Clown's Weekly 27.

Wat kan een vader doen.

Nog voor dat ik kennis heb genomen van het werk van W.D. Gann en iets meer over zijn levenswandel (natuurlijk heb ik nog lang niet alles gezien als dat al mogelijk is) zag ik mij geplaatst in omstandigheden waarin ik gedwongen was eens na te denken over hoe je als vader je zoon kunt voorbereiden op verantwoordelijkheden in de financiele zin.

Mijn conclusie was dat het slechtste dat ik zou kunnen doen hem (hen inmiddels) een berg geld en waarde objecten na te laten. Ik moet ze leren zelf in hun behoeften te voorzien op een wijze die bij hen past. In alle gevallen mogen ze doordrongen zijn van de wetenschap dat het niet aan komt waaien maar dat er gewoon hard voor moet worden gewerkt.

Als ik eens terugkijk, met de wetenschap van nu op de wijze waarop mijn eigen ouders dat hebben aangepakt dan kan ik alleen maar concluderen dat ze dat slim hebben gedaan. Misschien nog een quote ter voorkoming van al te voorbarige onjuiste "moeilijke" conclusies op basis van aangenomen stukjes puzzel versus de vereiste feitelijke.

"
His son used to sit in Gann's office making paper planes and tossing them out the window. Therefore, Gann didn't believe his son warranted receiving the knowledge he had gained over 50 years of researching, therefore all the knowledge went to his grave.
"

Een wijs man die meneer Gann.
 
cold or warm said:
Beste Clown,

In een groen, groen graslandje doen de sproeiers hun werk :) Af en toe er even onderdoor om af te koelen?

Vond ergens de waarden van graden die Gann zou gebruiken.
Deze dus: Gann fans is een samenspel van 9 lijnen, die vertrekken vanuit een koersbodem over een bepaalde periode.De 1ste lijn heeft een hoek van 45° naar boven toe en wordt als een goede steunlijn beschouwd.Andere lijnen worden getekend op 7.5°, 15°, 18.75°, 26.25°, 63.75°, 71,25°, 75° en 82.5°.

Echter, als ik de gradendriehoek van mijn zoon op de gafiek van u leg, klopt het voor geen meter.
Weet u de exacte graden? En wilt u mij dat vertellen :)

Waarom de vraag? in Alex pro kun je een heleboel zgn speedlijnen trekken, in graden. Dat zou toch in te plakken moeten zijn daar. Dat wil ik in ieder geval eens proberen.

mvg

KvKd

Misschien is de waaier gebaseerd op fibonacci fann : FIB 27 deg =~Gann 26.5 deg
Fib 45 deg = Gann 45 deg en Fib 63 deg =~ Gann 63.5 deg, waardoor er klein verschillen kunnen optreden...

GR.

Gogo, Hij die wachtte op Godot samen met Didi...
 
Beste Gogo,

De 45gr lijn is door Gann beschreven als belangrijke trend lijn, alleen in de praktijk blijkt dat het tekenen van deze lijn niet het gewenste resultaat geeft. Dus zo komen we op nog niet beschreven paden van het zoeken naar oplossingen die wel werken en niet zo maar toevallig een keertje maar consistent in alle markten. En wanneer mag men dit zoeken als geslaagd beschouwen..... en hij test dus verder...

Het kruisen van Gann en Fibo waarden heb ik al eens ergens gelezen en ook C. Brown heeft het erover. Het enige (in praktische zin) wat ik ervan tot dusverre heb meegenomen is het kruispunt van die waarden zoals bv vanmiddag waar twee waaiers samenkomen en tevens een 50% retracement ligt al realiseer ik me dat die 50% an sich arbitrair is en eerder aan Gann dan Fibonacci wordt toegeschreven.

Groet, Hij die zoekt zal vinden...
 
Dag heer Clown

The Dutch Clown said:
.... ja daar met de datum van morgen en de tijd .... ja dat geloof je toch nie... ... het zal toch nie wahr wese...

Ik volg U alweer een tijdje hier van afstand dat wel.. ..Kijken of U vandaag op target komt...

Vriendelijke groet,

Elvis
 
5 juli 2006 aan alles komt een einde

Een herhaling van de in post 1 geuitte waarschuwing lijkt me op zijn plaats mbt de situatie aan de sterrenhemel en het meestal samenvallen van de bewegingen op de beurs. Neen het is niet zo dat de sterren bepalen wat de beurs doet, het staat dus niet in de sterren. Wel mag u zich rekenschap geven van het feit dat bewegingen in cycli plaatsvinden al moet u zich niet blind staren op de vermeende regelmaat van het begrip cyclus. En op het grens vlak van de astronomie en de astrologie bewegen zonder de feiten uit het oog te verliezen.

Blijf dus kijken naar wat er in de koers beweging aan de hand is niet andersom, dus verwacht u die beweging omlaag die zoveel mensen momenteel bezig houdt dan kan het wel eens anders uitpakken. Het is en blijft dus zaak goed op te letten en let op de fenomeen Range Rule zoals beschreven in een van de boeken uit de boekenlijst.

Blijft van toepassing dat we op zoek zijn naar het bekende signaal.

II. bij grafiek 2

Als er slechts een ding is volgens C. Brown dat u uit het boek (blz 58) zou moeten meenenemen dan is het dit wel... GJN heeft het in een van zijn artikels ook vermeld... meen dat het van toepassing is en heb gepoogd het grafisch weer te geven.

III. bij grafiek 3

Is dit nu de Mercurius Retrograde situatie of is er iets anders aan de hand ... in ieder geval lijkt het C. Brown signaal duidelijker te worden......
 

Attachments

  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    404.3 KB · Views: 334
  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    435.5 KB · Views: 314
  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    447 KB · Views: 350
Last edited:
Geachte Clown,

U weet het, ben een aanhanger van KISS. Niet te verwarren met het feit dat studie en voortschrijdende inzichten daardoor, mij bezig houden.
KISS: Uw grafiek. 28/06. Bar lage RSI. Gokje? Long. Ook het GJ punt, pull back en go. Lekker niks doen tot 03/07. Eerste waarschuwing. Trendbreuk RSI Bodem bewaken. Einde dag 03/07, negatieve divergentie. Opening 04/07, short [groene lijn] Bovenzijde bewaakt. Einde dag 04/07 Herhaling negatieve divergentie. Vandaag door de OB lijn [70] Misschien nog een kans rond 444/445 bij een test van de negatieve divergentie lijn.
Dan zit ik nog wel even met het feit dat de 449 van GJ op dagbasis aantrekkingskracht bezit. Het zal me benieuwen of we dat nog halen en zo ja, dan is er weer een ander scenario om yte overpeinzen.

mvg

KvKd
 
Het is wat met die RSI berekeningen. De EOD RSI stond gisteren op 60,xx. Uit deze intradaygrafiekjes lijkt hij op 70,xx gestaan te hebben. Dat is een wezenlijk verschil. In de EOD zou hij stuiten tegen de bovengrens van de bearrange. In uw intradaygrafieken zou hij hierdoor zijn en nu steun vinden op 60,xx. U kunt zich voorstellen dat ik niet blij ben met deze verschillen. De hele range is hiermee in het geding. Overigens komt mijn RSI overeen met die van GJN. Ik heb ook een ander programma (Wall Street Analyzer dat dezelfde RSI berekening geeft als uw grafiekjes. Ik wacht maar even af. Wordt het nu bullrange of blijft het bearrange.
Pacito
 
Beste Heer Clown,

Golfje 4?
Verdorie ik zat goed, maar begon helaas te twijfelen, volgende trade dan maar.

Ik heb ergens gelezen dat de 1ste halfuur-candle de laatste tijd zeer representatief zou zijn voor het slot op de AEX.
Bent u bekend met deze veronderstelling? Low uitnemen van die candle> short, High uitnemen > long.
Is niet echt wetenschappelijk, maar blijkt al een tijdje te werken.

suc6
 
Beste dr2138,

Wees blij en gelukkig dat u de "goede" ervaring heeft en realiseert u zich : BETTER MISSED MONEY THAN LOST MONEY.... er komen nog genoeg kansen maar zorg ervoor dat u de "zekerheidjes " eruit vist.... er zijn momenteel heel veel signalen welke deels ook door elkaar lopen en het risico dat u mis kleunt is groot... zie het als money management...

De laatste weken waren we een beetje aan die volatiliteit gewend geraakt maar dat wil niet zeggen dat het een normale situatie is... gezien het beeld zou een golf 4 kunnen maar wees er alert op dat deze kan ZigZag-en....

Het gezochte signaal kan morgen er zomaar ineens staan als we een openings-gap krijgen al moet het dan wel een heel erg groot gat zijn... maw WS moet op het gat vanavond.... en of dat erin zit is nog maar de vraag... maar hoe het ook zij u handelt op de feitelijke koersbewegingen en niet op een verwachting.... u maakt een plannetje ... u zet de condities op
... en aktie...

O sorry die candles... ach weet u er is meer dan een mens kan bevatten... probeer iets dat u past... werkt het okey.... werkt het niet gooi het weg en probeer iets anders... Gann zelf had nogal wat met het getal 3.....

Fijne avond.
 
Geachte Clown,

quote:
Het gezochte signaal kan morgen er zomaar ineens staan als we een openings-gap krijgen al moet het dan wel een heel erg groot gat zijn... maw WS moet op het gat vanavond....
unquote

wellicht morgen een lichte min (+-0,5%) en dan een gap omlaag op vrijdag? :)

die AEX 444 is de 50% retracement van de daling van 478 naar 409
banencijfer vrijdag komt ver boven de 300,000 uit en dat bevalt de beleggers in de US niet.
olie heeft vandaag een all time high op 75,40 neergezet, ook niet lekker en hurricane season begint nu pas.

MVG

Kasj
 
Donderdag 6 juli 2006.

Als vaker heb ik uiting gegeven aan de moeite welke ik met TA heb met name dan de algemene TA niet zozeer de advanced TA. De meeste Algemene TA zaken zijn namelijk niet gekwantificeerd niet objectief zo u wilt, wanneer is het nu wel of geen Hoofd Schouder patroon... het is voor mij als individu met een abstract denkvermogen lastig. Zo ook de gisteren gerefereerde situatie op de uur grafiek met de belangrijkste les uit het boek van C. Brown, dus ben ik op zoek gegaan naar meer objectiviteit door simpel lijnen aan te brengen waarmee ik feiten zichtbaar maak en de subjectiviteit laat verdwijnen. In bijgevoegde grafiek ga ik daarin nog een stap verder.

Omdat het een voor mij geen nieuw signaal is maar wel voor het eerst on-line meen waar te nemen ben ik uiteraard gisteren wat voorzichtig geweest met concrete uitspraken en het verbinden van conclusies anders dan het sluiten van mijn shorts. Helaas moet ik constateren dat het blijkbaar niet mogelijk is om hierover met iemand van gedachten te wisselen. Welke conclusie ik hieraan moet verbinden is me nog niet geheel duidelijk.


II. bij grafiek 2

Even een paar lijntjes eruit en een paar erbij voor een betere "plaatsbepaling"

III. bij grafiek 3

Het plaatje begint weer vol met lijnen te geraken eens zien wat de koers van de AEX nu gaat doen met de verwachting.... meten is weten... gissen is missen....

IV bij grafiek 4

Ik he dr moar wehr enne ploatje von gemaok... omda tie zoo moj ies
 

Attachments

  • AEXRSIuur.jpg
    AEXRSIuur.jpg
    208.3 KB · Views: 350
  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    399.5 KB · Views: 343
  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    374 KB · Views: 291
  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    365.1 KB · Views: 603
Last edited:
Daar zit ik ook mee. Wanneer is het disproportional? Als je de stijging op 29-6 ziet en je vergelijkt de daling op 5-7 ermee, dan zou ik zeggen dat de daling vd RSI disproprtionate is. Dat is echter alleen ten opzichte van die eerdere stijging. Ik heb die vraag op iex ook gesteld aan u en GJN. We komen er vast wel uit, zij het na mijn vakantie.
Happy trade,
Pacito
 
Pacito said:
Daar zit ik ook mee. Wanneer is het disproportional? Als je de stijging op 29-6 ziet en je vergelijkt de daling op 5-7 ermee, dan zou ik zeggen dat de daling vd RSI disproprtionate is. Dat is echter alleen ten opzichte van die eerdere stijging. Ik heb die vraag op iex ook gesteld aan u en GJN. We komen er vast wel uit, zij het na mijn vakantie.
Happy trade,
Pacito

Heer Pacito

Hoever staat U vergelijking met 2003...

Gr.

Gogo

Goede middag Heer Clown

De onduidelijkheid is troef... De ZIGZAG kan nog even aanhouden...
Hebt U soms de Square of nine van Forrest Wilkes in Uw kast liggen? Ik stoei momenteel met de pyrapoint techniek van Don E. Hall... De vraag die gesteld kan worden ofdat GANN huberhaupt kan toegepast worden op indexen... Volgens hetgeen ik begreep werd er op commodities enkel gehandeld rekening houdend met de winstmarge ... wel goed is het moneymanagement van GANN ... op zich al een hele openbaring voor de beginnende trader... C.Brown besteld om power range technieken te analyseren...

Vandaag effe een wandeling maken om terug in het reine te komen...

Fijne nammiddag

Gogo
 
"Big" events.........

The Dutch Clown said:
Beste dr2138,

Wees blij en gelukkig dat u de "goede" ervaring heeft en realiseert u zich : BETTER MISSED MONEY THAN LOST MONEY.... er komen nog genoeg kansen maar zorg ervoor dat u de "zekerheidjes " eruit vist.... er zijn momenteel heel veel signalen welke deels ook door elkaar lopen en het risico dat u mis kleunt is groot... zie het als money management...

De laatste weken waren we een beetje aan die volatiliteit gewend geraakt maar dat wil niet zeggen dat het een normale situatie is... gezien het beeld zou een golf 4 kunnen maar wees er alert op dat deze kan ZigZag-en....

Het gezochte signaal kan morgen er zomaar ineens staan als we een openings-gap krijgen al moet het dan wel een heel erg groot gat zijn... maw WS moet op het gat vanavond.... en of dat erin zit is nog maar de vraag... maar hoe het ook zij u handelt op de feitelijke koersbewegingen en niet op een verwachting.... u maakt een plannetje ... u zet de condities op
... en aktie...

O sorry die candles... ach weet u er is meer dan een mens kan bevatten... probeer iets dat u past... werkt het okey.... werkt het niet gooi het weg en probeer iets anders... Gann zelf had nogal wat met het getal 3.....

Fijne avond.

Beste Clown ,

Wat ik me afvraag is het volgende ; houdt de Clown rekening in zn handelsacties , koop/verkoop, met het uitkomen van bepaalde economische cijfers op enig moment, denk dan aan ECBbeslissing, Non FarmParolls........etc etc, omdat deze het Technische plaatje behoorlijk door de war kunnen gooien........of wordt er door Clown gewoon op vooraf vastgestelde punten gehandeld ? Inmiddels een stapel boeken aangeschaft.........Brown, Prechter noem maar op............I am on the Case............... Oja, iedereen verwacht een Hawkish Trichet en een hoog Non Farm Payroll........zit dus al in de prijs (naar mijn mening),

Happy Hunting................!!!
 
gogo27 said:
Heer Pacito

Hoever staat U vergelijking met 2003...

Gr.

Gogo

Vandaag effe een wandeling maken om terug in het reine te komen...

Fijne nammiddag

Gogo
Beste Gogo,
Die staat nog steeds. Als de overeenkomst blijft aanhouden komt er nog een flinke daling. 380-390. Er kan echter nog enige tijd overheen gaan. 4 tot 6 weken als het goed is.
Pacito
 
Geachte heer Clown,

Het viel mij op dat uw laatste grafieken, en vooral de 4 van hierboven, op steeds kortere termijn genomen worden. Betere resultaten hiermee? Zo te zien wel. Slot tweede en opening derde candle = uitgelezen tradingsmoment ?

mvg

KvKd
 
Beste Cold or Warm,

Begrijp uw opmerking niet aangezien de termijn al wekenlang dezelfde is. De zoom-in wat u waarschijnlijk bedoelt (?) is geheel en alleen bepaald door de feitelijke AEX beweging en niets anders. Het enige dat anders is, is dat de data handmatig ingevoerd wordt en dus eenmaal per uur... forestbergen heeft maandag een extra proefabbo-tje toegezegd ... u begrijpt.... net als de eerste periode alleen bel ik ze nu niet meer dus laat hangen... zit te denken een paar centjes op een IB rekening te zetten en daar mijn data vandaan te gaan halen.... maar eerst die amibroker problemen in kaart brengen en oplossingen voor hebben. En komt weer een beslis moment aan..... kijk even in de grafiekjes links bovenin staat de tijd!!!! Mercurius Retrograde gaf het al aan korte ritjes voor de trader en voor de non-believer verlies... er zijn zelfs traders die op vakantie gaan als deze situatie zich voordoet...

Waardering voor uw KVKD pogingen bij de buren ben alleen bang dat GJN het helemaal geschoten heeft, ik in ieder geval wel al zal ik ze af en toe nog wel even op de kast jagen als die botte koppen weer mis kleunen.... op de glijbaan die hap....


Hoe staat het met uw PC en infrastructuur? Zo nu eerst even een fles koele Lambrusco open maken en ledigen....

Groet.
 
Beste Heer Clown

Klopt het dat in u laatste grafiek de AEX nu min of meer gesloten is tegen een stijgende Gann Lijn aan vanaf de Bodem 410 de Gele stijgende lijn om duidelijk te zijn.
Bij doorbraak hiervan nog wat weerstand op de vorige top 444.3 maar daar boven een stuk meer ruimte.

Dank en S6
 
Cassandra said:
Klopt het dat in u laatste grafiek de AEX nu min of meer gesloten is tegen een stijgende Gann Lijn aan vanaf de Bodem 410 de Gele stijgende lijn om duidelijk te zijn.
Bij doorbraak hiervan nog wat weerstand op de vorige top 444.3 maar daar boven een stuk meer ruimte.

Dank en S6


In de laatste grafiek zie ik geen gele lijn.............................
 
Top