The Dutch corner

Yes Tsjakra

Het leven is toch anders maar beter zonder klok gewoon de bio klok volgen :idea:
Gewoon mee waaien met de bomen in het bos.
Het gevoel dat ik een wereld reis heb meegemaakt.
Door het kennisbad gezwommen
Zo nu weer fris aan de slag met het jaarvisioen want het staat op het pak hagelslag beschreven. Het is alleen jammer dat ze die paddo niet mogen verkopen
Da moet ik het Bos in maar die kleere hond vreet ze ook:LOL:
Maar dat spelletje brengt me wel op ideeen.
PS zoek nog wel de spelregels .........

Edit : Misschien dwaal ik teverweg
 

Attachments

  • spelletje.jpg
    spelletje.jpg
    110.2 KB · Views: 262
Last edited:
paar keer hogere laag gezien,dus bodemvorming,nu uitbraak naar boven,
of is mijn analyse weer huilen met de pet,
of toch maar een paddo nemen,

oke,ik ga maar een wijntje drinken,
zoeen van c1000,

in een keer doorslikken anders proef je de wijn,het gaat tenslotte om de alcohol,
swaffelen is voor de grote jongens,ik heb een grote auto ter compensatie,

lol, proost,

moet wel op de tijd letten,en de lege flessen verstoppen als mijn vriendin thuiskomt,
en even uitleggen dat de kalkoen de grootte heeft van een kip dit jaar,

tja, wel geprobeerd.
herten missen we hier wel,alhoewel, de kinderboerderij.
maarja, dat is weer zo cru.
 
Last edited:
Zit u in de boom....

Tjsa Vuisie uit Ooit dan......

YouTube - Boppin Steve - Whole lot of shakin' going on (2004)


Vuisie uit Ooit,

Doet u wel voorzichtig met uw C1000 wijntje als u swaffelt....

Vuisie,
Dan Swaffelt u toch gewoon op een wat hogere frequentie...LOL.... kunt u kleiner gaan rijden ook
Cheers

Vuisie,
Kunt u uw vriendin niet leren (mee)drinken.... enne geen kip maar struisvogel biefstuk... da's goeikoper als koeije biefstuk doch staat altijd exclusief duurder op de kaart.... voor de marge van de resto-boer... ofwel boerenbedrog..... wij gaan dit jaar zoals het er nu naar uitziet voor hert.... moet nog effe met de PC-trekker over de Veluwe.... u snap.
 
Last edited:
Het gaat hier fantastisch….

De december maand is altijd een soort schizofrene periode van enerzijds reflectie en anderzijds vooruitkijken waarbij de reflectie zuiver is voor de leermomenten van de gemaakte fouten en niet zozeer voor het zichzelf op de borstkloppen. In de leermomenten hoek speelt de heer Nikken dit jaar wel een bijzondere rol ter bevestiging van hetgeen reeds langer werd aangenomen met respect overigens. Meer in algemene zin is 2008 het jaar geworden van het doorprikken van de opgeblazen financiële kikkers die zolang de gelegenheid kregen de massa het geld uit de zakken te kloppen. Maar of men nu het lesje geleerd heeft waag ik te betwijfelen aangezien de zelfwerkzaamheid nog steeds ver te zoeken is en de grijze massa overwegend passief blijft.

In het Circus kijken we terug op een in trading/beleggingsopzicht fantastisch jaar en ook het studieobjecten lijstje is in goede orde afgewerkt. Een hoge volatiliteit zoals het jaar 2008 op de borden toverde is een zegen voor de resultaten en de uitdaging zal worden deze te continueren bij afnemende volatiliteit. Inmiddels rollen de analisten weer over elkaar heen met verhalen uiteenlopende van jarenlange depressie tot en met gedroomde absurde standen gekoppeld aan ver weg jaren. Een blik op de spaarzame motivatie en u kunt uw ronde archief weer vullen, voor 2009 blijft dan ook het devies zelf na te denken en de feiten gewoon even te controleren op juistheid.

Fijne feestdagen.
 
fijne feestdagen clown,
enne,
een succesvol 2009 ,
maar daar twijfel ik niet aan,

dit geld voor iedereen natuurlijk ,
F
 
Last edited:
Ook fijne feestdagen namens mij toegewenst. Op een mooi, succesvol en bovenal gezond 2009!

Boriesch
 
Fijne Feestdagen
Overigens dezelf gemaakte oliebollen smaken ook veel beter.
Dan weet je iedergeval wat voor olie wordt gebruikt.

En een succesvol 2009

Volgens de Chinese Kalender welke ik kreeg van de afhaal chinees wordt het een
lucky year.
 
Ook ik wens iedereen een goed 2009 toe.
Speciaal voor Clown & Flipper,van jullie post word ik zeker niet dommer,ga zo door.

mvg
 
Ook ik wil hierbij iedereen fijne feestdagen en een goed en succesvol jaar toewensen.

Groet,
DD
 
Zag dat er vandaag nog niets was gepost...dus bij deze dan maar.:smart:

groet willem
 

Attachments

  • a.PNG
    a.PNG
    44.8 KB · Views: 363
Is het nou de economie of is het nou de beurskoers...

Uitbuikende van de Kerstmaaltijden en naar aanleiding van een vraag tijdens de dis naar de toestand van de economie en financiële crisis vervolgens maar weer eens tijd gestoken in het bijwerken van de fundamentele gegevens. Bij het maken van een grafiekje van het Bruto Binnenlands Product trof ik weer zo’n markant gegeven aan dat de grote boze machten (mis)gebruiken om ons gepeupel een rad voor de ogen te draaien. De groei van het BBP is de laatste twee kwartalen 0,0% en we koersen af op een recessie maar toen ik de gegevens had gedownload kwam er voor het derde kwartaal 2008 geen 0,0% maar 1,8% uit de grafiek rollen. Nadere bestudering leert dat men twee verschillende gegevensverzamelingen hanteert namelijk 1) kwartaalgegevens waarbij men vergelijkt met het voorgaande kwartaal en 2) kwartaalgegevens waarbij men vergelijkt met hetzelfde kwartaal een jaar geleden. En dan is er ook nog een verzameling op jaarbasis welke een wat grotere periode beslaat.

Om met de laatste te beginnen – zie eerste bijlage – daar valt direct op dat een negatieve economische groei blijkbaar toch een relatief zeldzaam verschijnsel is en dat we voor de laatste maal toch terug moeten naar begin jaren tachtig (1981 en 1982) van de vorige eeuw. Helaas is de verzameling te beperkt om redelijk onderbouwd de conclusie te kunnen verbinden dat er sprake is van een economische cyclus van ongeveer vierentwintig jaar (1934 1958 1982) want 2006 valt er dan al weer tussenuit. De periode van positieve economische groei sinds 1982 is dus in deze gegevensverzameling de langste.

In de grafiek van de kwartaalgegevens waarbij men het voorgaande kwartaal vergelijkt – zie bijlage twee – kan men een ongeveer tien jarige cyclus herleiden waarbij een eventuele negatieve groei in het vierde kwartaal 2008 dan een vroeg cyclische zou zijn. Als u kijkt naar de grafiek van de kwartaalgegevens waarbij men het kwartaal van een jaar ervoor vergelijkt – zie bijlage drie – is er alleen in 2002/2003 sprake van negatieve groei geweest. De groei in het derde kwartaal 2008 in deze gegevensverzameling is nog 1,8% en men spreekt eigenlijk pas van een definitieve “trendbreuk” wanneer deze onder de 1% komt.

Nu staan macro economische gegevens en aandelen index waarden tot grote frustratie van het grootste deel van de economische “wetenschappers” niet bepaald recht evenredig tot elkaar. Bovendien zijn de macro economische gegevens de overtreffende trap van het “lagging” zijn van de meeste Technische Analyse indicatoren. De uitspraken over economische groei verwachtingen welke de laatste weken over ons worden uitgestort zijn derhalve eigenlijk niets meer dan een slag in de lucht.

Fijne jaarwisseling.

EDIT:
Bijlage 4 op schitteraar verzoek....
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    29.5 KB · Views: 336
  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    38.3 KB · Views: 326
  • aaa2.gif
    aaa2.gif
    32.2 KB · Views: 342
  • aaa3.gif
    aaa3.gif
    26.9 KB · Views: 330
Last edited:
Happy New Year

Dank beste clown. Een mooie verzameling van meestal nogal warrig gepresenteerde getallen.:smart:
We gaan nu vast weer kijken naar het verloop van de eerste week van januari om te zien hoe de rest van het jaar zich gaat gedragen.;)
Ik wens u, en alle medeforumgenoten, een prettige jaarwisseling, waarbij u zelf bepaalt hoeveel bubbels u weg wilt werken.

Pacito
 
Beter een slag in de lucht dan één voor je kop ;-)

Bovendien zijn de macro economische gegevens de overtreffende trap van het “lagging” zijn van de meeste Technische Analyse indicatoren. De uitspraken over economische groei verwachtingen welke de laatste weken over ons worden uitgestort zijn derhalve eigenlijk niets meer dan een slag in de lucht.

Fijne jaarwisseling.


Beste TA-ers,

@ Clown, leuk om dit eens in grafiekvorm te zien. Misschien dat je onder deze gegevens een "reading" indicator kunt plaatsen? Laten we zeggen een ....... RSI?

Er zijn mij afgelopen jaar 2 dingen wel heel duidelijk geworden namelijk het feit om contrair te zijn en eigen waarneming eerst. Wanneer je nr 2 goed beoefend kom je vaak vanzelf bij het eerste uit.
Contrair kan wel betekenen dat je wat langer moet wachten maar de lol is er niet minder om.

Waar ik me het afgelopen jaar wel over verbaasd heb, zijn de (bank)heren (en dames) die - ondanks alles - op het pluche mogen blijven zitten. Aan de andere kant moeten we ons ook geen illusie's maken, we zijn immers een volgzaam volkje.
Of je nu Bos heet en Politicus van het jaar wordt of Bush heet en de minst populaire President ooit bent. Deze heren hebben behalve hun naam nog een overeenkomst, geld van anderen geven ze allebei heel gemakkelijk uit! In dat opzicht zal er volgend jaar niets veranderen. Misschien is er nog een latente overeenkomst en zal onze Minister ook nog eens de minst populaire politicus worden!?

Ik wil iedereen een heel voorspoedig en vooral gezond 2009 toewensen. En vergeet niet om af en toe eens naar uw metertjes te kijken.

Groet,

Blinker
"We hieven het glas, deden een plas en alles bleef zoals het was...."
 
"We hieven het glas, deden een plas en alles bleef zoals het was...."
Dhr Nikken heeft het glas champagne omgeruild voor een glas HijNikken :LOL:
Wel grappig tezien is dat dit niet zijn ding is.

Video - CNBC.com


Prettige Jaarwisseling
 
De olie bubble is in ieder geval al weggewerkt

(y)

Dank beste clown. Een mooie verzameling van meestal nogal warrig gepresenteerde getallen.:smart:
We gaan nu vast weer kijken naar het verloop van de eerste week van januari om te zien hoe de rest van het jaar zich gaat gedragen.;)
Ik wens u, en alle medeforumgenoten, een prettige jaarwisseling, waarbij u zelf bepaalt hoeveel bubbels u weg wilt werken.

Pacito
 
Tatataaaa

Heerlijk, het belooft een mooi jaar te woorden voor de Tataaa´ers.

Ik wens iedereen, heer Clown in het bijzonder, het allerbeste voor 2009. Hopelijk mogen we ook dit jaar weer genieten van uw vakmanschap.

Het toverwoord is en blijft conditioneren.

Conditioneren van de verschillende trends en de daaruit gefilterde signalen in de juiste volgorde plaatsen. Daarna kan je op zoek gaan naar de momenten met de hoogste Risk/reward, waarna de P vanzelf uw kant op komt rollen.

Succes allemaal.

Groet,
DD

Edit
Trend conditioneren op 3 timeframes, huh!

LOL
 

Attachments

  • ScreenHunter_01 Jan. 07 23.06.gif
    ScreenHunter_01 Jan. 07 23.06.gif
    21.6 KB · Views: 410
Last edited:
Top