The Dutch corner

Het technische beeld van de AEX is natuurlijk niet gewijzigd als u ernaar zit te gluren met een MACD bord voor de kop, dus gebruiken wij in de TA-tata school het wat genuanceerdere gereedschap om ook als de index niet met tien punten heen en weer schiet toch een paar centen te kunnen verdienen.

S6 en Fijn weekeinde.

Heer Clown,

Heeft bovenstaande betrekking op de plaatjes die ik heb gepost? Vind het soms lastig om te volgen wat u precies bedoelt :D.

GRS
DD

Edit
Mooi plaatje heer Clown, goed te zien dat deze verbeterde methodologie tot betere resultaten leidt.

Zoals u heeft kunnen zien zijn onderdelen van mijn kraswerk ook gebaseerd op die trending methode van hr Nikken. Al krassende kom je dan inderdaad tot de conclusie dat, als je betere resultaten wilt, je zelf condities moet toevoegen aan het geheel. Mijn ervaring is dat de standaard een te laat signaal geeft waardoor je het begin van de trend mist en je het risico loopt, dat als de trend niet sterk genoeg is, een entrysignaal te krijgen op of vlakbij de top (nogal lagging dus). Daarom zijn er de bruine technieken welke dit geheel in goede banen leiden, de techniek die de grootvader van Temmie hanteert is daarbij ook zeer behulpzaam.

Om de nadelen te elimineren/verminderen ben ik verder gaan krassen waarbij mijn focus lag op de bruine technieken en de kracht van een trend. Resultaat daarvan is de eerder geposte indicator. Hierbij 3 plaatjes van de grotere trend. Kijk je door dezelfde bril als de grootvader van Temmie dan zal je bij de plaatjes zeker wat opvallen.
 

Attachments

  • ScreenHunter_02 Aug. 28 14.02.gif
    ScreenHunter_02 Aug. 28 14.02.gif
    30.5 KB · Views: 172
  • ScreenHunter_03 Aug. 28 14.03.gif
    ScreenHunter_03 Aug. 28 14.03.gif
    30.3 KB · Views: 170
  • ScreenHunter_07 Aug. 28 14.20.gif
    ScreenHunter_07 Aug. 28 14.20.gif
    26 KB · Views: 167
Last edited:
oe la la la reggae dancing

bij plaatjes reproduceren (b.v. hangseng pag 252) gaat het al direct mis, en wel bij de rsi. het gebruik volgens de gebruiksaanwijzing is volgens mijn lagere school kennis dan al niet meer te backtesten (nog even los van hoe je het gaat formuleren.........).

en dan is er nog het net niet gehalte plus afwijzend oog van de onderhoudsmonteur.

wat voor mij over blijft is realtime testen en loggen. bewijs verzamelen en ouderwets de oog/hand coördinatie trainen.

bijgaand 1' russel sep fut van 13 aug. nu ben ik eigenlijk benieuwd of er andere krassers zijn met de eigen gevonden voorwerpen dit plaatje kunnen reproduceren.
er liep er wel 1 rond......
 

Attachments

  • uhm.png
    uhm.png
    42 KB · Views: 190
Dag vriendje stokvis,

Je triggerde me door je vraag. Nu heb ik hem proberen te reproduceren maar op 13 aug had ik niet hetzelfde koerspatroon als jij. Mijn plaatje is van de 27e.....

Heb ook de 'geneste' erin gezet.

Groet,

Blinker
 

Attachments

  • Russell 2000.gif
    Russell 2000.gif
    36.5 KB · Views: 196
Bijna Weekend

Het is alweer een week geleden dat vis op de bodem (396.78) van zijn kom zwom.
Ondertussen is er wat beweging in de kom gekomen waarbij het water golfjes vertoont
Nu zijn deze golfjes handig om wat meetedoen. En moeten U het inzicht geven waar men zich bevindt. Als een flipper moet je af en toe omhoog om wat zuurstof naar binnen tezuigen. Waar bij je het overzicht krijgt over het geheel om ook de grote golven tebekijken. Om meer inzicht tekrijgen in de mosselstand ben je er alleen niet met een RSI of een Composite Index en moet je meer doen. En tevens wil je de mossels zien op meerdere lagen. Zorg alleen dat je niet telang vast zit in de CI en probeer verder tekijken.

Om een ritje vandaag temaken moeten we wachten op de uitverkoop en niet als de massa reageren.
Als je bij de chinees Hoelang wacht krijg je het meestal het voor een speciale prijs.

Door de drukke ochtend start zal ik later het verhaal wat aanvullen.

Veel succes

Edit 11:26 PR 5min en 15min rond de 416 Intra PR 417,X

Edit 14:09 Om 13:00 op Intra een PR waargenomen met als Koesdoel 416,30
Voor het verloop van de beweging verwijs ik naar post 392 van Doctor Clown waar de popjes niet van de chinees komen. Volgens mij heeft hij ze kregen van het Russisch Staat Circus.
 

Attachments

  • golf.jpg
    golf.jpg
    93.8 KB · Views: 157
Last edited:
put your feet back on the ground

Goedemorgen, gisteren in de s&p een mooie mossel naar 1300 die werd gehaald. de 1300 sep fut werd echter niet lekker gevuld. (er lagen daar een slordige paar duizend contracten te wachten in de laat. veel druk)
p.s. dow strugglede met de 11700. echt zakken wou het niet maar overtuigend erdoorheen lukte ook niet. Ze hebben hem voor de verandering weer eens op de stip gelegd.

alles blijft overeind in het golfslagbad. en oja, ook nog bijna september.

p.s. Blinker het is me niet gelukt om jouw plaatje te reproduceren. overigens was mijn plaatje 12 aug (niet 13). bij mij kwam de CI b.v. niet boven de 100 die dag op de 1' op 27 aug.
 
Last edited:
Maandag 1 september 2008.

In de intraday grafieken vinden we voor week 36 een aankondiging dat het een week van de trend strohalmen gaat worden. Al leek de AEX de afgelopen periode al een voorschotje te willen nemen aan de onderzijde met een klassieke UPG, op het weekslot stond de AEX weer netjes tussen de halmen. Ongeveer halverwege deze week ontmoeten de trending area’s laatste stohalmen omhoog en omlaag van de intraday kaarten elkaar zodat er per definitie een einde gaat komen aan dat wat de minder onderlegde TA-er trading range noemt. De iets beter onderlegde TA-er probeerde zich nog staande te houden door iets over een wig te mompelen maar faalde bij inschatten of de wig nu wel of niet verlaten zou zijn, om nog maar te zwijgen over de richting. Laat u niets wijsmaken; als het technische beeld sinds 374,09 niet is gewijzigd dan heeft u niets aan de brenger van het “nieuws” en deugen zijn indicatoren voor geen meter; zo’n boodschapper moet men zelfs wel afschieten.

De twee mossels waar al geruime tijd sprake van is zijn nog steeds “alive and kicking” met de surplus aan “geneste” familieleden welke de parels binnen doen rollen. Diegenen die het baboesjka spoor bijster zijn moeten nog maar eens de basis beginselen van het EWP erop naslaan want daar treft u toch echt de ondubbelzinnig eenduidige definities aan. Zelfs los van de Nassi of afgeleide Chinees waarden welke niet uit het Russisch Staats Circus afkomstig zijn doch de origine staat netjes vermeld in de desbetreffende post.

Een nieuwe maand een nieuwe ronde en de maand September staat in het teken van een 20 jaars planetaire cyclus “hit” welke natuurlijk zuiver toevallig netjes overeenkomt met het koersbeeld dat de AEX op het bord tovert. In een planetair cyclus overzichtje mag de maand November niet ontbreken aangezien die maand de planetaire cyclus gebeurtenis van dit jaar bevat met een 45 jaars cyclus “hit”. Voor de volledigheid moet worden vermeld dat deze 45 jaars cyclus “hit” gelinked is met een datum wat verderop welke een rol speelt bij het navigeren in de wat ongetwijfeld de geschiedenis ingaat onder de naam Krediet Crisis.

Weer terug op aarde volgen we netjes de trend voor de winnende trades met het betere TA-tata gereedschap.
 
Doorkweek

Dat de iets langer doorgekweekte mossels zeer smaakvol kunnen zijn zie je weer op de index Es en Pie kaart. Met minimale transactie een maximaal resultaat.

Verders , imho imho, is het nu geheel volgens de regelen der afwisselingen iets moeilijker dan woensdag.
 
Dinsdag 2 september 2008.

De TA-tata KUS indicator vertelt u dat 415,11 lager is dan 417,42 maar ook mag u een ritme verandering niet ontgaan als u beiden met elkaar vergelijkt. De AEX is onder de trend strohalmen gesloten al blijven deze wel binnen bereik, het bovenwaarts uitnemen is echter niet mogelijk gebleken. De TA-tata GJN trend indicator geeft op de MLT een verkoop signaal af en daardoor dienen we de gisteren vers gevangen “geneste” mosselkes met de nodige scepsis te bekijken. In de praktijk komt dat erop neer dat we de gebruikte indicatoren wat scherper volgen om bij twijfel niet in te halen doch binnen te harken. Op baboesjka gebied krijgen we voorkeuren voorgeschoteld welke niet zo vaak voorkomen, en als ze al voorkomen alleen onder specifieke omstandigheden, zodat deze met een gezonde dosis argwaan bekeken dienen te worden door de grenzen van de mogelijkheden te bewaken. Alle puzzelstukjes samenvoegen wijst vervolgens op een ultiem feestje van herkenning der Technische Analyse.

In het Circus maken wij ons dus op voor het inrichten van een paar additionele tuinen waarbij natuurlijk dankbaar gebruik gemaakt wordt van hetgeen ons in de schoot geworpen wordt.

EDIT 9:45u

In de “geneste” bovenstaande heeft u al weer daarin “geneste” gevangen op level II en level III welke u een redelijk compleet vinklijstje verschaffen. De TA-tata GJN trend indicator geeft op Level II en III een koop en de genomen Level I entry levert dan ook direct een comfortabele regel 1 uit het grote boek van de heer Nol1 marge op.

EDIT9:54u
Pats weer een door de Kniepje Club gemiste.

EDIT 12:11u
Traden/Beleggen moet u meervoudig dimensionaal benaderen om uw winstkansen volgens de wetten der natuur te laten doen toenemen. Analoog verloopt een distributie fase dan ook niet eenvoudig dimensionaal zodat begrippen als ‘vlag” en/of “wig” een wassen neus worden. De AEX bevindt zich momenteel tussen de verschillende trend strohalmen welke het beeld enigszins beïnvloeden, speciaal voor de fijnproever van het TA-tata gereedschap.
 
Last edited:
Woensdag 3 september 2008.

De clash van de intraday trend strohalmen – voor de puristen, het zijn er vier welke tezamen een vierhoek vormen - zag u de AEX in volle glorie op uw koers schermpje heen en weer vliegen. Dinsdag stond dan ook in het teken van het besnuffelen van de vierhoekige door de trend strohalmen gevormde om er na nog een miraculeus Adje N – achtig eindsprintje op slot binnen te eindigen. Met het juiste TA-tata gereedschap rollen de trades er stuk voor stuk uit al mocht u geen moment aarzelen want dan greep u er zomaar naast. Natuurlijk komt aan alles een einde en zo ook aan dit feest der Technische Analyse herkenning en moeten wij het weer doen met de in verhouding “normaal” reagerende TA-tata gereedschappen.

Natuurlijk heeft u met behulp van de TA-tata KUS indicator waargenomen dat er in de serie hogere hoogs en laags een nieuwe hoog is verschenen al is die nog wel lager dan de 417,42 en gaat nogmaals gepaard met een ritme verandering. Nu is het zaak alle in de grafieken aanwezige mossels te verzamelen en te rangschikken zodat u uw Nikkeriaanse vinklijstje voor u heeft. Het blijft een kwestie van conditioneren en conditioneren het is niet anders tenminste als u voor de P trades gaat.

Van het baboesjka front huppelt er ook weer een nieuw fris ding door het beeld waar rekening mee gehouden moet worden. Een TA-tata Kusje ernaast houden en hopla dan rollen de opties er als vanzelf uit, appeltje/eitje.

S6.
 
Donderdag 4 september 2008.

Naast het correct aflezen van de juiste TA-tata indicatoren moet u ook nog verstand van derivaten hebben om comfortabel een tuintje in te kunnen richten en er als genieter in te zitten in plaats van een tobber. Een beetje buiten het doosie denken met een goed stel hersens brengt u dan op die presentjes die al beginnen met een bonus van ruim 60% op de waarde zomaar om niet in de schoot geworpen. (En niet een paar euri maar een paar duizend per contract om niet) Da’s nou nog eens leuk beginnen dacht ik toen ik ze dinsdag de tas in schoof laat die Regel 1 uit het grote boek van de heer Nol1 nu maar komen.

Ons nieuwe Baboesjka vriendje deed woensdag zijn uiterste best wat moois in de analen achter te laten maar zonder gedegen kennis en ervaring van het EWP gaat het wederom aan uw neus voorbij. Het is slechts een puzzelstukje in een groter geheel dat wel als voorwaarde vooraf vereist dat u een paar regeltjes en richtlijnen kunt toepassen.

Tijd om eens rustig achteroverleunde met de TA-tata KUS indicator naar de AEX te kijken en dan ziet u vanaf 374,09 een serie hogere hoogs en laags en wanneer u op 417,42 gaat staan dan ziet u een lagere hoog op 416,28 waarbij de lagere laag dan een waarde onder de 396,80 zou moeten zijn. Wat de laag van woensdag (tevens slot) op 406,32 in het geheel wordt blijkt aan de hand van de volgende beweging. Laat het EWP met basis kennis en ervaring u nou precies het antwoord op die vragen op voorhand leveren in plaats van achteraf. Maar als u al moeite heeft een paar regeltjes en richtlijnen toe te passen kunt u beter een krantenwijkje nemen.

Hendrik Jan heeft zijn boekje van de bruine mevrouw opengeslagen op een pagina welke vaker de moeite van het memoreren waard was.

EDIT 12:25u

Hendrik Jan heeft een ingenieus werktuigje gemaakt waarmee hij razend snel hekjes omlaag en weer omhoog kan laten bewegen en zo intraday de tuin vergroot op iedere swing naar keuze. De MLT met huisvlijt verbeterde door GJN gedoceerde trend methodologie speelde dinsdag nog even een fenomenale schijnbeweging uit doch die was slechts bedoeld voor een optimale tuinbonus. De passieve exit van den deze ligt vandaag op 415,50 terwijl de voorwaartse ( dat wil zeggen actieve afhankelijk van de feitelijke koers ten opzichte van) criteria te vinden zijn op 409,67 , 402,66 en 399,80.

Intraday vist Hendrik Jan met zijn flexibele hekjes op of in de onmiddellijke nabijheid van “overshoots” naar de correctie swing om deze vervolgens te kunnen conditioneren ten behoeve van het kwantificeren van de kwaliteit opdat de duur bepaald kan worden. Om u een actueel (slechts van korte duur zie intraday grafiek) voorbeeld te geven, de huidige “overshoots” treft u aan op referentie waarde 405,96. De “vriendelijke heren van de markt” reageren vrijwel direct door wat substantiëlere biedt en laat posities te showen zodat u weet dat u beet heeft.

EDIT: 14:47u
De echte TA-tata trader zit hier op dit moment en deze waarde op het puntje van zijn stoel de strijd tussen trend en correctieve te volgen om met de winnaar het strijdveld te verlaten.

Cheers..
 
Last edited:
Hahaha, da's een goeie. (bedoelde uiteraard het sluiertje...)

Door scha en schande wordt men wijzer.
 
Last edited:
EDIT: 14:47u
De echte TA-tata trader zit hier op dit moment en deze waarde op het puntje van zijn stoel de strijd tussen trend en correctieve te volgen om met de winnaar het strijdveld te verlaten.

Cheers..

Mijn complimenten voor uw bijdragen van de afgelopen dagen, liet aan duidelijkheid niets te wensen over.

Het was weer een lekker dagje vandaag.

Fijne avond.

Groet,

DD
 
stommer boer,they are the two words i know.what do you guys trade,i traded options in holland while i was holidays,i use place orders in english over the phone and there was always 30 to 40 min wait to actually speak to some one.
 
stommer boer,they are the two words i know.what do you guys trade,i traded options in holland while i was holidays,i use place orders in english over the phone and there was always 30 to 40 min wait to actually speak to some one.

Yo Skippy we are the children of the corn :devilish:
 
Vrijdag 5 september 2008.

Ook onze grote vriend Hendrik Jan heeft natuurlijk geen grote glazen bol in zijn tuin staan welke hem exact vertelt op welke waarde hij voor welke termijn zijn hekjes moet bewegen. Dus volgt ook hij uiterst nauwgezet regel 1 uit de traders almanak van het Circus maar vult die tevens aan met een setje condities van verschillende complementaire origine. Aan het einde van de dag blijft er dus weer het nodige additioneel aan de trendhark hangen dat als wisselgeld gebruikt kan worden in tijden dat de signalering te veel opties kent terwijl nauwgezet de vigerende trend wordt gevolgd.Dagen van noeste arbeid kunnen afgewisseld worden met relaxdagjes liggend in het gras met het zonnetje op de bol, immers het hoeft niet zo nodig meer het is een absoluut beleggingstopjaar in het Circus.

Mogen wij erop vertrouwen dat u de KKK indicator waarde en afgeleiden van de heer Nikken nog op waarde heeft kunnen inschatten, men babbelt weer over krach, crash en de kippen ratelen weer compleet zonder kop. Niet natuurlijk, dus dienen de gisteren vermelde actieve levels te worden geactualiseerd al is nu natuurlijk de omgekeerde volgorde van toepassing; derhalve geeft 397,94 een koop signaal en zijn de actieve levels 401,23 en 407,81 binnen de vigerende trending modus. ( en natuurlijk voor de typische IEX TA-er een disclaimer in de trend van niet begrijpuh niet gebruikuh)

Dat wat de TA-tata KUS indicator nog niet heeft waargenomen is een waarde lager dan 396,80 maar wat niet is kan natuurlijk altijd nog komen al hoeft dat niet direct sequentieel te zijn. Het verschil tussen P en V heet conditioneren tot u een ons weegt. Het komt er nu op aan dat u de juiste baboesjka’s in de juiste volgorde en samenstelling rangschikt.

Fijn weekeinde.

EDIT 11:52u

Onze vriendelijke tuinman Hendrik Jan heeft zijn hekjes weer geplaatst op de “overshoot” waarde aan 391,39 (intraday tijdelijke) en volgt met belangstelling het intraday pad van weerstanden welke na het nemen ervan als steun moeten functioneren. Natuurlijk vliegen hem de mossels om de oren dus is hij alert op de ankers welke iedere volgende bar weer worden uitgegooid just in case.

EDIT 13:26u
Langzaam maar zeker komt de eerste intraday (dus tijdelijke) actieve waarde dichterbij en ligt nu op 393,89 (nogmaals tijdelijk karakter benadrukken). Ook het tijdstip in het grote beurs kleurenboek van Flipper nadert en zou welgevallig kunnen samenvallen met het nemen van een volgende weerstand om vervolgens als steun te gaan functioneren. Kan iemand die dikke dame even een schop geven, gaat ze als vanzelf zingen.

EDIT 16:44u
In het Circus had Hendrik Jan het vanmiddag aan de stok met de scalper en toen de AEX zijn volgende op het lijstje niet definitief wilde “afvinken” knalde hij zijn hark in de schuur en zei zoek het maar uit en scalp de restjes maar bijeen. Voor sluiting moet ik Hendrik Jan nog even tot de orde roepen want de TA-tata KUS indicator piept wanneer er voor die tijd niet nog een tik komt. Als ie wel komt dan mag zijn hekjeshark blijven staan.
 
Last edited:
Belang van een boek

Goedemorgen,

Na in mn b88 via de amazone en weer terug over de atlantic ter plaatse te zijn op Beursplein 5 is mijn boekenkast flink gevuld en in de (nabije) toekomst wordt die meer en meer gevuld. Volgende stap in mijn TA-studie is een volgorde bepalen in het lezen van de boeken. En de manier waarop ik deze boeken ga lezen. En hier begint het bij mij te knagen.

Ik herinner mij een posting van Clown waarin hij vier zaken voorop stelde die men dient af te vragen bij het lezen, in de vorm a) b) c) d) . Bij de start van mijn TA-studie wilde ik ‘m uit mijn archief halen, helaas. Mijn vraag is of iemand deze posting heeft opgeslagen of dat Clown de posting nog een keer wil posten.

Bij voorbaat dank, uw sponsor.

Het belang van het lezen van een boek om kennis te vergaren kan niet vaak genoeg worden aangegeven. Het is wel een zegen als u wat sneller leest, de hoofd en bijzaken direct van elkaar weet te scheiden en een goed geheugen heeft. Dan leest u een boek en knaagt het aan u; verhip waar heb ik dat toch eerder gelezen en zo komt u tot de genuanceerde inzichten van uiteenlopende puzzel stukjes.

In een oogopslag (...) of anderzijds.

Het klinkt allemaal een beetje onnozel maar ik verzeker u dat ik zelf ook door schade en schande wijzer ben geworden. Voor een enkeling is het verschil tussen de analyse en trading/beleggen gesneden koek voor de ander is het abracadabra en weer een ander zal het waarschijnlijk nooit leren. (...)

Hijwasmaar een clown - 12 dec 07, 11:56
(…)Uit de b) categorie zijn vier deelgebieden die ook raakvlakken hebben en welke reeds eerder hier voorbij trokken, waar af en toe wel eens wat nuttigs uit kan halen valt: Elliott Wave , Gann, Cyclus Analyse en Financiële Astronomie Analyse. Helaas treft u in deze deelgebieden overmatig veel clubjes aan met een guru en schare trouwe volgers die zich afzonderen als sekte-achtigen. Wel is het gelukkig zo dat er literatuur beschikbaar is welke u voor een redelijk normaal bedrag (aan huidige Eur/ USD zelfs goedkoop te noemen) kunt aanschaffen en op basis waarvan u zelf kunt beoordelen wie uit zijn nek kletst en wie een zinnige bijdrage levert.

Ontelbare malen heb ik reeds ondubbelzinnig aangegeven dat de Heilige Graal niet bestaat, dat u basiskennis gewoon uit een boekje haalt, dat u vervolgens in de praktijk nog eens een complete leerschool dient te doorlopen om iets te vinden dat uw handelen past, en dat luiheid u in deze niet zal helpen. Zonder gedegen basis kennis van Technische Analyse is het feitelijk onmogelijk uw handelsbeslissingen daarop te baseren. U dient zich goed te realiseren dat het overgrote deel van de technisch analisten zelf niet handelt doch leeft van de pen, de zogenaamde broodschrijvers en de schadelijkste uiterlijke verschijningsvorm de abbo-verkopers.

EDIT 11h56: Thnx Heer Clown, inderdaad. Ben te lang bezig geweest met verzamelen en observeren voordat ik wist waar de mosterd vandaan komt. Misschien neem ik het daarom te serieus.
 
Last edited:
Wat een "wijsheden" van die gast zeg...

Rambu bedoelt u deze van 22 mei jl bij de buren:

""

Gerper,

Bij mijn beste weten bestaat er niet een enkel boekje met algoritmes welke u de weg naar het succes op de beurs wijzen. Wel zijn er redelijk veel boeken geschreven door personen die claimen uiterst profijtelijk op den beurs te hebben gehandeld. Nu is het de kunst dat u die categorie boeken leest met de overwegingen: a) klopt het verhaal; b) onder welke omstandigheden cq specifieke condities scoorde de auteur; c) kunt u het reproduceren; d) kunt u het vertalen naar iets werkbaars voor heden/toekomst.

Dat wat voor u werkt dat neemt u, dat waar u niets mee heeft laat u liggen en soms blijkt het later in een compleet andere context alsnog werkbaar. Zelf heb ik altijd een voorliefde gehad voor zaken waarvan de goegemeente blaat dat het onzin is en niet werkt. Een werkwijze zoals in deze column gedemonstreerd is funest voor uw beleggingsresultaat en als u zo te werk gaat kunt u beter uw geld bij een vermogensbeheerder brengen.

Niet langer dralen, aan het werk.


""

EDIT
vraagje... hoe deed uw b88 het op de atlantic..?!
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    111.5 KB · Views: 193
Last edited:
Braziliaanse priester

EDIT
vraagje... hoe deed uw b88 het op de atlantic..?!

Waarde Clown, zoals u weet heeft de b88 een uitstekende reputatie. Op het strand van Ipanema kocht ik op 5 augustus aan het eind van de dag, 2 kaartjes á €12,15 voor mijn bagage. Om de terugreis naar Europa te maken via de Golfstroom (met de stroom mee ipv er tegenin), aankomst stond gepland voor 19 september. Vanaf het begin bleek dat de b88 moeite had met de onstuimige rit over de atlantic.

In Rio had ik alvast mn overgebleven centen overgeboekt naar d’n spaarrekening, toen ik de prijs op €10,10 zag staan kocht ik nog een kaartje via een spoedoverboeking, inmiddels had ik 3 stuks bagage. Op 22 augustus zag ik aan de horizon een vent op een stoel, met ballonnen en een GPS- systeem, hij zei dat ie niet wist hoe dat ding werkte, eenmaal dichterbij bleek het een Braziliaanse priester te zijn. Voor de helium-ballonnen en het GPS-systeem (1 pakket) had ik € 6,20 over. Wat de gemiddelde aanschaf van mn bagage op €10,15 per stuk bracht.

Op 2 september bleken de heliumballonen een goede aanschaf, de b88 stond voor ± 7/10 onder water en behoedde me voor paniek en een gang naar de bodem, mijn bagage was € 2,10 waard. Maar ja, vasthoudend (laat ik het zo noemen) als ik ben, het was nog geen 19 september en mn bagage zou best nog eens meer dan € 10,15 waard kunnen worden.

Vrijdag 05-09 zag ik dat de prijs van mn bagage om 10h31 € 13,60 waard was en vond ik het nodig om een Stop-Win op €11,- in te voeren. Toen heb ik de b88 om 13h34 op het strand van Bretagne geflikkerd. Iets voor 16h was de prijs €10,- en rond 17h15 een day-high van € 14,35. Dus…

Terug naar de TA-studie.
 

Attachments

  • He.bmp
    2.3 MB · Views: 153
  • Golf.png
    Golf.png
    142.9 KB · Views: 361
Maandag 8 september 2008.

Ter stimulering van geruchten doen we deze week eens een TA-tata Kusje gezeten op de 703,18; en dan moeten we direct een lagere hoog waarnemen op 563,98 gevolgd door een serie lagere laags en hoogs welke nog niet compleet is en afgelopen week voortvarend richting laagste laag in de serie 374,09 koerste.

Nu wil het gevalletje dat u een heel mooi scenario solide kunt onderbouwen voor een lagere dan de 217,80 met behulp van het TA-tata gereedschap maar om nu te gaan roepen dat we eind 2008 al op 160 staan met de AEX is zelfs voor de enige echte Clown te doldriest voor woorden. Met veel energie en de nodige zorgvuldigheid heb ik u toch altijd genuanceerder proberen te duiden in het verschil tussen gokken en risico bewust traden/beleggen op basis van R/R. Dus 160 ken ultimo 2008 maar op basis van het TA-tata gereedschap zou ik a) een andere waarde en b) een ander tijdstip willen voordragen en niet van de daken schreeuwen als beurs Clown doch memoreren als mogelijk scenario. Het vorige argument van die prutser was op voorhand al een fabeltje te noemen op basis van feiten en zijn crash van rond de augustus expiratie was dan ook zoiets als sneeuw voor de zon. Ondertussen willen wij hier in het Circus gewoon een paar euri verdienen dus verleggen wij de focus op de meer op de realiteit gebaseerde argumentatie wat dichter bij huis met de zekerheid dat de AEX nooit in een rechte lijn in een bepaalde richting beweegt.

Met behulp van de TA-tata KUS indicator bekijkt u de AEX vanuit zoveel mogelijk verschillende invalshoeken om alle opties in kaart te hebben gebracht. Zo heeft u reeds geruime tijd een zeer specifieke verdenking ten aanzien van de plaats die de waarde 388,35 in het geheel gaat innemen en toetst deze vervolgens aan de actualiteit. De twee relevante mossels waar al geruime tijd naar wordt verwezen zijn nog steeds van toepassing en functioneren derhalve nog steeds als bakens in uw analyse. De TA-tata GJN trend indicator geeft voor de MLT op maandag een koop signaal (als correctie binnen tot het tegendeel bewezen is) op 390,22 en de twee actieve levels liggen op 398,62 en 404,86. Terwijl deze indicator afgelopen vrijdag intraday al een koop signaal genereerde en we derhalve intraday rond 394 al anders tegen de zaken gaan aankijken.

S6.

@autosnelservice

Als u de opening van vandaag toeschrijft aan de Jupiter Saturnus trine van vandaag dan ben ik benieuwd hoe u de beweging van de vorige trine Jupiter Saturnus in januari gaat verklaren op die dag. Er zijn nogal wat figuren die het begrip Harmonische misbruiken, waardoor men zonder zelf over de nodige basiskennis te beschikken dan wel deze te verbreden, in dezelfde val loopt.
Op wikipedia leest u bij harmonische: “Een Harmonische is een frequentie die een aliquot, een geheel veelvoud, is van de grondfrequentie. De grondfrequentie is de laagste (eigen)frequentie die een systeem van nature vertoont.”
In mijn beleving zijn er verschillende grondfrequenties (laat ik het nog maar even niet over verschillende systemen hebben) waarvan ik de belangrijkste vorige week reeds schetste, de Jupiter Saturnus Trine is er een van die dan de beweging vanaf de 374,09 indiceert.
Mvrg.

Beste Quick Fit,

Eigenlijk alle literatuur welk ik tot op heden over Financiële Astronomische Analyse heb gelezen liep vast op de blijkbaar onvermijdelijke switch naar de astrologie welke ik in essentie als te subjectief beschouw. Datgene wat ik me van een van de boeken van Larry Pesavento meen te herinneren is dat hij vooral gegrepen werd door een fibonacci verhouding in de Venus – Uranus cyclus. Nu is dat een cyclus welke een omloop duur heeft van 369,7 dagen zodat elk gerefereerd aspect dan ook net even meer dan eens per jaar voorkomt. Hij presteert het zelfs om de naam van de heer Gann te noemen ( op dezelfde pagina foei) terwijl deze toch expliciet in zijn documenten heeft aangegeven andere cyclus termijnen als belangrijk te beschouwen. Met trots maakt Larry ook nog melding van het feit dat hij in zijn datafile van de DJIA (van 1896 – 1986) ruim 1000 hits heeft “gevonden” op zijn cyclus. Tsja ik had toen niet zoveel behoefte meer om verder te lezen dus is het heel goed mogelijk dat ik wat over het hoofd heb gezien bij het scannen van de rest. Maar als ik zijn plaatje van 1994 bekijk en de onderliggende input gegevens neem dan lijkt het wel heel erg op een net wat andere presentatie van die “Wilde Gast” zijn vriendje Sjimmie S zijn ding.

Reeds eerder heb ik aangegeven dat D. Bradley een aardige inkijkje geeft in de wijze waarop hij zijn Astro indicator heeft ingestoken zodat u een raamwerkje heeft waarmee u verder kunt breien. G. Bayer heeft verschillende publicaties welke ook wel als standaardwerk worden gezien al moet u hierin ook weer scherp letten op de verschillen tussen Logie en Nomie. Eigenlijk komt het erop neer dat u zichzelf onderwijst in Astronomie en alle interpretatie slagen van anderen en in het bijzonder die van astrologie eruit filtert. Met een flinke basis aan astronomie kunt u vervolgens op een structurele wijze heel veel interpretatieve valkuilen (zoals die van Larry bijvoorbeeld) omzeilen.

Mvrg.
 
Last edited:
Top