The Dutch corner 2009.

Beurstuin bericht...

Natuurlijk kan ik er best enig begrip voor opbrengen dat er bij steeds meer mensen een “gevoel” is ontstaan dat de stijging van de AEX vanaf 9 maart 194,99 naar 267,15 op 20 mei een beetje te veel van het goede zou zijn. Niet in de laatste plaats omdat dit gepaard ging aan Negatieve Divergentie (ND) in de favoriete indicator zodat het nu aankomt of u in staat bent verschil te maken tussen een ND met positieve impact en een ND met negatieve impact. Een gevoel is niet het juiste instrument om gedurende lange tijd structureel winst te maken op de beurs. Wel is het zaak de ritmische trendlijnen wat aan te trekken en eens wat beter op de TA-tata Trending Systeem output te letten.

De netjes conform de Regels en Richtlijnen van het EWP opgeleverde scenario’s geven keurig volgens diezelfde R&R aan waar en wanneer de beslismomenten liggen. Ook het toekomstig koersverloop (op MLT en LT) is hieruit af te leiden zodat de samenhang der verschillende methoden en technieken voor optimalisatie van de parelverzameling zorg draagt. Zodat we weer zijn aangekomen in de fase waarin onze dappere tuinman Hendrik Jan actief gaat worden in de tuinen.

Voor de Vis opden Stock een lijnen plaatje.

Fijne handelsweek.

EDIT:16:53u
Beste Vis opden Stock,

In de volksmond klopt het ook op de LT als een bus als trader met een maatje meer sluit het als een bus of klopt het als een zwerende vinger. Need I say more… LOL… iets met meten en gissen.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    28.9 KB · Views: 247
Last edited:
Bedankt voor het plaatje Clown. Tja,lijntjes die gebroken worden!! :clap:

De koikarpers doen voorlopig hun werk, verder doe ik niks LT "er klopt iets niet" :cheesy:

en de dagkapper knipt en scheert.

Gewoon doorgaan, met een plakbandje op het gaatje. hahaha

Happy Trading
 
Visplaatje

Nieuwe ronde

EDIT 13:51u
@ToetjeD
Meen uit het hoofd dat op 14 mei Euronext de eerste vier minuten geen AEX index heeft berekend daar moet u het in zoeken.
Deze site heeft de afgelopen dagen kuren dus ik kom er niet vaak door.

EDIT 17:26u
Site lijkt weer te werken zoals het hoort.

EDIT 17:49u
Of u bovenaan de draadstarter in het scherm hiervoor ene Sue of het een boy named Sue is weet ik nie maar u snap, even wilt laten weten of u ook problemen heeft gehad met de T2W site. Typisch gevalletje waar ik altijd van door het plafond ga, zou de enige zijn. LOL 't is nie waar he
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    43.3 KB · Views: 205
Last edited:
Mooie dag

Nieuwe ronde

Geweldig om te zien hoe het samenvalt, bijvoorbeeld nu ook met RSI uur.
Dit zijn toch de momenten dat ik écht kan genieten van het lijnenspel;
juist nu op het midden van de (handels)dag met daarmee indicatoren die geen andere keus hebben dan op een cruciaal punt nog uren aan minuten en secondes data te leveren. Of de bodem nu wel of geen prijs geeft en doorbreekt, de informatie blijft gewoon stromen.

@Clown, zou u uw O/H/l/C data van 14 mei nog kunnen geven ter vergelijking?
Ben wel benieuwd aan de hand van de vraag van vis. En weet u de praktische betekenis van de disclaimer van Euronext bij hun prijsdata?

"The historical data downloadable for stocks are adjusted prices taking into account the corporate actions. Therefore, they are not always the prices really traded on the market for a specific day. On the other hand, they allow the user to make graphical analysis in good conditions, making comparable prices before and after corporate action."

Een voorbeeld zou zijn dat Shell dividend uitkeert. Dit is een corporate action en Euronext haalt dan het dividend van de koers af neem ik aan (adjusted prices). Waarom zijn het dan niet de prijzen die echt verhandeld worden? Of zijn er andere corporate actions te bedenken waarbij er wel discrepantie is?

Korter: Ik ben wel benieuwd of uw dataleverancier dezelfde koersdata aangeeft als Euronext.


EDIT1:
Ik heb in ieder geval geen problemen gehad.
 
Last edited:
Beste ToetjeD,

Het verschil op 14 mei jl, overigens is dat niet alleen op 14 mei maar dat ter volledigheid, wordt gemaakt door de eerste minuten welke door Euronext niet worden berekend meestal staat dan een enkel fonds stil terwijl er handel is in de overige fondsen. Overigens een kritische noot, voor de grafiek waar Vis opden Stock het spoor even bijster was maakt dat helemaal niets maar dan ook echt helemaal niets uit aangezien de daarvoor gebruikte waarde namelijk wel exact dezelfde is. Een beetje veronderstelde kennis van wat u gebruikt mag best wel tegen u gebruikt worden. De verschillen merkt u overigens wel degelijk maar dan intraday en met name veroorzaakt door deze gevalletjes, iets met onder de motorkap snuffelen.

Het Euronext statement is typisch juristen voer van het ergste soort namelijk het soort dat bedreven is in het bedekken van het gatje. Daar ga ik me niet druk over maken aangezien ik niet eens gebruik maak van die historische datafile maar van de “normaal” gegevensverzameling. En aangezien Euronext daarin niet kan voorzien moet ik dus verschillende bronnen gebruiken om een complete dataverzameling te krijgen.

Voor Vis opden Stock weer zijn lijnenspel en sterkte vandaag met het niet beursgerelateerde.

S6.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    45.3 KB · Views: 210
Het is al weer even geleden dat we iets van Vis opden Stock vernomen hebben zodat we hem met een plaatje maar weer eens wat proberen op te beuren.

EDIT 14:15u
Beste Vis opden Stock,

De vorige keer dat u die conclusie trok had u een mosseltje over het hoofd gezien dus vraag ik u nog maar een keer of u wellicht nu niet wederom een schelpje met inhoud heeft gemist. Deze week zijn de trend zwembandjes gaan knellen en gaf het TA-tata Trend Systeem een KT koop signaal. Onder het motto winsten laten lopen en uw “D’r uit!!!” zo definitief is, gaat mijn voorkeur dan toch liever uit naar het aantrekken van de TSW.

EDIT 16:43u
Beste Vis opden Stock,

Als u het vermeende speeltje van Connie gebruikt dan wijst die enigszins in de richting op den Hollandse pot dagschotel. Zal hem maar niet plaatsen om u niet in verwarring te brengen want TomTom stond deze week even doodstil zodat de Euronext weer eens niet rekende vanaf den beginne. Ook al een pot oorzaak al was het hier een i.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    60.9 KB · Views: 278
Last edited:
Het is al weer even geleden dat we iets van Vis opden Stock vernomen hebben zodat we hem met een plaatje maar weer eens wat proberen op te beuren.


ben er weer Clown! mooi plaatje "Je weet wat dat betekent! D'r uit!!!" :cheesy:

edit: wel clown, ik hou me voorlopig maar even bij het dagmenu
en b.v. op de uurkaart van de DJI stonden en staan heel wat sappige mosseltjes waarvan er ook nog enkele open staan. uiteraard de condities niet uit het oog verliezend,

Qua hollandse pot heb ik wel gezocht maar niets bijzonders kunnen vinden.
 
Last edited:
Waarde landgenoten.

Goed u te ontmoeten in deze Neerlandse uithoek van het T2W forum!

Al doende leert men en na het doorspitten van enkele boeken van Elder en Ehler ben ik voorzichtig de markten ingeslopen. vooralsnog neem ik kleine risico's met kleine winsten/verliezen als resultaat.

Ik heb het forum doorgenomen om te zien of er veel daghandel plaatsvindt in de Euronext aandelen. De informatie is echter schaars. Zelf handel ik zo nu en dan in Aegon, ING en TNT, maar de marges zijn vaak klein.

Is dit een onderwerp dat ik kan voorleggen in deze thread?
 
trixie is wakker

BEA,

Wanneer u deze draad doorleest dan mag u opvallen dat de focus op methoden en technieken ligt en dat daarbij primair de AEX index als praktijk voorbeeld wordt gebruikt. Voor de daghandel zou mijn voorkeur dan ook uitgaan naar de FTI niet in de laatste plaats omdat deze 200 euri per indexpunt doet.

Een inhoudelijke bijdrage zal hier meestal door iemand inhoudelijk worden beantwoord, het zagen naar wat fondsje X of Y doet niet.

Een landgenoot
 
Goedemorguh..

Beste Clown en anderen,

Ik moet bekennen dat ik ook al geringe tijd meelees en dank voor alle posts.

Ik heb een vraag over ritmische trendlijnen die ik zelf maar moeilijk kan antwoorden.. Ik geef toe dat dit een punt is op mijn lijstje, wat aankomende jaren onderzocht zal worden door mijzelf. Of..

Ik doe lekker lui en stel mijn vraag hier! ;) Niet geschoten...

Als voorbeeld neem ik de MA10 (H+L)/2 op dagbasis . De daggrafiek is het frame waarop ik handel. En pakken we als voorbeeld de 30', om in te kunnen zoomen.

Mijn gedachte is dat de MA10 in de daggrafiek, hetzelfde is als MA170 in de 30'.
(510/30) x 10

Logischerwijs is er verschil, aangezien de MA170 meer data bevat. Oei Oei Oei en wat nu?

Nu kom ik in de knoei. Ingezoomed is de lijn smoother door de hoeveelheid meer data. Daarbij hanteer ik een standaarafwijking, waarbij het mijn intentie is om te ontdekken of de prijs aan het toppen is of kan versnellen. Bij een versnelling kan ik ervoor kiezen een standaardafwijking als SL te gebruiken. Echter is de MA170 minder gevoelig voor volatiliteit, waardoor deze harder lagged, maar toch m.i. de correctere trend blootlegt.

De lag is enigszins te verhelpen door deze in de 30' in te stellen op WMA. Tenminste, dat is een aanname en visueel gezien (ik heb de data nog niet bestudeert). Vervolgens reageert de standaardafwijking ook heftiger op de laatste data, waardoor het (voor mij) moeilijker blijkt topvorming of versnelling te waarnemen. SL is ook niet meer te hanteren op die manier.

Ja wat is je vraag dan?, zul je wel denken..

Ik zou graag een mening willen horen of u het beter lijkt om:
A) De MA170 te kiezen? Vanwege de trend, gecorrigeerd door volatiliteit.
of
B) De WMA170 te kiezen? Vanwege minder lag

Misschien zoek ik het in de verkeerde hoek of maak ik me hetzelf te lastig? :whistling

Ik heb zelf een lichte voorkeur voor antwoord A, met in het achterhoofd een advies die ik enkele jaren kreeg van Clown op een ander forum (naam is verboden hier geloof ik :p ). Het advies was: laat tijd voor je werken! Ik heb u er nooit voor bedankt, dus bij deze: Mijn dank is groot.

Mvg
 
Het devies blijft eigen werk eerst en daar past geen luiheid bij…

Gozert,

In principe geeft u eigenlijk zelf al het belangrijkste argument om MA’s en de verschillende verschijningsvormen te mijden als de pest omdat deze door de mathematische constructie per definitie lagging zijn. Het enige argument dat opgeld zou kunnen doen is dat van de bruine mevrouw in de default club zodat u signaleert wat de massa bekijkt zoals bijvoorbeeld de MA200 maar dan zou u een bevestiging daarvan terug moeten kunnen vinden. Aan de andere kant zeggen die eigenlijk meer over het schromelijk inhoudelijk tekort schieten van de gebruikers dan dat het ook maar in de verste verte iets over de trend zegt. Een brevet van onvermogen.

Het sterft werkelijk waar van de oplossingen om de onhebbelijkheid der MA op de een of de andere manier te camoufleren maar het blijft per definitie gewoon lagging. Enige tijd geleden – terug te lezen in het Nederlandse hoekje alhier - dacht Flipper even dat er redelijke resultaten in een backtest mee te bereiken zouden zijn doch hij moest zijn backtester nog leren bedienen. U kunt het ook omdraaien; want met behulp van het juiste gereedschap (uiteraard correcte bediening) is het mogelijk dat u de optimale MA instelling kunt uitrekenen, dat wil zeggen meeste winst of meeste winst trades. Het kost wel een paar centen, aan handelsverliezen, maar het levert voor een enkeling wel een wijze les op, een blik om u heen leert u dat de Default Club het nooit zal leren.

Niet voor niets gebruikt de door de heer Nikken gedoceerde trend methodologie dan ook in het geheel geen enkele vorm van MA, hierin treft u dan ook de zo schaarse “reading” aspecten aan. Om eens wat meer gevoel te krijgen wat u bij het fenomeen trend zou moeten integreren is het boek van “trendwatcher” Adjiedj Bakas Beyond The Crisis een aanrader al heb ik geen beste ervaringen met het noemen van boeken. Het boekje van de bruine mevrouw wordt iedere dag compleet verkracht door de zich verschuilenden onder de noemer “content”. De triestheid van dat wat men elliott durft te noemen straft zichzelf gelukkig snoeihard af door verliezen op de putas omdat het einde van onze economische samenleving daar zou zijn geworden geweest. Het is nie waar he.

Op het moment dat u een systeem gaat maken waarmee u gaat beleggen/traden zult u mogelijk ook toekomen aan de fase waarin juist het lagging zijn van specifieke indicatoren een nuttige deelfunctie vervullen in het geheel.

Met vriendelijke groet,
Nog immer een lolbroek

PS
als u uit die luie flikkerhoek komt heeft u falende MA voorbeelden te over.

EDIT16:03u
Gozert,

De berg studieobjecten is onoverzichtelijk door de hoogte van de berg en u dient derhalve als een man met een plan deze berg te slechten. Nu wil het gevalletje dat de berg op hele simpele wijze te decimeren is naar 0,01% wanneer u begint bij de “reading” onderdelen en het “lagging”spul links laat liggen. Het verschil tussen de heer Nikken en de prutsers na hem laat zich hierdoor kernachtig samenvatten al is er ruimte voor verbetering niet in de laatste plaats getuige zijn laatste december 625 bijdrage.

Het recht toe recht aan “beginners” TA werk impliceert dat u verliezen moet incalculeren zodat u niet zonder fatsoenlijk Money Management kunt. Hoe dan ook, u moet zich niet laten intimideren door de vele figuren die quasi professioneel keer op keer opzichtig de mist ingaan. Een flinke dosis gezond verstand brengt u al veel verder. Wat ik me overigens wel afvraag is waarom u uit de u door Kirkpatrick aangeboden drie verschillende mogelijkheden om een trend te bepalen er slechts een neemt. Als u dan toch per se bij het suggestief The Complete Resource genoemde werkje wens te blijven dan zou ik eerder met de eerste beginnen. Een voorbeeldje daarvan uit de losse pols, nou ja het lijkt ergens op maar is het net nie, treft u op de bijlage aan.

Meten is weten en gissen is missen. Maar als u niet weet wat u meet schiet u nog geen centimeter op. Een leerproces bestaat primair uit het maken van fouten en secundair, al is de volgorde van belang net andersom, het nooit meer maken van die fouten. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ook ik aanloop verliezen heb gemaakt en dat de diepte investering aanzienlijk was.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    88.9 KB · Views: 251
Last edited:
Elke dag weer

Discipline is een van de aspecten die verbeterd zijn aan mijn zijde, zoals nog een aantal andere. Ook de nodige (zelf)reflectie is aan de orde.

Geautomatiseerde systemen zijn niet voor mij weggelegd in deze fase. Bovendien wil ik eerst zelf kundig en vaardig genoeg zijn, zodat ik weet waar ik mee bezig ben. Hierbij hoort EW niet thuis, omdat ik me daarin zou verliezen. Dit neemt niet weg dat ik er in de toekomst mee aan de slag ga. Ook ik heb het boekje van de Bruine mevrouw in mijn bezit, maar staat in de boekenkast. Ik vind het een mooi naslagwerk en stukken informatie hebben mij meer inzichten gegeven. Echter realiseerde ik mij dat dit boek een stap te ver is. Wat de default club betreft; daar waar ik eerder probeerde met telepathie de koers te sturen lol, zie ik het nu als een geheel en op afstand. Ik kan nu rustig bekijken wat men van plan is.

Elder's boek heb ik ook gelezen en heeft me wijzer gemaakt. Het boek wat momenteel dagelijks open ligt is "Technical Analyses" van Kirkpatrick & Dahlquist. Het door u genoemde boek heb ik op mijn lijstje van mogelijke aanschaffen gezet.

De reden waarom ik gebruik wil maken van een MA is, omdat deze i.c.m. een DMI met ADX kan aangeven of er sprake is van een trendmatige beweging of een trading range. Ook bij deze 2 geldt: meten is weten.

Dit gezegd te hebben vraag ik mij af of ik nu wel of niet thuis hoor in de Club?

Een ding weet ik wel en dat is dat er elke dag weer werk ligt en studie :smart:


Edit.

Wederom dank voor uw kennis van zaken. Verliesgevende trades calculeer ik zeker in en met MM is dat vooralsnog geen probleem. Ook de urgentie om in de markt te moeten zitten is zeer klein. Wachten op kansen blijkt een goede zaak, waarbij gezonde bedrijfsrisico's genomen mogen worden.

Ik het het boek erop nageslagen en ben tot de conclusie gekomen dat ik inderdaad teveel eenzijdig te werk ben gegaan en ik mijn horizon kan verbreden, met de informatie uit dit boek. Een aantal hoofdstukken passeren de revue elke dag; dit zullen er meer worden.

Soms ben ik ook een verschrikkelijke Noob.. maar bedoeld u dat de "reading" onderdelen bijvoorbeeld een RSI of MACD is? :confused:
 
Last edited:
Weer wat leven in de brouwerij...

Leuk weer te lezen dat een ieder, al dan niet latent, doende is zijn/haar eigen lijn uit te zetten.

Al spittend in het Archief en met het Amibroker boek op schoot tracht ik in de avonduren de beurs meer te maken dan een, soms dure, hobby. Momenteel heeft de AFL mijn volle aandacht om het geleerde te proberen objectiveren. De ideeën te vangen in code is nog een stap te ver. Wel heb ik maar een 'plus-pakket' AFL-code aangeschaft om niet verschillende wielen nogmaals zelf te moeten uitvinden...

En zo blijven we vrolijk en met veel plezier bezig!

Edit: 12:53

Ik had al het stille vermoeden dat hier meer is 'than meets the eye'.
Moet overigens wel zeggen dat ik de meeste columns van de buren tegenwoordig links laat liggen. Ik ben meer in het verleden aan het spitten en ben momenteel in de periode dat de discussies met o.a. GJN, KvKd en ene clown de boventoon voeren. Leerzaam en vermakelijk...

Wat die correlatie betreft zou mijn eerste conclusie zijn de AEX aandelen minder correleren met de vanaf 9 maart ingezette trend dan met die van de per 13 juli ingezette trend. Maar deze uitspraak doe ik nu even zonder de plaatjes erbij...

Edit 13:19
Dat verhaal van mij over die correlatie maar snel vergeten. Slaat volgens mij nergens op...(zal niet zo 'onsportief' zijn het weg te halen)

Edit 13:57
Tweede poging dan...de keuze voor een kortere trend (2de lijstje) geeft meer zekerheid voor de richting van de betrokken aandelen. Een ander gevolg zou zijn dat hoe verder in het verleden de referentiedatum wordt gekozen, hoe uiteenlopender correlatie er gevonden wordt.
 
Last edited:
Ik zie, ik zie…

Beste Verveelde,

Als u iets niet ziet cq niet waarneemt dan wil dat nog niet zeggen dat het er niet is. Het bruist hier werkelijk waar van het leven waarin de lol de boventoon voert. Laten wij het deels voor u zichtbaar maken; kunt u zich nog de van de koude grond statistiek van het Gassie voor de geest halen? Hij keek naar de maand november van jaar ervoor en nam dat als zijn referentie voor de komende maand november. Het was eigenlijk een beetje pijnlijk dus hebben we er maar hartelijk om gelachen al blijkt het toch besmettelijk te zijn in bepaalde kringen.

Laten we eens een statistiek stapje verder gaan en het begrip correlatie koppelen aan “trend” en dan dat loslaten op de AEX als index referentie waar dan de individuele aandelen die de index vormen aan worden gekoppeld. Ik geef u twee lijstjes waarbij het verschil bestaat uit de gekozen referentie datum de eerste datum is 9 maart en de tweede datum is 13 juli. Wat zou een belegger daar nou mee moeten.

Lijstje1;
ticker,date/time,Correlation Trend,
HEIA.AS,05-08-2009,0.94
UNA.AS,04-08-2009,0.93
TOM2.AS,05-08-2009,0.89
FUR.AS,05-08-2009,0.89
MT.AS,05-08-2009,0.89
***********************AEX,05-08-2009,0.87
RAND.AS,05-08-2009,0.85
ASML.AS,05-08-2009,0.85
SBMO.AS,05-08-2009,0.83
AGN.AS,05-08-2009,0.81
ING.AS,05-08-2009,0.79
PHIA.AS,05-08-2009,0.75
TNT.AS,05-08-2009,0.75
AKZA.AS,05-08-2009,0.73
WKL.AS,04-08-2009,0.59
DSM.AS,05-08-2009,0.58
RDSA.AS,05-08-2009,0.57
BOKA.AS,05-08-2009,0.52
KPN.AS,05-08-2009,0.47
UL.PA,05-08-2009,0.45
AF.PA,05-08-2009,0.45
AH.AS,04-08-2009,-0.02
REN.AS,05-08-2009,-0.07
BAMNB.AS,05-08-2009,-0.18

Lijstje2;
ticker,date/time,Correlation Trend,
UL.PA,05-08-2009,0.98
RAND.AS,05-08-2009,0.98
BAMNB.AS,05-08-2009,0.98
AKZA.AS,05-08-2009,0.97
TOM2.AS,05-08-2009,0.97
SBMO.AS,05-08-2009,0.97
***********************AEX,05-08-2009,0.96
AGN.AS,05-08-2009,0.96
ING.AS,05-08-2009,0.96
WKL.AS,04-08-2009,0.95
PHIA.AS,05-08-2009,0.95
FUR.AS,05-08-2009,0.94
TNT.AS,05-08-2009,0.93
UNA.AS,04-08-2009,0.92
BOKA.AS,05-08-2009,0.91
ASML.AS,05-08-2009,0.91
KPN.AS,05-08-2009,0.91
HEIA.AS,05-08-2009,0.87
DSM.AS,05-08-2009,0.87
RDSA.AS,05-08-2009,0.84
MT.AS,05-08-2009,0.76
AF.PA,05-08-2009,0.75
REN.AS,05-08-2009,-0.41
AH.AS,04-08-2009,-0.54


Best lekker weer

EDIT14:10u

De correlatie lijstjes moet u zien als de mate van trendmatigheid vanaf de twee niet bepaald willekeurig gekozen data. Wanneer u in de twee lijstjes de AEX index vergelijkt dan is deze in het tweede lijstje trendmatig sterker als in het eerste lijstje hetgeen niet mag verbazen als u naar de koersgrafiek kijkt in relatie tot de verstreken tijd. Nu bestaat de index bij de gratie van een setje individuele fondsen.

EDIT 14:40u

Kijkt u bijvoorbeeld zomaar heel willekeurig eens naar de koersgrafiek van Appie Happie. Daar zou iedereen toch in een vloek en een zucht over moeten kunnen beschikken dus zet ik deze bijlage erbij omdat die mogelijk wat lastiger verkrijgbaar is. Toeval bestaat; J/N.

EDIT 15:12u

Vooruit nog een willekeurige uit de hoge hoed, de verfranste Rotterdamse stenenstapelaar, niet zo mijn ding maar statistiek gaat over de harde cijfertjes. Koersgrafiek zelfwerkzaamheid bijlage als service van het huis.

EDIT 17:17u
PROOST
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    50.5 KB · Views: 212
  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    47.8 KB · Views: 213
  • aaa2.gif
    aaa2.gif
    43 KB · Views: 211
Last edited:
Dat wordt een cursus statistiek..

Ik zie nu in welke hoek ik het kan zoeken door uw posts van hierboven. Ook het antwoord op mijn vraag: "hoe kun je de standaardafwijking berekenen?" zal in deze hoek te vinden zijn, neem ik aan..

1 ding snap ik niet (nou ja, wel meerdere) en dat is: hoe kunt u in vredesnaam nu al die laatste regressielijn in de grafiek plaatsen, terwijl er sprake is van een sterke trendmatige beweging opwaarts? Dat blijkt toch ook uit lijstje 2? :eek:
 
1 ding snap ik niet (nou ja, wel meerdere) en dat is: hoe kunt u in vredesnaam nu al die laatste regressielijn in de grafiek plaatsen, terwijl er sprake is van een sterke trendmatige beweging opwaarts? Dat blijkt toch ook uit lijstje 2? :eek:

Da's een appeltje eitje;
zekers met mijn geodriehoek,

vrede op aarde

EDIT 12:00u
Beste Verveelde,

In de afgelopen jaren zijn er hier verschillende methoden en technieken de revue gepasseerd en meer dan behoorlijk uitgediept op voor- en nadelen. Soms lijkt iets naar behoren te functioneren doch net op het moment dat u dat vertrouwen heeft en er vol op inzet dan krijgt u het snoeihard om de oren. Gozert melde zich hier met de MA trendbepaling uit het boekje van Kirkpatrick, gaf tevens aan dat het boekje van de bruine mevrouw in de kast ligt en het EWP in het Land van Ooit. Inhakende op zijn referentiekader heb ik hem gevraagd waarom hij slechts een van de drie door Kirckpatrick in zijn boekje aangedragen trendbepalers gebruikt en er een voorbeeld bijgegeven van degene welke hij als eerste meldt.

Het lijkt inderdaad wel ergens op dat hier in het verleden aan bod gekomen is doch het wijkt op essentiële punten aanzienlijk af. Daarvoor moet u het advies van de bruine mevrouw opvolgen en onder de motorkap eerst alles uit elkaar halen om het vervolgens weer in elkaar te zetten. Pas als u alle onderdelen en het geheel volledig heeft kunnen doorgronden, pas dan mag u het gebruiken. Om uw verwarring compleet te maken heb ik een nieuwe bijgevoegd en als ik andere methoden en technieken erbij zou betrekken dan zou ik niet voor 27/7 gaan maar een andere datum/koers. Helaas loop ik dan met dit speeltje enigszins vast.

De drie strepen in het zand is overigens heel iets anders. Wees blij en dankbaar dat het niet zo gemakkelijk is want anders dan deed iedereen hetzelfde en valt er geen droog brood te verdienen in het grote derivatenspel.

Mvgr.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    95.8 KB · Views: 297
Last edited:
3 strepen in het zand?

Heb ergens gelezen over het KvKd systeem. Ik kan me natuurlijk vergissen maar dit lijkt daar wel erg op...

Maar als dat kanaal al zo snel getrokken kan worden dan zou ik hem ook verwachten vanaf 27-7 om daar vervolgens weer snel uit te breken met een nieuwe groene...?

't is ook nie makkelijk zeg :eek:
 
Beste heer Clown,

Heeft u toevallig het boek van Glenn Neely ,Mastering elliot Wave,gelezen.
En als u het gelezen heeft wat vond u er van?

Heb ik nog een vraagje,ik kan de exacte datum of datum's niet vinden van Uranus opposite Saturnus tijdens de grote crash van 1929-1932.
Heeft u die toevallig?:eek:
Het is over goed 2 weken weer zover en ik ben zeer benieuwd wat er dan gaat gebeuren.

MVG autosnelservice



Nu snap ik dat ik niks kon vinden,het is inderdaad 45 jaar dat wist ik,stom van me.
De 171 jarige cyclus,die niet zolang geleden voor de 1ste keer langskwam hou ik zeker in de gaten.

En het boek van Neely schaf ik dan maar niet aan.
Dat scheelt dan maar weer,ik kan mijn geld en zeker tijd maar een keer gebruiken.
En bij content kijk ik al lang niet meer,je moet het toch zelf doen.

MVG en bedankt maar weer.
Autosnelservice.
 
Last edited:
Beste kwikfit,

Het boekje van Neely heb ik inderdaad gelezen en eigenlijk meer voor kennisgeving aangenomen omdat het uitgangspunt van de schrijver is, de in het origineel vermeende ontbrekende stukjes toe te voegen. Het verschil wordt mijn inziens namelijk gemaakt aan de basis door het op correcte wijze labelen van de verschillende golven. Dus niet op de pulpwijze in een plaatje kalken onder de noemer content maar door alle gedefinieerde Regels & Richtlijnen strikt toe te passen. Aan de basis hiervan dient dan ook die kennis te liggen waar vervolgens nog een jarenlange praktijk ervaring aan toegevoegd moet worden. Ook in het EWP zitten een paar minder sterke onderdelen waar u rekening mee moet houden al is de makkelijke uitweg om simpelweg het complete EWP als niet werkende te bestempelen. Met zoveel prutsertjes op het net is het “bewijs” voorhanden dat het gewoon niet werkt omdat het natuurlijk niet aan de “toepasser” kan liggen.

Aangezien de Saturnus - Uranus aspecten een omloopsnelheid kennen van ongeveer 45 jaar treft u een oppositie zoals er een in september optreedt niet aan in de periode 1929 – 1932. De consensus in de Financiële Astronomie leert dat u de Saturnus – Uranus oppositie als negatief dient te interpreteren. Het planetaire systeem bestaat uit meerdere onderdelen en ik meen al eerder te hebben aangegeven dat een 171 jarige cyclus in 2009 een rol van betekenis speelt met een tweetal hits. En net als bij het EWP staan de figuren al weer klaar om dit analyse onderdeel te verwerpen als kolderieke onzin van vrouwen met een doekje op het hoofd op de kermis.

Ach als je maar lol hebt en een paar knaken verdient.
Mvrg.
 
Mmm, en wat vind ik hier??

Volgens mij is dit mijn eerste ruwe versie van één van de steentjes waar ik naar op zoek ben...maar hij is nog wel erg ruw zullen we maar zeggen. Het zal het nog wel het nodige schuur- en slijpwerk moeten doorstaan ben ik bang.

Ben wel benieuwd of er wat van overblijft...:rolleyes:

Ik vermaak me in ieder geval prima!

PS: de eerlijkheid gebiedt mij te melden dat ik wel het leerweg-bekortende pad heb bewandeld in dit geval.
 

Attachments

  • AEX.png
    AEX.png
    29.5 KB · Views: 339
Top