The Dutch corner 2009.

Geachte heer Clown,

Ik heb de vraag ook gesteld op Belegger.nl, maar aangezien u zich hier ook regelmatig bevindt neem ik de vrijheid (hopelijk niet hufterachtig....) om hier ook de vraag maar even te stellen:
Kunt u een klein tipje van de sluier lichten omtrent het kwalificeren en kwantificeren van een NR en PR? De voorwaarden die mevrouw Brown in haar boekje schetst lijken mij niet volledig en/of juist. Een gokje van mijn kant: u gebruikt de NR en PR o.a. in combinatie met EWP...?

Daarnaast stel ik dan gewoon nog maar een paar vragen:
1. Welk boek is het verstandigst om te bestuderen m.b.t. EWP? Is dat Frost/Prechter? Of kent u betere?

2. Vanuit welke hoek haalt u de kennis m.b.t. financiële astrologie/astronomie? Dit in verband met uw afkeurende reacties omtrent de namen Merriman en Schogt. Heeft u m.b.t. dit onderwerp ook een aanrader in de literatuur? Kent u in dit kader ook het werk van Bradley Cowan?

3. Gebruikt u ook technieken van Gann (SQ9, TTL, Fan´s etc.), Bollinger (Bands) , DeMark (trendlijnen, TC Combo, TD Sequential)?

Ik hoop dat u zo goed wilt zijn om te antwoorden en mij iets verder op weg kunt helpen?

Met vriendelijke groet,

Muy

EWP, ja Frost/Prechter is de beste.
De Delta theory (Delta Phenomenon) is m.i. de beste cyclische methode.
Verder werken fibonacci, en gewone trendlijnen heel goed.

Kijk op de volgende websites voor EWP Elliott Wave International: Expert Market Forecasting using the Elliott Wave Principle Forex Elliott Wave Analysis
EWP forum is the vinden op Forex News | Forex Trading News | Currency Trading News daar zitten goede traders. (analisten is hier geloof ik een vies woord).

Verder zou ik graag willen weten wat het TA systeem inhoud?
Ben iemand die zich graag verdiept in deze zaken. Zit ook by de 2%.

Dank u en succes!
 
:smart:mad:Muy Grande

Alles van de heer Clown wat hij hier op dit forum geschreven heeft ,zou je van het begin af aan eens moeten lezen.
Dat beantwoord veel van je vragen.

mvg.

Vriendelijk bedankt voor deze tip. Ben al enige dagen druk aan het lezen (ook in het oude draadje), maar niet alle vragen worden daarmee beantwoord.

Mvg,

Muy
 
EWP, ja Frost/Prechter is de beste.
De Delta theory (Delta Phenomenon) is m.i. de beste cyclische methode.
Verder werken fibonacci, en gewone trendlijnen heel goed.

Kijk op de volgende websites voor EWP Elliott Wave International: Expert Market Forecasting using the Elliott Wave Principle Forex Elliott Wave Analysis
EWP forum is the vinden op Forex News | Forex Trading News | Currency Trading News daar zitten goede traders. (analisten is hier geloof ik een vies woord).

Heer Pippin,

Dank voor uw hulp. Ik ben echter enige tijd lid geweest van EWI en vond dat bijzonder teleurstellend. Robert Prechter zit zo vastgeroest in zijn deflatie scenario, dat hij niet met een objectieve mening naar de markt kijkt. Daarom ben ik ook enigszins argwanend naar de kwaliteit van zijn boekje.

Ook ben ik bekend met Delta, maar dat heeft zich voor mij ook nog niet overtuigend bewezen. Ik ben wel op het spoor van wat andere planeet cycli, die maken tot nu toe een grotere hit-rate.

Mvg,

Muy
 
Heer Pippin,

Dank voor uw hulp. Ik ben echter enige tijd lid geweest van EWI en vond dat bijzonder teleurstellend. Robert Prechter zit zo vastgeroest in zijn deflatie scenario, dat hij niet met een objectieve mening naar de markt kijkt. Daarom ben ik ook enigszins argwanend naar de kwaliteit van zijn boekje.

Ook ben ik bekend met Delta, maar dat heeft zich voor mij ook nog niet overtuigend bewezen. Ik ben wel op het spoor van wat andere planeet cycli, die maken tot nu toe een grotere hit-rate.

Mvg,

Muy

Meneer Grande,

Zijn boekje is objectief en het mist alle dingen die het onnodig moeilijk maken.
Ik trade met de EW methode en gebruik indicators voor confirmatie, en voor swing trading, wat ik doe, is het zeer goed, het beste wat ik tot nu toe ben tegen gekomen.
Delta geeft voor mij de richting van de markt aan en ik gebruik het in combinatie met EW. Het is wel even flink studeren, maar na enige tijd werpt het zijn "mosselen" af.

Prechter zit wel vast in zijn deflatie theory, ik heb ook zijn boeken gelezen "in the crest of the tidal wave" en "conquer the crash". Dat is tot nu toe een blauwdruk van wat er tot nu toe voorgevallen is.

Ik denk ook dat Prechter een superbear is, maar dat verkoopt schijnbaar goed, dus dat neem ik maar met een korreltje zout.

Wat is de planetaire cyclus methode waar u over spreekt? Kan ik daar wat over vinden op het internet?
Bij voorbaat dank.
 
Zoekt u eens op de naam Bradley Cowan, heer Pippin.

Maar ik moet u waarschuwen, aanschaf van materiaal is prijzig en daarna dient u het alsnog met veel huisvlijt aan te passen ;)

Verder begrijpt u hopelijk dat jaren van studie en oefenen niet even prijs gegeven kunnen worden op een Forum. Daarnaast bestaat er ook nog zoiets als een omerta, ik heb namelijk niet alles op eigen houtje gedaan.

Gann heeft ook wel eens iets gezegd over snelle en langzame planeten...

Mvg,

Muy
 
Zoekt u eens op de naam Bradley Cowan, heer Pippin.

Maar ik moet u waarschuwen, aanschaf van materiaal is prijzig en daarna dient u het alsnog met veel huisvlijt aan te passen ;)

Verder begrijpt u hopelijk dat jaren van studie en oefenen niet even prijs gegeven kunnen worden op een Forum. Daarnaast bestaat er ook nog zoiets als een omerta, ik heb namelijk niet alles op eigen houtje gedaan.

Gann heeft ook wel eens iets gezegd over snelle en langzame planeten...

Mvg,

Muy

Hartelijk dank voor de tip.
Van wat ik zo vluchtig lees is het zeer de moeite waard.
Ik ben het volledig eens met het verschil in perspectief aangaande prijs/tijd. Prijs/tijd is niet 2 dimensionaal.
Leest u eens de werken van Martin Armstrong. Zeer de moeite waard.

Ik begrijp dat u de "geheimen" niet prijs wilt geven en dat is uw goed recht.
Meneer Cowen is een electricien en die begrijpt de magnetische invloeden op het gedrag van de mens. Zelfs u en ik weten dat de hele dag achter een computer scherm de mens niet vrolijker wordt. Planeten en manen en onze baan om de zon, beinvloeden ons gemoed door de verschillen in de magnetische velden.
Delta werkt ook zo, al zeggen ze dat niet en bovendien is het niet watervast.

Goed, welke planeten werken meer en welke minder aan ons gemoed. Ik hoop dat Cowan wat licht op de zaak kan werpen.
Ben toch iemand die graag alles wil weten.:LOL:

Dank U!
 
U zegt het.

H.H.

Ik heb inmiddels enige huisvlijt gedaan en zowaar iets op het "net" weten te bemachtigen aangaande de heer Cowan. Ziet er veelbelovend uit.:clap:

Wel een beetje aan de prijs.
Nou wilde ik graag weten, is het het allemaal waard?
En, is er software verkrijgbaar?

Ik trade eigenlijk alleen valuta, is dit daar ook geschikt voor?

Dank u bij voorbaat.

En, als u het niet op het forum wilt plaatsen, emailen mag ook hoor, heb ik helemaal geen bezwaar tegen. ;)

[email protected]
 
Wel een beetje aan de prijs.
Nou wilde ik graag weten, is het het allemaal waard?
En, is er software verkrijgbaar?

Schofterig duur; neigt naar oplichterij; bijgevoegde heb ik zelf gemaakt en heeft mij derhalve gedwongen na te denken over het een en ander;kan iedereen maken.

De eerste controle van de 21 jaar cyclus van Cowan was al meteen raak; meneertje neemt het met de feiten niet zo nauw.

EDIT 12:08u
Muy Grande,

Indien iemand het aantoonbaar niet zo nauw neemt met de feiten en daarvoor astronomische bedragen in rekening brengt komt er bij mij direct een woord bovendrijven. Als dit figuur dan ook nog eens begint met dreigen met een kwart miljoen dollartjes (zou daar uw Omerta vandaan komen) dan heb ik gegeten en gedronken omdat a) ik Nederlands staatsburger ben en b) het nu 2009 is. Het probleem dat ik met figuren als Cowan heb, is dat ze gebruikmakende van de naam Gann u gewoon astronomische bedragen uit de zak proberen te kloppen. Wanneer ik zijn Four Dimensional Stock Market Structures and Cycles bekijk dan is het werk van Bayer toch een aanzienlijk stuk completer en als men zich dan nog bedenkt wie wanneer wat publiceerde. Voor een slordige US $ 200,= heeft u een setje boeken geschreven door Gann zelf en kunt u zelf beoordelen wat voor u wel en wat voor u niet bruikbaar is. Zonder dat u van doen heeft met de interpretatie van een derde. Wat mij persoonlijk opviel was dat wel heel erg veel van wat Gann begin vorige eeuw al schreef nu in de Technische Analyse is terug te vinden. Overigens is het niet zo dat Gann zijn forecasts altijd spot on waren, hij zat er ook wel eens behoorlijk naast. Hetgeen mij aanspreekt in het werk van Gann is dat hij u dwingt na te denken en zelf aan het werk te gaan. Als u die stappen overslaat en leunt op de gedachten en het werk van anderen dat mist u de kern.

Omdat de 21 jarige cyclus uitgaat van een astronomisch feit en aangezien deze feiten vaststaan zonder dat daar enige vorm van discussie over mogelijk is kunt u heel eenvoudig even verifiëren of het opgetekende juist is. Wel helaas pindakaas dus haak ik eigenlijk al meteen af zonder ook de 7 jarige en andere soortgenoten te bekijken. Bijgevoegde plaatje is trouwens een print-out van een amibroker scherm zodat de astronomische feiten met de feitelijke koersen vanaf 1900 (dan ziet u alleen niet zo veel meer op een plaatje) vergeleken kunnen worden en natuurlijk zijn er nog wat meer dwarsdoorsneden te maken. En Excel kan nog weer heel veel meer als amibroker, doch veel belangrijker is dat u de feiten geen geweld aandoet. Het allerbelangrijkste dat van een stukje software geëist moet worden is dat het MEET en daar rept dit duimpjesfiguur met geen woord over in zijn Amerikaanse marketing reclame praatje, sterker nog zijn gepresenteerde “meetwerk” appelleert aan uw oog waarmee hij gebruikmaakt (of was het nou misbruik) van de onhebbelijkheden van dat meetinstrument. Over foutgevoelig gesproken.

Los van alles blijft natuurlijk als een paal boven water staan dat als het voor u werkt dan moet er ook zeker mee doorgaan.

Mvrg.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    212.3 KB · Views: 263
Last edited:
Heer Pippin,

Software is zeker verkrijgbaar: CycleTrader. Dit staat ook op zijn website. Is wederom prijzig, maar vast wel ergens illegaal op het internet te krijgen. Verder heb ik interessante dingen geleerd, maar kan ik niet voor anderen spreken of die het ook 'waar voor hun geld' vinden.

Heer Clown,

De grafiek die u heeft gemaakt lijkt in geen enkel opzicht op hetgeen CycleTrader maakt of hetgeen in de studieboeken van Cowan voorkomt. De term 'oplichterij' kan ik ook niet delen, al vind ik het zelf ook erg prijzig. Maar Cowan denkt wat anders over de toepassing van planeetcycli dan gebruikelijk ('uit het doossie denken') al heb ik ooit een opmerking in een van de boekjes van Ferrera gezien die doet vermoeden dat hij hier ook iets op deze manier mee doet, en wanneer je daar een beetje mee aan de slag gaat, kom je tot zeer verrassende resultaten.

Alles dat het programma CycleTrader doet kun je ook met een Ephemeride in excel, maar dat is wel verdomde veel werk....en foutgevoelig.

Mvg,

Muy
 
H.H.

Ik trade eigenlijk alleen valuta, is dit daar ook geschikt voor?

Om eerlijk te zijn, ik kan me zo niet herinneren dat hij iets deed met valuta in zijn boeken. Wat dat betreft kunt u misschien beter op zoek naar ander studiemateriaal.

Mvg,

Muy
 
Alles dat het programma CycleTrader doet kun je ook met een Ephemeride in excel, maar dat is wel verdomde veel werk....en foutgevoelig.

Dit is natuurlijk wat kort door de bocht, ik doel bij bovenstaande opmerking over de planeetcycli. Maar Cycletrader kan nog wel iets meer dan dat.

Mvg,

Muy
 
Omdat de 21 jarige cyclus uitgaat van een astronomisch feit en aangezien deze feiten vaststaan zonder dat daar enige vorm van discussie over mogelijk is kunt u heel eenvoudig even verifiëren of het opgetekende juist is.

Mvrg.

De 21-jarige cyclus als 90 graden van de 84-jarige Uranus cyclus....Zal in de praktijk niet altijd precies zo zijn, aangezien de omloopbaan van de planeet een elipsvorm heeft en niet overal dezelfde snelheid.

Echter, met het plaatje op zijn website (waar hij zgn op 5 maart de call deed om te kopen) is helemaal niets mis. De gegevens kloppen. Sterker nog, er ontbreekt zelfs een zeer belangrijk punt. Dan had Cowan 15 ipv 45 graden stappen moeten gebruiken en was bijvoorbeeld ook 11 oktober 2002 zichtbaar geweest, een dag na de 10 oktober low op de SP500.

En ook kom je met een kortere cyclus op prachtige draaipunten, draaipunt van 13 juli was bijvoorbeeld tot op de dag juist.

Verder word ik niet betaald om Bradley Cowan te verdedigen, en dat ben ik dus ook niet van plan. Ik vind echter zelf dat een definitief waarde-oordeel van zijn methode, boeken en software pas geveld kan worden na een intensieve studie daarvan, maar dat zal mijn eigen handicap zijn.

Ik hoop dat de antwoorden op mijn andere vragen ook zo uitvoerig zullen zijn, daar kunnen we hopelijk dan weer iets mee :)

Mvg,

Muy
 
Nou, dit ken ik niet hoor.

Cycle timer staat op de website van Cowan:

Stock Market Geometry - Market Timing Courses

Mvg,

Muy

Oh, nou ja, er staat een methode op die gebruik maakt van Gann en Elliott.
Nu begrijp ik dat Gann nooit helemaal duidelijk was over zijn methode. We hebben dus te doen met interpretaties daarvan door derden.

Maar ik begrijp ook dat meneer Clown de methode van Cowan niet gebruikt, maar wel gebruik maakt van planetary cycles.
Volle maan morgen, misschien zien we wat actie.(y)
 
Maar verhip ja, gisteren dus. Om een of andere reden had ik mijn Delta kaart met 6/10/09 gemarkeerd. Foutje, moet kunnen. Kost een paar centen, maar dan heb je ook niks.

Dat zou dus kunnen betekenen dat we een voorlopige bodem hebben.
 
En dan zie ik ook even snel dat we een PR in de daggrafiek hebben.
3 sep close 289,01 en rsi 52,05
2 okt close 299,30 en rsi 44,12
17 sep close 313,88 en rsi 73,40

Koersdoel 324,17.

Tja, moeten we deze nu vangen of niet? Goede vraag, misschien heeft de heer Clown hier nog wel iets over te zeggen....

Mvg,

Muy
 
Top