The Dutch corner 2009.

geen idee dat er zoveel nl'ers zaten hierzo, of zijn het steeds dezelfde 5 die posten in deze thread?
 
Laat maar meneer Clown. Ik heb het zelf al allemaal ontdekt.
Sapperdeflap!

Als u wat wilt weten, vraag het me dan maar. Anyway, Grand Cross komt eraan.
Groeten aan Mamaloetje.

Nu maar fijn slapen.
 
Re: plaatjes vullen geen........

Nou meneer Clown.
Ik hoop dat u op buiten mag spelen van Mamalou op 26 juni.

Maar op 6 augustus moet u ook even een blik omhoog werpen.

Nou het is vandaag zover.
Het zal mij benieuwen.
D-day of niet...
 
Goh, het zal toch niet waar weze....
US$ down, sp500 down, dow down, geen graan meer uit rusland, overstromingen, orkanen, moord aanslagen, wat gaan we allemaal nog meer beleven?
Nou ja, het olie lek is gestopt gelukkig. Dat duurde maar 4 maanden. Stelletje sukkels..

Voor morgen staat Ven 180 Ura op het programma.
Voor zondag Ven 000 Sat en de grote klapper, Ven 180 Jup geo voor maandag.
Volgende week maandag Jup 180 Sat, ook niet voor de poes.
 
Huiswerk

Natuurlijk mag ik wel mijn wekelijkse huiswerk doen, per slot van rekening moet daar de circus schoorsteen van roken. Niet van 300 woordjes per dag, niet van hits op een duistere website gevuld met gejat werk van anderen.

Er is iets meer actief boven ons vandaar een plaatje uit mijn huiswerk document. Zonder uw hersens te gebruiken is analyse en beleggen eigenlijk kansloos en heeft meer met gokken van doen.

Have fun.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    267.5 KB · Views: 302
Meneer Clown, komt u het feest even opleuken?
Ik dacht al dat u veranderd was in pierrot.
Afijn, waar zitten we naar te kijken hier? Kleurpotloden gekregen van Mamalou?

En wat is er gebeurd met de post van JanG. Ik heb hem in mijn inbox maar van het forum is hij weg.
Zeker neer geschoten door Klukkluk?

Kijk meneer Clown, ik was gewoon uit op wat informatie van uw handelsmethode en hoewel er niet veel zinnigs komt van uw kant de laatste tijd, hebt u me wel op het spoor van Gann gezet.

Ik woon al 15 jaar in Miami Florida, en al die tijd woon ik in een buurt vlakbij waar de legendarische Gann heeft gewoond. Ja, zoek het maar uit maar ik weet precies waar zijn oude huis staat.Zat voorheen wat te kl**tzakken met elliott waves enzo, nuttig daar niet van, maar het haalt het niet bij Gann.
Dus bedankt daarvoor.
JanG had het nog even over wat mensen op een Nederlands forum, nou ben ik niet mee bekend. Over het algemeen zijn Nederlanders stront eigenwijs en zijn daar nog trots op ook, maar goed ik hou wel een beetje van ze, al hoef ik niet iedere dag met ze in discussie. Amerikanen zijn veel behulpzamer over het algemeen en ik heb dan ook veel van ze geleerd.

Goed, de kleurplaat van U. Is dat een soort van siderograph waar de positieve en negatieve krachten van de planeten op staan? Waar heeft u die plaat vandaan? Kwam Dikke Deur daar mee aanzeilen?
Er is zoveel vuurwerk deze week dat het moeilijk is om een richting te kiezen.
 
kijk ik heb ook een setje krijtjes gekregen:

Het jaar is opgebouwd uit 4 seizoenen. De zon huppelt in een baan die loopt van boven naar beneden tov onze evenaar. Waar de zon de evenaar kruist (herfst en lente) en waar hij op zijn hoogst en zijn laagst staat (zomer winter) daar heb ik een lijntje laten vallen.
In die baan van de zon heb ik ook de baan van mercurius getekend. Nou de 2 bij elkaar geven een aardig beeld van de Dow, en dus ook van de AEX want dat is gewoon een mini-Dow.
Daarin ook nog wat hemels vuurwerk in gezet en voila, 2010 is in beeld.
Goed opletten want de Dow loopt in cycli van 45, 90 en 180 graden en multiplicaties daarvan. Bodems en toppen komen allemaal op een van die dagen. Ook de valuta, granen, en oliebollen etc.
Nou, ik ga weer want de volgende klapper laat deze week op zich wachten.
:clap:
 

Attachments

  • dow 08072010.jpg
    dow 08072010.jpg
    127.7 KB · Views: 322
Nou zal ik nog een kleurplaat posten.
Dit is een 4h chart van de eurusd.
Mercury lines en Saturn lines zijn ingekleurd met verschillende steun en weerstandpunten.
Die golf onderaan de kaart is de maan declination. De nul lijn is de evenaar.
Let niet op de EW lables, die zijn niet volgens Frost en Prechter.

Maar de klapper is de Gann square of nine. Dat gekleurde highlight vakje geeft precies aan waar de prijs moet zijn op het venus-uranus 180 graden aspect.

Gann gebruikte de SQ9 om precies uit te rekenen waar prijs en tijd samen kwamen. Hij wist dus van te voren waar de prijs zou zijn op bepaalde dagen.
Dat is bijna niet eerlijk toch? Dat is als de lotto spelen en van te voren weten wat de nummers zijn.
Ja, en toch gebeurt het. Lijkt wel circus....
 

Attachments

  • eurusd 08072010.jpg
    eurusd 08072010.jpg
    147.8 KB · Views: 368
Nou zal ik nog een kleurplaat posten.
Dit is een 4h chart van de eurusd.
Mercury lines en Saturn lines zijn ingekleurd met verschillende steun en weerstandpunten.
Die golf onderaan de kaart is de maan declination. De nul lijn is de evenaar.
Let niet op de EW lables, die zijn niet volgens Frost en Prechter.

Maar de klapper is de Gann square of nine. Dat gekleurde highlight vakje geeft precies aan waar de prijs moet zijn op het venus-uranus 180 graden aspect.

Gann gebruikte de SQ9 om precies uit te rekenen waar prijs en tijd samen kwamen. Hij wist dus van te voren waar de prijs zou zijn op bepaalde dagen.
Dat is bijna niet eerlijk toch? Dat is als de lotto spelen en van te voren weten wat de nummers zijn.
Ja, en toch gebeurt het. Lijkt wel circus....
RESPECT (y)
 
21 september is weer een belangrijke GANN-dag.
Hopelijk wordt het een top en krijgen we dan een daling tot onder de lows van dit kalenderjaar.
Ik heb mijn wensenlijst al klaar.
 
Nou, ik weet niet in welke tijdzone jij zit maar op 21 Sept is geen Gann dag.
19 en 22 Sept zijn dagen dat de markt kan keren.
 
Nou, ik weet niet in welke tijdzone jij zit maar op 21 Sept is geen Gann dag.
19 en 22 Sept zijn dagen dat de markt kan keren.

Hoi Pippin,

Even een quote uit een van mijn Gann-bronnen:

The following dates should be watched for important changes in the major trend of all individual stocks and stock market averages or indices. If any stock makes top or bottom around any of these dates, you can anticipate a reversal in trend, especially if there is a sharp decline or a sharp advance around these dates:
Feb 8th to 10th
March 21st to 23rd
May 3rd to 7th
June 20th to 24th
August 3rd to 8th
Sept 21st to 24th
Nov. 8th to 11th
Dec. 20th to 24th
These dates are based upon a permanent cycle, which
does not change. Important tops and bottoms are made in many stocks every year around these times. Watch the stocks that reach extreme high or low levels around these natural dates.


Verder is 21 sept 90 dagen na de top van 21 juni.

GNN.jpg
 
Meten is weten...

Gann zijn cyclische perioden in het jaar overzicht kunt u koppelen aan objectieve astronomische waarden waarmee u in het verleden behaalde resultaten kunt aanwenden voor een stukje statistiek. In mijn koersdataverzameling komt deze “september” waarde 113 maal eerder voor zodat de 2010 waarde de volgende karakteristieken heeft;

Verkoop Sluit Winnaars Grootste Verliezers Grootste
20-09-2010 25-09 67(59,3%) 30,76% 46(40,7%) 5,06%
23-09-2010 24-09 70(61,9%) 30,76% 43(38,1%) 4,90%

Koop Sluit Winnaars Grootste Verliezers Grootste
21-09-2010 22-09 61(54,0%) 6,03% 52(46,0%) 23,52%
22-09-2010 intraday 64(56,6%) 6,03% 49(43,4%) 23,52%

Have fun.

PS
tab werkt nie zo lekker
 
Hoi Pippin,

Even een quote uit een van mijn Gann-bronnen:

The following dates should be watched for important changes in the major trend of all individual stocks and stock market averages or indices. If any stock makes top or bottom around any of these dates, you can anticipate a reversal in trend, especially if there is a sharp decline or a sharp advance around these dates:
Feb 8th to 10th
March 21st to 23rd
May 3rd to 7th
June 20th to 24th
August 3rd to 8th
Sept 21st to 24th
Nov. 8th to 11th
Dec. 20th to 24th
These dates are based upon a permanent cycle, which
does not change. Important tops and bottoms are made in many stocks every year around these times. Watch the stocks that reach extreme high or low levels around these natural dates.


Verder is 21 sept 90 dagen na de top van 21 juni.

View attachment 91628

ik bedoelde dat trouwens niet disrespectvol, ik zit zelf in de NY tijdszone, en mijn ephemeris geeft dus andere tijden aan dan die van jou, als je tenminste in NL zit.

Anyway, 21 September is 90 dagen van de top van 21 juni.
op de SQ9 moet je dan 91 tellen, van top naar top.
91, 137, 182 etc dagen omdat je altijd begint met 1, 1 is in het midden en vandaaruit begin je te tellen.
Dat zou dus 22 September geven.
Op 22 Sept is er dan nog wat anders aan de hand.
Grote cycli op de EURUSD (ik volg eigenlijk voornamelijk eurusd) vallen samen met heliocentrische aspecten. Voornamelijk venus, jupiter en saturnus.
Op 22 sept is een 150 graden venus-saturnus aspect 14:14 hrs EST.
In Nederland is dat dus 's ochtends.

Maar op de 24st is er een helio Jupiter-Saturnus conjunctie. (Dat is volgens Gann het sterkste aspect, de conjunctie) dus die dag moeten we ook scherp in de gaten houden.

Trouwens, mooi plaatje heb je erbij. Welke software is dat?

Groeten!
 
Ben ik gelijk naar de TA shop gelopen om een nieuwe gereedsschapskist te kopen en de schellen vielen volledig van mijn ogen.
Ja ik weet het, kwantumhallen kistje, maar voorlopig hoef ik alleen maar kleine boutjes aan te draaien.

Wat is de naam van dat kistje dat u heeft gekocht, heer Pippin?
 
Top