The Dutch corner 2009.

The Dutch Clown

Established member
Messages
592
Likes
11
1 januari 2009 een nieuw jaar of gewoon een nieuwe dag..

Het blijft een merkwaardig fenomeen dat zo rond de jaarwisseling het analisten gespuis weer onder de stenen vandaan gekropen komt aannemende dat alles vergeten en vergeven is en doodleuk weer nieuwe bagger over de menigte uitstort. Natuurlijk treft de menigte net zoveel blaam aangezien de regerende primaire beurs emoties het verstand uitschakelen om vervolgens alles voor zoete koek slikken. Zelfs de analist met een maatje meer die toch altijd het standpunt huldigde dat het slechts een dag in het geheel vormde laat zich iedere jaar komcommercieel verleiden tot het doen van een uitspraak betrekking hebbende op de maand december. Op zijn Nikkeriaans een voorzichtige hand in eigen boezem steken ten aanzien van de december 2008 qua tijd om er subliem aan toe te voegen dat de 625 toch wel wat aan de voorzichtige kant is aan prijs. (LOL!!)

Op elk moment van het jaar dient u minimaal de lang, middel en korte termijn op uw netvlies te hebben en afhankelijk van het gebruikte gereedschap bepalen deze uw trader/belegger scoop, dat is uw eigen verantwoordelijkheid niet die van een ander. Dus de in december 2007 door de heer Nikken gemiste signalering aangevuld met de sindsdien toegevoegde signalering vormt uw huidige target scoop welke grofweg een spreiding heeft van maar liefst 700 AEX indexpunten. Vergeet de onzin van de ieks prutsers en lees zelf hetgeen er bijvoorbeeld in het boekje van de bruine mevrouw staat en pas dat consequent en structureel toe zodat u (na jaren oefenen) een volledig overzicht krijgt en niet met een toevalstreffer gaat gokken. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat de vigerende signalering hier voorgekauwd gaat worden want u moet immers zelf in staat zijn deze waar te nemen anders schiet u er nog niets mee op.

In aanvulling hierop gebruikt u een trending methodologie en aangezien er verschillende mogelijkheden zijn geeft u de voorkeur aan een combinatie van complementaire methoden welke u eventueel nog met huisvlijt aanpast. Zo verkrijgt u een compleet overzicht op verschillende tijdvensters waarmee wij in het Circus ook onze tuinman Hendrik Jan van conditionele instructies voorzien. De meest recente waarde van de met huisvlijt aangepaste door GJN gedoceerde trendmethodologie, waarvoor natuurlijk nog steeds dezelfde randvoorwaarden van toepassing zijn als eerder vermeld, is 253,38.

De 45 jaar planetaire cyclus welke het jaar 2008 van kleur voorzag blijft nog enige tijd actief al heeft deze wel haar plekje moeten afstaan aan een 171 jaar planetaire cyclus welke het jaar 2009 gaat kleuren. Met meer dan gezonde belangstelling volgen wij dan ook die momenten in het jaar 2009 waar harmonisaties van beide cycli optreden om de fijn-afstemming met de overige cycli te verzorgen. En hierin is weer dezelfde differentiatie aan te brengen door de verschillende vigerende cycli te groeperen naar lang, middel en korte termijn zodat verschillende methoden en technieken aanvullend kunnen worden gebruikt. Sinds enkele weken testen we in het Circus een modelletje dat de korte termijn weergeeft zodat deze cirkel ook weer rond is en aansluiting heeft gevonden op de overige gebruikte methoden en technieken.

Ook het zuiver toegepaste EWP – dat wil zeggen gemeten om te weten in plaats van te kalken en derhalve te missen – blijkt op de verschillende tijdvensters keurig een nuance in het geheel toe te voegen. Iedereen die het over een golf 4 heeft mag u direct kwalificeren als iemand die niet beschikt over basiskennis van het EWP om nog maar te zwijgen over enige mate van ervaring. Als u tot die categorie personen hoort die op basis van de vermeende Elliott wave verhaaltjes meent dat het EWP waardeloos is en niet werkt dan heeft u onvoldoende grijze massa of gebruikt deze indien wel aanwezig niet. Niet om het een of ander maar het kwartje ligt er toch al lang genoeg om inmiddels door oxidatie bijkans onleesbaar te zijn geworden.

Het jaar 2008 gaat bij ons de boeken in als een toppertje waarin verschillende records zijn gesneuveld al zal uiteindelijk het jaar 2008 de geschiedenis in gaan als een jaar met een koers daling van meer dan vijftig procent en krijgt het labeltje Krediet Crisis opgeplakt wat men als zodanig in de analen terug kan vinden. In de aanloop naar de 703,18 van de AEX was ik nog voornamelijk als belegger actief die overtollige pecunia een aandelen bestemming gaf en de eerste stappen op trading gebied deed ik op weg naar 217,80. Jarenlang consequent en structureel hard werken heeft zijn vruchten afgeworpen in de aanloop naar de 563,98, het oppakken van de veelheid aan signalen inclusief de eigenlijk niet voor mogelijk gehouden koersdoelen, het implementeren van bevestiging condities en zelfs het optimaliseren van de verschillende swings. Kort samengevat 2008 was een fantastisch jaar in verschillende opzichten en de lat voor 2009 ligt daarmee alweer hoger.

Het kan niet vaak worden gememoreerd dat u zelf aan het werk moet en niet moet aannemen dat het werk van anderen juist is, in de praktijk sterft het namelijk eerder als regel dan als uitzondering van de meest elementaire fouten. Nog los van de vraag of dat wat u aan analyse consumeert daadwerkelijk bij uw stijl van beleggen/traden past.

Fijn, succesvol en leerzaam handelsjaar.
 
Ik wil via deze weg ook iedereen een gezond en vooral gelukkig 2009 toewensen.

Clown loopt ver voor mijn muziek uit en hoop mede daarom ook op een leerzaam handelsjaar. Misschien dat ik aan het eind van het jaar de gap wat ingelopen ben....

Ben benieuwd wat het jaar gaat brengen maar heb wel zo'n vermoeden dat het wederom een volatiel jaartje zal worden.
Het viel mij ook op dat de analisten niet kunnen wachten om zichzelf zichtbaar te maken. Even de verontschuldigingen over het afgelopen jaar maken en gewoon maar weer safe een koersdoel (uiteraard hoger dan 31-12) roepen. Er was er één die dacht dat nu alles veranderd zou zijn en dat de beurs in de toekomst misschien niet meer op de Economische cyclus vooruit zou lopen!? Het is te triest voor woorden.......
Wat me verder opvalt is dat ze langzaam aan weer positief worden. Hoe gaat dat spreekwoord over die ezel met die steen ook al weer?

Veel succes

Edit: ik lees nu net de discussie bij René...
 
Last edited:
Ik wil via deze weg ook iedereen een gezond en vooral gelukkig 2009 toewensen.

Clown loopt ver voor mijn muziek uit en hoop mede daarom ook op een leerzaam handelsjaar. Misschien dat ik aan het eind van het jaar de gap wat ingelopen ben....

Ben benieuwd wat het jaar gaat brengen maar heb wel zo'n vermoeden dat het wederom een volatiel jaartje zal worden.
Het viel mij ook op dat de analisten niet kunnen wachten om zichzelf zichtbaar te maken. Even de verontschuldigingen over het afgelopen jaar maken en gewoon maar weer safe een koersdoel (uiteraard hoger dan 31-12) roepen. Er was er één die dacht dat nu alles veranderd zou zijn en dat de beurs in de toekomst misschien niet meer op de Economische cyclus vooruit zou lopen!? Het is te triest voor woorden.......
Wat me verder opvalt is dat ze langzaam aan weer positief worden. Hoe gaat dat spreekwoord over die ezel met die steen ook al weer?

Veel succes

Edit: ik lees nu net de discussie bij René...

Veel Succes.. sure de man met de hamer komt binnenkort weer om de hoek..
gelopen..
 
Wellicht mosterd na de maaltijd maar ook van mij voor eenieder nog de beste wensen.
Volatiel 2009 weet het nog zo net niet, wat als we nu eens langzaam doch gestaag omhoog gaan met op de hobbelige weg wat correcties.
Hoe dan ook ik houd daar rekening mee.
Zwaan
 
De kop is er af; een hele beursdag en de “wijsheden” spatten er weer vanaf; NOT.

De onzorgvuldigheid waarmee analisten te werk gaan is te gênant voor woorden al is het feit dat men ze er toch iedere keer weer mee laat wegkomen de feitelijke deconfiture, als in gelegenheid maakt de dief. De gehele financiële industrie staat in zijn hempie maar de gedupeerden zijn zoals altijd diegene die de rekening betalen inclusief salaris en bonus van de boefjes in hun hempie. In principe is het te bizar voor woorden dat u iemand inhuurt waarbij u zijn vermeende vakkundigheid betaalt edoch u achteraf moet constateren dat de man/vrouw in kwestie een prutser blijkt te zijn. Enkele jaren geleden heb ik een poging gewaagd; in een draadje een indruk beschreven van verschillende charlatans die erop uit zijn u van uw euri te verlossen zonder zelf resultaat op te leveren. Het heeft geen zin zolang er mensen zijn die zich willens en wetens willen laten bedonderen.

De AEX beweging vanaf 220,12 en de DJIA beweging vanaf 7449,38 zijn fractal met elkaar vergelijkbaar en luisteren qua hoogste score (iets met meten, dus nie kalkuh nie) naar dezelfde patroonnaam zodat u kunt berekenen wanneer ze samenvallen waarmee een eerste reeks condities binnen is. Deze gaat naar het zich laat aanzien samenvallen met een harmonische planetaire cyclus van 12,5 jaar waarop natuurlijk de korte termijn fijn-afstemming van toepassing is zodat we met belangstelling de koers bewegingen deze week volgen. En omdat het inmiddels een goede gewoonte is geworden niet alleen achter om te kijken doch tevens vooruit heeft u natuurlijk de volgenden al op uw netvlies staan, toch?!

Nog het vermelden waard is dat de mosselbalans waar verschillende tijdvensters een koersdoel onthullen met een tolerantie van plus en min drie AEX indexpunten. Bovendien zou u iets moeten zijn opgevallen als u een compleet overzicht heeft gemaakt van alle gevangen mossels in combinatie met de TA-tata mosselradar welke aangeeft waar u nog meer zou kunnen vangen. De ervaren mosselvangers hebben ook nog een vangst van het bijzondere soort in hun netje aangetroffen en deze zou wel eens de troefkaart in het spel kunnen blijken te zijn. Niet zo verbazingwekkend dat de verschillende gebruikte methoden en technieken wijzen op een vergelijkbaar toekomstig verloop waarbij er nuance verschillen de noodzakelijke condities opleveren voor de verschillende trades. Deze condities helpen bij het op de juiste wijze uitvoeren (dat wil zeggen op actieve wijze in plaats van passieve) van de Regel1 uit het grote boek van de heer Nol1. Welke natuurlijk zijn voorafgegaan aan het toepassen van de eerste regel uit de grote Trader Almanak van het Circus.

De stand van de AEX in december 2009 is niet zo relevant, wat belangrijker is dat is de stand van uw rekening bij uw broker op die datum en daarvoor heeft u tussen 1 januari en 31 december de gelegenheid iets aan te doen. Al is de opmerking van macro econoom Kees de Kort dat na een AEX daling van ruim 50% in 2008 het bijkans onmogelijk is dat 2009 ook zo wordt dat wil dan natuurlijk niet zeggen dat de AEX niet lager kan. Laten we eerst de economische data, de bedrijfsresultaten en de desbetreffende reeds ingeprijsde verwachtingen van het vierde kwartaal 2008 maar eens in de koersen verwerken.


Fijne handelsweek.

LOL
Is het geen feesie der TA herkenning.... wel even goed op de eigen mosselvangst blijven letten !!!
 
Last edited:
De mossellijst wordt keurig netjes gevolgt al is het wel een monnikenwerk
deze vangstlijst bij tehouden maar wel noodzakelijk. Om niet achter het net tevissen
Bij intra klokstandje 69 vond koers keurig netje steun waarbij de gap tevens gesloten
was.
Er staan nog een aantal kd open.
Clown U 12,5 jarige harmo cycle kan ik helaas niet vinden in U gevonden periode.
Mischien dat iets over het hoofd zie .
Jupiter-Pluto zal een 12,5 jaar cycli geven

PS belangrijk een goede borrel tenemen vannacht -15 graden dat de grijze massa niet bevriest lol

Edit 14:41 THx clown
De 1H kd is in een raptempo ingevuld dus winsten weer veilig gesteld.
Nog een opstaan 268.63 intra is erook bijna

Edit 14:52 Dus weer een schonen lei behalve de daily kd dan.
En we zijn weer bij standje 69 aangekomen 360 graden verder.
 
Last edited:
Feesie

Beste Flipper,

Met een hoog geitenharen sokken gehalte – wel lekker warm trouwens bij deze barre temperaturen – moet ik verwijzen naar de invloedsfeer van het Jupiter-Pluto aspect dat zich niet beperkt tot het exacte moment van aspect doch afhankelijk van de aangehangen Astro Kerk beslaat dat een bepaalde periode. Dichterbij op aarde – gewoon de CV op aardgas en openhaard primair voor de sfeer – betrekken we dan ook de cycli op de kort, middel en lange termijn en tikken voor deze week twee harmoniserende momenten af om de KT pppppparel trades te zetten welke natuurlijk pas definitief vorm dienen te krijgen na fijn-afstemming met behulp van het betere TA-tata gereedschap. Hiermee zijn dan tevens impliciet ook de intraday scalp’s gedefinieerd en de volgende planetaire cycli bepalen additioneel dat de tweede harmo knoop kans maakt een serieuze MLT te worden. Naar believen plukken we de overeenkomstige smakelijkste mosselkus uit hetgeen ons zo vriendelijk aangeboden wordt.

Als het maar lekker is, maar niet al te knus want anders komt er over 9 maanden weer zo’n journaille sukkel met onzorgvuldige (lees feitelijk gewoon onjuist) berichten over geboortegolven en zo.

EDIT 16:41u
Mosselke Mosselke aan de wand wie is het schoonste in het land…. Die monnik zit al weer aan zijn trappist… het wordt naar verwachting vannacht nog kouder dan gisteren… dus heb ik mijn skisokken maar onder de geitenharen sokken aangetrokken…
 
Last edited:
Hallo wakker worden er is weer geld te verdienen….

Conditioneren tot u een ons weegt en herhaling is de kracht van de reclame; vertel ze wat u ze gaat vertellen; vertel het ze; en vertel ze wat u vertelt heeft. In de met huisvlijt verbeterde door GJN gedoceerde trend methodiek TA-tata indicator treft u dat principe aan dus kunt u op bijgevoegde plaatje direct afleiden wat u vandaag zoekt om de pppparel trade te zetten.

Fijne Handelsdag.

EDIT 10:22u
Het TA-tata feest der herkenning is wederom in volle gang; de trend-up steun werden gerespecteerd en de mosselbalans ( met oplopende NR en PR targets) is nu aan het werk in een poging de trend-down weerstand te slopen. Iets met conditioneren meen ik. Mocht u vergeten zijn toe te slaan dan neemt u toch gewoon het volgende setje…. LOL

Man man wat smaakt de koffie weer opperbess.

EDIT 10:32u
Hier is uw eerste potentiële setje al; ken ook als UPG op de trend-down weerstand worden gezien… pagina 58 …. Balans en hopla aan sublieme R/R.

EDIT10:44u bijlage 2
PR 10:28u en tikkertje produceert een groene driehoek... volgende trend-down weerstand uit de kast halen en synchroniseren

EDIT 11:08u
Nieuwe ronde op de NR van 10:19u…. iets met conditioneren.

EDIT 11:35u
De jachthonden ruiken weer wat….

EDIT 12:02u
NR target van 11:43u ligt hoger als die van 10:19u. nu gaat de vigerende trend – steun en –weerstand combi de doorslag geven. Die flipper monnik zit zeker al weer aan het bier…LOL

EDIT 12:36u
Daar heb ie het al de NR target van 12:24u ligt onder die van 10:19u. De trend-down is wel minder sterk geworden zie bijlage 3. Het gaat nog een leuke middag worden, trouwens de DJIA – de moeder der Yanks Land indices – ligt net boven een trend-up steun dus die geeft vrij snel duidelijkheid met betrekking tot de intenties aan die kant van de plas.

EDIT 12:54u
Even snel een blik geworpen op de fundamenten agenda van het FD en dan zou het zo rond de klok van 14:30u werklozen moeten gaan regenen in Yanks Land met als gevolg zo’n fenomenaal actie = reactie spelletje op het koersbord. Goed op uw metertjes letten ik ga zelf ter voorbereiding eerst eens een mooie sigaar in de brand steken.

Cheers.

PS.
Beste DubbelD, zat gisteren ineens in die lange hoek draad en was het spoor bijster… LOL… dacht laten we vandaag eens een dagje condi… conditie….. verdomd…. Conditioneren… eens zien hoe lang het duurt…..

EDIT 13:55u
Beste DubbelD, als u echt compleet het trend doosie uit wenst te gaan dan heeft u een beer (onder de gele lijn) en een stier (boven de gele lijn) waarvan u ook nog eens de respectievelijke “kracht”weergeeft en dat allemaal in een enkel KISS plaatje (moet wel want anders snap ik d’r den balluh nie van nie). Geeft wel hele mooie plaatjes die tevens weergeven wanneer de beer en stier even pauze nemen of wanneer ze het opgeven. Mosselke bij..??!!

EDIT 15:57u
Beste DubbelD, de op de bijlagen weergegeven beertje en stiertje dienen ter navigatie van de intraday trades vandaag en bepalen samen met andere condities zowel entry, exit, accumulate als reduce. Inmiddels is de DJIA aangekomen in de buurt van de hierboven reeds vermelde trend-steun en hier gaan beslissingen plaatsvinden welke van belang zijn voor het verloop. Bijgevoegd dezelfde plaat als bijlage 1 (AEX voor aanvang) maar dan met de DJIA erin.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    28.8 KB · Views: 704
  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    12 KB · Views: 669
  • aaa2.gif
    aaa2.gif
    65.5 KB · Views: 628
  • aaa3.gif
    aaa3.gif
    65.6 KB · Views: 678
  • aaa4.gif
    aaa4.gif
    26.1 KB · Views: 650
Last edited:
Ik vond het al zo stil :confused:

Had onderstaande in het oude draadje geplaatst.

Heerlijk, het belooft een mooi jaar te worden voor de Tataaa´ers.

Ik wens iedereen, heer Clown in het bijzonder, het allerbeste voor 2009. Hopelijk mogen we ook dit jaar weer genieten van uw vakmanschap.

Het toverwoord is en blijft conditioneren.

Conditioneren van de verschillende trends en de daaruit gefilterde signalen in de juiste volgorde plaatsen. Daarna kan je op zoek gaan naar de momenten met de hoogste Risk/reward, waarna de P vanzelf uw kant op komt rollen.

Succes allemaal.

Groet,
DD

Edit
Trend conditioneren op 3 timeframes, huh!

LOL

Edit 1
Ik weet het hr Clown. De condities liggen vast en gelden voor elke trend, het gaat nu om de presentatie van het geheel. Dat is nog aan verandering onderhevig, ben er nog niet helemaal tevreden over.

Het is simple and stupid, wel giga uit het doossie.

Edit 2
Ziet er goed uit hr Clown, ben er ook al mee bezig geweest. Ben er alleen nog niet achter hoe die is opgebouwd. Baseert u hier ook entry's op of is het een indicator die aangeeft of u in positie kunt blijven?

Edit 3
4 op een rij :D
 

Attachments

  • ScreenHunter_01 Jan. 07 23.06.gif
    ScreenHunter_01 Jan. 07 23.06.gif
    21.6 KB · Views: 554
  • ScreenHunter_01 Jan. 08 14.55.gif
    ScreenHunter_01 Jan. 08 14.55.gif
    11.8 KB · Views: 621
Last edited:
We hebben in ieder geval weer eens een ouderwets Hollandse winter.

Het feest der TA-tata herkenning begint bij de fractals welke naarmate er meer gevormd worden een hogere mate van zekerheid geven ten aanzien van een toenemende hoeveelheid details over het toekomstige koers verloop. Het wezen van het EWP is gebaseerd op fractale verhoudingen welke zijn gedefinieerd in de literatuur zodat er eigenlijk geen misverstand kan bestaan over de in essentie KISS structuur. Al gaat het natuurlijk mis als er willekeurig op wisselende hoog en laag waarden in een grafiekje een paar cijfertjes worden gekalkt. Het meten aan de fractals levert voor deze week weer een nieuw setje handelscondities op.

In de mosselbalans moet u sinds vorige keer een divergentie waarnemen welke niet zo verbazingwekkend overeenkomt met de mate van trendmatigheid op de verschillende termijnen. De opmerkingen in de media van de verschillende belanghebbenden dat de huidige beurswaarden laag zijn mag op zich juist zijn en dat treft u dan ook aan in TA-tata overzichtjes edoch u treft er ook in aan dat het ook nog wel lager kan dan de 220,12. Sterker nog als u (of een ijverige monnik) een volledig overzicht heeft gemaakt dan weet u zelfs hoeveel lager het nog ken. De actuele vraag in Friesland is ken het nou net of net niet.

De Bradley indicator is de bekendste indicator welke is gebaseerd op planetaire cycli en op de bijlage treft u de output aan voor het jaar 2009. Helaas werkt de Bradley indicator soms wel, soms niet, soms invers qua draai indicatie en is de indicator waarde niet recht evenredig aan de koers. Echter als u zoals de bruine mevrouw heeft aanbevolen onder de motorkap heeft gekeken en de constructie heeft begrepen dan kunt u er al wat meer mee aanvangen. Als u een blik werpt op de bijlage dan ziet u dat vriend Bradley binnenkort een dippie in de koers voor ons in petto heeft en derhalve is het zaak de verschillende van belang zijnde planetaire cycli eens goed op het netvlies te houden. Wie zei dat toch ook al weer; in de juiste context plaatsen.

Fijne handelsweek.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    20.3 KB · Views: 588
512 + 1 = 513 en daarmee voltooid verleden tijd.

Een analist met een maatje meer keek eens om zich heen waar zijn dagelijkse bijdrage in terecht gekomen was en concludeerde dat het niet langer de juiste omgeving was en het moment 512 een goede exit gelegenheid. Hij moest er nog wel een tijdje op wachten om met rechte rug afscheid te kunnen nemen, toch jammer dat hij zich daarna nog liet verleiden december 2008 conditioneel te roepen.

De herinnering blijft…

EDIT 12:01u

Beste Flipper, het jaar is pas een paar dagen onderweg en de eerste randdebielen menen al weer lagere school statistiek te kunnen loslaten om quasi onderbouwd het verloop van het jaar ermee weer te geven. Feit is dat de AEX nog niet met tientallen index punten per dag heen en weer schiet zodat het nog zaak is veel te vinken om een beetje in de buurt te kunnen komen van de resultaten van afgelopen jaar. Het goede nieuws is dat we net zijn begonnen dus nog wat handelsdagen tegoed hebben.

EDIT 15:03u

Beste Flipper, het probleem is dat de prutsers beleggen/traden niet als werk zien maar als een hobby en derhalve mag het dus geld kosten als tijdverdrijf. Ome Temmie zou zeggen dat ze daarmee een nuttige functie vervullen in het Nul Som derivaten spel waarvoor de noeste werkers respect moeten hebben en dankbaar zijn, waarvan akte. Aan de andere kant doet een legertje economen wetenschappelijk de stinkende best om het grote publiek ervan te overtuigen dat beurskoersen zuivere willekeur is en op geen enkele wijze te doorgronden. Hierin levert een groepje gulzige abbo-criminelen het bewijs van het gelijk van de economen door structureel achter het net te vissen voor hun cliënten maar niet zonder eerst de eigen zakken te vullen.

De zuivere Calvinistische waarden en normen gekoppeld aan de VOC mentaliteit welke Holland in de Gouden Eeuw op de kaart hebben gezet zijn verdreven door een exorbitante welvaart. Deze welvaart wordt als een recht beschouwd zonder dat men zich realiseert dat daar plichten tegenover staan zodat er sprake is van onbalans wat natuurlijk niet zonder gevolgen kan blijven. Maar om nu met de doemdenkers mee te blaten dat het einde nabij is gaat natuurlijk ook wel weer een beetje te ver, er zijn gelukkig altijd nog een paar nuances.

Als rots in de branding is daar de TA-tata met onder andere de mosselbalans, iedere dag weer.

EDIT 16:23u
Oeps Verveelde straks zegt u nog dat ik wel heel erg lui ben met een TA-tata Automatische Mosselvanger.

EDIT 16:41u
Verveelde ... kijkt u eens in het hoek draadje van vorige jaar.... post nummer 529.... wie zou die verveelde zijn...LOL.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    15.2 KB · Views: 484
Last edited:
Ben er stil van...

...

Edit 13:50
@ Dolfijn99, zo'n mossellijst, laat u die genereren in Excel of doet u dat met de hand??

Edit 15:43
Thx Dolfijn99, dat is inderdaad monnikenwerk...maar het betaalt blijkbaar goed ;)
Vroeg me af of het niet mogelijk is om een datafeed richting Excel te maken met een signaleringsformule. De computer het werk laten doen zeg maar (niet uit luiheid hoor...).

Edit 16:35
Ik zou niet durven...maar begrijp wel dat u een dergelijke koppeling heeft kunnen maken.

Edit 16:53
Met uw geheugen is niets mis...ik was alleen in de veronderstelling dat u naast uwen krokettenschrijver ook Excel gebruikte voor eventuele analyses van de gevangen mosselen.
 
Last edited:
De stilte werkt goed om de lijst goed in tevullen :smart:
Zo pas weer een vinkje gezet.

EDIT 12:46

Ja de eerste handelsweek van jaar met weinig volume.
Het blauwe tegeltje.
Verbaast me wel dat er niet veel mensen de mossellijst bijhouden.
Het zal wel teveel werk zijn.

ps nog geen storm wel mistig hier lol

EDIT 15:20
@Boriesch Hfdstk 8 RSIStudy van het bekende boek van Mevrouw Brown
ja gewoon excel die rekent als voor je uit alleen de waardes invullen(Het Monniken werk!)
Tripleframe RSI voor de input.
@Clown dat hobby verhaal lees ik inderdaad als ik soms de iexsoap verhaaltjes doorploeg.
 
Last edited:
En...?????

Smaakt ie..... ??!!

LOL Flipper... het is weer een waar feest der Herkenning.... jammie

Zuipen niet hoor... de PPPPParels rollen weer als vorig jaar zo snel.....
krijg zo een wijntje van Mamaloe
 
Last edited:
Over feest der herkenning gesproken

Is ie niet mooi :cool:

Veel herkenning zal mijn plaatje niet opleveren :D

Hij deed vandaag wel precies wat ie doen moest en daar draait het om, toch!

Waanzinnig mooie dag weer, reden om ook maar eens af te sluiten met een alcoholische versnapering, een grolschje dat wel (y).

Fijne avond allen.

Groet,
DD

Edit
Hierbij 2 plaatjes zonder de gestelde condities. Resultaat is hetzelfde, het verschil is echter dat geen onderscheid gemaakt kan worden tussen situaties met deze beweging als resultaat en situaties waarbij hetzelfde effect optreedt maar het resultaat teleurstellend is of zelfs tot het tegenovergestelde leidt!

De condities geven tijdig aan wanneer een potentiele long of short situatie zich voordoet zodat ik rustig het moment kan afwachten en timen om zo het maximale resultaat tegen het minimale risico te realiseren. De condities geven tevens aan wanneer een beweging overgenomen wordt door een grotere trend zodat de positie aangehouden kan worden of dat rekening moet worden gehouden met een exit. Met een goede timing kan op die manier een trade, ontstaan uit het 5 minuten trendje ,uitmonden in een exit op de uurtrend.Met navenante P als gevolg.

Minimaal risico, maximaal resultaat.

Wat wil een trader nog meer.

Bovenstaande heeft niks met voorspellen maar alles met het conditioneren van de beweging te maken. Daar is Ta eigenlijk ook voor bedoeld, het wordt alleen om allerlei redenen misbruikt of verkeerd gebruikt.
 

Attachments

  • ScreenHunter_01 Jan. 14 17.32.gif
    ScreenHunter_01 Jan. 14 17.32.gif
    19.3 KB · Views: 478
  • ScreenHunter_02 Jan. 14 18.10.gif
    ScreenHunter_02 Jan. 14 18.10.gif
    10.7 KB · Views: 464
  • ScreenHunter_03 Jan. 14 18.11.gif
    ScreenHunter_03 Jan. 14 18.11.gif
    7.3 KB · Views: 499
Last edited:
Cheers!

Ben geloof ik dom geweest en heb dit aan me voorbij laten gaan...
Niettemin een zéér plezierige avond toegewenst onder het genot van 't één of 't ander.

@Dolfijn99, dank voor de tip.

Edit 11:42
Kan helaas niet live meedoen...Ben vooralsnog gebonden aan de avonduren om met terugwerkende kracht mee te kijken.

Edit 13:06
Zo te lezen is Hendrik Jan behalve tuinman ook een wijs man.
 
Last edited:
Ben geloof ik dom geweest en heb dit aan me voorbij laten gaan...
Niettemin een zéér plezierige avond toegewenst onder het genot van 't één of 't ander.

@Dolfijn99, dank voor de tip.

Hallo Boriesch hopend dat je nu slimmer bent en het niet voorbij heb laten gaan.
Gewoon op rapen die parels:) anders eerst droog oefenen.
 
Top