The Dutch corner 2009.

Piramides zijn voor mietjes

In het kader van ‘niet geschoten = altijd mis’ heb ik eens een mail naar Andrew Cardwell jr gestuurd met een aantal specifieke vragen. Zijn antwoord was er één van dat hij wel vereerd was dat zijn werk werd aangehaald in het bekende boek, maar dat was dan ook het enige positieve dat hij over C Brown kon melden [...] Duidelijk is in ieder geval dat hij graag mensen werft voor zijn RSI-courses…

Aangezien ik wel nieuwsgierig ben geraakt naar de inhoud van de RSI-courses, ben ik na wat zoeken werk tegengekomen van John Hayden, een ‘former student’ van Cardwell. Ik lees wisselende recensies over dit boek en ben dan ook benieuwd of dit boek het ‘lezen waard is’. Cardwell laat weer weinig heel van hem, maar daar spreekt ook eigen belang…

Cardwell heeft e.e.a. wel eens op een forum uiteengezet. Ik dacht dat dolfijn de link wel eens gegeven heeft. Staat op mn oude laptop en die doet het niet meer :)

Komt op hetzelfde neer als hetgeen je hier neerschrijft. Inderdaad beschuldigt Cardwell ook Hayden van weinig creativiteit. Hayden heb ik zelf niet, maar wellicht ooit wel, mocht Clown of iemand anders het een nuttig boek hebben gevonden.

Bij de buren zetten ze niet alleen willekeurig wat cijfertjes op een rij, ze halen zelfs waar nuttig koershistorie uit de grafiek. Over filters gesproken...
Gewoon maar blijven lezen dus.

Boriesch, pm/vraag dolfijn even over die link. Ik dacht dat hij het was en misschien vind je het leuk te lezen. Ik weet niet meer of Cardwell vaker op dat forum postte.

Mooie post DrawDown!

@Schiterraar; mooi dat je er nog steeds bent en nog mooier dat dat niet is waar je vandaan kwam. En reageer eens op je mail.

Groet,
Daan
 

Attachments

  • piramideszijnvoormietjes.jpg
    piramideszijnvoormietjes.jpg
    253.5 KB · Views: 253
Naar is gebleken niet geschikt voor een ieder…

Heren,

De documenten van Cardwell zijn te koop en ook hier blijkt de bekende US $ 1000 weer op te duiken en zelfs een meervoud daarvan voor een volgend documentje. Na enkele pogingen om uit te vogelen wat nu precies aangeboden wordt ben ik nooit verder gekomen dan een lijstje met “huis tuin en keuken” onderwerpen zodat ik het maar opgegeven heb. Het feit dat Cardwell de Composite van de bruine mevrouw als de zijne claimt is geen aanbeveling direct te bestellen omdat ik reeds eerder moest concluderen dat de Composite een zogenaamde “work around” is en absoluut niet de design objectives waarmaakt. Het “11 pagina” documentje van Hayden heb ik gelezen en was geen aanleiding om direct zijn boek te bestellen.

In het boekje van de bruine mevrouw treft u een aantal verwijzingen naar Cardwell aan en ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat we hier weer een klassiek gevalletje bij de horens hebben van niet lezen wat er staat edoch wat men denkt dat er staat met als extreem voorbeeld uitglijder ene Pacito, wat toch wel een genante vertoning begint te worden. Wel jammer dat de discussie over het mogelijk negatief zijn van Positieve Divergentie en visa versa mogelijk positief zijn van Negatieve Divergentie is blijven steken. Bij het voorwaarts testen van de TA-tata Automatische Mosselvanger bleek een bijzondere bijvangst namelijk tot nieuwe inzichten te leiden zodat de “divergentie matrix” meer diepgang heeft verkregen.

Reeds verschillende malen heb ik erop gewezen dat er feitelijke onjuistheden en vage duidingen in het boekje van de bruine mevrouw staan welke betrekking hebben op verschillende essentiële onderdelen. Of de auteur dit bewust of onbewust heeft gedaan wil ik in het midden laten, feit is dat als men op zijn “Blinkeriaans” reproduceert er meerdere onjuistheden cq dwalingen boven komen drijven. En laten het nu “toevallig” nou exact die dwalingen en feitelijke onjuistheden zijn waar de ieks prutsers zo mee dwepen. Laat ik het nog eens “fijntjes” aanzetten voor diegene die nadenken; in haar boekje schrijft de bruine mevrouw dat zij verontruste reacties uit haar cliëntèle heeft ontvangen die haar op het hart drukten toch niet haar “Heilige Graal” prijs te geven.

PS
Beste DubbelD,
In mijn bibliotheek bevinden zich enkele boeken over Jesse Livermore waaronder een waarvan ik zeker weet dat door hem zelf is geschreven en een dat aan hem toegeschreven wordt omdat in de ik vorm is geschreven. Uit dat tweede boek een quote;


But as soon as I played an active stock my especial way he began to get messages from the head office asking who it was that was operating. The manager told me what they asked him and I told him my name was Edward Robinson, of Cambridge. He telephoned the glad news to the big chief. But the other end wanted to know what I looked like. When the manager told me that I said to him, "Tell him I am a short fat man with dark hair and a bushy beard " But he described me instead, and then he listened and his face got red and he hung up and told me to beat it. "What did they say to you?" I asked him politely. "They said, `You blankety-blank fool, didn't we tell you to take no business from Larry Livermore? And you deliberately let him trim us out of $700!"


In het vertrouwen dat er nu niet analoog aan hetgeen de aanbeveling van het boekje van de bruine mevrouw teweeg heeft gebracht een Livermore verkrachter opstaat. Of het nu Livermore, Elliott, Gann, Brown, Nikken, Sjonnie of iemand anders was onze tuinman Hendrik-Jan heeft gisteren in ieder geval het tuintje met ruim 60 zuivere parels zeker gesteld en een nieuwe tuin ingericht. Heel saai worden wederom de vigerende Circus condities strikt gehanteerd en is de Clown zo goed als zijn volgende trade, de Circus leden genieten van de vorige.
 
Beetje voorbarig?

Beste Blinker,

In een (ver) verleden had u mijn respect door de tomeloze energie welke u stak in het reproduceren van zo veel mogelijk van hetgeen u werd voorgeschoteld. Nu blijkt uit uw verzuchting over het berekenen van verschillende relevante waarden na iedere Tick dat u de essentie compleet uit het oog bent verloren. Hierbij zakt u naar het bedenkelijke niveau van de ieks prutsertjes die tot overmaat van ramp volledig random Reversals proberen te zien in een corrupte datafile. De volledige willekeur waarmee een sterk groeiend aantal onbenullen cijfertjes in een grafiekje kalkt en dat EW durft te noemen is zorgwekkend omdat de meerderheid van aards luiaards het voor zoete koek slikt. Wanneer u pretendeert het boekje van de bruine mevrouw daadwerkelijk gelezen te hebben dan gebruikt u niet iets van Sjonnie want daar is zij toch ondubbelzinnig duidelijk over inclusief expliciete motivatie. Kijkt u nog maar eens wat zorgvuldiger naar hetgeen ToetjeD op dat gebied compileerde.

Mvrg.
De Lolbroek.


@ Lolbroek,

Allereerst wil ik een opmerking maken over uw reactie. U drukt mij in een bepaalde hoek en daar heb ik wat moeite mee. Ik zal maar aannemen dat u het niet zo bedoeld....

Het ging mij inderdaad om uw opmerking over iedere tick (was wat cynisch bedoeld). In bovenstaande reactie haalt u in dezelfde alinea het beruchte boekje van Connie aan.
Stond er in dat boekje niet iets over het gebruik van Ticks? Maar inderdaad, ik bereken niet iedere tick, wel de slotkoers van iedere bar. En soms gebruik ik de extremen.

Weet u..... ik heb het boek van sjonnie nog nooit gelezen, maar ik begrijp hoe de default-club deze gebruikt. Door Mevr. Brown ben ik heel anders naar alle indicatoren gaan kijken. Zo ook de bandjes en daar is toch best wel wat uit te halen.
Daarnaast heb ik door al dat reproduceren van bijna alle plaatjes in dat boekje wel heel veel inzicht in de genoemde indicatoren gekregen. In de loop der tijd zelf een aantal ontwikkeld welke goede resultaten boeken.

En voor dat laatste doen we het! De resultaten. Ik kan hier wel gaan zitten dwepen dat de entry's vaak binnen de 0,5 punt nauwkeurig zijn. Vorige week zelfs op 0,032 punt nauwkeurig berekend, maar het gaat om de P. Zeker in deze snelle markt, daarbij is MM voor mij cruciaal. Ondanks dat alle berekeningen goed zijn hebben we - allemaal - nog steeds met mitsen en maren te maken.

De boeken over EW heb ik wel gelezen en bestudeerd. De tellingen zijn (soms) voor meerdere uitleg vatbaar, maar dat is altijd maar heel even. De regels zijn duidelijk, daar kan het niet aan liggen. Consequent toepassen is wat anders, hier komt de persoon om de hoek. In dit soort zaken 'de zwakste schakel'!

@ Grote Daan,

Goed weer eens wat van je te lezen. Je hebt niet stil gezeten zie ik. Doet wel zeer aan mijn ogen :eek:
Zal je gauw een mail sturen...


Groeten en succes allemaal,

Blinker
 
OPEN BRIEF AAN WOUTER BOS

Geachte heer Bos,

De door u voorgespiegelde achteloos weggewuifde risico’s op de garantie verstrekkingen ten behoeve van “gezonde” financiële bedrijven zijn inmiddels door de realiteit hopeloos achterhaald en daarmee heeft u nu zelf een ALT-A portefeuille in bezit. Waarvan u de rekening zonder twijfel op ons hardwerkende burgers zou willen verhalen.

Tijd om de bakens te verzetten en de focus op de essentie te leggen, namelijk de veelgebezigde term systeem banken. En om dit constructief te benaderen heb ik voor u met de nodige achtergrond kennis, een gezonde dosis verstand en de o zo noodzakelijke VOC mentaliteit in deze omstandigheden een doeltreffende oplossing.

De voormalige Postbank verzorgde voor vrijwel iedere Nederlander en tevens vrijwel alle rechtsvormen het betalingsverkeer door middel van de giro rekeningen. Dit was in deze organisatie ondergebracht in wat men OBV heeft genoemd en als zodanig ook geïsoleerd functioneel in de ING organisatie.

Indien men uw reeds aangegane financiële verplichtingen als referentie neemt is het overnemen van deze OBV organisatie uit de ING voor werkelijk waar een appeltje en een eitje te realiseren. Hiermee heeft u dan het betalingsverkeer voor gans Nederland in handen.

In het vertrouwen hiermee constructief bij te dragen,
Een betrokken Nederlandse staatsburger.
 
Beste DubbelD,
In mijn bibliotheek bevinden zich enkele boeken over Jesse Livermore waaronder een waarvan ik zeker weet dat door hem zelf is geschreven en een dat aan hem toegeschreven wordt omdat in de ik vorm is geschreven. Uit dat tweede boek een quote;

In het vertrouwen dat er nu niet analoog aan hetgeen de aanbeveling van het boekje van de bruine mevrouw teweeg heeft gebracht een Livermore verkrachter opstaat. Of het nu Livermore, Elliott, Gann, Brown, Nikken, Sjonnie of iemand anders was onze tuinman Hendrik-Jan heeft gisteren in ieder geval het tuintje met ruim 60 zuivere parels zeker gesteld en een nieuwe tuin ingericht. Heel saai worden wederom de vigerende Circus condities strikt gehanteerd en is de Clown zo goed als zijn volgende trade, de Circus leden genieten van de vorige.

Dat is niet het geval hoor heer Clown. Mijn ervaring is dat lang niet alles uit de geschreven boeken even waardevol is. Zit heel veel zin maar ook veel onzin tussen. Het belangrijkste is je vertrekpunt bij het lezen van die boeken. Hoe en met welke reden lees je die boeken en wat wil je er uit halen, wat kan je er mee. Maw welke bril heb je op bij het lezen van de boeken.

Niet een systeem van een auteur kopieren maar een eigen systeem, welke past bij je persoonlijkheid en stijl van traden, ontwikkelen. Dat wat toevoegd neem je mee, de rest laat je voor wat het is. Af en toe een boek nog een keer lezen kan ook handig zijn. Iets wat eerder nog niet waardevol leek kan later, als je verder bent in je ontwikkeling, opeens wel waardevol zijn.

De line of least resistance oftewel de weg van de minste weerstand is voor mij een voorbeeld daarvan. Ik heb daar een TA vertaling van gemaakt. Waarschijnlijk niet hoe Livermore het zou hebben bedoeld, maar dat vind ik minder van belang. Het past binnen hoe ik werk en heeft daarbinnen een toegevoegde waarde.

Het komt simpel gezegd op het volgende neer:

Weet je de weg van de minste weerstand van een beweging dan kun je met een momentumindicator de momenten pakken wanneer hij in die richting wijst. Is de weg van de minste weerstand omlaag dan pak je de trade als de betreffende indicator overbought is en omgekeerd.

Hieronder een plaatje met de overbought en oversold signalen erbij (Blauw/geel). Uiteraard worden alle afzonderlijke trendniveau's beoordeelt zodat de vigerende richting opgepakt kan worden.

Succes allemaal.

Groet
DD
 

Attachments

  • ScreenHunter_01 Mar. 06 09.56.gif
    ScreenHunter_01 Mar. 06 09.56.gif
    20.6 KB · Views: 329
Ja, wie heeft dat mailtje gelekt??

Of was het toch de aankondiging in de vorm van een nieuwe serie mossels die zich eergisteren begon af te tekenen? Geen wijsheid achteraf van mijn kant, maar ik tracht de mossels te signaleren en te valideren. Met de hints van clown cs in het achterhoofd denk ik op de goede weg te zijn...

Wat mij verleidt tot het stellen van een directe vraag: heeft u in uw 'krokettenschrijver' een reverse engineering tooltje ingebouwd??

Ik vond overigens op het www nog een aantal andere fora waar over de courses van Cardwell werd gesproken. Dit bleef wel beperkt tot de Trend analyse obv MA's op RSI en prijs en dan wel met specifieke waarden voor de verschillende timeframes. Heb er nog niet lang naar gegeken, maar ben wel bevooroordeeld wat betreft het gebruik van MA's om de trend te bepalen...

En zo gaan we vrolijk verder!

Fijne dag allen.
 
Last edited:
De Default Club heeft altijd een Excuus Truus nodig… deze keer is het een emailtje

Beste Verveelde,

Om bij de kretologie van de heer DubbelD te blijven kon u de afgelopen dagen een trendwijziging van de T1 tot en met T4 optekenen in uw traderslog waardoor u in principe met andere ogen naar de mosselvangsten kijkt qua soort voorkeur. Hetgeen u als resultaat verantwoordelijke trader overigens niet ontslaat van de plicht objectief, structureel en volledig te blijven waarnemen. En ja in de TA-tata Automatische Mosselvanger is ook een reverse engineering onderdeel geïmplementeerd wat tevens opgenomen is in een conditie setje ten behoeve van de Mosselbalans.

Reeds verschillende malen heb ik gewezen op de mathematische constructie van de MA en soortgenoten welke impliciet in elke vorm als fundamenteel “lagging” definiëren zodat u er in de praktijk als trader altijd mosterd na de maaltijd mee eet. Aan de andere kant zijn Anaal figuren er heel dol op omdat ze achteraf een duiding kunnen geven aan hetgeen ze vergeten zijn waar te nemen. In de literatuur treft u een extreem grote verscheidenheid aan van verschillende pluimages die pogen de fundamentele vertraging af te vlakken, te vertragen of op een andere wijze te camoufleren. Zo is er in de loop der decennia een waar oerwoud aan indicatoren ontstaan waar de bomen compleet in zijn verdwenen, leuk tijdverdrijf voor de Anaal ridders, een trader komt niet in de buurt van het oerwoud.

Op kinderlijk eenvoudige wijze ( da’s dan ook tevens de valkuil waar de massa in loopt) is een MA, soortgenoot of iedere mogelijke combinatie vorm te voorzien van trade condities en door een stukje software te jagen met als resultaat een overzichtje wat het u zou hebben opgeleverd. Men kan zelfs die instellingen berekenen welke het optimale trade resultaat zouden hebben opgeleverd maar dan bent u al ernstig op het (ont)spoor van de dolende krasser uit Emmen die het resultaat van zijn 40% winst trades moet recht breien met Money Management op zijn 60% verlies trades.

Het in de door de bruine mevrouw in haar boekje aangedragen gedachtegoed dient u te beschouwen als ruwe diamantjes welke alleen met vakmanschap en goed gereedschap tot het sieraad worden welke vrouwen ook wel als hun beste vriend zien. In de handen van prutsers ontstaat hetgeen u iedere dag als forumvervuiling op de ieks aantreft, ieder zijn meug maar laat u niet meeslepen in de kostbare suggestie als dat u met een resultaat verantwoordelijke Trader te maken zou hebben.

Veel plezier.

EDIT 17:49u
Weer een beurs boefje in zijn onderbroek

http://www.bnr.nl/static/jspx/play..../m03/d12/internet_20090312.mp3&titel=Internet Vandaag
 
Last edited:
Het is mooi dat u mij van uitglijders beticht. Dit schijnt de handel echter niet dwars te zitten. Misschien ligt dit aan de discrepantie tussen analyse en traden. Misschien is het enige nadeel van winst maken dat je denkt dat je systeem werkt. Ik heb daar geen problemen mee. Ik heb liever winst met een systeem waarvan anderen zeggen dat het niet werkt, dan verlies met een systeem waarvan iedereen zegt dat het geweldig is.
Een zeer hartelijke groet,
Pacito
 
Gann.......

Eigen interpretatie van Gann, op automatische piloot nog wel.....

Wat een beetje doe-het-zelven in het weekend al niet voor een moois op kan leveren :D

Gr.
DD

http://img253.imageshack.us/img253/4001/screenhunter02mar151949.gif

Nog even een niveautje lager omdat ie zo mooi is, mevr. Brown zou er wel raad mee weten....

http://img10.imageshack.us/img10/1521/screenhunter04mar152121.gif

Wat een samenspel! Net niet tot op de tick, maar het scheelt niet veel.

Als laatste nog een niveautje lager.

http://img10.imageshack.us/img10/6190/screenhunter05mar152133.gif

Wellicht ten overvloede maar deze lijnen komen dus niet tot stand dmv het verbinden van 2 punten. Zo subjectief ging WD niet aan het werk.
 
Last edited:
Nog een tip voor onze 'Bush'

De meeste mensen denken dat we tegenwoordig onze tijd ver vooruit zijn. Tenminste onze volksvertegenwoordigers doen aardig hun best ons dat soort fabeltjes te willen laten geloven (zelf geloven ze het wel). De laatste jaren wordt er nogal eens naar de zogenaamde VOC-mentaliteit verwezen. Ik moet daar altijd om lachen wanneer dat gebeurt. Immers, dit heeft nogal een lange tijd in onze geschiedenis in beslag genomen.
Hebben ze het dan over de tijd dat we ondernemend waren, handel dreven en volksstammen onderdrukten? Of hebben ze het dan over de tijd dat het 'klootjesvolk' het werk moest verzetten en de hoge heren van de VOC alles verhoerden en versnoerden? Als het geld wat in de Oost werd verdiend werd hier naartoe opgestuurd en over de balk gesmeten (lees als bonussen weggegeven). Zelf denk ik dan vaak aan het laatste (lees de geschiedenisboeken er maar op na!)
Laat u niets wijsmaken..... Er is niets nieuws onder de zon. De geschiedenis herhaald zich! Dat is dan ook gelijk het enge aan dit alles wat er nu over ons heenkomt. Want welke tijd volgde er op de Gouden Eeuw? Oei......!


Onderstaande quote vond ik dan ook wel toepasselijk en wilde ik met jullie delen. Wanneer onze Minister Bush nu eens dit Forum mocht lezen zou hij zich misschien nog wel eens achter z'n oren krabben....


Gentlemen,
I have had men watching you for a long time and I am convinced that you have used the funds of the bank to speculate in the breadstuffs of the country. When you won, you divided the profits amongst you, and when you lost, you charged it to the bank. You tell me that if I take the deposits from the bank and annul its charter, I shall ruin ten thousand families. That may be true, gentlemen, but that is your sin! Should I let you go on, you will ruin fifty thousand families, and that would be my sin! You are a den of vipers and thieves.

~ Andrew Jackson, 1767-1845, 7th US President, when forcing the closure of the Second Bank of the US in 1836 by revoking its charter.

Veel succes,

Blinker
 
Visualiseren

Beste traders, charttisten en meelezers,

Iedereen heeft z'n eigen voorkeur voor het gepresenteerd krijgen van data.
De één heeft ze graag rauw, de ander in een grafiekje (sommige willen beide). Nu ben ikzelf nogal visueel ingesteld, daarom zie ik de data graag in grafiekvorm.

Op het Internet zie je veelal dezelfde soort grafieken. Een prijschart met daarboven of -onder een indicator. Wanneer degene maar begrijpt wat z'n charts hem/haar vertellen zal dat voor de meeste een biet zijn.

Zelf mag ik graag uit het doosje denken. Zo ben ik ook met m'n charts aan de gang gegaan. Ik heb een tijd geleden één en ander in elkaar gesleuteld en omdat ik al een tijdje geen stukkie behang heb laten zien dacht ik "laat ik mijn manier eens presenteren." En voila, zie hier het resultaat.
Deze manier mag er dan wel druk uitzien, maar voor mij werkt het perfect.

Veel plezier,

Blinker
 

Attachments

  • Een andere manier van presenteren.gif
    Een andere manier van presenteren.gif
    38.7 KB · Views: 318
...Deze manier mag er dan wel druk uitzien, maar voor mij werkt het perfect.

Veel plezier,

Blinker

Dank u, is fraai. Maar ga ik nu te kort door de bocht om een quadrupel T-scherm in de minuut te zien? Vist u dan ook vanuit dit scherm op de mossels? Bij mij staat dit scherm inderdaad onder elkaar (onder andere). Daarnaast heb ik nog immer de boeken op schoot.
Is overigens niet drukker dan andere stukjes behang die ik van u heb gezien...

Ben overigens even een tweetal weken van de berglucht aan het genieten en heb even wat bijgelezen. Wat een consternatie her en der zeg. De Heilige Graal is ook terecht zag ik. Als tie maar niet in gruzelementen valt...

Hartelijke groeten,

Boriesch

Edit 22:44
@Blinker, volstrekt helder verhaal en vooralsnog geen vragen. Mijn reply maar even via de 'edit' gedaan, om het wat compact te houden.

Wat betreft het lezen van o.a. het bruine boek ga ik wel serieus te werk. Ik zie het meer als een studie dan om even binnen no-time een rits boeken te lezen en vervolgens overal klokken te horen maar van klepels geen weet te hebben (verdienste van m.n. clown). De aantekeningen en eigen samenvattingen van het geheel maken het terugvinden van relevante stukken veel eenvoudiger. Bovendien zal bij herlezen de informatie weer snel 'paraat' zijn. Zoals ik al zei, net een echte studie...Juist de combinatie van de informatie die overal te vinden is en de juiste duwtjes maken het een uitdaging om verder te gaan. Ben ook al gevorderd met het lezen van alle GJN bijdragen vanaf 2004 (!) en de bijbehorende discussies. Het plakboek dat ik bijhoud groeit gestaag.
Daarnaast lees ik momenteel (nog steeds) het bruine boek van kaft tot kaft, waarbij ik hoofdstuk 10 in eerste instantie maar even heb overgeslagen. Dat haal ik nu in...

Andere liggende uitdagingen. naast een volle boekenkast, liggen in het knutselen aan de indicatoren aan de hand van de opgedane kennis. Het getoonde scherm heb ik ook kunnen reproduceren. Heeft u daarnaast nog een 'trendbevestiger' oid lopen? Ik zou wel benieuwd zijn naar uw 'rules of entry and exit', maar begrijp heel goed dat u die voor u zelf houdt...
 
Last edited:
Beste Boriesch,

Nee is niet te kort door de bocht. Voor mij is dat ook de kracht van het hele lijnenspel. Zoals ik al zei ben ik visueel ingesteld. Kan het dus goed volgen.

U bent niet de enige die een boek leest. Doe het zelf ook. Niet 'op schoot' maar lees wel veel. Uiteraard gebruik ik die ook als naslagwerk. Heb het bruine boekje wel een keer of 4 helemaal gelezen.
Verder zit ik iedere dag wel een uur of 6 achter het scherm. Volgens mij is dat heel belangrijk, schermtijd heb je echt nodig. Iedere markt heeft zo z'n eigen identiteit, is belangrijk dat je dat ziet.

Die graal was toch al door Indiana Jones gevonden? Zoals u kon lezen zorgt de crisis niet alleen voor financiële schade, ook voor mannen zonder ballen....

Succes,

Blinker
P.s. mocht u van bovenstaande iets niet begrijpen, stel gerust een vraag.
 
Zeg maar ja tegen het leven…

Het is weer het oude vertrouwde symbool politiek liedje in DenHaag waarbij iedere vorm van realiteit uit het oog verloren wordt als het om oorzaak en gevolg gaat. De vrome CDA gezichtjes leveren weer een prestatie van formaat door geen besissingen te nemen doch de hete aardappel wederom naar een commissie door te schuiven. De oud politici krijgen op deze wijze op kosten van de gemeenschap weer een douceurtje toegeschoven en aangezien het leger der behoeftige oudgedienden gestaag groeit is er veel behoefte aan commissies. Het politieke systeem is vanbinnenuit verrot aan de wortels al zal ik nooit op een popie jopie figuur als witkuifje stemmen want dan geraken we van de drup in de regen.

Een prestatiegericht bonus systeem kan stimulerend werken zodat wanneer men de beloning voor de geleverde prestatie wegneemt de demotivatie regeert. Een bonus systeem waarin de prestatie, op realiteits gronden gebaseerd, geen onderscheidende factor is veroorzaakt alleen maar problemen. Was het niet volgens Wouter B een in de kern gezond bedrijf waar een paar van overheidswege garanties voor dienden te worden gegeven. Nu frustreert Wouter B het gezonde deel door te pogen hen het variabele loon waar zij door hun prestatie contractueel recht op hebben te ontzeggen terwijl de figuren die verantwoordelijk zijn voor de deconfiture niet de verdiende volle laag krijgen. Op deze wijze blijft er van het door Wouter B gezond geachtte bedrijf in sneltreinvaart niet zo veel meer over. Vroeger was regeren vooruit zien.

De ophef over het bonussysteem an sich begrijp ik niet maar dat komt waarschijnlijk omdat ik zelf jarenlang in een amerikaans bonus gestuurd systeem heb gefunctioneerd. Met weemoed denk ik terug aan die amerikaanse CEO die in de jaren tachtig riep dat ie US $ 500K verdiende (en kreeg, zelfs meer want hij vergat zijn opties te vermelden, lol) en dat hij wenste dat er heel veel medewerkers in de organisatie heel veel meer zouden verdienen (Tsjakka dat was nog eens wat anders als poffertjes). Hij betaalde een prestatiebonus uit zonder bovengrens, dat waren nog eens tijden en zelfs toen waren er al grijze CDA muisjes die het niet op waarde konden schatten. Blijkbaar hadden ze genoeg aan hun vaste salaris en zetten geen stap meer dan noodzakelijk maar zagen niet aankomen dat ze ineens de zak kregen, raar he?! Tegenwoordig zie ik ze heel veel want ze willen weten waar de koers naartoe gaat en wanneer dat ie waar staat, sukkels, ga aan het werk. Beleggen is blijkbaar ook al niet vooruit zien.

Onder VOC mentaliteit versta ik de voortvarendheid waarmee de Hollanders zich op de wereldzeeen manifesteerden en daarmee welvaart aan de provincies bracht. Uiteraard heb ik oog voor een paar minder fraaie kantjes van deze mannen in de verre. Natuurlijk komt aan iedere cyclus een einde en de in overvloed gebrachtte welvaart introduceerde tevens de verzelfsprekende luiheid van de grijze muisjes met het onvermijdelijke gevolg dat de zeepbel klapte. En de welvaartsgroei stokte ja zelfs wat minder werd het om vervolgens weer te groeien tot de volgende zeepbel en dat fenomeen is nou precies hetgeen mij uitermate boeit want we hebben weer een dot van een mooie zeepbel bij de kladden.

Het is inderdaad ook mijn ervaring dat het urenlang dagen achter elkaar week in week uit maand na maand beeldscherm staren inzichten verschaft op welke wijze dat bepaalde methoden en technieken werken. Maar uw vertrekpunt is van doorslaggevende invloed omdat als men zich harstarrig heeft overgegeven aan een MA, EMA of soortgenoot zonder dat men even heeft nagedacht en een meet-testje heeft gedaan men nooit die beperkingen zal overstijgen. En als het vermogen tot het lezen wat er staat niet aanwezig is dan krijgt u hetgeen de TA verkrachtingen van kniepje en Paco moeten voorstellen en moet u hard roepen dat uw systeem nog wel winst geeft. Kosten en baten vormen de sleutel voor iedere ondernemer en in het Circus staan we pas op voor constructies waarbij het rendement >100% op geinvesteerd/gealloceerd vermogen ligt aan gunstige r/R.

In plaats van er verder nog energie in te steken zegt een netjes opgevoedde Clown, dank u wel, neen niet voor de bloemen.

EDIT:
Voor het visuele zintuig van de heer Blinker een plaatje om te prikkelen.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    60 KB · Views: 317
Last edited:
damn heel wat gemist zie ik,af en toe zat ik in m'n vakantie op iex,dat dat iedereen gestopt was of naar het buitenland gevlucht,behalve pacito nog op iex,,,,maar de ta-ers zitten hier blijkbaar ,nog ff terugtestje richting 180,dan weer koopjesjagers,ga morgen weer beginnenm,kan denk beter vannacht beginnen..geduld ,geduld.........grs
 
Ieeeeeks

Grappig hoor dat "eliteclubje" op IEX. Wel zelf nieuwkomers afzeiken maar als ze zelf aangepakt worden dan gaan ze janken. Nog even en we zijn er gelukkig van verlost.:clap:
 
Je lacht je te barsten… manne luistere… majoor kees

Vriendje Vis op den Stock,

Het ieks gepruts volg ik niet meer dus op uw aanbeveling heb ik mij even kostelijk, of was het nou kotselijk, vermaakt aan de Calimero imitatie van vandaag. In en in triest eigenlijk dat zulk een grote groep blindgangers zonder zelf ook maar een moment na te denken de dagelijkse bagger als TA verslijt. Iedere poging van een lichtje in de blinde duisterheid tot nadenken te bewegen werd er als persoonlijke aanval weggehoond zodat datgene wat men anderen verwijt tot eigen eclatante norm is gemaakt. Met zo’n opstelling en instelling zal het kniepje nooit wat leren en blijft het hangen op het bedenkelijke niveau met af en toe een toevalstreffer in de brei van onvolledigheid met feitelijk onjuistheden sausje. Wie voor een stuiver geboren is zal iets anders uit de kast moeten halen om een kwartje te kunnen worden.

Het selectieve censuur beleid van ieks heeft mij ertoe bewogen hen na verschillende tijdelijke ban periodes in de zoveelste proeftijd een levenslange ban op te leggen, een Clown komt daar niet meer. Dus dat stukje daar kan ik me wel wat bij voorstellen. De ieks leeft van gegenereerd “verkeer” dus zal ik niet bijdragen aan het volume van dat verkeer en voor de columns hoeft men daar ook al niet naartoe. Het alternatief waar een figuur een forum vult met kopietjes van anderen en iedere dag de onbedwingbare neurose etaleert de stand van enkele indices weer te geven is te triest voor woorden. Ieder zijn meug dus ik heb daar geen last van aangezien ze zich zelfs verschuilen als zielige wezeltjes in een besloten clubje de pretentie content gaat wel behoorlijk manco. Wel humor dat men dan woorden als elitair en guru plakt.

Iemand die echt wat wil leren over traden/beleggen die pakt een goed boek (of een stapeltje) en verzekerd zich ervan dat ie kan lezen wat er staat en niet datgene wat hij denkt dat er staat. Op zijn blinkeriaans schermen turen om de theorie aan de praktijk te toetsen en dan ook daadwerkelijk zelf posities innemen is de enige manier. Het op structurele en objectieve wijze verslag doen in een traderlog gedurende lange periode vormt de basis van een leerproces met groei. Het is uiteindelijk net als een serieus bedrijf waarin u begint met het maken van een gedegen businessplan waarin onderandere ook concrete doelstellingen zijn opgenomen. Onze tuinman Hendrik Jan heeft in de eerste weken van 2009 de doelstelling in keiharde euri voor het lopende jaar gerealiseerd. Nieuwe doelstelling gemaakt met meer ruimte voor studie en plezier.

Groet.
De Lolbroek.
 
Als je haar maar goed zit

Tja Clown, uit een soort van zelfkastijding klikken we vanuit het klooster nog wel eens een IEKS draad aan. De gewillige en van anticipatie alreeds vochtige achtersten van de bevolkers van deze ten onrechte aangeprezen apenrots worden dagelijks rijkelijk bevredigd, blijkbaar is de behoefte aan complimenten van het gepeupel en elkaar groter dan aan consistent winstgevend traden. Hopelijk zijn de dayjobs niet opgegeven!! (n)
 
my own way

please,ik heb mij manier op de Nijenrode school geleerd,van een trader die al 15 jaar futures handelt,clown iex lees ik niet meer is te echt ondder de gordel geworden,hier lees ik ook zelden,just the own way,...
 
He ho… he ho…

Onze tuinman Hendrik Jan heeft zijn instructies weer gekregen en ziet uit naar het moment gekoppeld aan specifieke prijs waarde dat een vibratiepunt vormt om het Long tuintje te verzekeren tegen een daling. Deze wordt tot het tegendeel is bewezen gekwalificeerd als correctief in relatie tot de voorgaande doch gezien de vigerende signalering wordt er ook een nieuwe Short tuintje ingericht voor die specifieke mogelijkheid. Grappig dat de HJ momenten toch weer redelijk overeenkomen als inverse aan de algemeen heersende stemming van de onbenullen. Zodat we nu weer gaan uitzien naar de stemming waarin men het einde van onze economische samenleving weer gaat voorspiegelen.

Het weer is helaas nog niet bestendig genoeg om het Traders Terras (TT) te openenen zodat we het moeten doen met af en toe even naar binnen om de alert signalering te controlleren. Gelet op de weersverwachting voor deze week zullen we vandaag van het mooie weer moeten genieten.

Veel plesant genoegen.
 
Top