The Dutch corner 2009.

He, kijk nou eens, een heus nederlands hoekje hier op het net.
Wat gezellig zeg.
Ik ben zelf bezig met de Elliott golfjes en tot nu toe gaat dat vrij aardig. Ik hou zelfs een blog bij waarin ik mijn voortgang kan bestuderen.

Het is geen watervaste methode maar mbv MACD en RSI kan je toch een redelijke inschatting maken mbt keerpunten. Ook de 3 regels geven goede houvast in het traden.

Anyway, ik heb een hoop bij te lezen en zal hier wel even rond blijven hangen.
Groeten allemaal en veel succes met het handelen.
 
Beste heer Clown,

Heeft u toevallig het boek van Glenn Neely ,Mastering elliot Wave,gelezen.
En als u het gelezen heeft wat vond u er van?

Ben dan wel niet meneer Clown, zelfs geen acrobaat, maar het boekje van Neely heb ik wel gelezen.
Tijdverspilling. Meer kan ik er niet over zeggen. Voegt niets toe aan Prechter, maakt het alleen maar onnodig moeilijk.

Zo, die centen kan je weer gebruiken om een mooie trade te zetten!

Groeten!
 
Vriendjes ??......

Of gewoon een paar lijntjes.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    49.4 KB · Views: 307
Alle europeese en amerikaanse indexen bevinden zich in het laatste stadium van een bear market rally. Eind van deze maand, begin volgende maand zal dit tot een climax komen. Daarna gaan we eerst langzaam naar beneden, dan heel hard.
Helaas heb ik geen AEX data, maar ik ga even op zoek...
 
Alle europeese en amerikaanse indexen bevinden zich in het laatste stadium van een bear market rally. Eind van deze maand, begin volgende maand zal dit tot een climax komen. Daarna gaan we eerst langzaam naar beneden, dan heel hard.
Helaas heb ik geen AEX data, maar ik ga even op zoek...

Voorspellen is niet zo ons ding mevr Pippi, wij meten liever. Ervaring (de keiharde werkelijkheid) heeft ons dit afgeleerd :cry:. Pas op dat het u geen geld kost.

Niet om u aan te vallen hoor, gewoon een klein beetje uitleg over het soort traders wat hier post. Voor de afwisseling juist leuke dat we weer een nieuw persoon over de vloer krijgen.

Succes met waar u mee bezig bent.

Groet,
DD

PS
Hieronder nog het plaatje van vandaag met daarin de long signalen van vandaag die uit het systeem rollen. Een goed trader weet daar wel raad mee....... (y) Analyseren is weer een heel ander vak, een oude bekende is daar onlangs weer mee gestart. Heb hem nog niet gehoord over de 700 :D (geintje uiteraard, alle respect voor de man)
 

Attachments

  • ScreenHunter_05 Sep. 16 00.48.gif
    ScreenHunter_05 Sep. 16 00.48.gif
    15.9 KB · Views: 281
Kabel

Kijk, de cable zit in eenzelfde patroon als de eurodollar.
Voorlopig bullisg tot 1.7250 daarna zeer bearish...
 

Attachments

  • GBPUSD 081509-daily.jpg
    GBPUSD 081509-daily.jpg
    65.9 KB · Views: 235
Voorspellen is niet zo ons ding mevr Pippi, wij meten liever. Ervaring (de keiharde werkelijkheid) heeft ons dit afgeleerd :cry:. Pas op dat het u geen geld kost.

Niet om u aan te vallen hoor, gewoon een klein beetje uitleg over het soort traders wat hier post. Voor de afwisseling juist leuke dat we weer een nieuw persoon over de vloer krijgen.

Succes met waar u mee bezig bent.

Groet,
DD

PS
Hieronder nog het plaatje van vandaag met daarin de long signalen van vandaag die uit het systeem rollen. Een goed trader weet daar wel raad mee....... (y) Analyseren is weer een heel ander vak, een oude bekende is daar onlangs weer mee gestart. Heb hem nog niet gehoord over de 700 :D (geintje uiteraard, alle respect voor de man)

Dat is meneer Pippin...

Zo, zijn we hier alleen geintereseerd in de AEX?
Daar is toch niks aan. Bullish to volgende maand, daarna de kelder.
 
Aex

...of misschien nu al.
De targets zijn bereikt. 38.2% fibonacci en de correctie vanaf 190 is via een zgn. double zigzag ook bijna tot conclusie.
Alternatief is dat er nog een beweging omhoog komt, ongeveer 50 punten, maar niet meer.

Wat zegt "het systeem"?
 

Attachments

  • aex 091509.jpg
    aex 091509.jpg
    31.3 KB · Views: 309
...of misschien nu al.
De targets zijn bereikt. 38.2% fibonacci en de correctie vanaf 190 is via een zgn. double zigzag ook bijna tot conclusie.
Alternatief is dat er nog een beweging omhoog komt, ongeveer 50 punten, maar niet meer.

Wat zegt "het systeem"?

Buy low and Sell high (y)
 
Echte vriendjes.......

Laten een trader/belegger die van wanten weet NOOIT in de steek.

Trader?
Belegger?
van wanten?

oeps.


S6.

enne STERKTE.


EDIT 12:25u
Voor de echte smulpaap de T1 t/m T4 trend sterkte/zwakte.

EDIT 22:16u
Pipi Langkous vlieg met me mee naar de regenboog.....
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    36.8 KB · Views: 286
  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    62.2 KB · Views: 340
  • aaa2.gif
    aaa2.gif
    154.1 KB · Views: 289
Last edited:
Nou, mooi stelletje grappenmakers zijn jullie :)

Is dit systeem te download en werkt het ook op forex?

EDIT: Pfff, na alles hier gelezen te hebben en een paar flinke bruistabletten, weet ik dat ik hier met parelvissers te maken heb, die weliswaar niet in oesters te vinden zijn maar in mosselen.
TA-tata systeem? Een verzameling indicatoren die dmv een filter een up of downtrend herkennen gekoppeld aan een systeem van manen en planeten standen.

Heel goed zou ik zeggen. Zo komt splinter door de winter, en gezien de steeds lagere zon, komt die er ook weer snel aan.

Zelf gebruik ik het Delta systeem gekoppeld aan Elliott Wavejes. Delta werkt ook op zon-maan en aarde standen en ik ben ervan overtuigt dat het werkt.

Ik hou me dus aanbevolen!

Succes.
 
Last edited:
Mag ik zo vrij zijn...

een bekend plaatje 'van vroeger' (maar dan voor nu) te plaatsen alhier?

Met dank aan Drawdown voor de attentie...

GRS!
 

Attachments

  • AEX.png
    AEX.png
    30.4 KB · Views: 305
Kijk mama, zonder handjes.......

In aanvulling op de woorden van een oude vriend omdat een plaatje meer als 1000 woorden is.

GRS.

PS
Met dank aan Drawdown voor de attentie...
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    33.6 KB · Views: 313
Je zou maar dagelijks analyses maken en dan maar 1x per week handelen op basis daarvan.........

En stel je dan eens voor dat je een trouwe volger bent! Heb je te maken met een analist die niks doet met zijn eigen dagelijkse analyses, ben je lekker mee. Maar ja daar ben je dan ook maar een simpele volger voor.

Met een beetje kennis van zaken had je dit al lang door. Je begaat dan soms zelf de fout om nog zaken op te merken waar hij wat aan heeft, maar dan heb je weer te maken met die lange tenen.....

Laten we nu maar weer verder gaan met dat waar wij hiervoor zitten....

Trade2win!

Edit
Betreft niet de brildragende maar zijn leerling.

Edit 14.47
Tja, vroeger verdiende hij tenminste nog ab´tjes, dat nu ook al niet meer. Misschien ook maar, net als zijn voorbeeld, in de cocoa handel ;)

Edit 16.33
Als trader ben je snel klaar hoor dan. Het is TA, maar dan wel van het type AFAL, oogt leuk maar valt geen droog brood mee te verdienen. Laat staan cocoa. Het is de potentie obv de HL in T5 die nu zijn werk doet.
 
Last edited:
Iemand heeft mij geleerd dat het Grote Spel 95% verliezers kent, 3% breakeven spelers en slechts 2% Winners.
Her en der rondkijkend, VEEL lezend, begrijpend, controlerend, zelf nagaand, consistentie zoekend, en bovenal zelf ontwikkelend heb ik mijn conclusies getrokken met betrekking tot dat 2%-groep(je)…
Ben bang dat de sympathieke, brildragende analist daar niet toe behoort.
Niet dat het hem een zorg zal zijn, maar een eventuele pretentie kan inderdaad wel storend zijn. Desalniettemin blijf ik trouw lezer.

De uitdaging ligt uiteraard in de aansluiting bij die 2%-groep…ik leg de lat graag wat hoog.

Trying to T2W!

Edit 13:55
Check. Mijn conclusie over de brildragende blijft overigens onveranderd..
 
Last edited:
Jantje ziet ze niet hangen.....

Jantje heeft een boom in zijn tuintje staan en staart zich blind; hij weet niet wat voor boom het is laat staan dat ie er dan ook de pruimen in ziet hangen...

Wij zien ze hier wel hangen en zeggen, lukkuh man.

EDIT 14:24u
oepsie straks dragen ze beiden een brilleke

EDIT 14:54u plaatje 2
Klop... Klop....

Wie is daar?

Weer een pruim die Jantje nie gezien heeft nie.....

EDIT 16:29u plaatje 3
Omdat we zo lekker bezig zijn vandaag nog even de hoeba hoeba hop hop hop toegevoegd. Er zijn natuurlijk zelfverklaarde TA oppervlakkigen die d’r geen bal gehakt van kunnen maken nie...
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    31 KB · Views: 247
  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    29.9 KB · Views: 294
  • aaa2.gif
    aaa2.gif
    43.1 KB · Views: 308
Last edited:
Het belang van de 302,17 kunt u direct terugvinden in de door de computer gegenereerde Hoeba Hoeba ... Hop Hop Hop grafiek. Een analist kijkt slechts naar links in een grafiek en loopt daarmee per definitie achter de feiten aan terwijl een trader/belegger als hij resultaat wil behalen noodzakelijkerwijze vooruit MOET kijken naar hetgeen nog in de grafiek gaat verschijnen.

Wanneer u de natuurwet aktie is reactie loslaat op de beweging van gisteren dan mag u dus een reactie zien verschijnen en een blik op uw intraday kaarten leert u dat deze in de P*T matrix een voorkeur heeft.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    45.3 KB · Views: 299
Top