The Dutch corner

Gann 8x1 Hoek

Omdat Clown me maar blijft intrigeren probeer ik stiekum ook wel eens met Gann te flikflooien. Het gaat moeizaam. Al spelenderwijs plaatste ik een streep en de 8x1 geeft netjes de 2007 top aan. ( Het gaat om de groene waaier, even niet op de rest letten aub ). Dit nodigt uit tot verdere studie. Mvg.
 

Attachments

  • AEX Index-280308141945.png
    AEX Index-280308141945.png
    62 KB · Views: 148
Stochastic versus RSI

Bij het dempen van oscillatoren a la brown valt me op dat bij bepaalde instellingen de derivative oscillatorlijn ( uitgaande van RSI-14) nagenoeg identiek loopt als een stochastic ( eerste stap ook 14) op basis van exponentieel gemiddelde.( Wel aangepast met een extra MA stap net zoals de brown versie.)

Is dit herkenbaar, of heb ik een fout in het excel-VBasic programma zitten?
 
Clown, wat vind jij van de ribbetjes, ijspegels tussen 15.30 en 16.00u met een stijging erachteraan en om ca 1645 een daling?
Pacito
 
Gerper,

Een aantal eigenschappen in uw grafiekje komen mij bekend voor en als mijn vermoeden correct is dan moet u een aantal patronen herleiden welke een relatief hoge kans van slagen hebben. Alleen met dat stukje gaat u verder het is dan ook slechts een klein stukje van de puzzel dus moet u nog even verder graven.

Veeboer,

Voor dat u gaat vergelijken is het zaak uw indicatoren te controleren op juistheid door ze simpelweg te vergelijken qua uitkomst met een waarvan u zeker weet dat ze juist zijn.

Pacito,

Mogelijk besteedt u iets te veel aandacht aan uw ribbetjes ijspegels of andere soortgenoten maar als u er iets zinnigs mee zou willen aanvangen dan zou u eens de FTI kunnen nemen en dan met name het volume er onder hangen. Om met de ouwe school TA te bezien of als u Gann heeft gelezen zijn suggesties erin te betrekken.

Mvrg.
 
13h00 een Gann snijpunt (??)

opnieuw de 8x1 hoek. of voortkabbelen of steil neerwaarts? ik hou het in de gaten.
(doe ik het een beetje goed? die tijdintervallen snap ik nog niet zo, dus pak ik voorlopig toppen en bodems)
 

Attachments

  • AEX Index-310308104724.png
    AEX Index-310308104724.png
    50.3 KB · Views: 156
Als je er maar ingeloof dan is alles mogelijk.
Positief denken ! en visualiseren maar.
 

Attachments

  • aex up.jpg
    aex up.jpg
    102.1 KB · Views: 165
Clown,

ik graaf rustig verder. Er zijn nog zo veel vondsten te doen :), 't spul van Connie is wel ontzettend mooi trouwens. Ik ben nu bij 't stukje over de haardroger. Ik denk dat dat het moeilijkste van alles is. En dan nog eens beheersing :eek:, want met alleen lezen kom je er niet.

Grt,

Gerper
 
beste clown,ik kan uw chart niet begrijpen ,veel hoef ik niet te weten,maar gaan we dit jaar nog 160 punten op,of down,graag uw antwoord,december target.
 
Gerper,

Pacito,

Mogelijk besteedt u iets te veel aandacht aan uw ribbetjes ijspegels of andere soortgenoten maar als u er iets zinnigs mee zou willen aanvangen dan zou u eens de FTI kunnen nemen en dan met name het volume er onder hangen. Om met de ouwe school TA te bezien of als u Gann heeft gelezen zijn suggesties erin te betrekken.

Mvrg.

Sorry Paco, lees het nu pas. Is dus gelijk mijn antwoord.

Succes,

Blinker
 
Beste Pacito,
gister om 15:44u , dus gedurende de ribbetjes is het mij voorgekomen dat opdrachten (FTI) niet goed doorkomen en vertraagd (>5minuten) in mijn scherm (alexpro)zichtbaar zijn. u begrijpt dat de uitvoering ook op zich laat wachten. dit is me eerder vrijdag j.l. en de week daarvoor gebeurd; ik leg nu de link pas met het door u gemelde ribbenfenomeen...Alex meldde de eerste keer dat men 'problemen' met de terugmelding had van de beurs. Het lijkt er meer op dat er andere systemen aan het werk zijn dan normaal, waardoor de vertraging ontstaat....mogelijk worden opdrachten convenient opgelijnd en uitgevoerd, want ook de opdrachttijd (later zichtbaar) klopte niet met het werkelijke moment van ingeven, normaal had de opdracht direct al uitgevoerd moeten zijn omdat er na ingeven hogere koersen dan de limiet op het scherm verschenen. bij controle achteraf bleken die koersen er niet geweest te zijn op moment van tijdsregistratie van de order...mijn conclusie: er wordt gerommeld met de klok....gebufferd...en veel later dan normaal teruggemeld....waarmee extra ruimte ontstaat voor sturing...
groet
 
Last edited:
uurmossel heeft KD bij opening bereikt - helaas ben ik voor de nacht uit de trein gestapt - een oud 2uurtje ad 477,78 valt nog binnen de mogelijkheden van de spread
 
Last edited:
Beste Pacito,
gister om 15:44u , dus gedurende de ribbetjes is het mij voorgekomen dat opdrachten (FTI) niet goed doorkomen en vertraagd (>5minuten) in mijn scherm (alexpro)zichtbaar zijn. u begrijpt dat de uitvoering ook op zich laat wachten. dit is me eerder vrijdag j.l. en de week daarvoor gebeurd; ik leg nu de link pas met het door u gemelde ribbenfenomeen...Alex meldde de eerste keer dat men 'problemen' met de terugmelding had van de beurs. Het lijkt er meer op dat er andere systemen aan het werk zijn dan normaal, waardoor de vertraging ontstaat....mogelijk worden opdrachten convenient opgelijnd en uitgevoerd, want ook de opdrachttijd (later zichtbaar) klopte niet met het werkelijke moment van ingeven, normaal had de opdracht direct al uitgevoerd moeten zijn omdat er na ingeven hogere koersen dan de limiet op het scherm verschenen. bij controle achteraf bleken die koersen er niet geweest te zijn op moment van tijdsregistratie van de order...mijn conclusie: er wordt gerommeld met de klok....gebufferd...en veel later dan normaal teruggemeld....waarmee extra ruimte ontstaat voor sturing...
groet

Beste Quick,
dat is een interessant gegeven. Het is al een aantal malen voorgekomen. Ik zou het aardig vinden als je dit weer zou registreren als dit fenomeen opnieuw optreedt. Die sturing had ik ook al bedacht, maar niet op de manier die jij nu beschrijft. Als het weer optreedt laat het dan weten. Het treedt overigens alleen maar op tussen 15.30 en 16.00u.
Pacito
 
brownies erbij?

De afgelopen weken heb ik de bruiniaanse afgeleide en composiet eens nader bestudeerd. Ook al zegt de bruine dat de afgeleide niet onder de 30 minuten moet worden gebruikt, toch gedaan en ook dan vallen wel wat zaken op, waaronder het peren fenomeen waar Clown eerder over repte, althans zoals ik die opmerking nu interpreteer: als de vorm van de afgeleide een soort halve liggende perenvorm vertoont is bij lager indicatorwaarde een prijsversnelling actief. Als dit patroon zich in de indicator lijkt af te tekenen (b)lijkt de kans op haar voorspellende waarde bovengemiddeld goed te zijn.. Op de korte frames werk ik met een kortere RSI instelling voor de afgeleide, waardoor patronen sneller in relatie op de prijsvorming reageren.
Wat in de maandgrafiek opvalt...zie plaatje: maart08 kent de meest extreme waardes zowel voor de afgeleide als de composiet sinds 1987 (heb helaas geen data van daarvoor). Als ik dit combineer met PR op bull support, fibo etc. zie opmerking B8 pag297, kunnen we een mooie beweging omhoog verwachten: "do not wait for the oscillator to roll upward for a confirmation". Wat betreft de composiet extreem: hierover schrijft ze dat deze indicator is ontworpen om een W of M te vormen...als dit (W) nog te gebeuren staat, zou dat samen kunnen vallen met een DE extensie op de ABC vanaf juli07...echter heeft bij mij niet de voorkeur.

NB: als extra toegevoegd de koffiedikglazenzonnebril cycles voor de timing van de LT volgende superhigh....

Edit :
- in de composiet zijn diverse SW's ingetekend, de met SW lijn B corrsponderende (eerste en laatste raakpunt) is in de prijsgrafiek in dik paars afgebeeld. Deze lijn blijkt min of meer samen te vallen met de neklijn van de fraaie SHS formatie (high 2000).....relevant 'toeval'?

- omdat ik zeer benieuwd ben naar uw ervaringen / interpretaties van de bruine indicatoren graag uw commentaar en/of aanvullingen

- het getal 666 (PR) heeft een aantal interessante associaties, natuurlijk toevallig...alhoewel.. de meest bekende zal ik u onthouden; een aardige is dat 666 de som is van alle getallen tussen 1 en 36; een bijzondere is: 6x6x6=216=21.6=21 juni of ook de 21ste van de maand met 6 maanden ertussen, de solstices en de equinoxes; 2160 jaar = 1/12 vd precessie, maar ook het aantal botten in de mens (speciaal voor Clown zie eerdere Gann post) en verder bestaat de mens voor 66,6% uit water...
 

Attachments

  • aexmnd0804_04log.gif
    aexmnd0804_04log.gif
    64.1 KB · Views: 212
Last edited:
De ene fibo is de ander nie

Beste quick,

Ben het eens met de PR, uiteraard mitsen en maaren. Wat me wel afschrikt is de hoge lage waarde van uw bruine. Ze schrijft dat extremen altijd weer eens getest zullen worden.

Uw cycli moet u toch eens heroverwegen ben ik bang. Ze schrijft er wel het één en ander over. Het is het herlezen waard. (Ben inmiddels drie keer rond geweest en heb diverse keren hoofdstukken teruggebladerd en dit zal nog wel een aantal keren gaan gebeuren).

Mijn manier van fibo's heeft de 50% op 1 punt na gehaald. Verder vele slotstanden op de bewuste niveau's.
Ik zag bij de buren dat het orakel weer langs was geweest. Ben het niet eens met zijn manier van presenteren. Enkel omdat alleen de 50% in de buurt komt. De rest sucks.....

Als de low gezet is geloof ik er in dat we nog een lange weg te gaan hebben. Zie bijlage....

Nu even korter bal: de bekendste pagina van het 'bruine boek' deed vandaag wederom van zich spreken. Daarmee is de speelruimte voor morgen grotendeels bekend.

Groet en succes,

Blinker
 

Attachments

  • maand grafiek 2.gif
    maand grafiek 2.gif
    45.6 KB · Views: 253
Hallo Roeiers,

Blinker, mooie grafiek! (y)

als vrindje AEX maandag een lagere P neerzet dan zou er een NR staan (tussen 22 feb en 4 apr) met KD 412,39. Dat zou een terugtest beteken van de (hogere) bodem op 17/3.

Als het koersdoel 412,39 wordt behaald is er overigens een rechthoek ontstaan.
Een pauze in de dalende trend, en zou je dan een verdere daling onder het koersdoel mogen verwachten.

Sinds 2 april heeft de RSI de 60 doorbroken. Dit is beren-weerstand.
Als maandag een hogere P wordt neergezet staat de NR er niet en is het een doorbraak zonder negatieve bijsmaak -vanuit de RSI bekeken.

Maar er zijn meer weerstanden, namelijk voor P. P is tegen tegen de BB weerstand aan het boksen. Daarnaast komt de dalende weerstand in zicht en komt een terugtest van vorige top 466 binnen handbereik. Wat nu?

Een hogere bodem hebben we al. Bij een doorbraak naar boven zijn we ook onderweg naar een hogere top.

Mocht de weerstand niet genomen kunnen worden maar de 17/3 bodem ook niet teruggestest, dan ontstaat er een diamand in de week, een reversal.
UP, maar dan met meer geduld.

Mocht de weerstand niet genomen worden maar we testen de 17/3 bodem wel terug, dan waarschijnlijk toch verder down. Maandag zou er dus een NR naar deze bodem gevormd kunnen worden.

Spannend!

Geen overnight posities - alles buiten gezet en in afwachting van verdere ontwikkelingen.

Fijn weekend,
Stokvis
 

Attachments

  • AEX Dag.png
    AEX Dag.png
    25.1 KB · Views: 166
  • Week2.png
    Week2.png
    22.8 KB · Views: 170
Jammie

Pats,

Dat was weer een mosselpanneke....


@Veeboer
Hardwerken, veel studie, gezond verstand, etc Focus op de wat meer substantiële bewegingen en de rest laten liggen. Nu moet u op Yanks Land letten en zorgen dat u de volgende rit ziet aankomen zodat u fijn mee kunt liften aan de Parelzijde.

o ja en niet te veel op IEX kijken de onzin spat er weer van het scherm..... al hoewel als Gassie omhoog gaat kijken dan weet u wel hoe laat het is.... er staat weer een mooie fles van Peter op wanneer Gassie alle remmen los gooit... LOL
 
Last edited:
En dat om 10.07 AM.....hoe doet U dat toch?

Het signaal wat ik rond die tijd kreeg bleek namelijk vals te zijn.

PS: signaal van stochastic plus fibonacci schema, beide volgens recept Constance gedomesticeerd.

Rustig aan,,,,, momenteel dus hoofdstuk 6 aant implementeren. Derivative Osc. even op zijspoor vanwege moeizame datatoevoer via IB naar excel. De ouwe Lotus-Stochastic wat opgeknapt met extra demping plus betere reading-techniek.
 
Last edited:
En dat om 10.07 AM.....hoe doet U dat toch?

Het signaal wat ik rond die tijd kreeg bleek namelijk vals te zijn.

Ieder frame heeft zo z'n mossels. Wel fff de RSI op de juiste instelling zetten hoor! Het staat er toch echt.....

Succes
 
Sterk Spul

Goedemorgen Roeiers!


Woops!
Overbought.

Altijd lullig als precies midden op het kruispunt de motor afslaat.

Happy trading!
:LOL:
 

Attachments

  • AEX Index-090408090042.png
    AEX Index-090408090042.png
    51.8 KB · Views: 201
Top