The Dutch corner

Mooi weer

Laat u niet gek maken vandaag door de beter weters.... focus op de bal uw metertjes werken gewoon als altijd... het gaat alleen wat sneller heen en weer... mosseltjes present..... en hopla... smakelijk.

S6.

EDIT 12:51u
De intraday mossel speelveld met de zijlijnen:
10:12u KD 236,82
11:19u KD 271,78

EDIT 14:24u
10:12u zijlijn exit
12:51u KD 231,15
11:19u KD 271,78

speelveld binnen bovenstaande speelveld:
13:50u KD 264,75
14:13u KD 260,58

Jojo-tje ?!


EDIT: 15:22u
11:19u zijlijn exit
12:51u KD 231,15
15:12u KD 263,74

15:54u @ Flipper
Ze draaien aan de knoppen in Yanks Land, grote boze Adje krachten…LOL

EDIT16:12u
Ze lopen in Yanks Land op de muurstraat allemaal met witte plastik zakkies Nassie van de afhaal Chinees en dan zijn er nog steeds van die quasi wetenschappelijke sukkels die “bewijzen” dat het niet werkt.

12:51 zijlijn exit.
16:08 KD 237,11

EDIT 16:33u @ Flipper
Uw PC kloktijd (of die van uw koersboer als u zijn kloktijd gebruikt) stemt niet overeen met de atoom kloktijd.

16:08 KD 237,11
16:41 KD 278,43 (indicatief moet nog gevangen worden…LOL).

PS deze.. smokkelaar....
********
16:25 KD 274.65 fti

16:27 new KD 268.95 fti

--------------------------------------------------------------------------------
Last edited by Dolfijn99; Today at 04:23 PM.

*********

EDIT 17:02u
16:08 KD 237,11
16:43 KD 275,17 flipperkast erna gaat te snel om hier weer te geven.
Het was me het weekje weer wel.

Goed Weekeinde & Cheers.

PS..tot Ooit vuisie

EDIT 17:16u
Heftig hoor…
16:43 exit
16:48 KD 257,44
17:11 KD 273,26
 
Last edited:
T-Scherm KD

Het T-Scherm geeft een KD van 258.7 fti overigens
RSI geeft hetzelfde intra KD VAN 258.7

15:50 De hijpaal ging er lekker diep in kd nog steeds actief
Het grote geld wacht op een hijpaal volgens een bepaalde levensduur

15:58 Ja volgens mij heeft Bush zijn spaarrekening even omgezet in aandelen
Of waren dat die verrekte IJslanders met Nederlands geld.

16:00 KD fti behaald!!

16:12 Goede kwaliteit hijpaal men bouwt er gelijk een TwinTower op

16:25 KD 274.65 fti

16:27 new KD 268.95 fti

16:44 lappie was evn de atoompjes kwijt lol even kijken of de rijst al klaar is!
want er kwam een sate prikker naar boven drijven

17:02 kd 270,20 fti rsi 1 min oscillator is standje hoger
PS Fistful gewoon handen uit de mouwen lol
 
Last edited:
De t(l)ap-dance

Zoals u niet ontgaan zal zijn erger ik me te vaak te groen en te grijs over hetgeen de prutsers Technische Analyse noemen en dat is dan ook tevens mijn grootste motivatie om deze prutsers in de onderbroek te etaleren. Zo las ik recent dat een zelfverklaarde Kniep prutser over “koersgaten” meende dat deze met het nodige zout diende te worden geconsumeerd, om het nog maar weer eens vriendelijk samen te vatten. Nu we op 10 oktober 2008 met de AEX op 258,05 zijn gesloten wil ik u bijgevoegde screen-print niet onthouden en de datum treft u linksboven aan zodat u meteen aangesloten zou moeten zijn.

Dit weekeinde gaan de financiële bobo’s in conclaaf en na afloop zal hun pers tap dance voor het journaille naar het zich laat aanzien de uitwerking niet missen. Mijn moeder zei vroeger al; ‘wat in het vat zit verzuurt niet”.

S6.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    20.1 KB · Views: 247
Zoals u niet ontgaan zal zijn erger ik me te vaak te groen en te grijs over hetgeen de prutsers Technische Analyse noemen en dat is dan ook tevens mijn grootste motivatie om deze prutsers in de onderbroek te etaleren. Zo las ik recent dat een zelfverklaarde Kniep prutser over “koersgaten” meende dat deze met het nodige zout diende te worden geconsumeerd, om het nog maar weer eens vriendelijk samen te vatten. Nu we op 10 oktober 2008 met de AEX op 258,05 zijn gesloten wil ik u bijgevoegde screen-print niet onthouden en de datum treft u linksboven aan zodat u meteen aangesloten zou moeten zijn.

Dit weekeinde gaan de financiële bobo’s in conclaaf en na afloop zal hun pers tap dance voor het journaille naar het zich laat aanzien de uitwerking niet missen. Mijn moeder zei vroeger al; ‘wat in het vat zit verzuurt niet”.

S6.
thanks
 
Zoals u niet ontgaan zal zijn erger ik me te vaak te groen en te grijs over hetgeen de prutsers Technische Analyse noemen en dat is dan ook tevens mijn grootste motivatie om deze prutsers in de onderbroek te etaleren. Zo las ik recent dat een zelfverklaarde Kniep prutser over “koersgaten” meende dat deze met het nodige zout diende te worden geconsumeerd, om het nog maar weer eens vriendelijk samen te vatten. Nu we op 10 oktober 2008 met de AEX op 258,05 zijn gesloten wil ik u bijgevoegde screen-print niet onthouden en de datum treft u linksboven aan zodat u meteen aangesloten zou moeten zijn.

Dit weekeinde gaan de financiële bobo’s in conclaaf en na afloop zal hun pers tap dance voor het journaille naar het zich laat aanzien de uitwerking niet missen. Mijn moeder zei vroeger al; ‘wat in het vat zit verzuurt niet”.

S6.

Bravo, TDC, groots gebaar...
 
Een Clown is zo goed als zijn volgende trade

Fortis...?!

S6.

EDIT 10:09u
Ten behoeve van mijn intraday handelsplatform gebruik ik een minuut datafile welke in mei 2006 aanvangt, nu wil het gevalletje dat de opening vanmorgen een indicatorwaarde veroorzaakte welke in deze datafile niet eerder voorkwam. Het gevolg is dus dat de TA-tata Automatische Mosselvanger op de laagste tijdvensters geen vangsten rapporteert zodat we voor straks daar helaas even geen gebruik van kunnen maken. Ter lering en vermaeck gaan we natuurlijk op een wat rustiger moment nog wel even de minuut file vanaf 1999 laden

Om maar weer eens aan te geven dat de koersboeren schromelijk wan presteren met slechts een paar dagen minuut bars.

EDIT 10:39u
Zo de lijntjes zijn getrokken en de signalen zijn bekend laat de Belgjes nu maar komen. Overigens met FTI’s scheppen want die volgen het beste en snelste.

EDIT: 14:03u
Natuurlijk camoufleert het opstarten van de Belgjes de naakte waarheid van de index en moet u gebruik maken van gereedschap dat hier geen last van heeft en uw mosselradar enigszins aanpassen. De TA-tata Automatische Mosselvanger signaleert al weer mosselkus met een target boven de 254,36 welke wij toch maar als referentie waarde blijven hanteren omdat in het Circus het hempie nader is dan de rokjes. En uiteraard bevinden zich in onze netten ook mosselkus met koersdoelen ruim boven de 300 maar ja als men ze niet allemaal vangt ontstaat natuurlijk al snel het beeld dat het altijd maar een enkele kant opkan. Natuurlijk houdt u overzicht met behulp van de TA-tata KUS indicator, toch,?!
 
Last edited:
of versnelling down

maar gezien het pattern verwacht ik up

275.24 50% fibo
Gisteren is de daily onderbroken
En dan is meten is weten.
En als je dan het geheel in de toekomst projecteert ...............

10:55 intramossel 273.41
11:01 gap gesloten
11:26 Tevens staat er een deur met 273 in de gang van het type klemt nogal
12:08 @Clown volgens het golfbad is er nog een duik tegaan lol
12:59 thx clown de mosselmachine komt weer opgang intra 277.12kras > 277.76
13:14 intramossel 276.64 Touch and Go
 
Last edited:
o het hele zakie loopt in zijn.........

Ouwe grijze smartlap vertolker,

De TA-tata analyse indiceerde een laag eind vorige week welke gezocht en gevonden is, ter bevestiging van een wat “duurzamere correctie” cq eindejaarsrally zoeken we nu bevestiging in een hogere laag. Hiervoor hebben zich verschillende kandidaten gemeld en momenteel snuffelen we aan de eerste van vandaag. Zoals altijd is en blijft het devies conditioneren door te meten.

S6.

EDIT 12:03u
Weer een nieuw begrip om over na te denken al dekt zoals vrijwel alle TA-tata begrippen de naam volledig de lading. De Mossel Balans is nog negatief al wordt deze wel geleidelijk wat minder negatief. Het doet mij denken aan de bespiegelingen van de bruine mevrouw ten aanzien van het fenomeen divergentie dat al of niet een 180 graden fase zou verschuiven. Positieve Divergentie zou dan negatief zijn; dit kan dan worden genuanceerd tot het moment dat de Mossel Balans positief wordt. En dit geheel uiteraard binnen de trendmatige fasen context.

EDIT 12:35u @ Flipper
De golfslagmeter hapert door de vele golfstoringen in de afgelopen periode en twee in het laatste relevante stukje waardoor de metingen niet betrouwbaar genoeg zijn om uw euri mee te vergokken. Inmiddels heeft de TA-tata Automatische Mosselvanger de eerste intraday positieve mossel gevangen.

EDIT 14:12u @ vluchtige
Beide “dieven” vermelden keurig de naam van de “nutty professor” en hij schijnt zich onbewust te zijn van het feit dat er feitelijk reclame voor zijn werk gemaakt wordt. Helaas beschouw ik zijn fulmineren als antireclame zodat ik nooit verder ben gekomen dan het lezen van de inhoudsopgave van zijn twee werkstukjes. Het was nou niet echt de trigger om direct tot aanschaf over te gaan en als ik zou moeten begrijpen dat de Compositie van de bruine mevrouw de sleutel tot zou moeten zijn dan bedank ik ervoor. Sterker nog ik kan ze een echte en zuivere TA-tata Automatische Mosselvanger aanbieden, ware het niet dat die in het Circus blijft. Als ik ooit de meetgegevens zou gaan publiceren dan kan de nutty professor nooit beweren dat een student van hem was. Ik krijg ineens zin om eens wat schoten voor de boeg af te vuren op dat forum waar hij als zijn vrouw verschijnt, LOL

Het positieve divergentie stukje dat negatief verondersteld – en visa versa ND - wordt is mij veel te kort door de bocht al moet ik bekennen dat ik slechts een samenvatting van Sjonnie H gelezen heb. In bepaalde EWP kringen maakt men zelfs gebruik van het fenomeen divergentie om een specifieke golf te onderscheiden waarna een beweging volgt in de duiding van de divergentie.

De mossel van 12:51u met KD 265,59 is verschillende keren onder positieve divergentie afgeketst maar ik hoop toch wel dat u wat verder kunt spugen dan dat de PD negatief is.

Cheers.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    29.5 KB · Views: 251
Last edited:
plaggen omhoog of naar beneden..?

EDIT 12:03u
Het doet mij denken aan de bespiegelingen van de bruine mevrouw ten aanzien van het fenomeen divergentie dat al of niet een 180 graden fase zou verschuiven. Positieve Divergentie zou dan negatief zijn; dit kan dan worden genuanceerd tot het moment dat de Mossel Balans positief wordt. En dit geheel uiteraard binnen de trendmatige fasen context.


Hmm, deze bruine spiegels worden ook door een andere voormalige Cardwell student - John Hayden - beschreven, ik heb de indruk dat hij een stapje verder gaat en hangt hier zelfs in belangrijke mate zijn trendbepalingsmethodiek aan op.. negatieve divergentie = bull trend; positieve div. = bear trend...over spiegelingen gesproken.


NB: net als de bruine wordt ook Hayden door Cardwell van plagiaat beschuldigd
The RSI revisited - Page 4 - MoneyTec Traders Community Forum

met groet

Edit: @Clown,
ik wacht uw eventuele clowneske schoten op het man-als-vrouw forum met een geinteresseerde glimlach in de aanslag af....
de gespiegelde uitspraken houd ik bij de dagelijkse observaties paraat; wel is duidelijk dat de strekking ervan regelmatig voorkomt, maar niet algemeen toepasbaar....ben weer 's op zoek naar additionele condities om te valideren..
 
Last edited:
Nieuwe Ronde… Nieuwe Kansen.

De kredietcrisis was na een week de journaals te hebben gedomineerd weer even een ondergeschikt onderwerp geworden dus vandaag halen we het journaal weer met een prominente plaats. De media hebben de afgelopen week werkelijk uit alle hoeken en gaten “deskundigen” vandaan gehaald om hun lichtje te laten doen schijnen over aanverwante onderwerpen. Mijn favoriet was het een-tweetje van de opperhoofden van AKZO en KPN niet in de laatste plaats omdat het horizonvervuilende journaille sujet compleet verbleekte. De voormalige minister van economische zaken merkte op dat hoe lager de koersen komen des te dichter bij de bodem we zijn.

Een waarschuwing voor de kinderlijk naïeve fundamentalistische benadering welke u voorrekenen dat de koersen onder de intrinsieke waarde liggen en dat het dividend rendement zo aantrekkelijk is. Men gaat er dan wel van uit dat er geen afschrijvingen komen welke die intrinsieke waarde weer in evenwicht met de koers brengen en dat het dividend op hetzelfde niveau blijft dus niet verlaagd.

Eigenlijk is traden/beleggen op basis van TA-tata heel erg saai want u doet immers iedere keer weer hetzelfde, conditioneren tot u een ons weegt. U begrijpt wat wij vanmorgen deden en waar we nu op letten.

S6.

EDIT 10:38u
Intraday Mossel update
10:06u KD 228,58
10:23u KD 261,25
ter illustratie van hetgeen waar u op let:
10:34u KD 248,39

EDIT 10:54u
10:38u KD 248,55
10:44u KD 253,58
opletten op een jojo-tje .

EDIT 11:10u
Geen jojo-tje doch perfect plaatje.
10:59u KD 249,47
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    26.4 KB · Views: 210
Last edited:
Praatjes vullen geen gaatjes

We nu wel heel dicht bij de gap uit 2003 2.12 punt vanaf de low vandaag 242.37
Gaps zuigen als ....................

Zat even tekijken of het NR er naar toepast
Deze is intraday 241.18
Sluiting Gap 2003 ligt op 240.25!

Een ding is wel duidelijk geworden het loont de moeite om een gapdb bijtehouden.

Verder het Ganncluster draaipunt ligt bij mij op 20/21 oktober as ma/di dus!
 
Last edited:
Wat een feest…

Beste Flipper,

Ben druk bezig een TA-tata mosselbalans indicator versie 1 aan het voorwaarts intraday te testen. Zat ik vanmorgen wat lekkers op te vissen schiet het ding ineens als een donderslag bij heldere hemel van positief het negatief in. Blijkt later dat men ING nu heeft gekozen om effe lekker over te roddelen.

Uw vriendje “engerd DF” gebruikt in zijn “jaarvisie 2008” welke ik onlangs in de schoot geworpen kreeg bijgevoegde uitgangsplaatje (blauwe lijn). Dus ben ik de beroerdste niet om de “actual 2008” (rode lijn) er even in te zetten, ter lering en vermaeck.

Fijn weekeinde.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    44.4 KB · Views: 234
Beste Flipper,

Ben druk bezig een TA-tata mosselbalans indicator versie 1 aan het voorwaarts intraday te testen. Zat ik vanmorgen wat lekkers op te vissen schiet het ding ineens als een donderslag bij heldere hemel van positief het negatief in. Blijkt later dat men ING nu heeft gekozen om effe lekker over te roddelen.

Uw vriendje “engerd DF” gebruikt in zijn “jaarvisie 2008” welke ik onlangs in de schoot geworpen kreeg bijgevoegde uitgangsplaatje (blauwe lijn). Dus ben ik de beroerdste niet om de “actual 2008” (rode lijn) er even in te zetten, ter lering en vermaeck.

Fijn weekeinde.

Dhr DF heeft een MP berekening gedaan helaas kan ik deze niet reprodiceren.
U gaf toen al aan dat er iets niet klopte op zijn website. Helaas heb ik de details niet
om tot een MP tekomen . Maar wat niet is kan nog komen.

Prettig Weekend.

ZO even een borrel in de stad halen :)
 
Wat nou foutje bedankt….

Beste Flipper,

Fout klinkt zoals een schoolmeester met de rode pen, de nuance was gedachten gang want uw vriendje “ engerd DF” interpreteert en dan moet u op het puntje van uw stoel gaan zitten met zo veel als mogelijk bron materiaal ter verificatie. Hetgeen u overigens niet ontslaat van de plicht de grijze cellen aan het werk te zetten om onderscheid te kunnen maken tussen feiten en aannamen. Op zijn site kunt u een PDF downloaden waarin met een overdosis Amerikaanse marketing poeha de resultaten van zijn MP met de eerste maanden feitelijk op het bord worden vergeleken. Zoals u op bovenstaande bijlage uit het Circus zelf ziet ging het daarna wat minder synchroon al zal het verhaal van de marketing afdeling in 2009 wel weer succes brullen.

Nu is het van belang dat zich realiseert welke de gedachten de verschillende betrokkenen hadden en over welke hulpmiddelen zij de beschikking hadden cq hebben. Als ik precies dezelfde gedachten loslaat op de gegevens met behulp van hedendaagse hulpmiddelen dan krijg ik bijgevoegde 2008 swing kaart. Deze maakt al beter gebruik van de beschikbare gegevens als de MP doch er zijn natuurlijk wel precies dezelfde hoekjes afgesneden welke uw vriendje DF geeft afgesneden. De tweede grafiek is hetgeen er al in 2008 feitelijk op het bord verschenen is omdat een plaatje nu eenmaal meer zegt dan woorden.

Als u vervolgens de afgesneden hoekjes inkleurt dan wordt het echt interessant.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    22.7 KB · Views: 236
  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    32.8 KB · Views: 241
Beste Clown,

De recente Press Release PDF van 2008 (5-9-8) .
Ja nu kan ik U woorden plaatsen ongelovelijk.
Het lijkt TellSell wel ..
Met de puzzelstukjes op de juiste plek teplaatsen kom ik tot een kompleter plaatje
waarbij wat zichtbaar wordt!
Bedankt voor de missing link (Plaatjes).

@ Fistfull U wilt tesnel het is in het verleden beschreven.
WD deed er nogal mysterieus over volgens de Schrijver.
 
Last edited:
Top