The Dutch corner

Een, twee, drie, vier… hoedje van, hoedje van…

Als ik bovenstaande als referentie neem dan is de eerste slag is al gewonnen door het scoren van en lagere laag aan 374,09. Als altijd komt het aan op het vermogen te kunnen conditioneren omdat dat het feitelijke verschil maakt en niets anders. Als u al vergelijkingen met voorgaande correcties gaat maken dan moet u constateren dat het ditmaal tot op heden allemaal heel netjes, ja zelfs georkestreerd en/of gecontroleerd verloopt zonder extreme uitslagen welke in voorgaande correcties eerder regel waren en kenmerkend. Het simpele feit is namelijk dat een grote groep “nieuwe beleggers” is toegetreden welke niet bekend is met een daling van de beurzen omdat zij de bomen slechts de hemel in zagen groeien.

Zelfs de analist met een maatje meer heeft zich daarin verslikt al moet wederom worden gewezen op de ontbindende voorwaarden in zijn visie 2008 welke wel degelijk waren toegevoegd doch zoals te doen gebruikelijk niet gelezen aldus al helemaal niet begrepen. Alleen als u de door GJN gedoceerde trend methodologie heeft doorgrond en op zijn Bruins onder de motorkap alle onderdelen uit en weer in elkaar heeft gezet kunt u een volgende stap zetten en constateren waar de verbeteringen moeten worden aangebracht. Nu wil het geval dat de heer Nikken op basis van de door hem gedoceerde trend methodologie wel met wat grotere belangstelling de huidige AEX beweging volgt specifiek gericht op een bepaalde conditie. Geheel in zijn stijl volgt dan na de feitelijke constatering een bericht van zijn hand waarbij ik me op voorhand al kan vermaken over de stijl en inhoud van het bericht.

Ten aanzien van “November en iets later” moet u meer in oorzaak en gevolg denken en voor de finesses zoals reeds aangegeven als harmonisaties en interferenties. In plaats van achteraf te registreren van hetgeen heeft plaatsgevonden kijkt u vooruit naar een cumulatie van signalering om deze vervolgens te conditioneren met een setje regelgeving. Met de wetenschap dat een koers nooit in een rechte lijn beweegt maakt u daar dan ook optimaal gebruik van, iedere dag weer of als het mooi weer is dan slaat u gewoon eens een dagje over.

Nu heeft Sjors Bos dan eindelijk een financieel vangnetje toegeworpen en met 20 indexpuntjes omhoog zou dan alles weer vergeven en vergeten moeten worden. Mijn favoriete galhumor spugende macro econoom legt op voor hem ongebruikelijke fijnzinnige wijze de vinger op een paar gevoelige plekjes. De EWP adept met een maatje meer weet nu op welke wijze het geheel in te passen naar stemming signalen en zonder het maatje mag men zich bezig houden met de prijslijst van de afhaal Chinees.

De Circus tuinen bloeien als nimmer te voren, de beloning voor een periode van keihard werken en als dwarse denker compleet buiten het doosie te denken. De enige echte trend is mijn vriend de rest is voor de zichzelf TA-er noemenden, met dank uiteraard. Met genoegen geconstateerd dat de TA-tata huisvlijt GJN trend indicator zich ook manifesteert onder extreme omstandigheden en gewoon dat doet wat ie moet doen namelijk de winnende trades aankondigen. Tijd dus om wat meer afstand te nemen en nog een paar ideetjes uit te werken welke nog om verdere uitwerking vragen, immers stilstand is achteruitgang.

Hendrik Jan is spekkoper.
 
Zeg me dat het ……. Niet waar is…..

De ophef omtrent de AEX beweging van afgelopen vrijdag kan ik niet plaatsen zeker iemand die niet verder dan de puist op zijn neus kan kijken want slechts een enkele blik op de intraday beweging van de AEX op 22 januari jawel van dit jaar nog wel en u heeft uw feiten weer bijeen. Mij komt voor dat deze personen niet zelf actief zijn met traden doch slechts de verschillende fora bevuilen aangezien ikzelf mij deze dag nog heel erg goed voor de geest kan halen inclusief mijn trades. Nu is het zaak deze twee data met elkaar te vergelijken en in de juiste context te plaatsen en met enige kennis van zake ten aanzien van de EWP stemmingsfundamenten in te passen. Maar laat u niets op den mouw spelden want iemand die de beweging van 349,76 naar 373,65 van een golflabel voorziet heeft 50% kans het juist te doen ten aanzien van de categorie en tevens niets begrepen van de essentie van het EWP. Een analist kan er wel een A4-tje mee vullen een trader weet wel beter en neemt de onvermijdelijke entry in tegenovergestelde richting, om deze, u raadt het al vervolgens te conditioneren.

Voor ik het vergeet de twee mossels waar hier toch al weer geruime tijd aan wordt gerefereerd, zijn nog steeds actief met openstaande koersdoelen en bepalen vooralsnog dan ook de bewegingen van de AEX. Natuurlijk zijn er verschillende “geneste” mossels waar te nemen – maar als Kniepje uw leesvoorbeeld van de bruine mevrouw is dan heeft u wederom ook niets kunnen waarnemen - en nu komt het erop aan of u naast het waarnemen van de feitelijke mossels en het berekenen van de juiste waarden ook constateringen kunt doen en mogelijk zelfs enige conclusies zou kunnen trekken. Omdat de bruine mevrouw het “verborgen” mossels noemt wil nog niet zeggen dat u ze over het hoofd mag zien want op deze manier gaat u nimmer een compleet beeld krijgen terwijl u al aan de basis van het eerste bruine fundament faalt. Ga direct naar de gevangenis indien u langs start komt ontvangt u nul nikkes, nada.

Van de TA-tata huisvlijt GJN trend indicator is natuurlijk ook een navigator in het tijdvenster groter dan intraday te maken (welke natuurlijk ook voor het goud werkt, LOL, al moet u dan wel de broodjes in euri nemen als u bij de bakker niet in $ mag betalen).

Hendrik Jan tikt ze dus weer geconditioneerd af, tik, tak, tik.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    28.9 KB · Views: 230
Mosselkes, Mosselkes aan de wand…

De schoonste zijn natuurlijk de door Kniepje wederom gemiste niet in de laatste plaats omdat de IEX sukkels blind volgen en derhalve weer de mist ingaan. Ter geruststelling van Ome Temmie kan worden opgemerkt dat het nooit anders zal worden dus dat de subsidiering van de lees vaardigen daarmee gewaarborgd is tot in een lengte van dagen.

Als het antwoord op een vraag letterlijk woord voor woord in een boek staat waarvan men zegt dat te hebben gelezen dan is de vraag toch echt niet slim maar wel degelijk dom en mag niet met de mantel der liefde worden bedekt. Maar als het gegeven antwoord vervolgens niet datgene is wat in het boek staat dan is daar vervolgens geen woord dommer dan dom te vinden voor die diskwalificatie. Alleen als u wakker bent kunt u de koffie ruiken al schijnt de leesvaardigheid op de basisschool en Pabo niet zo best te zijn.

Het was dus vanmorgen net na opening weer raak omdat er een van de gemiste mosseltargets werd gescoord door de AEX wist men absoluut niet waarom de beweging vervolgens omhoog was en om het onvermogen mossels te vangen compleet te maken werd vervolgens op zijn Robbies weer naar de verkeerde soort gezocht terwijl de handelbare mossels u op de grafieken om de oren vlogen. Eigen schuld dikke bult.

Hendrik Jan heeft tik tak tik zijn tuintje weer groter gemaakt, op naar de volgende en het weer is ook al fantastisch.

EDIT 13:09u
Fenomenaal wat een prutser.
Na de vanmorgen van belangzijnde mossel te hebben gemist en in de bounce toch wat nattigheid voelende draait de sukkel en wil wel weer eens omhoog kijken door NR te vergeten en het dan als een kortstondig feestje te zien, nee sukkel het waren PR’s en behaalde targets. De AEX reageert vanzelfsprekend als door een wesp gestoken en trekt een streep in de richting van de volgende door Kniepje gemiste mossel. Het staat echt allemaal netjes ook in uw grafiekjes maar als u het niet WIL zien dan gaat het nooit lukken dus laten we het over het echt en zelf lezen van een boekie maar niet meer hebben. De sukkel noemt het iedere dag TA dus de conclusies dat TA niet werkt zijn op basis van dit prutswerk nog gerechtvaardigd ook. Aldus gaat de voorkeur in het Circus dan toch liever uit naar TA-tata, LOL, u snap?!

Hendrik Jan tik tak tik is weer aan het conditioneren.
 
Last edited:
Gewoon interesse

De schoonste zijn natuurlijk de door Kniepje wederom gemiste niet in de laatste plaats omdat de IEX sukkels blind volgen en derhalve weer de mist ingaan. Ter geruststelling van Ome Temmie kan worden opgemerkt dat het nooit anders zal worden dus dat de subsidiering van de lees vaardigen daarmee gewaarborgd is tot in een lengte van dagen.

Als het antwoord op een vraag letterlijk woord voor woord in een boek staat waarvan men zegt dat te hebben gelezen dan is de vraag toch echt niet slim maar wel degelijk dom en mag niet met de mantel der liefde worden bedekt. Maar als het gegeven antwoord vervolgens niet datgene is wat in het boek staat dan is daar vervolgens geen woord dommer dan dom te vinden voor die diskwalificatie. Alleen als u wakker bent kunt u de koffie ruiken al schijnt de leesvaardigheid op de basisschool en Pabo niet zo best te zijn.

Het was dus vanmorgen net na opening weer raak omdat er een van de gemiste mosseltargets werd gescoord door de AEX wist men absoluut niet waarom de beweging vervolgens omhoog was en om het onvermogen mossels te vangen compleet te maken werd vervolgens op zijn Robbies weer naar de verkeerde soort gezocht terwijl de handelbare mossels u op de grafieken om de oren vlogen. Eigen schuld dikke bult.

Hendrik Jan heeft tik tak tik zijn tuintje weer groter gemaakt, op naar de volgende en het weer is ook al fantastisch.

EDIT 13:09u
Fenomenaal wat een prutser.
Na de vanmorgen van belangzijnde mossel te hebben gemist en in de bounce toch wat nattigheid voelende draait de sukkel en wil wel weer eens omhoog kijken door NR te vergeten en het dan als een kortstondig feestje te zien, nee sukkel het waren PR’s en behaalde targets. De AEX reageert vanzelfsprekend als door een wesp gestoken en trekt een streep in de richting van de volgende door Kniepje gemiste mossel. Het staat echt allemaal netjes ook in uw grafiekjes maar als u het niet WIL zien dan gaat het nooit lukken dus laten we het over het echt en zelf lezen van een boekie maar niet meer hebben. De sukkel noemt het iedere dag TA dus de conclusies dat TA niet werkt zijn op basis van dit prutswerk nog gerechtvaardigd ook. Aldus gaat de voorkeur in het Circus dan toch liever uit naar TA-tata, LOL, u snap?!

Hendrik Jan tik tak tik is weer aan het conditioneren.

Haha, ik ben bang dat ik hier als de domme vragensteller aangeduid wordt. Gelukkig had ik zelf de vraag al het juiste predicaat meegegeven....

Ik was gewoon benieuwd of er naast de in chapter 8 genoemnde nog andere valideringsregels in omloop waren. Heb een tijdje terug NR/PR indicator gemaakt. Nu bezig om deze 'terug te snoeien', zodat alleen de relevante over blijven. Vandaar mijn interesse. Je kunt per slot van rekening nooit weten uit welke hoek nog een goeie toevoeging kan ontspruiten.

Vraagje aan u heer Clown: Hebt u de mosseljacht helemaal geautomatiseerd (qua detectie en validatie) of is er nog steeds een scherpe blik op de grafieken benodigd?

Groeten aan Hendrik Jan en Mamalou en een vrolijke avond gewenst,

BrigthSideOne
 
Sapperdeflap

Beste helder of slim,

Als u iets gaat automatiseren dan is er geen enkele andere mogelijkheid dan dat u gebruik maakt van ondubbelzinnige definities welke geen enkele ruimte voor interpretatie laten en daar gaat het dan ook meestal al meteen vreselijk mis. U geeft aan een NR/PR indicator te hebben gemaakt doch gezien uw vragen moet ik daar dan toch wel enigszins aan twijfelen omdat u bij de definities zou moeten beginnen. Laat ik het omdraaien en aangeven wat de TA-tata - Automatische Mosselvanger doet; deze constateert on-line op elk moment of er überhaupt sprake is van een mossel en geeft in een pop-up schermpje de koersdoelen van de gevangen mossel weer. In mijn beleving zou de focus moeten liggen op het vangen van alle (!!) mossels zonder uitzondering en als ik zo af en toe eens om mij heen kijk dan kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat het daar dan ook mis gaat.

Een fijne avond voor u en de uwen.
 
Beste helder of slim,

Als u iets gaat automatiseren dan is er geen enkele andere mogelijkheid dan dat u gebruik maakt van ondubbelzinnige definities welke geen enkele ruimte voor interpretatie laten en daar gaat het dan ook meestal al meteen vreselijk mis. U geeft aan een NR/PR indicator te hebben gemaakt doch gezien uw vragen moet ik daar dan toch wel enigszins aan twijfelen omdat u bij de definities zou moeten beginnen. Laat ik het omdraaien en aangeven wat de TA-tata - Automatische Mosselvanger doet; deze constateert on-line op elk moment of er überhaupt sprake is van een mossel en geeft in een pop-up schermpje de koersdoelen van de gevangen mossel weer. In mijn beleving zou de focus moeten liggen op het vangen van alle (!!) mossels zonder uitzondering en als ik zo af en toe eens om mij heen kijk dan kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat het daar dan ook mis gaat.

Een fijne avond voor u en de uwen.

Waarde Pipo,

Ik kan wederom niet anders dan het volledig eens zijn met uw laatste zin. De door mij genoemde NR/PR indicator geeft momenteel alle potentiele NR/PR's aan inclusief koersdoelen, hetgeen een probleem oplevert, omdat daarmee ook alle niet tot het gewenste doel leidende gevallen getoond worden (is best een kleurig plaatje, maar daar gaat uiteraard niet om). Zaak is dus om met behulp van een filter de dode mossels te detecteren voordat deze de rest van de pan bederven. Dit was ook de aanleiding van mijn vraag eerder vandaag. Ben nu bezig om (vergelijkbaar met de gegeven ploatjes in het boek van de bruine mevrouw) in Excel de verschillende voorwaarden te onderzoeken.

Ik hoop zo een filter te kunnen maken waarmee ik een aantal NR/PR's direct bij de constatering ongeldig kan verklaren en vervolgens afhankelijk van het verloop van koers en indicator(en) de gevallen die dan afvallen te verwijderen, zodat (vrijwel) alleen de gewenste gevallen overblijven.

Als de tijd daar is zal ik wel eens een paar plaatjes plaatsen (het ziet er nu nog niet uit).

Dank voor uw reactie,

BrightSideOne
 
'heldere hints'

...Het was dus vanmorgen net na opening weer raak omdat er een van de gemiste mosseltargets werd gescoord door de AEX...

EDIT 13:09u
...AEX reageert vanzelfsprekend als door een wesp gestoken en trekt een streep in de richting van de volgende door Kniepje gemiste mossel. Het staat echt allemaal netjes ook in uw grafiekjes maar als u het niet WIL zien dan gaat het nooit lukken dus laten we het over het echt en zelf lezen van een boekie maar niet meer hebben...

Dank voor deze 'heldere hints'. Na het nodige speur- en tuurwerk op de verschillende frames vond ik op de 3' een 366 PR, welke vervolgens werd overgepakt door een 360 NR met wat langere spread. Op weg naar dit KD werd een versgevormde 368 PR doodverklaard...

Als dit een blik is waarmee de mossels gezocht moeten worden, dan lijkt het me een helse klus om één en ander geautomatiseerd te laten verlopen!

Ik vraag me overigens af of je, gezien de nauwluisterende interpretatie van de data en indicatoren, wel genoegen mag nemen met IB als bron voor het intraday speurwerk.

Goed, tijd om wat te slapen...
 
Vrijdag 26 september 2008.

Het boekje van de bruine mevrouw beschrijft een aantal methoden en technieken welke u kunt gebruiken om te handelen met een vette P als resultaat maar dan moet u wel lezen wat er in het boekje staat en zich niet om de tuin laten lijden door kul verhaaltjes van figuren die niet kunnen lezen. Op dagen zoals afgelopen donderdag vallen u de schellen van de ogen dat wil zeggen als u de beschreven methoden en technieken ook daadwerkelijk toepast want dan geven ze u het juiste gereedschap om de vijf intraday swings van minimaal 5 indexpunten elk op de AEX te zien aankomen. Tijd om naar de sauna en/of sportschool te gaan heeft u niet maar daar komt u dan ook gedurende de handelsdag nooit een trader tegen. Niet voor niets maakt de bruine mevrouw expliciet melding van het feit dat zij er jaren en jaren over heeft gedaan alvorens zij de mosselkes redelijk compleet uit de grafieken kon vissen. U moet oefenen tot u een ons weegt en pas als u zich de vangkunst eigen heeft gemaakt kunt u verder want half werk telt hier niet als een P-trade maar is van die andere soort. Het is erg nuttig als u een beetje thuis bent in hard en software want dan kunt u uw leercurve een aanzienlijke versnelling geven maar de essentie van het vangen van de mosselkes is niet anders.

Edoch met het vangen van de mosselkes bent u er nog niet en ook dat staat uiteraard netjes in het boekje van de bruine mevrouw inclusief haar persoonlijke voorkeuren al moet ik bekennen dat haar NR/PR indicator mij niet kan bekoren omdat het in mijn beleving dat is wat men in ICT land een “work-around” noemt. Ter voorbereiding van een handelsdag maakt u gewoon uw huiswerk door de relevante niveaus in de verschillende grafieken in kaart te brengen en als u een beetje handig bent met een computer dan krijgt u een TA-tata huisvlijt GJN trend overzichtje zoals u aantreft in de eerste grafiek bijlage. Hiermee navigeert u ten aanzien van de verschillende trend niveaus en deze geven aan waar en wanneer u wat voor soort mossel kunt aantreffen doch waarbij trend altijd een dominante rol speelt. Donderdag ziet er dan intraday trendmatig op vier niveaus uit als op het grafiekje op de tweede bijlage en deze geeft dan tevens aan waar u vrijdagmorgen wat gaat zoeken, niet dat ik zo bijbelvast ben maar in de bijbel staat wel “zoekt en gij zult vinden”.

Fijne handelsdag en alvast een goed weekeinde.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    29.6 KB · Views: 243
  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    40.6 KB · Views: 226
onbevlekt ontvangen mossels ref. bassie

Op de ieks wordt blijkbaar eea weggecensureerd, zoals een leerzaam mosselbericht van waarde Clown,.jammer.. Gelukkig bewijst dit T2W forum - ook qua bereikbaarheid - een stuk stabieler te zijn.

De laatste tijd heb ik voldoende moeite om mijn gezonde (?) verstand - lees ratio - te beheersen en meer naar - alhans in mijn ogen - irrationele TA signalen te luisteren. Ik bedoel hiermee o.a. de vele mossels waarvan ik nauwelijks kon geloven dat deze realistisch zouden zijn. De keiharde realiteit echter is dat 't spul nog geleverd wordt ook...Inmiddels blijft er niet veel naar beneden over qua targets, heb nog iets ad 321 openstaan en iets surrealistisch op de maandgrafiek..

Bijgevoegd een maandgrafiek waarvan het SHS target ad 334 tegen mijn verwachtingen in is behaald, de paarse lijn B speelt een bijzondere rol in dit geheel (zie ook post 334)

Enige opmerkingen aangaande de weergegeven indicatoren:
- derivative: vind deze op maand nivo lastig, maar toch de volgende observatie - mijn inschatting van een opgaande beweging na de extreme low (in de indicator) is initieel juist, de daaropvolgende afvlakkende stijging blijkt overeen te komen met een neerwaartse prijsversnelling en dat vooral de bij laatste lagere balkwaarde (NB: maand is nog niet af) .
- composite: de W (zie post 334) is zich toch gaan vormen / en bijgevolg een DE achtige extensie (C is de low van jan08) NB: EW is voor mij hobbelig terrein. Echter lastig voorspelbaar omdat ik bij de juli/augustus knik de idee kreeg dat de W gezet zou kunnen zijn....
- de onderste huisvlijtindicator (QUO?) blijkt steeds meer een betrouwbare trendindicator (rood/groen) te zijn (op alle timeframes). Snijpunten geven keerpunten aan. Steunlijnen lijken van enig belang, alsmede divergenties. De snellere (paarse lijn) heeft composite achtige trekken echter met RSI vergelijkbare schaling. Hier wil ik wijzen op de gelijkvormigheid van de omcirkelde gebieden 2003 en heden....als hier al een vergelijkbare prijsontwikkeling bij verwacht mag worden, zou dat duiden op het einde van de neergaande beweging ..to be continued..
- bij de RSI is aan het eind van de beweging 2003 een positieve divergentie waar te nemen, deze ontbreekt echter op dit moment (nog)...

uw visie / interpretaties t.a.v. het gepresenteerde zijn meer dan welkom.


groet van een soms nog te ongelovige TA-er, wiens ratio de grootste trading barriere lijkt te zijn....


NB: van een geheel andere orde is het fenomeen precognitie , zie Aliens, 144.000 mediums en het instorten van de beurzen (Voorspelling uitgekomen) ... deze kan ik u niet onthouden: ook dit kon ik niet geloven..het bericht stond al geruime tijd onder mijn aandacht (sedert medio juni) Ik kan u derhalve verzekeren dat de vermelde plaatsingsdatum slechts te maken heeft met de update die vandaag heeft plaatsgevonden. Het bericht stond er zoals gezegd reeds langere tijd. Omdat hier blijkbaar sprake is van een black saturday (27/9) zou je kunnen stellen dat de voorspelling van toepassing is op de aanpalende 2 beursdagen, bijelkaar goed voor een daling van 12,4% (AEX) ...bulls...euhh bearseye...!!
 

Attachments

  • 080929aexmnd.gif
    080929aexmnd.gif
    59.9 KB · Views: 231
Last edited:
Pipo… koeje….

Beste Quick,

Omdat de door u voor schier onmogelijk gehouden mosseltargets toch op het koersbord zijn verschenen mag u de “surrealistische” niet vergeten in uw scenario’s al is dat heel wat anders dan als een idioot de ene week roepen dat we naar de kelder gaan en de volgende week 460 te roepen om een week later het eerste weer uit de kast te halen en uzelf te complimenteren met de juistheid van uw oprispingen. Bewegingen op de beurs gaan nooit in een rechte lijn en zo beziet u dan ook de clusters van verschillende methoden en technieken welke qua tijd en prijs harmoniseren.

In het boekje van de bruine mevrouw treft u tevens haar gedachten aan ten aanzien van Derivative en Composite en deze vormden voor mij de argumentatie om een echte TA-tata Automatische Mosselvanger te maken. Deze gecombineerd met de TA-tata huisvlijt GJN trend indicator geeft houvast in wat het journaille barre tijden noemt doch een EWP adept met een maatje meer gewoon een golf .. in het geheel van. Ik moest gisteravond zelfs Mamaloe even geruststellen dat er (voor de Circus tuinen al helemaal niet) niets abnormaals aan het handje is nadat RTL een extra nieuwsuitzending aankondigde om er vervolgens niets nieuws in te brengen.

Wat was er toch ook al weer met het getal 144 , ….LOL.

Fijne handelsdag.

EDIT 9:18u
Een teen in uw lange broek en conditioneren die hap.

EDIT 9:32u
Mijn verontschuldiging TA werkt inderdaad niet, TA-tata echter wel.

EDIT 11:27u
De mossels vliegen u weer om de oren en nu is het van essentieel belang dat u een compleet beeld heeft gevormd door alle aanwezige mossels op te vissen want dan kunt u een paar constateringen doen welke u inzicht verschaffen dat alleen de TA-tata-er verder helpt. Het weer buiten stimuleert een plaatsje achter het scherm en de beurs beloont het met volatiliteit zodat het goed kersen eten is.

EDIT 13:46u
Zoals u weet mag het eigenlijk niet omdat de definitieve waarde niet gedurende de gerefereerde barperiode tot stand komt doch aan pas als deze is afgerond maar het geeft wel een goede indicatie voor waar de onderliggende waarde zich bevindt. En Hendrik Jan onze tuinman moet voor het beste resultaat vooruit kijken in plaats van achterom dus de 404,49 welke als trailing stop win functioneert wordt morgen (aan huidige AEX waarde) 337 en een beetje. Aangezien een indexpuntje of tien niet zo veel is heden ten dagen zijn we nu wat actiever in het Circus met het creëren van wat extra draaimonumenten marge om strakjes weer achterover te kunnen leunen.

Gewoon omdat het zo lekker is.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    12.8 KB · Views: 229
  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    27.6 KB · Views: 189
  • aaa2.gif
    aaa2.gif
    12.1 KB · Views: 189
  • aaa3.gif
    aaa3.gif
    14.5 KB · Views: 191
Last edited:
Mooi stuk Clown.. Thanks.. Ik lees af en toe een beetje mee en leer dan weer bij..
Zelf heb ik niet echt veel getrade door omstandigheden (werk he, op jouw advies ;) )...
Ik wil eigenlijk wat meer positietraden dan het hele korte werk.. Mn discipline en geduld laten me intraday namelijk nog eens in de steek... Toch heb ik er nog steeds vertrouwen in, het is hard werken,leren, veel op je bek gaan, de juiste mensen in waarde schatten waar je wat van kan leren en doorzetten, doorzetten en nog eens doorzetten..
Vanaf deze plek bedank ik je voor het uiteenzetten van je gedachte.. Keep up the good work aub!

mvgr Robbie
 
Last edited:
bruine fractale teksten

Bewegingen op de beurs gaan nooit in een rechte lijn en zo beziet u dan ook de clusters van verschillende methoden en technieken welke qua tijd en prijs harmoniseren.


EDIT 13:46u
dus de 404,49 welke als trailing stop win functioneert wordt morgen (aan huidige AEX waarde) 337 en een beetje.

Beste Clown,

Uw aangepaste trailing win stop bleek vandaag on par, het werd 337 min een beetje, ik ben benieuwd of u de verleiding kon weerstaan om de dreigende doorbraak van een PR in de aanslag niet voor te zijn...dit zijn van die momenten ...

Een vraag van geheel andere orde: de bruine bijbel herlezend kwam ik in hoofdstuk 8 een oude aantekening tegen welke ik ook met hedendaagse inzichten niet goed weet te vatten. Brown schrijft op pag 140/141 over Reversal signalen, noemt (deze) vervolgens trend reversal - haalt m.i. deze termen door elkaar, maar dat hoeft niet perse zo te zijn - en zegt hierover dat deze eerst op de grote tijdframes (maand) zichtbaar worden (=ontwikkelen?), en vervolgens ontstaan de signalen op de kleinere: week, dan dag etc..

Dit lijkt in tegenstelling tot wat ze schrijft over EW op pag 167, nl dat de (patronen van de) kleine frames juist de kleinere bouwstenen vormen van het geheel en in het geheel moeten passen...en vervolgens dat hoe korter de tijdshorizon van een geidentificeerd patroon des te eerder een ontwikkelende beweging in het grotere geheel zichtbaar wordt.

Dit laatste lijkt me juist, en tevens ook de richting waaring eea ontstaat, van klein naar groot, idem zo voor de mosselontwikkeling...

Ben benieuwd naar uw en eenieders inzichten in deze; van belang voor de ordening en kwalificering van de diverse bewegingen.

met groet
 
Collega Bassie doet aan reclame met blindgangers ….. Pipo schiet met scherp.

Beste Quick,

De uiteindelijke trailing stop win waarde is 340,78 geworden en is door het karakter van onderliggende waarden gekoppeld aan een specifieke tijdwaarde. Deze komt dan weer overeen met de perioden welke Hendrik Jan voor zijn tuinen hanteert en het bedienen van zijn hekjes. Het uitgangspunt van mijn analyse is niet het beschikbare gereedschap en de vigerende inzichten hoe ver buiten het doosie deze ook zijn, doch ik ga uit van mijn doelstelling zijnde 100% van de index punten in de substantiële swings te scoren met de primaire “slagkracht” van Hendrik Jan zijn tuinen. Dat kan alleen maar worden gerealiseerd door vriendelijke vola vola vola voor gratis geld bijdragen of het scoren van additionele swings op de kleinere tijdvensters. Nu wil het toeval, nou ja toeval (?!) , dat de volatiliteit in de potentiële draaimomenten vrijwel altijd hoog is.

De opmerkingen van de bruine mevrouw ten aanzien van de tijdvenster volgorde moet u in de juiste context (verhip wie zei dat toch ook altijd) plaatsen; aangezien u het over twee verschillende methodieken heeft probeert u koeien en paarden met elkaar te vergelijken, ze hebben beiden vier benen en een staart, hetgeen onder de staart vandaan komt verschilt en heeft uiteenlopende gevolgen. In de eerste gebruikt de bruine mevrouw drie tijdvensters en in de tweede zoekt ze een beetje op een enkel tijdvenster tussen op andere wijze bepaalde grenzen, terwijl als ik zelf een solide EWP analyse maak van een vergelijkbare periode dan schiet het aantal gebruikte tijdniveaus of wave labels direct naar minimaal een stuk of zes. Als u het EWP hoofdstukje van de bruine mevrouw als uitgangspunt neemt voor die methodiek dan mist u de essentie en dat is dan ook terug te vinden in de EWP verkrachtingen van de gemiddelde ieks sukkel die zelfs de klok ook niet heeft gehoord.

Het boekje van de bruine mevrouw is geen bijbel doch kan voor een enkeling een introductie zijn van een paar verschillende methoden en technieken waarin men zich dan theoretisch dient te onderleggen en vervolgens gedurende langere tijd praktisch dient te bekwamen. Helaas blijkt zoiets simpels als het conform de in het boek gegeven definities opvissen van een mossel al een brug te ver te zijn. De algemene verwachting blijkt er een te zijn dat men ergens hapklare brokken kan verkrijgen om een overmaat aan P-trades te kunnen realiseren zonder zelf ook maar iets te doen niet in de laatste plaats het gebruiken van de eigen grijze massa.

Het begrip trend dient u te definiëren en toe te passen naar een voor u werkbare signalering waarin u kwaliteit mede door kwantiteit tot uiting brengt zodat u uiteindelijk zelfs de kwaliteit kunt kwantificeren. Een van de weergaven welke ik persoonlijk erg mooi vind is de intraday TA-tata huisvlijt GJN trend indicator en spant u zich nu eens in om te zien dat deze op vier verschillende niveaus niet bepaald willekeurig gekozen kleuren weergeeft. Bijgevoegd de screenprint van zojuist, iets met vooruit kijken in plaats van achterom en natuurlijk conditioneren tot u een ons weegt.

Fijne Handelsdag.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    22.7 KB · Views: 253
witte rook mossels

mooie beweging

Edit:
Beste Clown,
Bij de gele pijl wordt RR trend+ bij een aex waarde toevallig (?) zeer dicht bij uw TSW.

De door u weergegeven kleuren (7stuks) vergen bestudering, heb wel een vaag idee, bijv. de rode kleur heeft meestal negatieve associatie, icm een opgaande beweging zou dit kunnen duiden op een afnemend stijgingspotentieel..groen vv, en overige kleuren voor tussen liggende condities, een bijsluiter zou nog mooier zijn....lol

De QUO? indicator kent een 2kleuren kwaliteitsbeleid, de hoofdrichting (rood/groen) met crossings door snellere jelle voor in-uitstap momenten. Ga eens kijken of er meer multiculti van kan worden gemaakt door relatieve kwantiteit toe te voegen..

Wat betreft de bruine fractale teksten: ok, 2 verschillende brillen die beide hetzelfde bezien nl. prijsontwikkeling in de tijd; dit betekent mi impliciet dat de groeiwijze van het geobserveerde bepaalt of dit van klein naar groot gebeurt of omgekeerd en niet de bril van de waarnemer...de bruine fractalen van onder de staart neig ik te negeren, edoch daaraan kan men meestal de gezondheid van de veroorzaker aflezen...

groet
 

Attachments

  • 08102aex15min.gif
    08102aex15min.gif
    24.6 KB · Views: 218
Last edited:
Tja, een mosselvanger

Het benne barre tijden...... 170 mlrd verdampt.
Daarbovenop hebben we er als belastingbetaler nog meer ambtenaren bij gekregen én niet de goedkoopste. Dit terwijl de staat juist wilde afslanken.

Maar goed, terug naar alle dag. De mosselvanger......
Het is het seizoen en ze zijn lekker. Maar welke mossel is gezond en welke moet je weggooien? Ik ben niet zo handig dat ik een pop-up in het scherm kan laten verschijnen. Wat wel lukt is een indicator uit elkaar halen en kijken wat er feitelijk met ieder bouwsteentje gebeurt wanneer je één en ander weer in elkaar zet. Clown zegt vaak "denk buiten het doosie". Dat heb ik geprobeerd toen ik met de indicator aan het stoeien was.

Ik krabbel ook wel eens een getalletje in een plaatje. Hier en daar zal wel eens een getalletje verkeerd geplaatst zijn maar of we nu in een 3 van 3 of in een 5 an 3 of een 5 van 5 zitten maakt niet veel uit. De richting van een impulsgolf is duidelijk. Voordat iedereen uit z'n slof schiet: ja het kan ook een flat worden, maar dat heeft niet m'n voorkeur.

Veel succes allemaal,

Blinker
 

Attachments

  • Lekkere mossels.gif
    Lekkere mossels.gif
    14 KB · Views: 221
VOC mentaliteit versus nationalisatie.

Om maar met de deur in huis te vallen mijn voorkeur ten aanzien van de door het Nederlandse kabinet genomen stappen ten aanzien van Fortis gaat uit naar de eerste. Als ware VOC ondernemer is de Nederlandse overheid ingestapt op een naar het later zal blijken gunstig moment doch door haar functie als regulator van het monetaire systeem zag men zich genoodzaakt enige concessies te doen aan het VOC ondernemerschap en de beslissing om tot actie over te gaan enigszins te forceren. De Nederlandse staat is aandeelhouder geworden en heeft tevens de intentie uitgesproken op een nader te bepalen moment waar andere economische en bancaire omstandigheden alsmede andere sentimenten heersen weer afstand te willen doen van deze aandelen. Op basis van persoonlijke kennis en ervaring van de Belg in zaken kan ik mij goed vinden in de algemeen (zelfs in Belgen Land) heersende opvatting dat het puin in België blijft, daar waar het ook is gemaakt door een egotrippend graafje die met de staart tussen de beentjes gedwongen is zijn biezen te pakken, terug naar de kust. Wat de VOC rest is de Kredietcrisis uit te zitten en op het juiste moment in actie komen en het erfgoed van Koning Willem I in volle glorie te laten herrijzen. Er is geen enkele ambtenaar bijgekomen sinds vorige week doch wel zullen er bij Fortis Nederland en ABN/AMRO ontslagen gaan vallen.

Hoeveel miljard euri en/of US $ er verdampen is een totaal irrelevant gegeven en getuigt van kortzichtigheid, immers waar was u dan tussen juli 1932 en oktober 2007 waarin de DJIA van het dieptepunt na de 1929 crash en depressie naar 14198,10 bewoog. Die verdraaide afhaal Chinees komt ook hier weer de hoek omscheuren met zijn Nassi prijslijst maar dat had u natuurlijk al lang in de gaten, toch, ?! Sjors Bos had het nodig om zijn huis van afgevaardigden te chanteren een blanco cheque goed te keuren van 700 miljard US $ welke in de praktijk nog wel eens aanzienlijk hoger zou kunnen uitkomen. Wij kunnen ons minder verheuging met het vooruitzicht dat de rente en inflatie er op zullen reageren om ook maar meteen de vraag te beantwoorden waarom de US $ zo beweegt.

Dichter bij huis zien we een AEX welke in juli 2007 nog een waarde heeft van 563,98 welke op vrijdag 26 september 2008 op 354,58 eindigt hetgeen toch zo’n slordige 37,13% lager is om bij een daling van de maandag erop ineens van een zwarte maandag te spreken en de journaals te vullen met een overdosis aan onzin over beurs en markt. Het goede nieuws is dat Technische Analyse gewoon werkt, mits u het natuurlijk correct toepast en dan had u deze correctie ook netjes aangekondigd gekregen. Als u een beetje muzikaal gevoel heeft dan is u zelfs het ritme niet ontgaan al moet u daarvoor wel uw doosie uit om het zichtbaar te maken ten behoeve van handelbare signalering.

Beste Blinker,

Alleen als u alle in de grafieken aanwezige mossels vangt heeft u een compleet beeld en op basis van deelvangsten handelen is dan ook meer gokken dan beleggen. Nu mag dan ook de opmerking van de bruine mevrouw over haar eigen vangst kwaliteiten in een ander daglicht worden geplaatst immers zij moest wel bij een incompleet beeld een andere weg zoeken en inslaan. U als geen ander had ik altijd voor ogen als iemand die de inhoud van een bruin boekje niet voor zoete koek slikte doch alles – voor zover de beschikbare gegevens het toestond - op eigen scherm op juistheid controleerde. In mijn beleving is dat een bijzonder goede manier om tevens de gedachten gang van de auteur te doorgronden en dat is nu exact hetgeen u nodig heeft als de gebaande paden worden verlaten.

Beste Quick,

Overeenkomsten met uw gele pijltje zijn inderdaad zuiver toeval aangezien de TA-tata huisvlijt GJN trend indicator gebaseerd is op de door de heer Nikken gedoceerde trend methodologie waar in de geest van de methodiek enkele aanpassingen zijn gemaakt. Nadat ik een paar jaar geleden het genoegen had een presentatie van de beste man bij te wonen over het onderwerp ben ik deze in de praktijk gaan toepassen om er na theoretische bestudering en praktische ervaring enkele substantiële verbeteringen in aan te brengen. De recent gerealiseerde gelaagde kleuren weergave is al een behoorlijke stap vooruit bij het inzichtelijk kunnen maken doch een deel van de impliciete functionaliteit komt er daarmee (nog) niet in tot uiting.

Er zijn verschillende mogelijkheden om het begrip trend te definiëren en zo mogelijk nog meer mogelijkheden om deze inzichtelijk te maken, kijkt u maar eens om u heen er zijn zelfs nog steeds figuren die de ultiem “lagging” MA200 gebruiken. Het gevolg is dan natuurlijk wel dat ze AEX swings van 401,45 naar 496,12 volledig missen door te blijven roepen dat de trend negatief is, om de MA200 te zien naderen en vervolgens toch maar te draaien. Helaas bezorgt dit soort prutsers de Technische Analyse een bedenkelijke reputatie al moet u oorzaak en gevolg ook in deze wel kunnen scheiden. Ome Temmie zou zeggen wees blij en koester dat soort, immers ze zorgen voor de continuïteit van uw levensstandaard.

Wanneer u het EWP bestudeert dan komt u mogelijk tot de conclusie dat u uw definities, toepassing en beleving van het begrip trend moet bijstellen, nuanceren en/of verdiepen. In Yanks Land heeft men het gezegde, de duivel zit hem in de details, en dat is nu precies in extreme vorm van toepassing als u praktiserend EWP-er wenst te worden. Als u geen oog voor detail heeft en dit niet in extreme mate kunt toepassen blijft u hangen op het in een grafiekje kalken van een paar cijfertjes niveau niets mis mee maar u moet dan de verleiding weerstaan om te roepen dat het niet werkt.

Fijne Handelsdag.
 
groeiwijze mossels

nu alle mossels zelfs ex fortissimo uit de pan zijn - muv van de grootse surrealen - zie ik de eerste weer ontwikkelen, echter beginnend op de kleinste frames...deze zien er niet bruin maar mooi en fris gekeleurd uit.

nb: voor de liefhebber mosselvanger te koop, laatst in ijsland gesignaleerd, alwaar men traditioneel zeer grote mossels verorbert...
SMB Catalogus - Mosselvanger


bon appetit
 
Verder puzzelen

Beste meneer met rode neus,

Zoals u misschien nog weet is het allemaal begonnen in de zomer van 2006. We hebben toen samen met Nol (waar is ie eigenlijk?) de Clowntrade uitgevoerd. AEX stond toen wel een aantal punten hoger dan vanmorgen.

U wees mijn in die tijd op een boekje. Dit leek mij een mooi verjaardagscadeau (23-9), snel een exemplaar besteld zodat de meiden een pakje voor hun vader hadden ;-)) Nou, dat hadden ze beter niet kunnen geven........ Sindsdien ben ik er (bijna) dagelijks mee bezig. Niet zozeer met het boekje zelf alswel met hetgeen erin geschreven wordt.

Moet zeggen dat ik af en toe weinig inspiratie heb. Maar lees dan af en toe jouw bijdrage op dit forum en heb weer genoeg te doen ;)

De mosselvanger heeft mij wederom een niveautje verder geholpen. Ik wil de signalen hier laten zien. Geel is short en roze stop/win.

Overigens is het al moeilijk genoeg om voor alle mosselen te bukken. Welke is wel gezond en vooral welke is niet te vreten? Ga daar zeker nog aan werken om het te verfijnen. Ja, u leest het goed, ik ben d'r nog (lang) niet.....


Hartelijke groeten ook aan Mameloe,

Blinker
@ Grote Daan,

Tot gauw....
 

Attachments

  • Op basis van mosselvangst.gif
    Op basis van mosselvangst.gif
    17 KB · Views: 245
Het kost wat inspanning maar dan heeft u ook wel wat hoor…

Wanneer uw koersleverancier zich verschuilt achter Euronext en derhalve de eerste 15 minuten (deze week iedere dag ?!) niet verstrekt moet u die eerst repareren alvorens u verantwoord intraday kunt gaan vissen. Hiermee diskwalificeren de meest gebruikte koersboeren zich dan ook en zijn impliciet niet geschikt omdat zij het koersgat niet corrigeren, toch al weer een tijd geleden wees ik al met klem op het belang van een solide en flexibele infrastructuur ten behoeve van uw handelsplatform. Uw mossel calculatie is dan ook per definitie corrupt als u niet over een volledige datafile beschikt, af en toe een tick missen daar valt best nog mee te handelen maar dagenlang de eerste 15 minuten missen niet. Om de ontluistering compleet te doen zijn treft u ook nog eens zelfverklaarde analisten aan die op basis van aantoonbaar corrupte dataverzamelingen hun bagger over u uitstrooien.

Iedere dag weer vangt de TA-tata Automatische Mosselvanger netten vol vers spul en nu komen we in de fase dat we de zelfs de bruine definities waarvan we uitgingen rond het gebruik van den mossel gaan aanpassen op basis van hetgeen we daadwerkelijk meten en zoals u weet is dat weten in plaats van missen door het gissen. Nog maar een keer voor de ondubbelzinnige duidelijkheid, de bruine mevrouw indiceert bijvoorbeeld met haar compositie potentiële mossels en dat is essentieel anders dan ze structureel zonder uitzondering allemaal vangen. Gedurende een redelijke periode testen wij de TA-tata Automatische Mosselvanger en leren tegelijkertijd van den hoed en den rand over de gedragingen van de beestjes onder verschillende omstandigheden om vervolgens de basis te kunnen gaan vormen voor de ultieme mossel indicator. Daar waar de bruine mevrouw in haar boekje hoekjes aan het afsnijden is liggen uiteraard tevens de aandachtspunten omdat daar de grootste winst te boeken is. Zoals immer komt het dan ook gewoon weer aan op leesvaardigheid in de zin van dat u niet leest wat u denkt dat er staat doch dat u leest wat er feitelijk staat.

Nu zo’n beetje de gehele wereld, in ieder geval het volgevreten deel, overmatig druk is met de Kredietcrisis en daaraan gerelateerde onderwerpen heeft eigenlijk niemand natuurlijk oog voor de traditionele eindejaarrally op den beurs. Omdat wij in het Circus dwarse denkers altijd een streepje voor geven moeten wij natuurlijk wel het juiste voorbeeld etaleren en kijken derhalve uit naar de overeenkomstige signalering. Deze moet ons op het juiste moment en op de juiste waarde vertellen dat onze tuinman Hendrik Jan met nieuwe instructies aan het werk moet al zijn de voorbereidende werkzaamheden natuurlijk al wel weer in gang gezet. Het mag u niet geheel onbekend voorkomen, iets met conditioneren.

Fijne Handelsdag.
 
Top