The Dutch corner 2009.

Ah ok! Ja clown, ik twijfel over de MLT. Bevind me in een Royce Tostram situatie LOL.
De koek is op of het is gewoon even eb.

edit 13:19: dat was een duidelijke test !! en nú: make or break voor het vervolg


Zonder enige twijfel weten waar je mee bezig bent en een daarop een strategie baseren maakt je tot een trader die structurele winsten genereert. Tot die tijd is twijfel de beste raadgever dat je nog niet zover bent. Risico en kans op fouten is daardoor groot. Twijfel maakt dat je wederom een stapje wilt gaan doen om die twijfel weg te nemen. Oplossingsgericht en out of the box denken stellen je in staat om dit te realiseren.

Heb heel wat schaafwonden en blauwe plekken opgelopen in dat proces. Blijkbaar was het nodig om tot het doel te komen.

Waar liggen de risico´s en waar liggen de kansen bij het plaatsen van een trade? De standaard TA geeft slechts entry signalen, het liefst zoveel mogelijk, maar geeft geen antwoord op die belangrijke vragen. Een goed TA systeem geeft juist daar antwoord op, de entry signalen zijn van ondergeschikt belang, die volgen dan vanzelf. Twijfel kan dan ook uitgesloten worden. Wat dan nog rest is een goede strategie.

Hieronder 2 plaatjes. De eerste waar te zien is dat T4 bezig is met een positieve bodem, een cyclus bodem aan de positieve zijde van zijn line of least resistance. Het momentum is negatief waardoor de bodem nog niet bevestigd is.

http://img19.imageshack.us/img19/2131/screenhunter03may131349.gif

Het 2e plaatje laat T1 t/m T3 zien binnen T4. Direct zou u op moeten vallen waar de risico´s en de kansen liggen. Positie innemen wordt dan een stuk makkelijker. Zeker aangezien T2 bezig was met een negatieve top, het antwoord wordt daarna gegeven door T1.

http://img19.imageshack.us/img19/5946/screenhunter05may131400.gif

Over risico´s en kansen gesproken, die positieve bodem in T4 is nog niet van tafel....

Edit 14.20
Klopt hr Stokvis, waar is eigenlijk uw vriend Dolfijn gebleven?

Edit 17.50
Ophouden met pukkeltjes krijgen vriendje, gewoon uw signaleringen het werk laten doen.
 
Last edited:
Nie make nie brake nie

Gewoon heen en weer traden want daar ligt de winst,

Gaat het toch over Vriendje Vis opden Stock zoals reeds in post nr 97 werd gevreesd. LOL
De lijntjes kleuren de dag met de corresponderende waarden aan de rechterzijde.

EDIT:12:49u
Vriendje Vis opden Stock toch, alleen als u geen lol meer in uw boot heeft moet u hem verkopen anders nie. En meten da's een kwestie van oefenen het is net zo als, ach u snap.

EDIT:13:16u
Het meetwerk levert nu op dat we in de GT1 fase zijn aangekomen. Nu eens zien of we de slaapverwekkende marginale slinger kunnen verlaten.

EDIT:13:34u
Wel Vriendje Vis opden Stock deze MOET u kunnen meten Nassi/Bami nummers. Nu zou het handig zijn als u een metertje heeft welke de kracht van de trend aangeeft een Jerommeke zogezegd.

EDIT:15:12u
Vriendje Vis opden Stock de GT1 fase deed zijn morele plicht en leverde nassi/bami nummertjes op. Vervolgens deed de GT1 nog een extra duit in het zakje en kreeg u nog een Nassi speciaal d'r bij. Nu spelen er weer een paar andere beinvloeders een rol.

EDIT: 18:09u
Wanneer ik de wat langere termijn en de handelsdag van vandaag met elkaar in overeenstemming breng dan kan ik niet zonder te lachen denken aan een gevleugelde uitspraak van ex mamaloe, al zegt het meer over haar, welke is dat de duvel altijd op ene grote hoop schijt. Zij had dan ook het onvermogen waar te nemen dat er onder de relaxte verschijningsvorm van Pipo een hardwerkende persoon aanwezig was die den duvel een handje aan het helpen was. En dat laatste is nou precies spot on de typering van de fase waarin de markt zich momenteel bevindt want u helpt uzelf met het aangebodene om uw onderhandelingsmarge te vergroten.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    25.3 KB · Views: 209
Last edited:
De heen en weer modus inderdaad

Heen en weer doen we binnen het scalp cluster, cyclusbewegingen van T1, T2 en T3.
Ga je combinaties van deze 3 cycli filteren dan verschijnen er vanzelf blokkies in beeld die aangeven dat het tijd is om heen of weer te gaan.

Handig middel tegen pukkels :D
 

Attachments

  • ScreenHunter_03 May. 14 11.26.gif
    ScreenHunter_03 May. 14 11.26.gif
    18.3 KB · Views: 235
Het sigaar

Ai Ai Ai Vrindje Vis op den Stock ken zich weer niet mete nie met de echte mannen nie.:LOL:

Misschien toch maar de boot verkopen? LOL

Ach, agge maar leut heb! :whistling

Happy trading!

edit 15:00: Clown, als dat al de nassi-dip was, dan impliceert dat eigenlijk vanzelf al de kracht van de trend. En omdat we naar een langere trend kijken moet dan het sterktemetertje ook niet op dat lange frame bekeken worden?
 
Last edited:
Sigaar?

De lijntjes maar weer dan speciaal voor Vriendje Vis opden Stock. Eens zien of de AEX vandaag precies in de KT signalering wordt afgeleverd.

EDIT:11:30u
Nu eens zien of de AEX vandaag de T3 wel aan boord kan krijgen.

EDIT:12:59u
In de poging van de T3 zie boven kunt u precies op de sterkte/zwakte meter zien waar de T3 het liet afweten. Een andere meting vertelt u dan wat er is achtergelaten.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    28.6 KB · Views: 253
  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    25.8 KB · Views: 241
Last edited:
Waar staat T3?

Zolang prijs binnen T3 nog beneden de line of least resistance beweegt is het risico naar beneden aanwezig en is hij bezig met een negatieve top. T2 wordt positief als prijs boven 251.25 komt en blijft. T3 wordt positief boven 255.55. Een positieve beweging binnen T2 is hiervoor nodig. T4 heeft nog steeds de indicatie positieve bodem, deze wordt pas bevestigd als T2 en T3 hun werk doen. Ondergrens voor T4 ligt op 245.87.

De niveau´s waar de risico´s en de kansen liggen zijn weer duidelijk, dus gewoon heen en weer tot een grotere heen of weer ontstaat. Niet op gevoel maar op signalering.

Groet,
DD
 

Attachments

  • ScreenHunter_01 May. 15 12.31.gif
    ScreenHunter_01 May. 15 12.31.gif
    19.3 KB · Views: 258
Au au au

Ben even totaal de weg kwijt geloof ik. Dacht ik dat mijn entries in de regel goed waren, prompt starten ze bijna allemaal in de min om vervolgens de SL te raken. En achteromkijkend bleek die SL dan ook weer niet goed gekozen (n).
Poep aan de vingers werd het wel eens genoemd geloof ik...

Het T-scherm met HH/HL en LH/LL in combinatie met de minuutmossels zijn voor mij nu blijkbaar niet voldoende basis om steady P te genereren.
Moet dit maar weer even laten bezinken denk ik.

Gegroet,

Boriesch

Edit 0:32
Dank u heer Drawdown, uw bemoedigende woorden worden zeer gewaardeerd. Opgeven is inderdaad geen optie, dat ligt namelijk niet in mijn aard. Ik ben alleen in de war gebracht door het feit dat een setje regels dat zich prima leek te laten volgen, er opeens de brui aan heeft gegeven. De grillige minuutbewegingen lijken mij zich ook niet makkelijk volgens Elliott Wave te laten tellen, maar daar kan ik grondig naast zitten, aangezien mijn enige achtergrond daarin momenteel slechts hfd 10 is. Uw trendtellingen zijn mij ook niet geheel duidelijk, maar daar ga ik zeker meer aandacht aan geven. Het is inderdaad een proces van vallen en opstaan. Vandaag ben ik gevallen...en ik weet dat dit niet de laatste keer zal zijn.

Om niet de verkeerde indruk te wekken: de schade is beperkt gebleven, juist door hantering van strakke SL. Die fout heb ik in het verleden al afgeleerd...
 
Last edited:
No pain no gain

Hr Boriesch,

No pain nog gain is mijn ervaring.

Spijtig om te horen dat het nog niet gaat zoals u wilt dat het gaat. Aan de andere kant is het de enige manier om succesvol te worden en moet u hierdoor heen, mits u leert van de gemaakte fouten en hier oplossingen voor vindt.

Continue dit proces herhalen levert uiteindelijk een systeem op welke u structurele P oplevert. Opgeven moet geen optie zijn, halverwege denken dat je er bent ook niet.

U lijkt me een volhouder die op een goede manier bezig is dit traject te volbrengen. Het belangrijkste is dat u naar uzelf kijkt en daarvan leert. Van anderen leren is niet onbelangrijk maar komt wel op de 2e plaats. Uiteindelijk moet u uw eigen systeem neerzetten.

Succes daarmee.

Groet,

DD
 
Een corrigerende tik op de vingers of een knock out…

Beste Verveelde,

Vallen en opstaan hoort nu eenmaal bij een leerproces en de momenten om extra waakzaam te zijn dat zijn de perioden dat u denkt dat u er bent om vervolgens een afstraffing te ontvangen. De slapjanus haakt af, de man met karakter zet door al is het natuurlijk wel van essentieel belang dat u strikt Money Management hanteert omdat u anders niet meer in de financiële gelegenheid bent verder te gaan. Maar dat had u al geleerd. Hetgeen voor mij persoonlijk goed werkt is dat ik mijzelf na iedere trade weer vertel dat ik zo goed ben als mijn volgende trade.

Een praktische tip is om van iedere trade beslissing een screenprint te maken van het scherm waar u die beslissing op gebaseerd heeft zodat u kunt bestuderen wat goed ging en wat niet zodat u de ruimte voor verbetering kunt definiëren. Veel mensen houden zichzelf nu eenmaal voor de gek omdat ze de naakte waarheid niet onder ogen durven te zien. Fenomenaal is het voorbeeld van de prutsertjes die wederom zo scheef zitten als een hoer op de wallen en maar niet de mogelijkheid willen/durven/kunnen zien dat het uitgangspunt wel eens verkeerd zou kunnen zijn. Positieprietpraat is het gevolg terwijl de verliezen iedere dag weer oplopen.

Als dit uw gereedschap is: “ Het T-scherm met HH/HL en LH/LL in combinatie met de minuutmossels zijn voor mij nu blijkbaar niet voldoende basis om steady P te genereren.
“ Dan is de door u gewenste steady P eerder toeval als regel en dan ben ik natuurlijk als arrogante supereikel de eerste om vraagtekens te zetten bij de volledigheid en juistheid van uw mosselvangst. Kijkt u maar eens terug naar vorige week (hierboven in grafiekvorm meerdere dagen weergegeven) waarin vooraf een voorkeurscenario werd gebruikt dat bevestiging signalen stuk voor stuk verkreeg.

In de draadjes op dit forum zijn verschillende methoden en technieken besproken en het mag u niet verbazen dat ik ze allemaal specifiek gebruik omdat ze elkaar aanvullen en op gedefinieerde onderdelen exceptioneel hoog scoren. Verschillende personen interpreteren op verschillende wijze en dat zijn bijster interessante leerobjecten al moet u waakzaam zijn dat de uitgangspunten op feiten zijn gebaseerd. Natuurlijk ontkomt u niet aan een eigen interpretatie maar als u die ingaat op basis van de interpretatie van iemand anders dan introduceert u additionele risico’s, bepaal uw eigen niveau en handel daarnaar.

Veel plezier.
 
Goedemorgen Clown, en bedankt weer.
Maarre...heeft u het nu nog steeds over mij?? ;) Hahaha.

Er staat wel iets op kweek, maar het staat er pas als het er staat natuurlijk.
264 en 268 zijn mijn waarden, mijn twee eurocents.

Het wordt een spannend weekje.

Happy trading!

De hele technische goegemeente rept nu sinds enkele dagen over de weerstand op de 264 en 270/1 en steun op 248-250. Het is leuk om dit vanuit mosselstandpunt te bekijken, want daarin was het dus al eerder te zien. Prijs moet een bepaald slot halen, zo niet dan staat er een reversal. En met de huidige waarden staat hij er gewoon in de dag. Volgens Cardwell een naked reversal, dat dan weer wel. Men neme het slot van 6 jan en 8 mei en je komt uit op….tadaaa……..194,99. Exact de low van 9 maart. Hoe mooi kunnen de dingen soms zijn.

Dan de week. Voor de zekerheid nog even Connie erop nageslagen maar als ik het opnieuw goed lees dan mag de prijs ook exact hetzelfde zijn om een valide mossel te genereren. In dat geval staat hij er ook in de week. 261,35 in week van 8 mei en week van 6 feb geeft als KD 199,5. Klinkt bekend.
Daarnaast laat de workaround van Connie ook nog eens divergentie zijn, en als toetje is de geneste NR (u weet nog wel….) ook nog steeds niet deud omdat de RSI trendline niet is gebroken. Het KD daarvan………….zeg ik maar niet om niet met pek en veren verjaagd te worden.

Wie schiet dit lek? Ik sta wagenwijd open voor kritiek.

In de maand kan ik nog niets bespeuren, maar mocht de maandbar onder de 248,6 sluiten dan staat er NR naar minimaal 216,98 of lager. 248,6 is dan de steun, maar vanuit mosseloogpunt.

Alles onder voorbehoud dat mijn data niet corrupt is.
P.S. de plaatjes heeft u zelf ook.

Happy trading.
 
Last edited:
Lek schieten zult u toch echt zelf moeten doen!

Wie schiet dit lek? Ik sta wagenwijd open voor kritiek.


Vriendje,

Als u zoals ik vermoed vrijwel dagelijks aan het beeldscherm staren bent dan zult u ook onderkennen dat op vele niveau´s zowel pr´s als nr´s ontstaan. De een komt wel uit de ander niet. Zonder juiste voorwaarden zijn de goede niet van de slechten te onderscheiden, Cardwell heeft een poging gedaan maar is er niet in geslaagd. Een kijkje bij de buren toont aan dat als je niet de goede voorwaarden stelt het benoemen van reversals niet meer dan gokken is.

Heeft u zelf voorwaarden gesteld aan de door u genoemde reversals? Is voor u gebleken dat die voorwaarden het verschil maken tussen een goede en een slechte? Zo ja, dan hoeft u slechts op het juiste moment actie te ondernemen en kunt u vervolgens achterover leunen en wachten op dat wat komen gaat.

Uw schrijven geeft mij het idee dat u nog twijfelt? En bij twijfel ........

Groet,

DD
 
Last edited:
Beste DD (en Clown),

schermstaren is inderdaad een dagelijkse bezigheid maar gokken is voor de talentlozen uit den boze, succesvol gokken is voorbestemd aan de uitzonderlijken, de rest moet het doen met de mechaniek.

ik begrijp de scepsis en snap ook het probleem - welke mossels zijn valide en welke niet. Het schijnt dat Connie ergens een hoekje heeft afgesneden maar dat hoekje heb ik nog niet kunnen terugvinden, ik kijk dus nog steeds gewoon naar wat er daadwerkelijk staat. Mocht iemand mij willen helpen met de speurtocht naar het hoekje van Connie dan houd ik mij opnieuw aanbevolen. (Overigens als ik de DD manier volg zou ik moeten wachten op bevestiging middels een LH en dan een LL denk ik?).
De lange mossels en met grote amplitude zijn problematisch, hoe korter en kleiner, hoe sappiger en sneller zal ik maar zeggen.

Voor bevestigingen noemt Connie het eea , ze refereert ook wel eens naar een bepaald default clubje. Als ik dat erbij pak volgens de Connie waarden zien ik alweer een nieuwe aanwijzing. Nu zal ik ongewtijfeld naar andere dingen kijken en misschien zelfs nog wel op een andere manier en dan ook nog anders interpreteren, dus voor je het weet lopen we mijlenver uit de pas, alhoewel dat vanuit het oogpunt van objecitiviteit en meten en weten eigenlijk niet zou moeten mogen.

Verder weet de heer Clown wel dat ik ook een grote liefhebber ben van het lijnenspel en de verdomde patronen ( alhoewel: waar is Japie 10 gebleven? .... woops LOL ) en een voorkeur heb voor aziatisch eten, maar daarentegen een kluns ben op lange termijn badderen. Kortom, er hoeft bijna niets te gebeuren om een compleet tegengestelde visie te hebben.

Maar daarom is het ook leuk om hier erover te kunnen discusseren, want ik heb het al eens tegen Clown gezegd, waar anders in Nederland kun je discusseren over bijvoorbeeld NR en PR? Ik zou het niet weten!

In deze ben ik toch eigenwijs en moet ik van mezelf aan m'n verhaal vasthouden, gewoon omdat ik blijkbaar niet beter weet :rolleyes:
Maar u hoeft zich verder geen zorgen te maken. Via de welbekenden heb ik inmiddels genoeg geleerd dat zelfs ik met een niet meer dan gemiddelde slimheid kan overleven op het slagveld. Daarnaast sta ik dan wel weer bovengemiddeld bloot aan voortschrijdende inzichten en heb er geen problemen mee fouten te erkennen en daar dan ook naar te handelen.

P.S. Ook ben ik benieuwd naar uw meningen over het waarnemen van steun en weerstand volgens de mosselmethode.
 
Last edited:
Toch nie het hoekie om, nie....

Beste Vis opden Stock,

Dan herhaal ik mijn vraag toch nog maar een keertje of u toch per ongeluk wellicht misschien geen PR over het hoofd heeft gezien, nie?

Uit het esotherische hoekje mag u bijvoorbeeld ook niet zijn ontgaan dat Mercurius momenteel Retrograde is.

S6.
 
Vissen, gissen, hopelijk toch niet de rit missen!

Beste DD (en Clown),

Uit uw reactie wordt me niet helemaal duidelijk waar u naar toe wilt!

U heeft het over het afgesneden hoekje (toch niet haar driehoekje :D) van Connie welke u nog naar op zoek bent, daarnaast spreekt u van een bepaalde club waar u ook een aanwijzing in ziet. Ook de lengte van de mossel en haar amplitude komt aan bod.

Het lijkt er hierdoor niet op dat u een duidelijke set van regels heeft tav de reversals. Zolang de voorwaarden niet vast staan loopt u gedurende de dag, als daytrader, grote risico´s. Vrijwel dagelijks zijn op verschillende niveau´s zowel pr´s als nr´s te ontwaren. Zonder voorwaarden is de keuze aan een munt overlaten misschien wel uw beste optie.

Goed voorbeeld is de dag van vandaag, met de juiste regels op zak kan optimaal geprofiteerd worden, zonder ziet de knieperige analist het aan zich voorbij gaan. Discussieren over pr´s en nr´s doen ze daar tot in den treure, wat het oplevert is dagelijks tussen de regels door te lezen. Onvoorstelbaar dat niemand daar een stap verder zet! Iets met attitude en lange tenen waarschijnlijk.....

Maak voor uzelf de verschillende pr´s en nr´s die ontstaan inzichtelijk en vink af welke wel of niet uitkomen. Vervolgens gaat u mbv verschillende methoden en technieken de omgeving van de verschillende reversals in kaart brengen. De omgeving van een goede mossel onderscheid zich van een slechte, daar zult u op die manier achter gaan komen. Hier gaat wel veel tijd in zitten en vergt een groot uithoudingsvermogen met daarnaast een stuk creativiteit waarbij uit het doosie denken voorop staat.

Het hele scala aan indicatoren en technieken komt daarbij aan bod, sluit ook een stukje eigen kraswerk niet uit. Vervolgens blijft van dat hele scala alleen dat over wat er echt toe doet (Less is more is ook hier van toepassing), en voila u heeft uw voorwaarden :D

Het is een grote zoektocht naar uw eigen regels binnen uw werk- en zienswijze. Er is geen andere manier om het te realiseren. Op een dienblad aangereikt krijgen zal niet gebeuren, daarentegen levert zelf het werk verzetten u op de lange termijn ook veel meer op.

Groet,
DD

Ps
Mij heeft het om en nabij de 5000 uur gekost. Mede om die reden is zo´n dienblad ook veel te duur.:D. Dit forum en in het bijzonder de postings van hr Clown stellen u in staat om uw eigen dienblad tegen een lagere prijs te verkrijgen. U zult hem dan wel zelf samen moeten stellen.
 
Last edited:
Aan die 5000 uur zit ik nog niet...

Wil me niet opdringen in lopende discussie, maar dit is voor mij toch wel een feest van herkenning...vooralsnog wel een feestje dat de nodige heeft knaken gekost, maar goed, het gezelschap is plezierig en de leerschool is boeiend.

Voor de mosselvangst heb ik met name door aanwijzingen van clown een andere bril opgezet. De definitie van 'pivot' heb ik herbezien en daarnaast breng ik het 'trading at an higher/lower level' ten opzichte van deze 'pivot' realtime in de praktijk. Dit levert een overvloed aan mossels van beide soorten op, welke ik volgens een achteraf te simpele validatie (resp HH/HL en LH/LL) geldig ging verklaren. De nadruk lag hierbij op de laagste timeframe mossels, waarbij ik globaal wist wat er op grotere frames gebeurde. De resultaten deden inderdaad wat pijn.

Dit betekent niet dat ik deze weg direct verlaat. Ik zie namelijk wel een verband ontstaan en het feit dat er een bepaalde regelmaat en constantheid in het 'goedzitten' en 'scheefzitten' is opgetreden, sterkt mijn vermoeden dat hier een factor te achterhalen moet zijn welke het verschil zou moeten kunnen maken.

Laat dat nou net het punt zijn waarop ik nu sta. Die factor moet ik dus gaan afleiden aan de hand de eigenschappen en omgeving van de opgetreden reversals. Aangezien ik nog lang niet aan die 5000 uur staren zit (laat staan 9 jaar...), moet ik mezelf de nodige tijd gunnen, wat ik ook zeker zal doen. Alles wat deze speurtocht kan verkorten, hoop ik te lezen in het Archief.

Het belang van een complete en bovenal juiste intraday datafile wordt mij steeds duidelijker. Een corrupte quote werkt zeer lang door in de bepalende indicator, zoals mij geleerd is door Danontje. Voor kortere frame mossels is dit wel te corrigeren/compenseren, maar zodra de langere frame mossels erbij worden betrokken, blijkt dat er weer ergens een enorm afwijkende 'close' is opgetreden, zodat deze mossels al bij voorbaat een bijsmaak hebben.

Ik hak binnenkort de knoop door voor de overstap naar een andere data leverancier. De orientatiefase heb ik afgerond, alleen mijn enige vrees is dat de benodigde koppelingen het laten afweten en dat de backfill mij voor problemen stelt. Wellicht dat ik hier op korte termijn eens een balletje over opgooi heer clown, met uw welnemen...
 
Beste DD,

met dank voor uw antwoord en aanwijzingen. Waar ik naar toe wil is wat klankborden over langere mossels, op welke manieren er gevalideerd kan worden, of hoe naakte lange mossels een huis kunnen krijgen. Welke signalen krijgen voorrang en welke niet en waarom. Het gaat me dan om het vroeg identificeren van een mogelijke trendomkeer met de daarbij behorende tuinonderhoudswerkzaamheden. Inderdaad is dit natuurlijk ook zelf goed te doen middels de nodige noeste arbeid...
Clown geeft veel aanwijzingen, maar er moeten hier meer mensen (eeuwige studenten?) zitten die er iets over te zeggen moeten hebben.... daar ben ik nieuwsgierig naar. Connie noemt overigens ook nog dat zolang de RSI trendlin niet gebroken is de mossel actief blijft, maar dat lijkt me een te kostbare zaak en een veel te makkelijke oplossing. Misschien zit ik hier al een beetje met m'n vinger in het driehoekje van Connie te roeren.

Enfin, i.v.m. de onderhoudswerkzaamheden heb ik nu bijvoorbeeld recentelijk een koikarpervijver in de tuin aangelegd, passende het best bij de huidige gemoedstoestand.En ivm het in deze fase nog gelijkmatig distribueren van deze gulzig slurpende beestjes heb ik voorlopig maar een paar van die lange en een paar van die korte beestjes te water gelaten.

Vwb de default club van Connie waaraan ik refereerde doelde ik daarbij ook op de manier waarop Connie Stochs bespreekt, niet de kruisen of omkrullen of de instellingen, maar divergentie. Tevens interreseer ik me de laatste tijd voor steun- en weerstandsnivo binnen de potentiele mossel an sich en ik ben benieuwd of er iemand is die daar wel eens naar heeft gekeken en er een mening over heeft.

Verder geheel en al begrijpelijk dat systemen hier niet op een presenteerblaadje aangereikt worden, waarvoor ook alle respect. Aan de andere kant is het wel leuker om af en toe (nieuwe) zaken te kunnen bespreken zonder dat het hier een monoloog van Clown wordt. Maar het hoeft ook weer geen knieperig clubje te worden brrrrr.

Happy trading!
 
Geen uurtje factuurtje…

Beste Vis opden Stock,

De NON default club van de bruine mevrouw heb ik als volgt geinterpreteerd en omdat een plaatje meer zegt dan heel veel woordjes maak ik me er met een plaatje vanaf. En voorwat de mossels betreft blijf ik u, niet zonder reden vragen of u toevallig niet ook eens een PR vangt.

S6.

EDIT:14:49u
Beste ToetjeD,

Dat wat naar mijn bescheiden mening het dichtste bij de beschrijving van de Composite van de bruine mevrouw komt heb ik even op bijgevoegde plaatje op de AEX losgelaten weergegeven. De letters A t/m D zouden dan nadere bestudering behoeven.

Echter de bedoelingen van de bruine mevrouw geeft zij toch expliciet weer op de eerste bladzijde van Hoofdstuk 12 zodat ik bij mijn eerdere stelling blijf dat het niet anders is dan een zogenaamde “work around”. In het Nederlands een ezelsbruggetje waarvan wij op school leerden dat er een bordje bij stond met de tekst “alleen toegankelijk voor ezels”.

Veel plezier.

EDIT:15:27u
Oepsie,

Realiseer me dat ik mogelijk een potentiële discussie zou kunnen dichtgooien met de ezel humor dus hierbij de deur:
A) daar was onze vriend Vis opden Stock reeds over begonnen.
B) wel

Sorry hoor.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    26.6 KB · Views: 208
  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    18.9 KB · Views: 219
Last edited:
Leesvoer

Dag Vis,

Een zeer bescheiden en enigszins off-topic bijdrage van mij. Hier het artikel van C. Brown zelf toen ze de derivative oscillator besprak in het Journal van de Market Technicians Association. Kunt u de gedachtengang van de maker zelf doorspitten.

De formule voor de composite zwerft inmiddels ook in verscheidene vormen over het internet. De juiste weet ik niet. De algemene opzet, voor het idee:

Plot1 = RSI(14)-REF(RSI(14),-9)+Mov(RSI(3),3,S);
Plot2 = Mov(Plot1,13,S);
Plot3 = Mov(Plot1,33,S);

Plot1;Plot2;Plot3;

REF is een referentiefunctie; hier wordt dus gerefereerd naar de close RSI(14) 9 periodes geleden. [Mov, s] is een simple moving average.


--

EDIT:
En misschien leuk om wat commentaar van Connie erbij te lezen:

[...]
The concept of developing the (Composite) formula is fully described in the book Technical Analysis for the Trading Professional. It is an imbedded formula within RSI.
This formula evolved from the Derivative Oscillator and the concept of using an imbedded momentum formula within another indicator can be applied to resolve problems in other momentum formulas such as Stochastics and MACD. The formula was in the book Technical Analysis for the Trading Professional, but required the reader to construct the formula by working with the concepts in the final chapters. While you have saved yourself many hours of work, it is strongly recommended you reread the final chapters and the Elliott Wave chapter before using this study. In addition all momentum indicators should be used with a price projection methodology.
No single indicator can provide a trader high probability results. Caution, this indicator should be used with a price projection method.
[...]


--

Wellicht dat het u in combinatie met het artikel weer op ideeen brengt!

Groet,
Daan

EDIT2:
Ach, tot aan rond 1900 bestond er in de wiskunde sterke afkeer tegen visuele interpretatie. Beelden konden misleiden was de heersende gedachte. Je moest beelden juist vertalen naar algebra en vergelijkingen (iets dat ook niet anders kan zodra je meer dan 3 dimensies nodig hebt natuurlijk) om zo de zuivere waarheid en relaties te ontwaren. Pas veel later is de geometrie onder dat juk vandaan gekomen. (Het bleek af en toe erg handig om toch ook een plaatje te tekenen. Een erg bekende wiskundige wist er rond 1850 zelfs een nog steeds waanzinnig beroemde formule mee te ontwaren .. maar gumde snel zijn getekende stellages uit, uit schaamte. Juist daardoor duurde het veel langer dan nodig, voordat zijn latere collegas de formules wisten te doorgronden.)

Dat gezegd hebbende, weet u de instellingen van Clown niet en kunt u de schaal ook niet zien.
Euronext zegt voor 14 mei (lees wel even de disclaimer over corporate actions):
O/H/L/C
250.65 / 251.35 / 247.46 / 249.02

Als u even aanvult en Clown ook, zijn we eruit :)
 

Attachments

  • derivative.pdf
    407.8 KB · Views: 321
Last edited:
Beste Daan,

bedankt en zeker geeft het weer inspiratie om dit stuk nog eens door te lezen. Na drie weken zowat resultaatloos bezig te zijn is alles welkom! Ik ben er gisteren weer diep ingedoken, met het stuk op het scherm, het boek op schoot en de charts op het andere scherm. Het is zeer verhelderend om dit af en toe te doen.

De Brown attributen heb ik tot mn beschikking, en als ik het plaatje van Clown bekijk komt het (bijna) overeen, en tevens ben ik in staat om wat plaatjes uit het boek van Connie te reproduceren op mn scherm.

Toch vermoed ik steeds meer dat er ergens een kink in mijn AEX data-kabel zit. Bijvoorbeeld heeft mijn dagcandle van 14 mei een veel dikkere body (zie plaatje) dan in het plaatje van de Mei daggrafiek van Clown hierboven. Voor mij reden om nu even helemaal niets meer te doen.

@Boriesch, post u gerust over uw speurtocht naar een geschikte dataleverancier!
 
Have a break

De voorbereidingen voor 2 weekjes Toscane zijn hier in volle gang en morgen zoeft onze familie weer over de Autobahn. Kan het niet nalaten een deel van de boekenkast mee te nemen, ter ontspanning wel te verstaan.

Wat betreft die data leverancier: ik zal linksom/rechtsom wel laten weten hoe ik vaar.

Succes allen!
 
Top