The Dutch corner

Biertje?


Every time Michael thought about entering the market he said to himself "But what if I
lose?" Those thoughts often paralyzed him from action or delayed his entry so long that many opportunities simply passed before he would pick up the phone. When Michael did open a position, all he could think about were negative consequences. "My system is wrong at least half the time—what if this is one of those times?'' He couldn't sleep because his mind was racing with those “what if” thoughts. Michael suffered from a chronic "dis-ease" of the mind called worry.


een rondje van John..

John was a little shellshocked over what had happened in the market over the last three days - he’d lost 70% of his account value. He was shaken, but still convinced that he could make the money back! After all, he had een up almost 200% before the market withered him down, He still had $4,500 left in his account. What advice would you give John?


Morguh Flipper,

Ben aan het experimenteren met geboortekaartjes en een snelle en vieze wijze om in kaart te brengen wanneer wat extra aandacht moet worden besteed aan additioneel Natal graafwerk. De eerste tref ik wel eens in Yanks Land aan en als ik dezelfde gedachten kronkels volg welke aan den eerste ten grondslag liggen (dat wil zeggen als ik het allemaal goed heb begrepen) dan zou de tweede voor onze eigen Nederlandse beurs moeten zijn.

Het werk voor de dijkgraaf zit er inmiddels ook weer op, hij mag komen kieken.


Pollens... Voor het Vuisie weg....
U bent er stil van.... Cheers
Nog een plaatje dan... wordt u nog stiller van..? toch...

Beste Flipper,
Het gaat er dan ook om op welke wijze u tot uw geboortekaartje komt en het zal u niet verbazen dat het gewoon weer op meten is weten aankomt, ik begin een beetje op een hangende plaat te lijken. Vroeger deed men dat meetwerk met het handje op een stukkie papier maar anno 2008 doet onze vriend de computer ook aardig zijn best. Natuurlijk heeft u wel een beetje kennis van zaken en wat historische gegevens nodig om het zaakje goed te funderen. Da’s nou weer een ouderwets ambachtelijk stukkie werk dat u van de straat houdt.
 

Attachments

  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    15.1 KB · Views: 246
  • aaa2.gif
    aaa2.gif
    15.7 KB · Views: 232
  • aaa3.gif
    aaa3.gif
    49.1 KB · Views: 234
Last edited:
Get out and get a Job earn more money:LOL:
and read a good book about M&M.
Voor 75% drawdown heb je 300% winst nodig!

Edit 15:58 @ Clown

De Natal benadering is niet echt betrouwbaar
met betrekking tot aanname van de geboortedag plus exacte tijd
Dus moet er weer wat gevonden worden om het betrouw temaken.
Ik heb nog ergens de info maar volgens mij bij U ook bekend.
 
Last edited:
vraagje clown,klopt het dat ik gister rond 4 uur 4 nov mossels zag ,
ben bezig ze vinden,
 
Koffietijd....

Voor het vuistje weg,

Wat u op 4 november zo rond de klok van vieren aan het zoeken bent is mij niet duidelijk als ik u naar bijgevoegde T-schermpje van die dag verwijs hoop ik dat er bij u ook een lampie gaat branden.

Fijne Handelsdag.

EDIT 10:06u
De mosselpannekes op uw tafel zijn nog niet leeg terwijl uw netten zich reeds weer vullen met vers smulspul. Alleen als u daadwerkelijk alles opvist kunt u zich overgeven aan een interpretatie fase, met andere woorden iemand die af en toe een mosseltje meent op te vissen om er vervolgens op los te fantaseren moet u niet aux zere neus nemen. Eigen waarneming eerst!!

EDIT 11:55u
Pollens, Voor het vuistje weg
Zit net even te kijken naar de onderliggende gegevens ( X, Y, Z, amplitude en spread) in de TA-tata Automatische Mosselvanger , zodat ik nu begrijp waarom u en de ieks sukkels de mossel van 4 november 13:00u niet zien; als ik me niet vergis dan heeft u onvoldoende intraday koersdata en daarnaast gissen de ieks sukkels (Koersboer Chartnet levert in ieder geval onvoldoende intraday data) ook nog eens waardoor ze gruwelijk missen. LOL.

Komen we weer terug op het hier in dit draadje reeds gememoreerde belang van de infrastructuur en volledigheid van de koersdata gegevens.

Tijd voor de bammetjes en niet te vergeten Keesie de K.

EDIT 13:03u
Beste Flipper,
“Kennis is macht” wordt toegeschreven aan Machiavelli (1469 – 1527) en dit adagium is mij sinds jaar en dag bekend aangezien het indruk op mij maakte tijdens de geschiedenis lessen en het heeft mij dit praktiserende geen windeitjes gebracht. Nu prijs ik mezelf anno 2008 bijzonder gelukkig met den Computer en de ijver van velen om steeds meer boeken in elektronische vorm te gieten (driewerf hoera voor de scanner en de PDF) zodat ik mijn externe schijven vol kan laden. Wel heb ik nog een puntje waar ik nog eens wat extra aandacht aan moet schenken want niet alle elektronische boekjes in mijn bezit kunnen ook elektronisch worden doorzocht opdat ze selectief in een vloek en een zucht kunnen worden “gelezen”. Zo blijft er altijd nog wel wat te wensen over want een mens verschuift zijn grenzen continue, dat wil zeggen een bewust levend mens.

Mijn opberg kast ruimte kan dus gevuld blijven met singles, LP’s en 12” versies uit een actief DJ verleden al is het meer de emotionele waarde dan de geldelijke.

De bammetjes waren weer heerlijk, het advies van Keesie de K , een banaan als toetje.

EDIT 15:33u
Voor het vuistje weg is er weer stil van;
Dus nog maar een plaatje met daarin de 4 november 13:00u mossel en alles wat erna zoal in het netje van de TA-tata Automatische Mosselvanger is aangetroffen. Mooi geel is niet lelijk, toch?! Yes Sir, Flipper die gele wordt er automatiek kroket ingezet.

EDIT 15:53u
Deze automatiek kroket moet u eigenlijk zelf gezien hebben want zoniet dan schiet u toch wel te veel te kort. En dan te bedenken dat u nog een paar stappen meer moet zetten voor het maken van een mosselbalans. Het is gewoon een kwestie van hard werken.

Tijd voor de borrel; Cheers.

pollens .... eerst zelf kiekuh...LOL
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    66.7 KB · Views: 262
  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    18.6 KB · Views: 229
Last edited:
Clown die hangende plaat zal ik zuinig op zijn die is nu geld waard vooral als het een singletje is :).
De kast wordt hier steeds groter wat betreft informatie past er niet meer in.
Dus een nieuwe kast er bij kopen of wat opruimen.
Gekozen voor het laatste.
Door alle boeken tegen het licht tehouden wat betreft theorieen komt daar een gemeenschappelijke deler uit wat de oorsprong is van alles.
Door dit toetepassen kon ik 80% weggooien.
Hierdoor wordt ook duidelijker waar nu meer energie in testeken.
Wat heerlijk zie de zon weer schijnen:whistling
Zo lunch time

Edit 13:05 Clown wat is u koersleverancieer? Zelf gebruik ik die van IB
 
Last edited:
wel makkelijk als je pc ze zoekt,welk systeem gebruikt u.
ik wil alles weten,behalve je pincode,
bedankt,
in u plaatje van 6-11 tel ik er 1
5-11 tel ik er 3 of 4
correct,
 
Last edited:
Bij mij komt die gele niet vanzelf...wat gek

Dank voor het kijkje in uw mosselkeuken! Nu eens zien of ik er iets van opgestoken heb...

Bedoelde u deze mossel?? Op basis van mijn IB-data is dat de eerste die ik zo kan vinden (en wel op 13:59 uur). Let u niet op het overige zoek- en graafwerk, dat zijn mijn vingeroefeningen. Overigens doe ik bij het mosselspeurwerk de kaarsen even uit, dat zoekt wat makkelijker vind ik.

Tijd voor een tukje

Edit 09:55
Als ik uw plaatje goed begrijp dan gaat er bij mij (en dan ook vele anderen) bij de basis al het nodige mis...terug naar de basis dus.
 

Attachments

  • aex.png
    aex.png
    34.9 KB · Views: 241
Last edited:
Eerst koffie.......

Verveelde,

De TA-tata Automatische Mosselvanger schrijft de automatiek kroketten omhoog in het wit en omlaag in het geel. Nu wil het gevalletje dat er wat variatie zit in de gele en witte kroketten en da’s nou onderwerp van studie waarna conclusies aan de orde zijn.

Fijne Handelsdag.

EDIT 12:04u
De basis van anderen zou u niet bezig moeten houden als u aan uw eigen basis twijfelt heeft u een ernstig probleem dat uw onmiddellijke en onverdeelde aandacht vereist. Mijn suggestie zou zijn dat de basis gezond verstand zou moeten zijn dat vervolgens objectief en structuurmatig te werk gaat. Hierin past in een boekje dat lezen wat er feitelijk staat en niet wat u (en al helemaal niet wat een ander) denkt dat er staat om dat vervolgens Blinkeriaans te toetsen. Een aanname is een potentiële bron van ellende; meten is weten en gissen is missen.

Maar dat is al weer exact dezelfde hangende plaat.

EDIT 12:41u
“De muiter van de ieks”, LOL, heeft het over de 5 min RSI timeframe dan moet u de mossels om 11:35u en 12:20u daarin betrekken. Voor de smulpapen.

EDIT 13:21u
Wauwzee, 5 min smulluh; 12:20u out nieuwe 13:00u let wel op de “kleine”verschillen en 11:35u nog in het panneke; iets met conditioneren.

EDIT 13:37u
Hier is uw vrijdagmiddag 5 min mosselplaatje uit de TA-tata Automatische Mosselvanger.

Goed weekeind.. enne vuistje uit Ooit.... wel netjes uw huiswerk maken he...?!... maandag is het weer feest.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    21.8 KB · Views: 276
  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    24.2 KB · Views: 239
Last edited:
Dear T2W-member in the Netherlands,

I am a young boy (28), independent (Dutch smallcaps) trader living/working in Amsterdam since 2007 being the stock trading my main interest and I have several years investment experinece including one year trading experience. Unfortunetly, I have not yet met any indepedent stock trader in the Nehterlands and I was wondering if you organize some meetings in Amsterdam or anywhere in the Netherlands or there is some union of Dutch traders, or you could refer me to some addresses/links, etc. If yes, I would love to be a part of that (if possible) to know people with same interests, to share opinions, to learn/share some trading tips, etc. I also speak Dutch.

I am looking forward to your answer!

My personel e-mail is: [email protected]

smallcaps trader
 
The Kstone

Goedenmorgen Clown ben de afgelopen tijd druk in de weer geweest in de tuin.
Toen er wat meer ruimte kwam viel mijn oog op een steen zie attachment
Nu ben ik bezig om de juiste positie tevinden.
Dus eens in de zoveel tijd 'avonds naar buiten telescoop omhoog omtekijken of hij
geland is op dezelfde plek.Om de klok in sync tebrengen. En het geheel tebacktesten
ach ja de avonden worden weer langer dus meer tijd om telezen.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    5 KB · Views: 216
Gooi maar in mijn hoedje…..

Het is weer tijd voor onze tuinman Hendrik Jan om de AEX waarde van belang voor zijn tuin en welke dient als signalering voor de hekjes aan te passen naar de nieuwe waarde, zijnde 278,64 waarvoor natuurlijk exact dezelfde opmerkingen van toepassing zijn als vorige keer vermeld. De laatste berichten uit de kijktuin verhalen niet over een steen doch over een zwart gat waarin zeer recent een van de planeten (uiteraard tijdelijk) is verdwenen of beter omschreven mee is samengesmolten. Echter het is niet dat wat zou kunnen passen als een van de ontbrekende schakels in de fundamenten uit deze wetenschap omdat daar andere criteria op van toepassing zijn. Weer een substroming in de woeste baren van het grote woud aan verschillende analyse richtingen dus op het bijlage plaatje toch maar even de feitelijkheden visie van de wetenschap toegevoegd.

Het lezen in de Circus bibliotheek gaat in horten en stoten naar gelang de leeszin optimaal is, het Blinkeriaans verifiëren van het in het geschrevene beweerde is vaak de nek van de fles al is daar gelukkig wel de 95/05 regel op van toepassing. Met name in de meer esoterische hoek is het Blinkeriaans verifiëren een hele kluif en het komt mij voor dat de schrijvers het eerder als regel nogal ruim nemen met het interpreteren van feiten. Dus grijp ik veiligheidshalve toch maar weer terug naar mijn initiële filter dat werkt met een vorm van Fourrier Analyse om vervolgens de uitkomst te fine-tunen met de verschillende TA-tata gereedschappen.

Fenomenaal de actie van de ieks figuren om de put te dempen als het kalf verdronken is door op de proppen te komen met een cowboy Jim met vlinderdas. Toevallig zag ik een stotterende journaille melkmuil en de vlinderdas babbelen over wat er allemaal verkeerd is gegaan en dat er volgens de vlinderdas maar een winstgevende tak van beleggingssport zou zijn. Nu was cowboy Jim met vlinderdas niet zomaar even toevallig in Nederland, dat zou een belegger met boerenverstand toch moeten weten.

Vertrouw op uw metertjes en focus op de feiten, uw eigen waarneming is belangrijker dan het praatje van een inhuurkracht die betaald wordt om een specifieke boodschap te verkondigen.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    87.6 KB · Views: 250
Prutser EXPOSED op de dertiende…LOL

Het prutswerk van de contente verdwaalde eens bekijken in bijlage 1 want de tenen krullen toch wel ernstig bij zo’n grove verkrachting van hetgeen men elliott durft te noemen.

Zonder al te veel nadenken doch al enigszins te meten krijgen we bijlage 2 wat erop lijkt doch toch ook weer niet. Kunt u uw kennis van het EWP eens toetsen.

Ietsje meer EWP, ietsje meer meten en ietsje meer nadenken en dan ziet het eruit als bijlage 3 en da’s nou ook weer niet iets van gisteren. Laten nu de mosselkus, mits gevangen natuurlijk want dat schijnt toch wel een groot probleem te zijn, netjes synchroon aanwijzen.

En dan nog heeft u in deze drie plaatjes niet de essentie van het EWP gevangen welke het verschil maakt, het kan dus vriezen en het kan dus dooien. Leest u eens een boek met een paar bladzijden meer dan 256.

Het is weer bijzonder mooi weer vandaag.

EDIT 14:25u
Een mogelijk volgend puzzelstukje zou dan kunnen worden toegevoegd en dan moet u de impliciet opgenomen condities terugvinden op uw schermen. Iemand al iets in zijn T-schermpje gezien?! Gewoon blijven conditioneren tot u een ons weegt.

EDIT 16:54u
Om het ouwe paard maar weer eens van stal te halen; kent u hem nog.. de GJN gedoceerde trend methodologie.. natuurlijk de beste man gaat nu de ieks hobbyisten vertellen waarom de AEX nog niet op 625 staat.. LOL.. maar goed die GJN gedoceerde trend methodologie zou u iets moeten hebben vertelt… toch?! Persoonlijk heb ik dan toch liever den mosselbalans, is minder “lagging”.

Cheers.


Stille Willie, Voor het vuistje weg uit Ooit,

Mogelijk ontgaat u momenteel nog volledig de meervoudige betekenis van het fenomeen edoch dat mag u niet weerhouden van het primaire aanschouwen van het feit an sich. Dus gaat u een rondje maken in de buitenlucht met uw partner en sta open voor hetgeen u deze avond in alle pracht geboden wordt, gratis en om niet. Er komt een tijd, in Ooit, en al komt deze niet men neemt u nimmer deze ervaring af.

Van een genieter pur sang.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    37.7 KB · Views: 251
  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    36.1 KB · Views: 221
  • aaa2.gif
    aaa2.gif
    44.3 KB · Views: 245
  • aaa3.gif
    aaa3.gif
    51.8 KB · Views: 259
Last edited:
Bedoelt u o.a. jupiter sextile uranus hiermee en/of mars 0 graden capricorn.
Met de volle maan als trigger ?
Of zit ik helemaal verkeerd?

mvg.

Ik ga het plaatje bestuderen,maar eerst ototjes keuren.

Goede handelsdag!
 
Last edited:
Het is weer feest voor de smulpapen….

Beste KwikFit,

De sextile van de dertiende (LOL) november heeft zijn uitwerking in Yanks Land niet gemist zei hij met de bekende Engelse stijve lip, er komt nog een trine broertje of zusje overheen en zo past het allemaal weer netjes in het esoterische puzzel verhaaltje. Jupiter speelt voorlopig nog een rol van betekenis welke overgenomen gaat worden door middel van Uranus op de belangrijkste plaats op de kaart welke naar verluid nimmer onopgemerkt passeert in de geschiedenis van Yanks Land. Maar kijkt u ook eens naar de bijgevoegde kleurenplaat want in de wereld van de Technische Analyse niet bepaald onbekende figuren schreven dat zij direct het spoor te pakken hadden.

Het is fenomenaal om waar te nemen dat de uitkomsten van de verschillende disciplines zo keurig netjes samenvallen en elkaar ook nog eens precies op de ontbrekende stukjes aanvullen. Helaas voor de gemiddelde hobbyist hebben de meeste boeken over de uiteenlopende onderwerpen wel een paar pagina’s meer dan de 256, om nog maar te zwijgen over het beroerde rendement van het leesvermogen.

Fijne Handelsdag.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    69.3 KB · Views: 238
Hallo allemaal,
dit is mijn eerste post hier. Ik heb het een en ander gelezen en dat bevalt me prima. interessant, regelmatig van hoogstaand niveau en ook erg leuk.
Mag ik meteen met een vraag in jullie midden droppen? Ik doe het gewoon:

De CCI wordt vaak op 20 ingesteld. Het meest effectief is de CCI als hij staat ingesteld op 'de cyclus' van het symbool.
Ik trade de FESX op M1 en M5. kan iemand mij vertellen wat de cyclus hiervan gemiddeld is? Waar zou deze statistische info te vinden zijn?

Ik durf bijna niet te verwachten dat iemand mij met een antwoord kan helpen.
Misschien is het interessant om dit onderwerp (CCI en Cyclusgrootte) te bespreken hier? Of is dat misschien al eens gedaan?

Een heel goed weekend en voor volgende week: many trades in green.
 
nog bedankt clown,
zoals ik het begrijp gooit u TA en EW en alles door elkaar,maar trade u voornamelijk
op de mosselkes.
tot maandag,
 
mars in

Heer dolfijn,bedankt voor dit wiel.
Zo'n mooie had ik nog niet.(y)

@Heer Clown,

De tekening van 14-11 kom ik niet uit,
Kunt u niet een tipje van de sluier oplichten,ik zoek me rot maar er gaat geen lampje branden.

mvg.
 
Top