The Dutch corner 2009.

Ik ben net begonnen met me te verdiepen in astronomie en de beurs.

Venus gaat retrograde van 8 okt tot 18 nov.

Ik kwam het volgende tegen op http://www.wallstreetweather.net/:

Venus goes retrograde every 18 months and will be retrograde until November 18. Venus retrograde tends to correlate to market reversals. (Venus last turned retrograde on March 6, 2009 when the indices plunged to multiyear lows.)

Dit betekent dus ook dat de venus retrograde voorafgaande aan maart 2009 oktober 2007 was, het einde van de bull market.

Heeft iemand meer ervaringen met of eventuele verwachtingen van deze gebeurtenis?
 
Helaas Michiel, een 100% score krijg je hier niet mee. Die Venus retrograde van 2007 begon 28 juli en eindigde 9 september.

Maar Venus Retrograde en Direct staat wel 3e op de lijst van Raymond Merrimans´s astro omkeermomenten.

Zorg dat je aan een Ephemeride komt en je kunt je eigen onderzoekje doen.

Vriendelijke groet,

Muy
 
Michiel, Gann heeft het over "wheels within wheels" grote cycli en kleine cycli. Venus retro heeft effect maar binnen de grotere "wielen".
Als je de valuta marken volgt moet je eens op de 180 dagen cyclus letten. Die valt samen met een jupiter-venus helio cyclus. Die is belangrijk.
Ook belangrijk is de saturnus natal cyclus heliocentric.

Kijk maar eens waar saturnus was op de bodem van de dow in 2009. Dan iedere keer 10-20-30 etc graden bij/aftellen.
Saturnus is de 30 jarige cyclus.
Dan heb je de 20 jarige, of eigenlijk 18,7 jarige cyclus van de north node, die is al door zijn dieptepunt heen, jawel in 2009, dat zijn een paar grote cycles.
Alles daarbinnen, zoals venus retro, geeft even een tegengestelde beweging, maar de grote trend blijft in tact.
 
Helaas Michiel, een 100% score krijg je hier niet mee. Die Venus retrograde van 2007 begon 28 juli en eindigde 9 september.

Maar Venus Retrograde en Direct staat wel 3e op de lijst van Raymond Merrimans´s astro omkeermomenten.

Zorg dat je aan een Ephemeride komt en je kunt je eigen onderzoekje doen.

Vriendelijke groet,

Muy

Mijn meest betrouwbare aspect is de "moon declination" en die is 85% betrouwbaar.
Gann won ook 80% van zijn trades. Dus ik denk dat 80-85% het meest haalbare is.
Wat natuurlijk erg goed is.
Ik heb ook Elliott Wave gehandeld en haalde 65% max.
 
een trader is zo goed als zijn VOLGENDE trade

De laatste 2010 tuintjes zijn vanmorgen opgeruimd, alles winst da's 100%, op naar 2011.

fijne feestdagen.

PS
een analist kan dus eigenlijk nooit goed zijn gegeven de titel.


Immer
L.O.L.
 
OP of AAN...

..de beurs geld verdienen...da's het verschil. 'OP' doen maar weinigen het, 'AAN' des te meer. En die doen dan weer net alsof ze dat 'OP' de beurs doen...om vervolgens weer nieuwe activiteiten op te starten om 'AAN' de beurs te verdienen, etc...

De kerst- en oudjaarsmenu's worden hier weer samengesteld en het hout ligt droog.

Prettige feestdagen aan een ieder met een mooi en gezond 2011 waarin weer pegels OP de beurs verdiend mogen worden.

Cheersch!!
 
Voor jullie ook allemaal fijne feestdagen.
Nog een laatste vraag en dan beloof ik,dan val ik u dit hele jaar niet meer lastig.
Vinden jullie het boek van Walter J. Baeyens ook zo goed?

mvg.
 
Beste Kwikfit,

Wat vindt u dan zo goed aan dieje belgenbrokkenpiloteke?

Had u een ijzeren staaf op de A2 vergeten...

CHEERS
 
Ijzeren staven op de A2 leveren met mijn beroep weer geld op.
IK weet niet of u het boek gelezen hebt.
maar de manier zoals hij de rsi bekijkt dmv `slanted reference lines`,lijkt mij een goede manier om de draaipunten te vinden.
Ik vond het wel een eye-opener.
Helaas heb ik het met mijn werk zo druk gekregen,dat ik alleen maar met ototjes bezig ben,en heb ik de studie op een laag pitje staan.
Als ik mijn bedrijfje over een jaartje of 5 verkoop,wil ik toch zover zijn dat ik `OP`de beurs mijn poen verder kan verdienen.

SKOL
 
Voor de fans van Astro Cycles van Larry Pesavento heb ik een theorie.
Het schoot gisteren zomaar door mijn hoofd. Ik ben nog niet zo lang bezig met astronomie en de beurs en ben dus zeker geen expert.

Stelling: we hebben de top van de huidige bull cyclus gehad. De top was dus begin mei.

Motivering:

Tussen 21 april en 15 mei 2011 stonden er 5! planeten in hetzelfde teken: mercurius, venus, mars, jupiter en uranus stonden in ram. Pesavento noemt op pagina 25 het voorbeeld van de top in 1987 (5 planeten in hetzelfde teken) en de bodem in 1974 (4 planeten in hetzelfde teken)

Jupiter – Saturnus oppositie op 28 maart 2011. Dit was de derde en laatste uit de serie, maar toch een belangrijk aspect. Volgens Pesavento echter moeilijk om op te handelen omdat het maanden kan duren voordat het effect plaatsvindt.

Verder minder belangrijk: de maan: apogee en true node op 29 april, voorafgegaan door minimum declination op 28 april.

Verder heb ik ideeën gelezen van 3 cyclusanalisten die allemaal een daling tot in 2012 voorzien. Maar dit even terzijde. Ik had zelf een hele tijd 2013 in gedachten als top van deze bull cyclus, maar begin mijn theorie als serieuze optie te zien.

IK ben benieuwd naar jullie meningen
 
Voor de fans van Astro Cycles van Larry Pesavento heb ik een theorie.
Het schoot gisteren zomaar door mijn hoofd. Ik ben nog niet zo lang bezig met astronomie en de beurs en ben dus zeker geen expert.

Stelling: we hebben de top van de huidige bull cyclus gehad. De top was dus begin mei.

Motivering:

Tussen 21 april en 15 mei 2011 stonden er 5! planeten in hetzelfde teken: mercurius, venus, mars, jupiter en uranus stonden in ram. Pesavento noemt op pagina 25 het voorbeeld van de top in 1987 (5 planeten in hetzelfde teken) en de bodem in 1974 (4 planeten in hetzelfde teken)

Jupiter – Saturnus oppositie op 28 maart 2011. Dit was de derde en laatste uit de serie, maar toch een belangrijk aspect. Volgens Pesavento echter moeilijk om op te handelen omdat het maanden kan duren voordat het effect plaatsvindt.

Verder minder belangrijk: de maan: apogee en true node op 29 april, voorafgegaan door minimum declination op 28 april.

Verder heb ik ideeën gelezen van 3 cyclusanalisten die allemaal een daling tot in 2012 voorzien. Maar dit even terzijde. Ik had zelf een hele tijd 2013 in gedachten als top van deze bull cyclus, maar begin mijn theorie als serieuze optie te zien.

IK ben benieuwd naar jullie meningen

Ik reply ff naar wat ik je al gemaild had:
dd interessant... nu daar het volgende nog aan toevoegen:

in 1974 stonden de planeten in Maagd: met hoofd bezig, harde werker, met de voeten op de grond (bodem ;-) )
in 1987 stonden ze in Leeuw. Leeuw is krachtig en staat idd vaak voor een top.

nu in 2011 in Ram: Ram is overdreven, vaak euforisch en zou dus heel goed voor een top kunnen staan.

In die zin heb je wel gelijk hierin. Ook de vooruitzichten die ik heb staan wijzen op een aanstaande daling vanaf eind mei - juni/juli

Maar let wel op: we kunnen deze week nog even de 350+ gaan zien. Hoeft niet. 348 is al hoog genoeg.
En zie de opening: 348+ en gelijk draaien. Kijken of het zo blijft.
 
Op 1 juni is er een zonsverduistering. Ik denk dat Goud gaat vallen. In feite zou goud in de zone moeten komen waar het in het begin van het jaar opende, dus dat is een flinke daling.
Dit is natuurlijk geen 100% zekerheid, maar historish gezien 70% waarschijnlijkheid. Met Jupiter en Uranus in ram kan deze waarschijnlijkheid wat minder zijn, maar je weet het niet....

Saturnus-Jupiter oppositie, dit 3x dit is heel belangrijk. Iets veel groters is aan de hand.
Vorig jaar hadden we een grand cardinal cross, Gann had een lijst planetaire aspecten die het weer voor het komende seizoen konden voorspellen. Hij kon zien wanneer het hard ging regenen, niet ging regenen, of genoeg ging regenen. Dit met nog wat andere dingen kon je weten wat ons dit jaar te wachten staat/stond. Kijk naar alle tornado's, overstromingen, aardbevingen, vulkaan uitbarstingen etc.
Je kan ook weten welke cyclus we zitten wat de markt betreft.
Hint: de 60-jarige en 37-jarig cyclus spelen nu een rol.

In het grote, grote, grote gebeuren staan we ook aan de drempel van een nieuwe cyclus, maar dat is niet van vandaag of morgen.
 
@Ilovepippin
Over goud heb k nog wel wat gevonden:
1. Gold : Tested a new life time high of US $ 1570.60 Spot New York on 4/29/2011. Our targets for Gold are under :
a) June/July 2011 - US $ 2250.00 pto
b) December 2011- US $ 3000.00 pto
c) December 2012- US $ 6000.00 pto
We wish to repeat what we mentioned on our OCTOBER 2010 update regarding Gold - " Physical Gold is the only financial asset in the world that is not simultaneously some body else's liability". That is the reason why we have been advising since 2009 that buy 'physical Gold'. We then mentioned in our October 2010 post - that HNWIs should store physical Gold bars outside the commercial banking system as most commercial banks in USA and Europe will be "insolvent" by December 2012.
We repeat - Physical Gold is the only asset which will give "best returns" from 2009 through 2012. We said this in early 2009.

Website: http://www.afund.com/afundindia.html?

Kan er verder geen oordeel over vellen, mar ook op andere website hieraan gerelateerd geeft info met soortgelijke strekking. dus hoger.
We gaan het wel zien....
 
Ja, ik geloof niet zo in die "eind van de wereld" verhalen.
Ik denk wel dat je voorzichtig moet zijn, en denk ook dat de kans dat de US default aanwezig is, maar niet imminent.
Ik weet niet of je Merriman leest maar die voorspelt dmv astrologie de financiele markten en in zijn peperdure vooruitzicht zei hij zoiets van: "de dollar kan omhoog, of omlaag of helemaal verdwijnen." Ja, zo lust ik er nog wel een paar. In dit geval is het dus volledig gissen.
Nou, de methodes van Gann berusten op onderzoek. Hij vond cycli die dus onderbouwd met data goed werkten. BV Geo saturnus-mars aspecten. Of Neptunis-Uranus aspecten waarmee hij de prijs van katoen kon voorspellen. In die methode heb ik veel meer vertrouwen.
En die methode zegt dat we een moeilijke tijd tegemoet gaan. Dat de markten zullen vallen tot in 2012. Dan een herstel tot 2015 en dan weer even zakken. Die moeilijke tijd zou nu zo ongeveer moeten beginnen. Een confirmatie zou zijn dat we een lagere top gaan zien. Zou ook kloppen met de elliott wave theorie die zegt dan na een wave 1 een wave 2 moet komen en die wave 2 bestaat uit 3 sub-waves.
De zomermaanden zijn meestal rustig, mensen, dus ook beleggers, gaan op vakantie. Dus is moet het allemaal nog zien.
Voorlopig zijn alle markten nog boven de 1x1 Gann lijn, en dus bullish.
Maar als we gaan zakken, dan idd worden goud en de dollar weer gekocht en dus gaat de prijs omhoog. Maar dat neemt niet weg dat we een dipje kunnen krijgen. Maar moet wel zeggen dat ik de kans dit jaar minder acht. In 70% van de jaren van apogee tot perigee zakt de prijs van goud. Maar met jupiter en uranus in ram moet ik dat nog zien. Jupiter heeft nog maar een paar graden dus dan zal het wel over zijn met het feest.
 
Ja, ik geloof niet zo in die "eind van de wereld" verhalen.
Ik denk wel dat je voorzichtig moet zijn, en denk ook dat de kans dat de US default aanwezig is, maar niet imminent.
Ik weet niet of je Merriman leest maar die voorspelt dmv astrologie de financiele markten en in zijn peperdure vooruitzicht zei hij zoiets van: "de dollar kan omhoog, of omlaag of helemaal verdwijnen." Ja, zo lust ik er nog wel een paar. In dit geval is het dus volledig gissen.
Nou, de methodes van Gann berusten op onderzoek. Hij vond cycli die dus onderbouwd met data goed werkten. BV Geo saturnus-mars aspecten. Of Neptunis-Uranus aspecten waarmee hij de prijs van katoen kon voorspellen. In die methode heb ik veel meer vertrouwen.
En die methode zegt dat we een moeilijke tijd tegemoed gaan. Dat de markten zullen vallen tot in 2012. Dan een herstel tot 2015 en dan weer even zakken. Die moeilijke tijd zou nu zo ongeveer moeten beginnen. Een confirmatie zou zijn dat we een lagere top gaan zien.
De zomermaanden zijn meestal rustig, mensen, dus ook beleggers, gaan op vakantie. Dus is moet het allemaal nog zien.
Voorlopig zijn alle markten nog boven de 1x1 Gann lijn, en dus bullish.
Maar als we gaan zakken, dan idd worden goud en de dollar weer gekocht en dus gaat de prijs omhoog. Maar dat neemt niet weg dat we een dipje kunnen krijgen. Maar moet wel zeggen dat ik de kans dit jaar minder acht. In 70% van de jaren van apogee tot perigee zakt de prijs van goud. Maar met jupiter en uranus in ram moet ik dat nog zien. Jupiter heeft nog maar een paar graden dus dan zal het wel over zijn met het feest.

Laten wen trouwens ook de zonsverduistering van deze week niet over het hoofd zien.
1 juni een gedeeltelijke,
15 juni maansverduistering!
1 juli gedeeltelijke zonsverduistering weer

Ook altijd garant voor actie op de beurs.
 
Looks pretty obvious the DAX30 is trading in a sideways pattern. Bouncing off low 7000s and facing stiff resistance at 7300. Has really outperformed the Americas.
 
Top