Clown,

een vraagje aan u.
De neerwaardse Gann waaier start op de high van gisteren.
De reden daarvan is omdat daar de daadwerkelijk neerwaardse beweging starte?
En niet op de 432/433.

Dank is zeer groot voor u werk.
 
Beste Cassandra,

Soms zijn de wegen van Gann en Clown zijn uitleg ondoorgrondelijk.... nee hoor... de waaier van 432,35 staat er nog en doet zelfs nog dienst zie dit laatste uur...... echter Clown wil gewoon heel kort op de bal zitten want dan is het verlies simpel gezegd minimaal tot hihil.... het is een soort sport geworden na het veelvuldig eerst "scheefzitten" alvorens de winst binnen te kunnen harken.... zoals bekend mag zijn gebruikt Clown meerdere technieken en dit is dus een vrucht van het combineren van een paar van die technieken ........iets meer afstand en de "rustige" modus moet u wachten totdat er bevestiging is van de Positive Reversal in de uur grafiek en dan ook nog de Range Rules in acht nemen... maar ja een Cown is ongeduldig dus die wil gewoon meer vandaar..... de middellijn van beide meest recent geplaatste waaiers ligt op de uur bar van 13.00u (tot 14.oou) ... speldeprikjes omhoog met telkenmale terugvallen tot die tijd ?? het kan zo maar...

Gegroet ... enne Trade to Win....
 
Beste Heer Clown,

U hebt het weer fantastisch voorgeschoteld en zelfs voorgekauwd. Met een beetje oplettendheid kon elke leek hierop inspelen!
Nu dan een versnellinkje ?!

mvg
 
Beste dr2138,

Ben zelf even uitgestapt... winst is per slot van rekening winst... zal in de post van vandaag zo dadelijk even de grafiek erbij zetten..... ben blij dat u op basis van de objectieve aangedragen criteria zelfwerkzaam kunt zijn...

Groet.
 
Dalende Gann lijn

Geachte Heer Clown,

Klopt het dat wanneer de AEX de witte lijn van de dalende gann waaier aan de boven kant morgen rond 426 doorbreekt de weg naar boven richting 436 vrij is?


Gr en Dank
 
Donderdag 29 juni 2006

De dag van Ben al zullen wij moeten wachten tot morgen om de gevolgen van de uitleg van zijn beslissing en mededeling mee te kunnen maken in de AEX.... en dan... de reactie weer daarop.... enne... nou geeft u Clown zijn lijntjes maar.

Kijken we naar de dag grafiek (bijlage 1) dan zien we dat de AEX aan het stoeien is met de middellijn op 22 juni is de AEX opwaarts door de middellijn heen gegaan en er net boven gesloten. Afgelopen woensdag is de AEX neerwaarts door de middellijn gegaan en gisteren heeft de middellijn de AEX gestopt in een opmars... vandaag ligt de lijn weer lager en "duwt" de waaier lijn de AEX richting middellijn welke vandaag rond de 423 (!) ligt. Overigens heeft dezelfde waaierlijn de AEX gisteren opgevangen. Als ik een hulplijntje trek in de RSI gevormd door de twee meest recente laagste punten krijgen we een steun lijn (rode lijn in de RSI grafiek) waarmee aangegeven wordt dat er nog wat dalingsruimte is.

In de uur grafiek (bijlage 2) , het is wat druk maar kijk er aub even doorheen en naar de afzonderlijke Gann en Fibonacci aanwijzingen. De retracement is van dag laag tot dag hoog. Eigenlijk behoeft het plaatje geen toelichting meer zou ik zo zeggen ... net onder de middellijn gesloten een hoger WS na ons slot... maar laten we de beurs het werk doen en vervolgens daarop handelen en niet andersom.... de veelgemaakte fout... nog even snel rekenen aan de Positive Reversal in de uur grafiek van de RSI levert een 438,90 op.

Groet en Trade to Win.

I. bij grafiek 3

Het ging weer even hard vandaag en de gisteren in de slotveiling geopende fti's long bleken op slot van het "verkeerde" signaal te zijn voorzien edoch de voorspellende waarde van de andere technieken was aanleiding deze longs te openen en met strakke stop-loss te hanteren... u merkt ik rek de regels van mijn handelssignalen steeds verder op ... uiteraard wel in sync met de signalen uit de gehanteerde technieken..... zo ook zojuist waarbij ik mijn winst weer even veilig stel en het even aan de zijlijn ga aankijken.... ruim 1% hoger is het inmiddels alweer dus even rustig aan want onze vriend Ben in de VS moet zijn ding ook nog doen.....

II. bij grafiek 4.
Heb even gewacht tot de eerste ticks van de volgende uur bar voor een explicieter beeld in het plaatje ..... en aangezien een plaatje meer dan 1000 woorden is raakt het hier al weer aardig vol....

III. bij grafiek 5

Het was dus te vroeg om de longs te sluiten maar dat is achteraf en daar verdien je dus niets mee.... met een nieuwe uur bar in de grafiek en boven de 2 x 1 lijn is er weer een Long signaal ontstaan met een exit dichtbij... deze laat ik echter even gaan want de RSI heeft de rode lijn ontmoet en bevindt zich in een RR-zone daarnaast gaf elliott wave ook aan dat het wel even genoeg zou kunnen zijn... en u weet het praatje van Ben VS vanavond .... we gaan dus niet gokken we zijn aan het beleggen cq traden... en we doen hier trade to win....


Clown neemt er een vers uit de tap witbiertje op...

Prosit.
 

Attachments

  • AEXdag.jpg
    AEXdag.jpg
    357.4 KB · Views: 346
  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    409.2 KB · Views: 336
  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    407.1 KB · Views: 342
  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    412.1 KB · Views: 346
  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    464.6 KB · Views: 365
Last edited:
mooie peptalk en duidelijke grafieken.
vandaag zal niet zo lastig zijn om de long posities die ik al heb te sluiten.
de vraag is alleen, is het wellicht verstandiger om ze morgen pas te verkopen.

op CNBC net een gesprek gevolgd over het rentebesluit en dit gaf mij moed dat we morgen een koopgolf gaan krijgen (waar de buik van vol is....)

trade 2 win.
 
Goede Morgen Heer Clown,

Handelt u gedurende de dag ook op het uurs tijd frame? Of gebruikt u dit alleen als bepaling van entry en exit. En inderdaad, leuk dagje Ben ! Om 14.30 ook nog wat cijfertjes.
Vanmorgen FD, particulier heeft 5 % AEX, instututen nederlands ook nog zo'n 15% Rest is buitenlands.
Zouden nu alleen die 5 % de hoogte en richting bepalen? Met ook nog behulp van opties, turbo's en futs?
Die laatste worden natuurlijk ook gebruikt door de prof belegger, maar goed.
Nog even die RSI. Mooi nog positief :)

mvg

KvKd
 
Top