The Dutch corner

Goedemorgen Roeiers!


Woops!
Overbought.

Altijd lullig als precies midden op het kruispunt de motor afslaat.

Happy trading!
:LOL:
Beste Vriendje Stokvis, mag ik weten waarom jij een gewone RSI gebruikt, en niet een exponentiele? De exponentiele is gisteren nl licht gedaald van 64,9921 op 7/4 naar 64,0939 op 8/4. Mi dus niet overtuigend in de bullrange geraakt.

Pacito
 
Hoi Pacito,

Deze discussie is al eens aan bod gekomen, ook op IEX. Het is de TA software die Binck aanbied. Ook kun je bij Binck niet heel fijntjes TIJD instellen. Het is OF maximaal een week OF minimaal twee maanden.
Hierdoor kom je er wel achter dat de Binck (gewone Wilders) RSI op grotere tijdsframes juist wel een indicatie geeft voor de korte termijn (dag). omdat hij ruwer/directer is -vermoed ik.

Een aardige link voor het knutselwerk thuis in de schuur is dit TA-script.com :: Bekijk onderwerp - RSI-ideaal

Mvg
Stokvis
 
Beste Roeiers,

kan iemand mij een ietsiepietse verder op weg helpen met Gann?
Die lijnen 1x1 , 2x1 etc. dat lijkt sterk spul. Maar als ik het goed heb heeft dat ook nog te maken met afmetingen van de grafiek? :cry:

En dan snijpunten, dat snijpunt op 450 aankomden woensdag, heeft dat nog enige betekenis of wordt het bijvoorbeeld pas valide op de dag zelf?

Ook cryptische hints zijn uiteraard welkom..

Groeten van Stokvis de junior aanstaande rookie baby starter beginner aanvangende Gann student.
 

Attachments

  • AEX Index-100408094254.png
    AEX Index-100408094254.png
    63.9 KB · Views: 162
Kijk een holtor met een Mars.....

Een plaatje zegt het in 1000 woorden.

Iek gep groote blij.

@Flipper.... vergeet het blauwe lijntje nie.... en dan allen tesamen zingen.... geeft..... dag menutje speciaal maar let wel het zijn altijd momument opnamen.... ben zelf ook newbie student.... maar ja die IEX eikel met zijn mars in de reet.... lol

PS u noemt het een zwart gat maar het lijkt wel een "hool in wan " ...

@Quick
Als we nu nog de mmmm van lekker krijgen dan wordt Gassie helemaal gek.... u snap...!!
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    69.7 KB · Views: 211
Last edited:
Een plaatje zegt het in 1000 woorden.

Iek gep groote blij.

Even het plaatje besnuffelen mijn kennis Astro is nog Newbie maar we geven een
gooi.
Ik zie Mars nog steeds in het sterrenbeeld Kreeft staan ( Goed voor Dalende Koers maar hoeft niet altijd) die duurt tot =/- half mei!.
De Zon een square vormt met Jupiter
Dat Mars een square vormt met Mercury mis ik even in U plaatje
tevens zit daar ook venus verscholen spannende tijden!.
Maar ben nog aan het studeren !
Overigens alles gaat nog volgens het boekje
 
Last edited:
De sterren stralen

Flipper,

Hier heeft u ze allemaal voor het monumentje van nu maar het gaat er juist om dat u selecties maakt van relevantie. Dat is dan weer een soort TA waar u al snel ten prooi valt aan de grote schare van prutsers.

Veel plezier met den studie.

@Flipper
bedoelt u de planeet harmonica voor de speculaas markt met een hele sectie over Sjors Koppijn.... o nee ik zie het al in de intro... effe een plekje in het zonnetje zoeken

Let op AEX is op dyn steun aangekomen.......

EDIT:
Een harmonica.....

EDIT:
2008 mondharmonica.... ken 7 juni er niet direct in terugvinden..lol
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    74.3 KB · Views: 254
  • aaa7.gif
    aaa7.gif
    50.3 KB · Views: 247
  • aaa2.gif
    aaa2.gif
    89.9 KB · Views: 245
Last edited:
Wat opvalt dat het heerlijk mooi weer is. Dat de Zon flink zijn best doet.
Volgens was er iets met Harmonic convergence!.
Maar moet me er meer inverdiepen ben in het boek van Larry Pesavento,Astro Cycles The Traders's Viewpoint aan het snuffelen.
Alvast prettig weekend

@ Edit:
Ik zie dat de Harmonic Convergence was in 1987 en weer komt +/- 2012 dus nog even wachten voor de perfect moment!. Het beruchte 2012 verhaal Galactic Research Institute of the Foundation for the Law of Time - Harmonic Convergence 20. Awaken to Reality
Hebben we nu temaken met een 3e Harmonische waarbij de prijs keurig netjes Mercury volgt?
1e plaats is een 3e Harm mirror 2e plaatje is gewoon waar bij mars als weerstand dient!.

@Quick Je kan een trailversie downloaden daar werkt 30dagen voor mij om wat ervaring optedoen
Quick Harmonic Trader Main

@Clown volgens de harmonica 7 jun08 in de gaten !
 

Attachments

  • harm3 gewoon.jpg
    harm3 gewoon.jpg
    125.7 KB · Views: 175
  • 3eharm.jpg
    3eharm.jpg
    119.8 KB · Views: 198
Last edited:
oppositie, squaren en golven

Beste Clown,

het sleutelwoord relevantie is nu net wat het zo lastig maakt...daar heb ik nog jaren studie voor nodig om het kaf van het koren te scheiden, zoveel info, zo weinig juistheden.
om de bewegingen van vandaag, beter eigenlijk afgelopen week, maar eens als voorbeeld te nemen, alle 'aspecten' lijken in verschillende richtingen aan de orde te komen in soms willekeurige volgorde. bijvoorbeeld de maan met haar invloed op eb- en vloed, die op hun beurt de mosselculturen beinvloeden, gister had ik me bijna vergrepen aan 2 nieuwe megamossels bijna te mooi om waar te zijn, echter heb me overgegeven aan de ontnuchterende aanwezigheid van de mossel op het dagmenu ... de bandbreedte van deze tegenmossels een slordige 170 punten maar liefst!, vanmorgen had ik het idee me toch aan de verkeerde overgegeven te hebben, vanmiddag tijdens de lunch leek alles weer anders....zou die verrekte mars/jupiter oppositie gevoerd hebben? u mag het zeggen...

cheers

@Dolfijn, mooie platen heeft u bijgevoegd. heeft u die zelf in uw applicatie of geleend, ben benieuwd welke/waar. ik kon ze niet vinden op de harmonic trading website.
bijgevoegd plaatje wordt - itt tot die van uw www link - ook een harmonische convergentie genoemd, dit voorbeeld is van 25 aug1987 d.d. de markt destijds haar`top beleefde.
edit 2...nog een keer de link gelezen, mss wordt toch hetzelfde bedoeld
 

Attachments

  • 870825harmonic_topS&P.gif
    870825harmonic_topS&P.gif
    24 KB · Views: 245
Last edited:
Vogeltje wat zing je vroeg..

Regelmatig moet ik mijn spreadsheets weer eens vullen met koersdata en op een van de Gann Cycli grafieken waarin ik vergelijkingen maak zag ik een Flipper datum terug namelijk 7 juni, het blijkt een Bradley dag te zijn van het jaar 2008. Na wat snuffelen onder de Bradley motorkap begrijp ik wat beter waarom de indicator soms wel en soms niet een juist signaal afgeeft. Dus als u dan de kaart van 7 juni bekijkt dan wordt direct duidelijk hoe de vork in den steel zit.

Netjes conform de instructies van de heer Gann houdt u natuurlijk lijstjes bij van hoog en laag waarden per verschillende tijdseenheid of periode om de corresponderende datum vervolgens op het wieltje te draaien, toch….? Dus zag u afgelopen week een oppositie van de 6 maanden hoog en ziet u een semisextile opdoemen in de aankomende week voor de laag van 17 maart jl welke tevens ook de laag is van de laatste 12 maanden.

Het belooft maandag direct na opening al bijzonder interessant te worden op basis van de Technische Analyse Hoge School argumentatie voor de wakkere trader die zijn zaakjes goed voor elkaar heeft.

Veel plezier met de winnende trades.

EDIT:09:25u
Zo de scalper heeft zijn cadeautje binnen en nu komt het erop aan dat u uw setje condities in het geheel plaatst.
 
Last edited:
In de sterren staat geschreven

Clown 7 juni is inderdaad Bradley dag valt overigens wel in een weekend. Ook zichtbaar door de kruising van U twee plaatje en een piekje in U derde plaatje.
Heb van het weekend de sterren bestudeert aardige materie.
Volgens berekening zullen we morgen weer vrolijk door stijgen althans gebaseert op de
Dow grafiek en vandaag een bodem vormen ben benieuwd gebaseert op de Natal forecast.
 
Proost

Het 414.3 trendje van de AEX valt nu mooi samen met een RSI waarde die weer extra interessant is. De Americano's hebben vandaag om zich te bewijzen.

De weekgrafiek en maandgrafiek laat ook nog alle mogelijkheden open voor een binnenkort vertwijfelde gassie, die weer laat blijken erg rechtlijnig te denken. Ik verwacht in het totaalplaatje nog steeds dat de opleving nog niet klaar is en wil zelfs wel voorspellen dat Gassie binnenkort niet alleen zijn woorden inslikt, maar ook 180 graden omdraait. En dan wordt het pas echt leuk...

@Salorno,
geen idee, ik denk het wel. Weet alleen niet zeker waar u op doelt. Ik heb dit keer alleen gekeken naar historisch relevante waarden en dan specifiek de weg ernaartoe. Immers, in een irreversibele wereld maakt het pad naar een bepaald (energie)niveau uit. Dus de ene 50, is de andere niet.

@stokvis,
NR? Ik doel gewoon op de trend, niet een koersdoel

@Clown,
Haha, ook al bent u met pensioen .. u weet nog steeds te vermaken.
Lijkt erop dat de 447.6 verdediging van dhr. Nikken nog steeds alive and kicking is. Sterker nog, het maakt een mooie lange afstandspaas en de spits dribbelt er al verder mee.
Ah, zonet gescoord. 1-0
Gassie mag weer opnieuw proberen
 

Attachments

  • AEX14042008.jpg
    AEX14042008.jpg
    110.4 KB · Views: 261
Last edited:
Het lijkt wel Gassie slamming…. lol

Het is heel verleidelijk om op het moment dat het multiple gok gecertificeerde Gassie een richting gekozen heeft de argumenten te verzamelen welke in de tegenovergestelde richting duiden. Dus is waakzaamheid geboden door te blijven kijken naar de objectieve signalering en de gebruikelijke scherpheid in acht te blijven nemen het is geen kinderspel als het om de knikkers gaat.

Om toch even mee te doen, als een van de mogelijke scenario’s ontwikkelt er zich een TriplethreeC patroon dat redelijk hoog scoort en past in hetgeen ook verschillende andere methoden en technieken duiden. De tijdlijnen zijn bijvoorbeeld met behulp van de Astro Analyse te berekenen en liggen slechts fractioneel anders vergeleken met de afgebeelde EWP ideale lijnen van het patroon. De Y is conform de Astro berekeningen aan de vroege kant maar spot on als de oppositie van de Gann 6 maanden hoog in acht genomen wordt.

In dit scenario zijn verschillende kritische momenten te definiëren welke als zodanig bewaakt dienen te worden. De belangrijkste is de recent opgeviste mossel met de complementaire signalering van maandagmorgen al is het vervolg nadien niet geheel bevredigend. De aandacht gaat dan in dit scenario ten behoeve van dit criterium dinsdag uit naar de dynamische weerstanden. En zoals altijd zijn er natuurlijk nog een paar alternatieven welke in het achterhoofd mee dienen te lopen want dat is nu precies het verschil tussen winst en verlies.

Focus op de bal en niet de man, maar de man dollen mag natuurlijk best.

EDIT:
Vanmorgen kaapte Nikken direct de bal en zette het op een lopen maar in de eerste de beste dynamische weerstand lag Gassie al te wachten, pakte de bal en zette het op een lopen. In het vervolg deed Nikken zijn uiterste best om zijn 447,60 trendje te verdedigen maar Gassie ligt voor op punten met zijn 453,71 trendje. Inmiddels nu net na een uur probeert Nikken met een laatste inspanning te redden wat er nog te redden valt zo net boven de 449 om bij falen een nieuwe stelling te betrekken.

EDIT2:
Dit is een mooi schouwspel; Nikken slaat een deuk in Gassie zijn trendje maar Gassie heeft verschillende dynamische weerstanden in stelling gebracht in zijn recente serie-tje van lagere topjens. Door knellende trend zwembandjes gelanceerd doet Nikken zijn stinkende best en het is maar te hopen voor de beste man dat ie de pagina 58 niet over het hoofd heeft gezien en alert is.

EDIT3:
Niet zo snel ToetjeD want het evenwicht in de wedstrijd gaat zo direct worden beïnvloed door de Yanks en ondanks het feit dat Nikken zojuist zijn neus gestoten heeft op zijn eigen trend en daarbij ook nog een cadeautje voor Gassie heeft achtergelaten is het zaak ook de derde speler in de gaten te gaan houden. Het gaat erom spannen of dat de Yanks nog voor slot hier hun ware kleur gaan bekennen.

EDIT4:
Het heeft er alle tekenen van dat het een Nikkendagje zal worden vandaag door een hogere bodem en een hogere top kan dat eigenlijk niet meer missen. Maar even verder kijkende dan den neus lang is, al is ie rood, moet ook geconstateerd worden dat Nikken een cadeautje voor Gassie heeft achter gelaten en zojuist richting slot toch moeite heeft om de bal af te schermen in zijn steunen. Nu is Gassie niet zo slim dus hoopt Nikken erop dat ie het gegeven paard niet in de bek kijkt en morgen vrolijk verder kan door zich ook te verslikken in zijn eigen trend net als Nikken vandaag.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    33.5 KB · Views: 227
Last edited:
De Dow is uit zijn consuldatie fase en gaat hogere koersen zetten deze week indergeval t/m donderdag als ik in de glazenbol kijk is overigens alleen gebaseert op zwartedoos berekening. Maar ondersteunt wel mijn EWP projectie richting E. We zullen zien markt beslist ;-)
De stijging van vandaag vanaf +/- 14:00 was het de Maan die Maagd werd ,je weet het niet vanavond de
pc maar weer laten kreun op de Maagden Maan. Wel een leuk;-) speeltje!.
Momenteel hangt hij tussen r1 en pp.
Overigens de P58 ook meenemen maar hier endaar wat geslepen worden!
 
Last edited:
huh

Wat is dit nu weer ....?

@Flipper
Als u morgen omhoog kijkt dan ziet u een mooi driehoekje..... maar u dient zich wel te realiseren dat u ergens in Nederland (schagen...) omhoog kijkt... het is net zoiets als het meten van ma/ema systeempjes.... let op dat u de juiste knoppen indrukt.

@Flipper,
Vandaar uw maagden tijd eerder.... die kan beter niet over tijd zijn...lol

@Flipper,
Kijk nog eens heel goed of u naast de zon nog wat ziet.... en dan patterns nemen.... eerste in het lijstje is meteen raak.

Bij het plaatje:
De geestelijk vader van de RSI indicator had ook nog een paar projectjes waarvan er eentje wel heel bijzonder was/is. Helaas vereist het wel enige studie zodat de heksenkaas bij de borrel niet smaakt.

Cheers.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    56.4 KB · Views: 252
Last edited:
En dit?

Wat is dit nu weer ....?

En wat is dit?

Edit : wat zie je vanavond als je omhoog kijk !
Er zijn vanavond twee events in het lijstje van de klok

@Clown hij staat in gesteld op Amsterdam coordinaten AEX maar nog wel op wintertijd!het klok wiel

Edit:Het effect van het driehoekje

Edit2: Ja had eigenlijk Mecury moeten nemen maar voordat plaatje maakt het niet veel uit.
Is er een heldere hemel vannacht dan toch die sterrenkijker van zolder halen in echt ziet het er toch allemaal veel mooier uit ben ik met je eens!
 

Attachments

  • hetiswat.jpg
    hetiswat.jpg
    11.4 KB · Views: 189
  • switch.jpg
    switch.jpg
    5.2 KB · Views: 667
  • piek.jpg
    piek.jpg
    10 KB · Views: 146
  • effect.jpg
    effect.jpg
    113 KB · Views: 173
Last edited:
Top