The Dutch corner 2009.

Het is een bijzonder feesie….

Beste DubbelD,

Het ware TA-tata feest zoals eerder beschreven treft u aan in de herkenning van de “reading” (ook wel leading genoemd in sommige literatuur ) onderdelen van de verschillende daartoe geschikte methoden en technieken. Door verschillende reading aspecten te combineren welke elkaar aanvullen met name op gebieden waar ze minder sterk of in het geheel niet werken verkrijgt u een vorm van conditionele voorkennis als in een “raam van mogelijkheden”. De verschillende afzonderlijke onderdelen (“as is” voor zover correct begrepen) zijn in vorige draadjes reeds voorwaarts getest en te licht bevonden maar vormen wel de basis voor doorontwikkelingen.

Op momenten dat de condities in toenemende mate tot optimaal zijn ingekleurd zoals in de afgelopen periode (zie dit draadje) dan kunt u in uw Money Management onderdeel aan de knop in te zetten pecunia draaien. De Reward in de R/R doet dan wel heel bijzondere dingen zodat u uw omgeving ook in de stad (meen ik mij van u te herinneren) kunt laten delen in de feestvreugde.

Veel plesant genoegen van diegenen die weer aan het raampje in de trein zitten.

PS @ Verveelde
Onze tuinman Hendrik Jan heeft zijn instructies structureel en gedisciplineerd uitgevoerd en ziet de onder zijn beheer zijnde domeinen weer toenemen. Hij heeft een echte vriend gevonden in zijn trend en ziet met genoegen uit naar het moment dat er zich nieuwe vrienden melden. Een echte nieuwe vriend krijgt altijd initieel het voordeel van de twijfel doch accepteert tevens dat hij/zij zich vervolgens nog wel even dient te bewijzen als zijnde echte vriend. Iets met meten is weten leert tevens dat de enige echte vrienden in essentie passanten zijn.
 
Lagging

Van mijn kant een laat, maar daarmee niet minder gelukkig nieuwjaar!
Overigens werd in de stad waar ik het vierde, niet eens afgeteld...

Inmiddels ben ik op de helft van mijn zijpaadje in de econometrie, maar helaas legde Clown al de vinger op de zere plek. De zuivere wiskundigen willen niet van de markov-assumptie af en de mooiere discussies wat betreft prijs-tijd blijven uit. Sowieso weet zo'n 80% van de collega's niet wanneer de beurs opent of sluit. Het is wel leuk om die wereld te verkennen en dan vooral om te zien dat het ook maar mensen zijn, niet veel slimmer en soms zelfs wat dommer dan jezelf.

Overigens is in Leiden vanaf aanstaand jaar de studie 'econophysics' gestart, in navolging van o.a. Amerika en Engeland. Het combineert de voornamelijk statistische/thermodynamische aspecten van de Natuurkunde en probeert deze toe te passen op economische systemen. In Leiden wordt het opgezet in samenwerking met een bedrijf dat zelf volgens die principes op de beurs handelt (Er werken een aantal theoretisch natuurkundigen, scheikundigen etc.). Voornaamste praktijk is op zeer kleine schaal patronen/fractals te ontdekken, te inventariseren en statistiek op te bedrijven. Zeer snelle trades als ik ze moet geloven.

En om de doemdenkers een beetje tegengas te geven; 13 mei loopt de datum af dat landen hun (onderwater)landextensies kunnen claimen. Alleen al onder de Noordpool liggen zo'n 90 miljard vaten olie. Nog veel interessanter zijn de gashydraten die gewoon op de zeebodem liggen en naar schatting zo'n twee keer meer energie bevatten dan alle fossiele brandstoffen op de wereld; niet te vergeten de vele klompjes (edel)metalen. In de race om alle benodigde geologische data ter verzamelen voor de claims, zijn al een flink aantal exotische dieren ontdekt. Kleine blinde garnaaltjes bijvoorbeeld, die in verschrikkelijk giftige omgeving overleven door hun DNA steeds te repareren. Voer voor wetenschappers en kansen voor nieuwe medicijnen en andere spin-offs etc.

In Japan kunnen ze inmiddels al, na wat training, de letters op een scherm toveren waar een proefpersoon aan denkt. Puur met wat elektroden op de hersenpan. Doel van de onderzoeksgroep is om binnen een termijn van 20 jaar dromen te kunnen verfilmen.

In zonnecellen, chips, ruimtevaart etc. is nog zoveel vooruitgang te boeken .. en het gaat steeds sneller. Het echte digitale tijdperk is nog niet eens op stoom.

Succes met de trades. Erg leuk om te zien hoe een paar mensen zich zo sterk ontwikkelen in de TA; en ook leuk voor Clown!

Groet,
Daan

P.S.
Schitteraar, ook groeten aan je vrouw en kinderen ;-)
 
Kennis is macht… maar is de ene kennis wel de andere kennis…

Beste ToetjeD,

Het vergaren van kennis is van essentieel belang al treedt er tevens een heel merkwaardig effect op omdat men vervolgens eigenlijk weinig tot niets doet met de vergaarde kennis omdat de kennis overdrager tevens een keurslijf aandraagt waarin de verstrekte kennis aangewend kan/mag worden. Het gevolg is een kolonie robotjes welke de “kennis” routinematig aanwenden slechts op basis van bloedgroep (Rotterdam versus Tilburg) nuances vertonen zonder zelf ook maar iets toe te voegen. Zo drukt een generatie haar stempeltje op een tijdperk tot het moment waarop het stokje, gedwongen door de wetten der natuur, moet worden overgedragen. Dat zijn dan ook exact de momenten op de tijdsas waar turbulentie optreedt en zo links en rechts wat ploft.

Niets nieuws want generaties voor ons constateerde en publiceerde men er reeds uitputtend over al dient deze kennis geactualiseerd te worden door de primaire parameters conform hedendaagse criteria aan te passen. Geheel in de geest van een grote trader een verzameling data inlezen opdat het computerbeest er wat mee aan kan vangen, maken we er staafjes van en met de “moderne” mathematische formule van de RSI erover dan krijgen we het grafiekje op de bijlage als uitkomst. En dan komt Jan Splinter weer opperbest door de Winter.

Op uw gezondheid.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    29.7 KB · Views: 505
Jantje zag eens pruimen hangen…

Het was toch iemand die consequent opmerkte niet te verbazen doch te genieten van zoveel domheid welke als financier diende van het grote Nul Som Derivaten spel. Hierbij deed hij toch zijn uiterste best zich te profileren als professional die zich niet gek zou laten maken. Maar nu blijkt dat hij er de voorkeur aan geeft als loonslaaf te werken met collega’s die dan voor gezelligheid zouden moeten zorgen. Alsof vrouw en kind niet voor voldoende gezelligheid zorg dragen en het aan huis beoefenen van het trader/belegger spel de gelegenheid verschaffen hier optimaal van te kunnen genieten.

Zijn handelszolderkamertje van dokter Alex waar hij de schijn lange tijd van ophield blijkt nu ineens niet meer zo solide als hij mensen wilde doen laten geloven. De vraagtekens werden al heel voorzichtig tussen het van geilheid hijgende geheks geplaatst maar er hoort toch ook wel een uitroepteken bij want Jantje van de Pruimenboom gelooft in een keer niets meer van de verhaaltjes.

Het is een triest verhaaltje.

EDIT 14:34u
Beste Flipper, zijn gratis call 600 december opbouw vorig jaar deed mij al de wenkbrauwen fronsen en het zal hem natuurlijk wel niet de hoofdprijs aan Ppparels hebben gebracht. Zijn crash puts was hij al heel erg snel weer kwijt na juli 2007 en nieuwe waren natuurlijk niet echt een optie gezien de tot record opgelopen volatiliteit. Nee dan geef ik toch de voorkeur aan de vola vola vola voor gratis geld acties van de Starter. Heb vanmorgen nog maar een extra voorraadje ingeslagen van dat spul zodat onze tuinman Hendrik Jan nog wat meer met hekjes kan gaan beheren.

Er ligt voor straks een mooi wijntje te acclimatiseren.
 
Last edited:
Stom verbaast hij was iemand die het wist althans zo gaf hij zich uit en promoten
omvooral niet voor een baas tegaan werken met 1 parel per dag was je al zelfstandig.
Het moet niet gekker worden.

Inderdaad triest
 
Geachte Clown,


Ik ken de ware toedracht net zo min als u, maar u trekt wel erg snel uw conclusies.
En dan spreek ik nog niet eens over de onsympathieke toon in uw betoog.

Met vriendelijke groet,

Allan
 
Krak!

Daar zit je dan, met je gebroken klomp.

Edit 12:16
Mmm, zowel T als *t*7 handelden m.i. volgens 't welbekende T-scherm (22" wel te verstaan en al dan niet gestapeld...). Dat geeft te denken over de langere termijn houdbaarheid van dit scherm. Ik krijg de indruk dat de toevoegingen van Drawdown gecombineerd met een mossel KD bepaling het verschil zouden moeten maken.

Tsja, nu de praktijk nog :)
 
Last edited:
Iets voor de echte trader en iets voor de zuurpruim…

Een beweging gaat niet in ene rechte lijn doch krult zich een weg door het landschap van het koersenbord en terwijl iedereen, okay er zijn gelukkig nog een paar zeldzame uitzonderingen, zich blind staart op een dimensionale beweging is het overzicht daarmee compleet verdwenen. Het gevolg wordt fenomenaal weergegeven door de ieks prutsertjes die de ene dag de lucht en de andere dag de kelder in menen te gaan. Een fatsoenlijk stukje muziek komt er dan ook niet uit om over een paar akkoorden van een orkestje nog maar te zwijgen. Was het woensdag dimensie een welke de boventoon voerde vrijdag is dat dimensie twee om na het weekeinde beiden weer in samenhang te constateren voor het vervolg.

En nu kunt u zeggen dat het natuurlijk weer aan mij ligt dat u er geen jota van begrijpt maar als u te lui bent ook maar iets te doen dan zult u toch echt de balk uit de ogen moeten verwijderen. De Ppppparels rollen hier met meer dan eentje per dag dus zolang de trader in het Circus zo goed is als zijn volgende trade blijft hij keihard lachen.

Dank u wel, nee niet voor de bloemen.

@ Groenespaan, het internet is vergaan van de anonieme idioten die anderen iets op de mouw willen spelden en zich anders voordoen dan ze werkelijk zijn. De meeste vallen vrij snel door de mand, bij anderen duurt het wat langer maar uiteindelijk vallen ze, het is gewoon een Mad madoff wereld. Als u datgene leest wat er door Jantje Pruim geschreven is en u vergelijkt dat met hetgeen eerder geschreven is dan kunt u niet anders dan volledige inconsequentie ontdekken. Met de vage suggesties over/aan persoonlijke omstandigheden duidelijk met de bedoeling om zand te strooien als bliksemafleider kan ik helemaal niets. Flipper wist overigens wel meteen de vinger op de zere plek te leggen. Zachte heelmeesters maken nu eenmaal stinkende wonden en Jantje P is in het verleden al helemaal doorgezaagd op kennis en ervaring maar dat zal wel aan u voorbij gegaan zijn.

De algemeen heersende opvatting is dat daghandel een zware wissel trekt op iemands fysiek zodat het een tak van sport is welke niet jarenlang beoefend kan worden. Amerikaans onderzoek waar ik al eerder over schreef wijst uit dat 93% van de traders verlies maakt, 5 % speelt kiet en de rest maakt winst. De bovenstaande opmerking over dokter Alex zal ook wel niet aan u besteed zijn zodat ik een klein stukje uit een boek met een wel bijzonder toepasselijke titel kopieer op de bijlage.

Doe me een lol en laat u geen knollen voor citroenen verkopen.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    39.5 KB · Views: 458
Beweging

Een beweging gaat niet in ene rechte lijn doch krult zich een weg door het landschap van het koersenbord en terwijl iedereen, okay er zijn gelukkig nog een paar zeldzame uitzonderingen, zich blind staart op een dimensionale beweging is het overzicht daarmee compleet verdwenen.

Kleine bijdrage voor de uitzonderingen.

Om het overzichtelijk te maken kun je de beweging opdelen in 6 fases:

1. Bodem, dalende trend is ten einde
2. Hogere top
3. Hogere bodem
4. Top, stijgende trend is ten einde
5. Lagere top
6. Lagere bodem

Elke fase heeft zijn eigen set van condities. Het is nu zaak om die condities te vinden en deze op een triple screen manier toe te passen.

Zo moeilijk is het eigenlijk niet.
Ik moet hierbij altijd denken aan een uitspraak van JC, zeer toepasselijk en waar.

Fijne dag allemaal.

Groet,
DD
 
Goedenmorgen Clown
Das het verschil tussen pruimen en parels.
Zijn vriendje V*t* is ook verdwenen in rook opgegaan.

Zo weer een vinkje gezet hij gaat lekker zo gewoon de trend volgen
met de mossels.
 
Last edited:
Geachte Clown,

Dank voor uw reactie
Misschien dat u gelijk heeft, misschien ook niet.
De meeste posts die ik vernomen heb van deze persoon, getuigde van goed inzicht en behulpzaamheid.
Bovendien weet u,waarschijnlijk beter dan welke trader dan ook, dat de sleutel tot succes veel meer omvat dan enkel goed inzicht.

Succes met uw trades en met vriendelijke groet.

Allan
 
Last edited:
Van een Griek, een Pruim en de Ppppparels…

Na wat ruzie met de Grieken heeft Hendrik Jan onze dappere tuinman de hekjes van de eerste 2009 tuin weer geplaatst op 40 Pppparels en er zitten er nog ruim 10 in de Griekse salade voor de liefhebber. De eerste aanval op de 220,12 in ons planetaire raampje der (ongegrensde) mogelijkheden is afgeslagen en nu is het weer zaak het hele riedeltje aan TA-tata gereedschappen in te zetten om het setje handels condities bloot te leggen.
Voor de volledigheid nog even vermelden dat Hendrik Jan natuurlijk wel een nieuw tuintje heeft ingericht dat al weer een comfortabele omvang heeft zodat de Regel1 uit het grote boek van de heer Nol1 van toepassing is. De instructies voor Hendrik Jan luiden dat hij deze week – exacte waarden zijn in het Circus bekend bij de artiesten - hekjes moet gaan plaatsen welke vervolgens geconditioneerd dienen te worden waarna nieuwe instructies volgen. ( lijkt wel wat op een abbo crimineel, LOL)

In de ouwe school TA prutst men nog met de 227,53 van vrijdag en kan op geen enkele objectieve en structurele wijze bepalen of het een dubbele bodem is of een lagere laag. Dus komen we in het Circus al snel weer op het zuivere fractal werk dat op basis van meten tot stand komt – dit in schril contrast tot de willekeurige cijfer kalkers – zodat we vrijdag al vrij snel een aantal mogelijke scenario’s van ons lijstje konden afstrepen. Zoals reeds vele malen eerder aangegeven is het onder bepaalde omstandigheden niet mogelijk een met redelijke zekerheid fractale indeling te maken. Deze omstandigheden moet u door ervaring (het is niet anders) leren herkennen opdat u het overzicht in de juiste context kunt plaatsen. Ik zal mij niet meer zo verbazen over de grove verkrachtingen van de EWP beginselen welke het net ontsieren inclusief enkele min of minder bekende broodtellers.

Op het planetaire cyclus front komen we aan in een “drukke” fase met verschillende cycli hits waaronder een van de vigerende 45 jaar cyclus. Als we dan ook de korte termijn cycli uitslagen combineren en kijken naar harmonische waarden dan zou dat kunnen wijzen op heen en weer slingerende koersen ware het niet dat de amplitude van de indicator niet recht evenredig aan de feitelijk koersbeweging op het bord is. Op de nuchtere maag mag u opmerken dat dat ook niet nodig is als de richting maar goed is maar ja er is helaas geen enkele methode of techniek (okay ik heb die Heilige Graal nog niet gevonden dan) die het altijd bij het rechte beurskoers eind heeft. Het is dus zaak om even goed op de bekende metertjes te blijven letten om bij de les te kunnen blijven want de combinatie van het een en ander levert wel bijzondere resultaten op.

Van het trend front conform de door de heer Nikken gedoceerde trendmethodologie welke met huisvlijt is aangepast, is het vermelden waard dat de LT aangeeft dat de AEX waarde laag is doch een Koop signaal nog niet formeel afgegeven is, de 271,91 was een valse; de MLT geeft aan dat de AEX waarde hoog is en een verkoop signaal reeds is geactiveerd de 271,91 was hier wel raak ; de KT beweegt in relatief smaller wordende trend bandjes welke nog net geen Koop signaal hebben bevestigd al was 271,91 – 227,53 al best wel een lekker hapje om het jaar mee aan te vangen. De 2009 kop is er weer af, het geheel is grafisch in kleurtjes weergegeven op de bijlage. Niet afgebeeld is de intraday kaart waarin vrijdag een valide Koop signaal is opgetreden. Wanneer u netjes uw mosselbalans heeft bijgehouden dan ligt er een vinklijstje voor uw neus klaar.

Laten we de pruim maar voor wat hij is of beter gezegd niet is, Jantje ziet immers geen pruimen meer hangen, nie.


Fijne handelsweek.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    18.5 KB · Views: 503
Knutselwerk...

Goedemorgen allen!

Wederom de vanzelfsprekende dank voor de opening van deze week.

Heb dit weekend toch wat zitten knutselen aan bijgevoegd scherm. Na wat hameren, schaven en kloppen, lijkt het toch gelukt te zijn. Ware het niet dat de houdbaarheid misschien wat kort is...
 

Attachments

  • P-scherm.png
    P-scherm.png
    23.8 KB · Views: 512
Een echte trend is een ware vriend….

Iemand zei ooit dat in een stijgende trend de steunen belangrijker zijn dan de weerstanden en in een dalende trend zijn de weerstanden belangrijker dan de steunen. Als u het een en ander combineert dan geniet u van het mooie weer aan het strand waar u drie strepen in het zand heeft getrokken. Wanneer u een AEX index beweging van ruim 30 punten niet trendmatig kunt kwalificeren en bij voorleur ook nog kwantificeren dan gebruikt u het verkeerde gereedschap en het trekken van de juiste conclusies is u niet gegeven.

Gann said, “The average man's memory is too short. He only remembers what he wants to remember or what suits his hopes and fears. He depends too much on others and does not think for himself. “

Voorlopig ziet het er weer netjes uit op het AEX koersbord nu de Yanks nog en het plaatje kan weer als schoolvoorbeeld het lesboek in.

Cheers.

EDIT 14:43u
Vandaag hebben de parelvissers weer arbeidsvitamine bij het werk...

YouTube - Ian Dury & The Blockheads - Hit Me With Your Rhythm Stick


EDIT 15:23u
Nu opletten dat u wel de juiste trein neemt..... LOL
 
Last edited:
Belegger bijt hond.

Wat een tendentieus stukje op zoek naar de mongool in de samenleving welke zich natuurlijk met een ongekende gretigheid leent voor de apenrotsTV. Moest overigens wel direct aan een paar ieks leden denken.

Player omroep.nl

Resteert de vraag wat de bijdrage is van de dochters van Co.
 
ben jij die met die baard dan clown?

offe.....

wel een leuke aflevering

suc6 hiero, (tis wel rustig) ... lekker...
 
In één woord?

Ontluisterend...

--
Momenteel probeer ikzelf een overdosis aan informatie in één scherm weer te geven om daar vervolgens de juiste en consistente signalen uit te filteren.
Ik ben wel een beetje bang geworden om lang naar zo'n scherm te kijken...straks heb ik opeens een baard!

Tijd voor tuk.
 

Attachments

  • Bos met Bomen.png
    Bos met Bomen.png
    50.4 KB · Views: 488
Fred B. en Wilma H…

Natuurlijk moet u zich goed realiseren dat de programma maker zijn kenmerkende Man bijt Hond stijl heeft zodat hij gericht gezocht heeft naar bepaalde figuren welke vervolgens naar zijn inzichten zijn weergegeven. Dat wil dus zeggen dat uitspraken welke niet overeen komen met zijn inzichten simpelweg niet uitgezonden zijn. Niet dat ik altijd het programma MbH volg maar figuren als de IJzeren Heinen kunnen wel een glimlach toveren terwijl de weergegeven beleggers omdat het dichtbij komt mij toch een beetje doen gruwelen. Op de vraag wat ik voor werk doe antwoord ik altijd in eerste instantie dat ik zelfstandig vermogensbeheerder ben in de financiële wereld. Slechts een enkeling vraagt verder.

Uiteraard zijn Fred Baardmans en zijn vriend Olie Brillenmans compleet over de top door de wijze waarop ze door de programma maker zijn geportretteerd. Maar als u dat nu eens probeert weg te laten dan moet u onmiddellijk een paar trekjes herkennen waar u ook mee te maken heeft en derhalve moet overwinnen. Dromen zijn immers bedrog.

Wilma Huppelkut is het prototype van de domme geit die slechts als competitieve voordeel kan aanvoeren dat zij vrouw is voor een zaaltje typische grijze koppen (van Robbie niets meer vernomen, is zeker met pokeren bezig) beleggers. Ontluisterend is haar tussen neus en rimpel lippen door gemaakte opmerking dat de TA waar zij zegt gebruik van te maken van een “Analist” op het internet komt welke zij nog even moet lezen om de dag aan te kunnen vangen.

Dat het anders moet is zeker dat het anders kan is een feit, de maand januari was in het Circus wederom een uitmuntend begin van het jaar.

PS.
Nee ik heb geen baard.
PPS.
Let op Verveelde dat u ook niet de zwetende Pacito bietenbrug opgaat.
 
Top