The Dutch corner

Maandag 18 augustus 2008.

De TA-tata Kus indicator heeft bij de aanvang van deze nieuwe handelsweek een waarschuwingssignaal af; immers de serie hogere toppen met hogere bodems tot 417,42heeft met name aan de onderzijde op vrijdag geen sterke indruk achtergelaten. De schermen op de kop en u ziet zonder veel fantasie een lagere top op 414,23 waarbij de 408,08 boei maar net droog is gebleven met 408,19.

Met behulp van de juiste Baboesjka’s heeft u Nassie prijzen van haal en breng Chinezen waarmee navigeert. De kleurtjes is het grote beurskleurenboek van Flipper duiden op hoog welke een plaatsje in het geheel moet krijgen. En de twee overgebleven relevante mossels complementeren het plaatje tevens met vergelijkbare kaarten in Yanks Land.

S6.

EDIT 12:04u
De 407,94 is een hogere laag aan de vorige (405,92), rekent tevens af met de 408,08/408,19 vertroebeling zodat deze het zou kunnen zijn en dan zou vervolgens de 417,42 weer aan de beurt moeten zijn. Wel moet worden geconstateerd dat de afstand tussen de opeenvolgende hogere bodems (even pauze en nog een keertje lezen) kleiner is geworden. En zo is de 410,86 dus weer een lagere hoog en de 407,92 weer een lagere laag enzovoorts, enzovoorts.

Om te kunnen bepalen hoe de hoog en laag zich tot hoger cq lager verhouden moet u een meting verrichten met een objectief instrument zodat u kunt vergelijken. Hiervoor gebruik ik een met huisvlijt gemaakte Trendbalans meter welke in procenten weergeeft zodat ook vergelijkingen in verschillende timeframes mogelijk zijn.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    40.5 KB · Views: 180
Last edited:
Dinsdag 19 augustus 2008.

De TA-tata kus indicator geeft de AEX situatie perfect weer; de 414,23 is uitgenomen de 405,92 heeft een zusje gekregen dat hoger ligt op 407,92. Daarmee is het de informatie welke u hieruit zou moeten destilleren nog niet compleet want u moet ook nog een ritme verandering constateren. Deze is zichtbaar te maken door het meten van de Trendbalans in procenten zoals weergegeven op de bijgevoegde grafiek. Qua trading zijn dit altijd de interessantste perioden aangezien de koers wat sneller heen en weer schiet zodat met het juiste gereedschap het bijzonder goed kersen eten is. Natuurlijk moet u wel goed op uw tellen passen en wat sneller reageren op de actualiteit waarbij de aannamen direct worden afgestraft.

In Yanks Land moet u ook iets zijn opgevallen in de grafieken dat ook wel eens een feest der herkenning van de Technische Analyse genoemd wordt.

S6.

EDIT 10:31u
De Nassi van de haal Chinees staat op tafel en wordt gegeten al is een bevestiging van het tweede poppetje in de Baboesjka nog niet binnen. U signaleert de P58 indicator waarde als begeleiding cq exit met de daarbijbehorende signalen die elkaar snel afwisselen.

EDIT 11:45u
Het tweede poppetje van de Baboesjka heeft nu ook een mooie tekening met kleurtjes gekregen zodat we ons op het derde poppetje kunnen richten met de prijslijst van de breng Chinees op schoot. Gaandeweg treffen we een woud van weerstanden aan welke het derde poppetje zijn/haar uiteindelijke tekening en kleur gaan bezorgen. Natuurlijk heeft u ook weer drie strepen in het zand getrokken welke u vanuit de helikopter in de gaten houdt omdat u natuurlijk ook geen glazenbol heeft. Overigens ter volledigheid nog even vermelden dat de sinds geruime tijd gerefereerde relevante twee mossels nog steeds van toepassing zijn. (en uiteraard zoals te doen gebruikelijk natuurlijk niet door de Kniepje-club zijn waargenomen)

EDIT 15:05u
Het belang van het opvissen van alle mossels of in ieder geval dan toch minimaal de relevante is hier al te vaak aangehaald als zijnde belangrijk voor het verschil tussen winst en verlies. Terwijl de Paco PR berekening in de 15 minuten kaart ook nog eens foutief is mist u de NR om 12:00u in de 5 minuten kaart. Niet voor niets moet u de strepen in het zand vanuit de helikopter bekijken ter verzekering. Man, man wat een prutswerk wederom van de kniepje club ik ga maar weer eens een borrel inschenken.

Cheers.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    47.9 KB · Views: 209
Last edited:
klein nuance verschilletje in de rsi 14 simple(bovenste) en de exponentionele(onder).
van 11.00- 12.00uur negatieve divergentie in de simple , wat inmiddels is bevestigt.
en met de expo mis ik de (duik)boot bijna.
exuse moi voor de matige kwalitiet van het plaatje.
 

Attachments

  • rsisimpelversusexpo.gif
    rsisimpelversusexpo.gif
    48.3 KB · Views: 219
Woensdag 20 augustus 2008.

Al tijdens mijn studie ben ik tot de conclusie gekomen dat het krassen van code niet mijn ultieme kick is en dat ik daar dan ook niet mijn dagen mee zou gaan vullen. En verroest ik kras de laatste tijd meer code dan ik ooit voor mogelijk gehouden had omdat het eenvoudigweg de enige manier is om het verschil te kunnen maken. Laat ik u even meegenieten met een nieuwe kreet welke ik hierbij introduceer; de geneste mossel. Voor de fijnproever maar ja als het correct aflezen van een mossel uit een grafiek al een probleem is zal het nooit gaan lukken. Vandaag heeft u de haal Chinees weer nodig voor de navigatie in de baboesjka om deze een plaats in het geheel te kunnen geven.

S6.

@ Albee zo heeft u ze in een plaatje.

EDIT 10:59u
Het lijkt wel Kniepje bashing maar moet u op het bijgevoegde T-schermpje eens kijken op welk moment dat de sukkel short gegaan is. Hij blijkt regel 1 uit de Clowns Trading Almanac niet te snappen. O ja, fijntjes merk ik nog even op dat hij het ook nog deed op het moment dat er een PR ontstond….. LOL

EDIT 12:55u
@HdG.
Het verschil wordt gemaakt in de analyse en design waardoor de taal minder belangrijk is doch liefst zo universeel mogelijk in verband met de portabiliteit en continuïteit maar mijn moeder zei altijd dat lievere koekjes niet gebakken worden. Aangezien ik tevens eindgebruiker ben ontstaat er een interactie welke in geen enkel ICT project gerealiseerd wordt. In mijn studie lag voor wat betreft het onderdeel krassen de focus op het aanleren van het principe van de kraskunst los van de gebruikte taal.

De geneste mossel voegt door zijn impliciete eigenschappen voorwaarden toe en door de specifieke karakter eigenschappen van de gebruikte onderliggende waarde ontstaan er additionele voorwaarden. Het subtiele verschil tussen een multitraps raket welke de verschillende trappen chronologisch afwerkt en de afbakende werking van een geneste mossel blijken in de praktijk een fenomenaal verschil. Zo ontstaan er natuurlijk ook al weer verschillende gradaties in de geneste mossels.

Het verschil tussen de haal en breng Chinees zou u eigenlijk als lezer van het bruine mevrouw boekje onmiddellijk duidelijk moeten zijn, merkwaardig overigens dat u ernaar vraagt, immers de heer Nikken gebruikte beiden onder andere bij het maken van zijn vinklijstjes. Al moet u zich natuurlijk wel realiseren dat de bruine mevrouw in haar boekje verschillende onderwerpen slechts summier introduceert en tevens mag u niet uitsluiten dat zij de plank op specifieke onderdelen wel eens compleet mis zou kunnen slaan.

Reeds vele malen heb ik mijn eerste reactie gericht aan de heer Nikken na ontvangst van het boekje van de bruine mevrouw weergegeven. Als een paal boven water staat vast dat als het opvissen van de mossels al zulke problemen geeft men nooit zal toekomen aan hetgeen de bruine mevrouw als belangrijkste kwalificeert. Sterker nog de kniepje club prutsers weten niet eens wat dat is.

Tot slot moet ook nog eventjes in uw grafiekjes kijken op het moment dat Kniepje in blinde paniek zijn short naar long draait ontstaan er weer verschillende NR’s , het is werkelijk waar niet te filmen wat een prutser. Al tijden ventileer ik slechts twee zaken welke het verschil maken; 1) Eigen werk eerst en niet de voorgekauwde brokken van iemand anders en 2) Zelf nadenken in plaats van de gedachten kronkels van een ander proberen te volgen.

Kaptein Iglo heeft toegezegd morgen een openingspost te schrijven en Flipper komt hem vast wel assisteren. Ik ben niet naar de sportschool en al helemaal niet naar de sauna, LOL.

EDIT 15:19u
@albee
Nog een keer uw grafiekje maar nu een rode toegevoegd waarvan men beweert dat het de Composite van de bruine mevrouw zou zijn. Alleen de bron waar die vandaan komt heb ik al een tijdje niet meer zo serieus kunnen nemen omdat men in die hoek een beetje te vaak en te hoog zweeft. Vandaar dat ik het al die tijd in de hoek heb laten liggen maar omdat Flipper en Kaptein Iglo de laatste tijd nogal aandrongen heb ik hem er ook maar even bij gezet. Als ik onder de motorkap van dit ding kijk dan mis ik eigenlijk iets dat ik in de gedachten gang van de bruine mevrouw regelmatig wel tegenkom, als grote gemene deler zo u wilt. Momenteel heb ik geen tijd om eens aan het ding te testen maar dat komt vast nog wel een keer.

Cheers
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    27.8 KB · Views: 217
  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    31.3 KB · Views: 210
  • aaa2.gif
    aaa2.gif
    22.8 KB · Views: 196
Last edited:

Haha, Clown, weer lekker code krassen? Geen 4GL'etje voorhanden? In welke taal?

Moet ik de nesting zien als een voorwaarde binnen een voorwaarde, of als een loop binnen een loop (lees:meertrapsraketten in een clusterbom).

Wilt u voorzichtig uit de doeken doen wat het verschil is tussen de afhaal en brengnasi?

Zoals altijd: bedankt.
 
Last edited:
Donderdag 21 augustus

Nu ben ik maar een simpele mosselvisser maar als clown je vraagt waar te nemen dan doe je dat gewoon. Voorspellen kan natuurlijk niemand dus we moeten het doen met de gegevens die bekend zijn en daar e.e.a. uit proberen af te leiden! Sorry voor de late plaatsing en ook met dank aan flipper uiteraard. Happy trading!

Zowel de S&P als de AEX zijn op de 15' in de weerstand gesloten. De bruine mosselmeter suggereert dat bij een vlakke opening aan verdere afdaling moet worden gedacht. Dit past in de gedachte van een a die reeds gezet is als je ietsje naar links scrollt.

Daarbij knelt er het een en 't ander en ligt er her en der wat NR, sommige verstopt.

396,50 – 397 zijn m.i. waarden om rekening mee te houden als KD en eventuele tijdelijke steun cq nassi rebound of zelfs mogelijke b mag.

Gezien er met strakke banden over een melkachtige weg gereden moet worden kunnen forse uitslagen verwacht worden.

Iets verder kijkend, om te denken dat de opleving vanaf 16/7 (close onder 50%) alweer over is gaat me te ver, vooral omdat er nog geen fatsoenlijke bak nassi is gegvroten die zou passen bij een 4 of x. Dus een van de bekende wiebelende surfer scenario's lijkt me onwaarschijnlijk. Bovendien staat er staat nog een paella in de diepvries met een smaakpolitie keurmerk waarvan de KDs hand in hand gaan tot net boven de 420. Als uiteindelijk KD mag je denken aan 430. Dit allemaal voor later , misschien samenvallend met WD die begin sept draait, en nu we toch bezig zijn: dit zal allemaal klaar moeten zijn voor de donderklap mid-Nov.

EDIT 09:43: met een voorlopige low van 396,80 gaat u natuurlijk opnieuw kijken naar de condities LOL

EDIT 10:32: dolfijn, ook den rebound gaat van een leien dakje uiteraard moet ik wijzen op den regels van heer nol1 in combinatie met de vraatzucht.

EDIT 10:51: persoonlijk neem ik hier even voor den tweeden keer winst, ik moet even iets anders doen. Vroeg in de middag zal ik weer proberen een update te geven. uzelf moet natuurlijk bepalen wat wel en niet in uw plan past!!

EDIT 13:00: plaatje

EDIT 13:15: woops een rotte doorspoelen! BAH. Excuss, net binnen. eerst maar eens even goed gaan zitten!
 

Attachments

  • bladibla.PNG
    bladibla.PNG
    8.2 KB · Views: 187
Last edited:
396,50 – 397 zijn m.i. waarden om rekening mee te houden als KD en eventuele tijdelijke steun cq nassi rebound of zelfs mogelijke b mag.

Zo die mossel is binnen altijd kijken naar de houdbaarsheid datum voordat je iets weg gooit en in de koelkast langerhoudbaar

Tijdens opening eerst door de steun 401 heen en toen terugtest werd het weerstand !
Op naar de volgende.:clap:
 
Zo die mossel is binnen altijd kijken naar de houdbaarsheid datum voordat je iets weg gooit en in de koelkast langerhoudbaar

Tijdens opening eerst door de steun 401 heen en toen terugtest werd het weerstand !
Op naar de volgende.:clap:

Edit 13:19 : Weer de weerdstand 401 in de gaten houden ! en kijken wat U RSI en Compostie index heeft
gedaan!. Ook de golfjes indicator geven duidelijk wat er nog moet gebeuren!.

Edit 14:13 : De oplettende mosselvanger had ook een Intra PR'tje gezien met een KD
Edit 14:17 : De Composiet geeft Divergentie met de RSI op de 1 min trigger van jongens letop zoom in op U grafiek
Edit 14:23 : Na UP wacht op de G

Edit 16:01: Dit wordt er eentje uit de oude doos na de Horse of Course het Kusje.
U heeft U KD al uitgerekend
Geen vissen tranen lol
 
Last edited:
Recap

Ok even recappen, we hadden een mooie runner precies bullseye en vervolgens de rebound. De laatste om 13h00was niet goed van mij kant, te gehaast. jammer maar helaas. nu wordt een PRtje uitgewerkt in de 5' . we zien vanaf de low een duidelijke uptrend en wachten gewoon in de golven op een trade-baar signaal. excuus voor de misser indien er op gehandeld is maar als het goed is was de schade zeer miniem, en heeft iedereen vandaag een dikke vette plus!!

edit 14:37 : dolfijn idd ook conventioneel een krakje nu zoomen en meten
edit 14;59 u ziet nu iets op de 5' en op de 1' (op de 1 alleen voor den bruine fanaten), en dan was er ook nog een corresonderend lijntje
15h11 krakje
15h22 ook de yanken gaan zo los, ik stop ermee voor vandaag. ga aan den russell.
vanmiddag een beetje prutserig jammer genoeg , het valt niet mee om te handelen en telkens mededelingen te doen! succes allen verder en morgen is clown er weer! dolfijn jij ook superbedankt! ciao ciao!
 
Last edited:
bedankt

het was zeer duidelijk vandaag,clown kan met pensioen,
niet echt natuurlijk,bedankt vis en dolfijn,
fistful of dollars
 
Last edited:
het was zeer duidelijk vandaag,clown kan met pensioen,
niet echt natuurlijk,bedankt vis en dolfijn,
fistful of dollars

leuk om te horen vuistvol!

tja het had uiteindelijk ook volstaan met:

u gaat kort t/m 396,50 - 397 en daarna draait u

:LOL:

cheers! put 'em in the pocket!

edit: p.s. ik hoop dat clown nu een andere 'vrijwilliger' aanwijst die de dagopening doet!
 
Last edited:
Ook namens mij bedankt heren.

Uiteraard gaat mijn dank ook naar u uit heer Clown. Ik vergeet dat wel eens te melden maar ik waardeer uw postings zeer.

MVG
DD
 
Vrijdag 22 augustus 2008.

Kaptein Iglo & Flipper bedankt.

Tot zojuist was de T2W site zo traag als dikke stront; sterker nog zo traag als bevroren gier in de kelder dus daar houdt het voor mij op en IEX Thijs buinhempiesnorretje heeft nog een BAN van het Circus.

De TA-tata Kus indicator laat een serie zien van lagere Laags en lagere Hoogs welke natuurlijk nimmer tot het einde der tijden blijft aanhouden dus het moment dat er rust in de grafiek ontstaat is het moment dat u de nieuwe criteria aanlegt. De 396,80 is dus zo’n punt waar u de aandacht weer verschuift en constateert dat de “kracht van de trend” objectief gemeten met de trendbalansmeter in procenten afneemt (dat wil in dit geval zeggen minder negatief zie grafiek) en vanmorgen zelfs op het punt staat van negatief naar positief te veranderen.

Natuurlijk volgt u in de laatste Baboesjka het tweede poppetje met de prijslijst van de haal Chinees. En in het achterhoofd houden we natuurlijk het derde poppetje dat we een plaatsje in de tijd geven met behulp van het grote beurs kleurenboek van Flipper. De twee relevante mossels welke nog steeds valide en van toepassing zijn bepalen dus het beeld dat de AEX laat optekenen in de grafieken.

S6.

EDIT 14:24u
Als u het tweede poppetje ook weer als een baboesjka beschouwd dan heeft u weer een serie poppetjes voor de breng Chinees erbij welke u met de haal Chinees kunt kruisen. De edele mosselvangst levert u bruikbare aanvullende informatie op maar het is nog niet voldoende om het verschil te kunnen maken. Daarvoor heeft u toch de voorliefde van de bruine mevrouw nodig.

@Dubbel D,
U denk vast weer aan:
Daar is een stip aan de horizon
Vliegtuig aan de horizon
Zwaaien met je onderbroek
Zwaaien met je hemd.

Cheers.

Aanvulling;
Het is de wind beste DubbelD, het is de wind die waait en af en toe wat meeneemt in haar ongeremde enthousiasme. …. Onderbroeken LOL.

EDIT 16:49u
Nog een plaatje om het weekeinde mee in te gaan, scheelt toch al gauw weer een paar duizend woordjes…

Fijn Weekeinde.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    45.6 KB · Views: 186
  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    39.7 KB · Views: 179
Last edited:
Duit in het zakje

Goed voorbeeld doet volgen.......

Hieronder 4 plaatjes die voor mij het verhaal van de huidige trend vertellen, uiteraard icm enkele projectietechnieken.

De 2 indicatoren op de plaatjes zijn eigen kraswerk, de eerste geeft de koopkracht en verkoopdruk weer. De 2e is een soort van trendbalans meter, deze geeft eerder aan dat de trend mogelijk gaat keren. De koers zelf is voorzien van een 2 dynamische weerstandlijnen cq steunlijnen.

De 1e indicator geeft binnen de geldende trend de golfbewegingen aan. Is de kleur wit dan moet de koopkracht cq verkoopdruk met argwaan bekeken worden. Het metertje wat daarbij meeloopt zijn de kruismomenten van indicator 2. Het is een voorbode van wat mogelijk komen gaat. Zoals eerder aangegeven werkt het geheel icm de bekende projectietechnieken, belangrijk is ook het onderscheiden van de verschillende trends.

Plaatje 1 is de grotere trend, de trends daarboven laat ik nu even buiten beschouwing. Het plaatje geeft aan dat deze trend positief is en dat er nog koopkracht aanwezig is waardoor een opwaartse beweging nog mogelijk is. De balans in indicator 2 is wel negatief geworden waardoor die koopkracht met argwaan bekeken moet worden, het laat zien dat de kracht afneemt en dat binnen de nog positieve trend de verkopers de overhand dreigen te krijgen.

Plaatje 2 geeft de iets minder grotere trend weer. Zoals je kunt zien is de verkoopdruk hier groot, de onderste indicator geeft aan dat deze trend op een kruispunt af gaat. Omdat de verkoopdruk erg groot is mag verwacht worden dat de trendmatige beweging op dit niveau voorgezet wordt, dit heeft dan ook weer consequenties voor de hiervoor besproken trend.

Plaatje 3 is de kleinere trend, hier is koopkracht waar te nemen binnen de negatieve trend.

Plaatje 4 is het nog kleinere trendje, deze trend is positief en de koopkracht is duidelijk zichtbaar. De balansmeter geeft wel aan dat deze trend nog maar weinig kracht bezit.

Met behulp van de bekende projectietechnieken, een telraam en de dynamische steun en weerstandlijnen heb ik op deze manier grip op de trendmatige beweging, hetgeen mij in staat stelt om op zowel de kleine als de iets grotere golbewegingen de benodigde P binnen te halen. het traden van de grotere en nog grotere golfbewegingen kost nog wat studie en is mijn volgende uitdaging.

Voorspellen is niet mogelijk, vooruitdenken en anticiperen wel.

GRS
DD

PS
P58 is hierin verwerkt heer Clown :D

Edit
@Clown
Hij zal er toch niet weer een streep in hebben zitten.....
 

Attachments

  • ScreenHunter_03 Aug. 22 12.27.gif
    ScreenHunter_03 Aug. 22 12.27.gif
    30 KB · Views: 182
  • ScreenHunter_04 Aug. 22 12.28.gif
    ScreenHunter_04 Aug. 22 12.28.gif
    28 KB · Views: 189
  • ScreenHunter_05 Aug. 22 12.28.gif
    ScreenHunter_05 Aug. 22 12.28.gif
    27.5 KB · Views: 187
  • ScreenHunter_07 Aug. 22 13.38.gif
    ScreenHunter_07 Aug. 22 13.38.gif
    23.6 KB · Views: 214
Last edited:
Maandag 25 augustus 2008.

De TA-tata KUS indicator neemt waar dat de 417,42 hoog van twee weken geleden niet is overschreden maar de laag van die week (405,92) afgelopen week wel een lagere waarde (396,80) heeft gezien. Om de verschillende bewegingen en de daaruit ontstane hoog en laagwaarden in trendmatige verhouding tot elkaar weer te geven gebruiken wij de TA-tata trendbalans in procenten indicator. Het onderstaande plaatje zegt eigenlijk voldoende.

Nog steeds blijven de twee vermelde relevante mossels de KT bewegingen van de AEX bepalen en is het buitengewoon goed kersen eten door netjes in het ritme mee te swingen. De beweging vanaf de 396,80 verloopt volgens het op pagina 58 vermelde fenomeen zodat u daar uiteraard aandacht voor heeft, maar niet zonder de kennis van twee relevante mossels. Immers het geheel past in elkaar en vormt een setje condities waarmee de winnende trades gemaakt worden.

Uw baboeska verzameling bevat er twee welke bovenaan uw lijstje zouden moeten staan, in beide scenario’s volgt u de prijslijst van de afhaal Chinees om op het puntje van uw stoel te gaan zitten op het moment dat de wegen zich gaan scheiden. Met enige kennis van het EWP heeft u zelfs al een voorkeur voor een van de twee scenario’s zodat u ook bijzondere belangstelling heeft voor de nog vacante reserveringstijden bij de Chinees.

Ach was alles in de wereld maar zo netjes ordentelijk en inzichtelijk als de bewegingen op de beurs.

S6 and have FUN.

EDIT
14:40u

Niet dat er niets gebeurt dat de moeite van het vermelden waard is doch de “zes handen op een buik” zijn op de achtergrond druk doende met het kraken van mevrouwtje bruin haar Composite Index. Afgelopen week hebben wij wat met vermeende Composite Index indicator versies van de bruine mevrouw gestoeid om deze eens te kunnen vergelijken met hetgeen zij in het boekje weergeeft. Niet slecht maar is het ook voldoende..?!
Pagina 255 van het boekje: ImageShack - Hosting :: aaafh7.gif
Pagina 258 van het boekje: ImageShack - Hosting :: aaatm0.gif

De twee bovenstaande baboesjka scenario’s zijn in een gevecht precies op de gedefinieerde grenzen. Hierin treft u een serie van geneste mossels aan waarmee u intraday de kersjes uit de appelmoes snoept, met dank aan Ome Gerit natuurlijk. De echte fijnproever heeft zijn vizier al gericht op een potentiële jvdlow entry en vergeet aub wat die lelijke heks eronder denkt te verstaan want dan gaat u weer de mist in.

Cheers.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    23.2 KB · Views: 166
Last edited:
Check check, double check....

De TA-tata KUS indicator neemt waar dat de 417,42 hoog van twee weken geleden niet is overschreden maar de laag van die week (405,92) afgelopen week wel een lagere waarde (396,80) heeft gezien. Om de verschillende bewegingen en de daaruit ontstane hoog en laagwaarden in trendmatige verhouding tot elkaar weer te geven gebruiken wij de TA-tata trendbalans in procenten indicator. Het onderstaande plaatje zegt eigenlijk voldoende.

Nog steeds blijven de twee vermelde relevante mossels de KT bewegingen van de AEX bepalen en is het buitengewoon goed kersen eten door netjes in het ritme mee te swingen. De beweging vanaf de 396,80 verloopt volgens het op pagina 58 vermelde fenomeen zodat u daar uiteraard aandacht voor heeft, maar niet zonder de kennis van twee relevante mossels. Immers het geheel past in elkaar en vormt een setje condities waarmee de winnende trades gemaakt worden.

Uw baboeska verzameling bevat er twee welke bovenaan uw lijstje zouden moeten staan, in beide scenario’s volgt u de prijslijst van de afhaal Chinees om op het puntje van uw stoel te gaan zitten op het moment dat de wegen zich gaan scheiden. Met enige kennis van het EWP heeft u zelfs al een voorkeur voor een van de twee scenario’s zodat u ook bijzondere belangstelling heeft voor de nog vacante reserveringstijden bij de Chinees.

Ach was alles in de wereld maar zo netjes ordentelijk en inzichtelijk als de bewegingen op de beurs.

S6 and have FUN.

EDIT
14:40u

Niet dat er niets gebeurt dat de moeite van het vermelden waard is doch de “zes handen op een buik” zijn op de achtergrond druk doende met het kraken van mevrouwtje bruin haar Composite Index. Afgelopen week hebben wij wat met vermeende Composite Index indicator versies van de bruine mevrouw gestoeid om deze eens te kunnen vergelijken met hetgeen zij in het boekje weergeeft. Niet slecht maar is het ook voldoende..?!
Pagina 255 van het boekje: ImageShack - Hosting :: aaafh7.gif
Pagina 258 van het boekje: ImageShack - Hosting :: aaatm0.gif

De twee bovenstaande baboesjka scenario’s zijn in een gevecht precies op de gedefinieerde grenzen. Hierin treft u een serie van geneste mossels aan waarmee u intraday de kersjes uit de appelmoes snoept, met dank aan Ome Gerit natuurlijk. De echte fijnproever heeft zijn vizier al gericht op een potentiële jvdlow entry en vergeet aub wat die lelijke heks eronder denkt te verstaan want dan gaat u weer de mist in.

Cheers.


Haha Clown, mooi werk weer (nog dank voor uw vele bijdragen, hoewel het wel ploegen blijft hoor, om met een achterstand qua historie een beetje proberen de aansluiting bij de kopgroep te bewerkstelligen). Was vorige week bijna een verademing om bijna freewheelend een hoofdgerechtje vis met een nagerecht te verorberen (ook nog dank overigens).

Laat ik nu net gisteren in NinjaTrader al krassende tot bijna dezelfde uitkomst te zijn gekomen (zie bijgeleverd ploatje vlgns pag 258). Excuses voor de kleuren, hoewel deze altijd nog beter zijn dan die kleuren van de plaatjes uit het blauw/bruine boekje ... :)

Nu er nog eens achter komen welke drie lijnen in het zand u toch steeds over praat.... En wat in vredesnaam Annie MG er steeds mee te maken heeft ;-) *zucht*

Vrolijke groet,

BrightSide(One)
 

Attachments

  • CompoZietUWel.GIF
    CompoZietUWel.GIF
    34.1 KB · Views: 190
Dinsdag 26 augustus 2008.

De TA-tata Kus indicator ziet een lagere hoog op 407,91 en om een oude bekende toe te voegen keurig op de grens van de trending area. Deze past dan in de baboesjka als een tweede poppetje van het derde poppetje van de voorgaande voor de EWP liefhebbers. De kaarsliefhebbers hebben een inside day waargenomen doch het feit dat de koers op het laagste punt de dag uitging geeft de wel de intenties weer (over weer gesproken; weer geen Praagse Lente;LOL). De aandacht is dus gericht op de geneste mossel welke zich heeft laten vangen en duidt op een lagere laag in deze baboesjka zodat we stiekum al weer naar het geheel kijken hetgeen in het grote beurs kleurenboek van Flipper dient te worden ingepast. Elke beursbeweging gaat nooit in een rechte lijn dus liggen daar dan ook de kansen op additionele swing winst.

Montere 1;
In Yanks Land zegt men dat de duivel in de details zit en zo heb ik ook naar de vermeende bruine mevrouw compositie gekeken. Als analyticus constateer ik vervolgens dat de afwijkingen verschillende oorzaken kunnen hebben inclusief de buiten het doosie gedachte welke zelfs de mogelijkheid toevoegt dat de bruine mevrouw in het boek geen correcte weergave van haar compostie heeft gegeven. Het gaat mij te ver de buidel te trekken en het kreng aan te schaffen om zeker te weten welke waar is. Immers als ik het uitgangspunt en doelstelling van de bruine mevrouw aan het begin van het desbetreffende Hoofdstuk erin betrek en beschouw wat zij vervolgens in stelling brengt dan kan mijn conclusie niet anders luiden dat zij faalt. Het is dan ook daarom dat ik momenteel een met huisvlijt gemaakte TA-tata automatische mosselvanger in beta voorwaartse test heb genomen, het ding werkt dus het kan wel al is het niet bepaald recht toe recht aan kraswerk. Maar dat is natuurlijk het wezen van de mossel ook niet.

S6.

EDIT 13:37u
@ Kaptein Iglo.

Als u een backtest doet van de “vermeende” Composite Index dan komt u niet boven de 40% win trades waarmee u het gedraai van de bruine mevrouw in haar boekje op ongenaakbare wijze blootlegt. Met andere woorden u moet wat verzinnen om de resultaten drastisch te verbeteren, mijn gedachten gaan dan in eerste instantie uit naar een Derivative Composite welke ik reeds hierboven weergaf. Om vervolgens hiervan weer een Composite te maken en dan hiervan weer een T-schermpje zodat u zoiets krijgt als op de bijgevoegde grafiek. Een snelle backtest meting, dat wil zeggen zonder een woud aan handelscondities, vertelt u dat de resultaten dan aanzienlijk meer win trades opleveren doch niet in de buurt komt van de normen welke wij hier in het Circus hanteren.

Het levert wel weer een mooi plaatje op en wat ideetjes om ooit nog eens een keertje verder uit te werken onder genot van een goed glas wijn bij het openhaardvuur.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    57.2 KB · Views: 179
Last edited:
Over backtesten gesproken......

EDIT 13:37u
@ Kaptein Iglo.

Als u een backtest doet van de “vermeende” Composite Index dan komt u niet boven de 40% win trades waarmee u het gedraai van de bruine mevrouw in haar boekje op ongenaakbare wijze blootlegt. Met andere woorden u moet wat verzinnen om de resultaten drastisch te verbeteren, mijn gedachten gaan dan in eerste instantie uit naar een Derivative Composite welke ik reeds hierboven weergaf. Om vervolgens hiervan weer een Composite te maken en dan hiervan weer een T-schermpje zodat u zoiets krijgt als op de bijgevoegde grafiek. Een snelle backtest meting, dat wil zeggen zonder een woud aan handelscondities, vertelt u dat de resultaten dan aanzienlijk meer win trades opleveren doch niet in de buurt komt van de normen welke wij hier in het Circus hanteren.

Het levert wel weer een mooi plaatje op en wat ideetjes om ooit nog eens een keertje verder uit te werken onder genot van een goed glas wijn bij het openhaardvuur.[/QUOTE]


Afgelopen vrijdag liet ik enkele plaatjes zien met indicatoren van eigen fabrikaat. Als bijlage een plaatje van de FESX 5Min timeframe met indicator 2. Bij de backtest kwam deze indicator op 90% winstgevende trades! De T methodiek is zeer behulpzaam om het risico verder te beperken en de winst te maximaliseren, daarom ook even de 15min chart gepost.

Edit
Omdat hij zo mooi is nog even een plaatje van de 5min AEX met een koopsignaal om 10.45 uur.

GRS
DD

"be a student, not a follower ... formal education will make you a living; self-education will make you a fortune"
- James Rohn
 

Attachments

  • ScreenHunter_02 Aug. 26 17.00.gif
    ScreenHunter_02 Aug. 26 17.00.gif
    25.2 KB · Views: 160
  • ScreenHunter_01 Aug. 26 16.58.gif
    ScreenHunter_01 Aug. 26 16.58.gif
    21.3 KB · Views: 184
  • ScreenHunter_03 Aug. 26 17.29.gif
    ScreenHunter_03 Aug. 26 17.29.gif
    12.4 KB · Views: 182
Last edited:
Woensdag 27 augustus 2008.

De TA-tata KUS indicator ziet een AEX welke gisteren niet in staat is geweest de 396,80 laag te vervangen door een lagere laag en de weg omhoog aanving om met een spurtje 405,21 achter te laten wat dan weer een lagere hoog is in de serie 408,20 ; 407,91 en voorgaande . Het mossel landschap heeft in de reeds geneste mossel een nieuwe vangst opgeleverd welk dan weer genest is in de vorige geneste om de structuur van het geheel niet uit het oog te verliezen. En om volledig te zijn moet opgemerkt worden dat de verse vangst een target heeft welke hoger ligt dan het nest waarin hij zijn plekje inneemt al is er ook vangst in verschillende grafieken zodat u uit de verschillende baboesjka scenario’s kunt kiezen.

Bij het indelen van de verschillende baboesjka’s moet u zich goed realiseren dat u op tijd moet stoppen met het tellen van sequentiële poppetjes en deze dient te herindelen in corresponderende groepen, de poppetjes moeten in de bijbehorende baboesjka. Zie uitgewerkte voorbeeld in post 392 waarmee u tevens impliciet de vigerende indeling kunt herleiden.

S6.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    20.8 KB · Views: 165
Donderdag 28 augustus 2008.

Het technische beeld van de AEX is natuurlijk niet gewijzigd als u ernaar zit te gluren met een MACD bord voor de kop, dus gebruiken wij in de TA-tata school het wat genuanceerdere gereedschap om ook als de index niet met tien punten heen en weer schiet toch een paar centen te kunnen verdienen. De TA-tata KUS indicator ziet dat de 407,91 aan de bovenkant door de AEX gisteren is gerespecteerd waarbij de hierboven regelmatig weergegeven TA-tata trendbalans indicator nog net negatief is gebleven.

Anno 2008 is ook de financiële wereld niet meer die van door stoomschepen geïsoleerde eilandjes waarbij zoals bijvoorbeeld in 1929 (om maar eens een jaartal te noemen) de berichten dagenlang onderweg waren. Al doet Chartnet wel haar uiterste onbenullen best om ons weer in de stoomschepen tijd terug te werpen. Met behulp van andere dataleveranciers ziet u wel “lijf” dat in Yanks Land men in de intraday kaarten de laatste strohalm weer heeft geslecht en probeert deze te houden daar waar de AEX deze al bijna uit het zicht had verloren. De AEX liet zelfs al zoiets als een U en een P zien op die strohalm. Conditioneren en conditioneren dus en dat is natuurlijk ook van toepassing voor de beweging vanaf 396,80 al doet u het slechts met de TA-tata KUS indicator.

Morgen houden wij in het Circus een familie dag en dus geen beurs maar Kaptein Iglo en Flipper staan al weer te trappelen.

S6 en Fijn weekeinde.

EDIT 12:20u
ICT en beleggen/traden hebben best wel opmerkelijk veel overeenkomsten en de systematische aanpak welke mij in de eerste bepaald geen windeitjes heeft gebracht maakt ook in de tweede het verschil tussen W en V. En nu doet de kennis en ervaring van de eerste nog een extra duitje in het zakje van de tweede. Een opmerkelijke overeenkomst wil ik nog met u delen en dat is het veel gebruikte meten is weten , gissen is missen waarbij de meute in een ultieme vorm van luiheid zaken aanneemt in plaats van feitelijk te hebben onderzocht.

De door de heer Nikken gedoceerde trend methodologie is hier al heel vaak aangehaald alsmede de met huisvlijt verbeterde methodologie. Nu gebruik ik al geruime tijd die verbeterde methodiek waarvan ik onlangs de bijgevoegde schermweergave kraste al kent het bijgevoegde scherm digitale filter beperkingen en geeft de volledige inputdata de ultieme diepgang noodzakelijk voor fenomenale trade prestaties, het biedt wel de mogelijkheid trendfasen weer te geven op verschillende niveaus.

@ Beste dubbel D,

In een bruin verleden in een poging de wat minder nadenkende IEX gluurders tot minimale inspanning te bewegen om vervolgens zelfstandig een redelijke slag te kunnen slaan naar koersbewegingen heb ik de KISS trend methodologie geïntroduceerd. Iemand die wel eens een boek heeft kunnen lezen (blijkt toch zo mogelijk nog lastiger te zijn dan het boekje van bruin) van de heer W.D. Gann, toch reeds geschreven aan het begin van vorige eeuw, die weet dat Technische Analyse al heel wat eerder werd gepraktiseerd dan menigeen aanneemt. U zou de KUS nu moeten kunnen duiden.

Voor het wat gesofisticeerde trend gereedschap verwijs ik naar bovenstaande. De backtest resultaten blijken minder gunstig dan de resultaten van het voorwaarts testen bij de broker zodat dit stukje gereedschap reeds geruime tijd in de Circus trade toolbox zit. Niet om mezelf op de borst te slaan maar het verschil tussen de jaar 2008 visie van de heer Nikken en het feitelijk koersverloop van de AEX is ook terug te vinden (en niet achteraf !) in de GJN gedoceerde trend methodologie en de met huisvlijt verbeterde versie. Al blijf ik natuurlijk wijzen op de door vrijwel alle lezers gemiste condities welke de heer Nikken wel degelijk heeft toegevoegd. En aan de andere kant mag men de heer Nikken wel verwijten dat hij een niet te versmaden mossel over het hoofd heeft gezien waar een vriendelijke Vis op een Stok hem nog op wees.

EDIT 14:50u.
De AEX klopt weer aan op de laatste strohalm in de intraday grafiek, nu komt het aan op uw vermogen de trend te kunnen kwalificeren en kwantificeren.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    44.3 KB · Views: 178
Last edited:
Top