The Dutch corner

Ik heb het idee dat je dit bedoel
"(5) Divergence: Although divergence does not occur at every turning point, it does occur at most significant turning points. When divergence begins to show up after a good directional move, this is a very strong indication that a turning point is near. Divergence is the single most indicative characteristic of the Relative Strength Index. Note that the top made on November 9 [1977 of the Jun78 Silver futures contract] was indicated by an RSI value above 70 and divergence. It was confirmed by the failure swing, breaking out of the pennant formation and breaking the support line."

Verhip HeksenKaas bestaat echt!

Een soort selleriesalade met prei, roomkaas, knoflook en peterselie. Leer op een toastje of stokbrood.
 

Attachments

  • fail.jpg
    fail.jpg
    7.1 KB · Views: 164
Sterk spul man.....

Gaat u even zitten dan geef ik ook een quote, uit het bewuste studie object waarvoor u heksenkaas nodig heeft:

"
There is no "One Minute Recap" to what I am about to say. But when you have
a few uninterrupted minutes, you should sit down and read this through. . .and
if you have ever traded the markets, (any markets) whether or not you decide to
apply for membership, you will never forget what you are about to read.
For example, I am going to tell you that all markets are predictable. . . not just
the next intermediate swing or major swing, but all future major and intermediate
swings. I have calculated all intermediate and major tops and bottoms through
the year 2000 for all COMMODITIES, STOCK INDICES, FINANCIALS and
CURRENCIES.

"

Sterk spul man die Heksenkaas, jammer van die goede fles wijn dus effe wegspoelen met een fles Whisky....

Iek gep groote blij
Fijne Avond.
 
Ojee nog lang niet uitgestudeert

In het Delta verhaal ben ik nog niet gedoken.
Weer een zeer interresant onderwerp.

thx clown
 
Clown, ik heb gemerkt dat het totaal niet nodig is om ergens ook maar geheimzinnig over te doen. Zelfs in normale taal begrijpen de meesten het niet. Zullen wel oogkleppen zijn of zo'n mutsje waarbij de oren dicht gaan zitten. Van degenen die het denken te begrijpen geloven de meesten het niet. Terwijl het geen geloof is, maar dat onderscheid is blijkbaar moeilijk. Dan zijn er nog de kleurenblinden. Toevallig is rood-groenblind het meest voorkomend. De oost-indisch doven, die menen te horen wat je niet zegt, de contrairen (die altijd denken dat je het tegenovergestelde bedoelt), de mierenneukers, die zolang zitten te prutsen dat het optimale moment alweer voorbij is.
Verder nog een hele rits theebladprognosten, koffiedikkijkers, botjesbeoordeelaars, tarotaanhangers, nattevingerfetisjisten, buikvlinderesoterici, yin-yangadepten en ongeïnteresseerden, waaronder schreeuwers, gefrustreerden en gewone malloten.
Het onderwerp van studie zal dus tot in lengte van dagen slechts voor een zeer beperkte groep toegankelijk blijven. Proost.
Pacito
 
Pacito,

Het gaat niet om de bestemming maar de reis er naar toe.
De geheimzinningheid werkt prikkelend.
Volgens mij heb je zelf alles al geproeft en vervolgens bah gezegd lust ik nie.
Als je elke dag biefstuk van het Haasje eet wordt het gewoon!
Het gaat om de correlatie van het geheel.
Wat gebruik je daad werkelijk nu nog?.
Mij idee is dat men tesnel iets op zij schuift.

@Veeboer het volgende boek The Delta Phenomenon or the hidden order in all markets - Welles Wilder Citaat waar CLown overschrijft met gekleurde plaatjes
 
Last edited:
sssttt niet verder vertellen hoor is een groot geheim...lol

@Veeboer.
De geestelijk vader van de RSI indicator is de heer Welles Wilder en hij heeft in 1991 een boek geschreven met de titel The Delta Phenomenon or the hidden order in all markets. Nog steeds vraag ik me af wat nu wel en wat nu geen juiste weergave van de werkelijkheid is in het boek want mijn watertje zegt me dat er een paar essentiële zaken niet kloppen.

Nu kan ik het boek in de hoek flikkeren en afdoen als pure onzin, hoog sekte gehalte, geld klopperij en nog meer vriendelijke typeringen maar er staan toch een paar zaken in welke ik eens nader tegen het licht wil houden. Aldus heb ik mijn aanvankelijke reserves opzij gezet en een weergave gemaakt (waarvan bijlage bij post 356 er een van is geprojecteerd op de AEX) van hetgeen beschreven is om eens nader te bestuderen vanuit een compleet andere insteek.

@ToetjeD
En dan te bedenken dat zo’n lidmaatschap van het genootschap tegenwoordig slechts een appel en een eitje doet. Ach veel kattenpies dan ruikt u het na een tijdje niet meer.

@Flipper
Het driehoekje doet zijn werk voor den mossel. Nu wordt het nog even passen en meten qua intermarket krachten en de restinvloed. Vervolgens is het doordraaien, even verder kijken en dan alles netjes in het geheel plaatsen.
 
Last edited:
publiek geheim :p

100%+ per jaar is inderdaad geen kattenpis.
De reclame ook niet.

'I use the best trading system I ever developed. It’s called the Delta Plus system. It makes over 100% a year, every year, trading eight commodities. It is available only to members of The Delta Society International. It uses, among other things the Volatility System and the Parabolic Time/Price System.'

Wel een interessant verhaal en helemaal geen gekke invalshoek. Doet een beetje denken aan Bruintje's Gannsleutel.
Zie link voor het verhaal erachter.
The Delta Story - Delta Market Trading - Predictive Stock and Commodity Market Analysis and Trading Tools

EDIT:
Interessant ook dat Wilder zelf noemt dat hij het volatility system persoonlijk zijn meest nuttige techniekje vindt, doch enigszins onderschat en te weinig gebruikt door het grote publiek.

EDIT2:
En daarmee is het plaatje van 356 enigszins off-key maar helemaal zo slecht nog niet. Benieuwd naar uw eigen invalshoek, maar vooral wens ik u succes!

Overigens vind ik Gann's boeken vrij pittig te verteren. Vervelende man en er zit echt -heel- veel rotzooi tussen.

EDIT3:
Pompom, Gassie beleeft zijn eigen crisis. Alsof de prijsvorming zelf momenteel al niet interessant en leuk genoeg is.
 
Last edited:
De Mossel heeft weer flink zijn best gedaan voor het weekend!
Straf bakkie!

@Clown de AEX aangedreven door de wankelmotor probeert het snelheids record teverbeteren!
Prettig Weekend. ZO komt het doel snel inzicht
 
Last edited:
Korte bijdrage mijnerzijds: ik kan inderdaad bevestigen dat de cryptiek prikkelend werkt en uitdaagt tot zelfstudie. Mijn boekenkast vult zich sneller dan ik lezen kan, wat op termijn hopelijk ook constructieve bijdragen oplevert...

Gegroet, boriesch
 
Over een open deur en de harde realiteit.

Het belang van het lezen van een boek om kennis te vergaren kan niet vaak genoeg worden aangegeven. Het is wel een zegen als u wat sneller leest, de hoofd en bijzaken direct van elkaar weet te scheiden en een goed geheugen heeft. Dan leest u een boek en knaagt het aan u; verhip waar heb ik dat toch eerder gelezen en zo komt u tot de genuanceerde inzichten van uiteenlopende puzzel stukjes.

In een oogopslag ziet u aan de hand van de gebruikte argumentatie of u iets heeft aan een technisch analist of dat u het beter maar kunt negeren en als ultieme test te bezien hoe consistent de man in kwestie feitelijk is om als goede contra indicator te kunnen dienen. Waar u op moet letten is of dat de waarnemingen welke u als feiten worden gepresenteerd ook correct zijn of dat er iemand niet goed heeft opgelet, de verkeerde knoppen heeft ingedrukt of anderzijds.

Het klinkt allemaal een beetje onnozel maar ik verzeker u dat ik zelf ook door schade en schande wijzer ben geworden. Voor een enkeling is het verschil tussen de analyse en trading/beleggen gesneden koek voor de ander is het abracadabra en weer een ander zal het waarschijnlijk nooit leren. Ter illustratie van de pijnlijke verschillen een grafiekje van de december call600 2008 opdat u zelf kunt constateren waar nu de feitelijke winst YTD zit.

Veel plezier.
 

Attachments

  • aaa7.gif
    aaa7.gif
    29.1 KB · Views: 236
Ik dacht dat ik het nu wel genoeg heb laten zien. Als die ribben verschijnen, is dit de manipulatie voor de dagopties. Als de koers daarvan op niveau blijft terwijl de S&P inmiddels daalt, is het volkomen risicoloos om net voor 16.00u short te gaan. Die daling is op de AEX alleen maar even tegengehouden.
Pacito
 

Attachments

  • ribben21apr.JPG
    ribben21apr.JPG
    149 KB · Views: 215
  • ribben21sp.JPG
    ribben21sp.JPG
    142.9 KB · Views: 235
Een beetje van meneer Gann en een beetje van mezelf.

Het zou een goed gebruik kunnen zijn/worden om regelmatig de door de heer Gann gedefinieerde Cycli eens te toetsen aan hetgeen zich feitelijk op het bord heeft afgespeeld en aangezien het laatste overzicht toch al weer van 24 maart is (post nummer 316 is beter terug te vinden) zijn we weer al weer een maand verder. De 30/40 jaarcyclus blijkt nog steeds redelijk te worden gevolgd door de actuele koers.

Nu beschikte de heer Gann niet over de hulpmiddelen en gegevens waarover wij anno 2008 beschikken dus heb ik met wat huisvlijt in de geest van de heer Gann het modelleke eens doorgewerkt met de mij ter beschikking staande gegevens. Om nu te voorkomen dat het grafiekje onoverzichtelijk wordt door de hoeveelheid aan lijntjes en niet in de laatste plaats omdat ik op dit moment ook nog geen idee heb welke ik als belangrijk moet toevoegen aan het model, gebruik ik drie lijnen zijnde minimum, maximum en gemiddelde. Okay natuurlijk een vierde als zijnde de 2008 koers YTD.

Op deze wijze meen ik in ieder geval de extremiteiten in kaart te hebben gebracht maar ik laat me graag aanleunen door een meer statistiek geschoolde op welke wijze ik mijn gegevensverzameling beter kan uitbuitten en/of grafisch weergeven. Als je niets probeert weet je in ieder geval zeker dat je nooit verder zult komen.

Vergeet niet te traden om te winnen hier.
 

Attachments

  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    64.9 KB · Views: 216
  • aaa.gif
    aaa.gif
    61.1 KB · Views: 269
Ad z'n steuntje

Ad snapte niet waar de steun van vandaag vandaan kwam. Hij kon het technisch niet verklaren.
Het staat er toch echt in hoor!

2e plaatje geeft op hetzelfde punt steun (en slot op W).
Vond ze te mooi om voor mezelf te houden.

Succes allemaal,

Blinker
 

Attachments

  • steun 24-4.gif
    steun 24-4.gif
    8.9 KB · Views: 240
  • steunen 24-4.gif
    steunen 24-4.gif
    4.6 KB · Views: 180
Een update

Make or brake today!?

Er zit wel beweging aan te komen, de bandjes gaan wederom knellen....
 

Attachments

  • Update 25-4.gif
    Update 25-4.gif
    8.5 KB · Views: 184
Last edited:
weer hele andere sterren....

Kost een paar centen maar dan heb je ook wat...... even een paar verdiende centjes stukslaan....

Fijne vakantie.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    122.2 KB · Views: 193
Top