The Dutch corner

zag een dagmossel 421,24 in het slib noteren...

Heb 'em zelf op 423.37 staan.

Alle Americano's hebben inmiddels een geldige en krachtige NR staan, waarbij iedereen behalve de DJIA ook een mooie ouderwetse terugtest lijkt af te ronden.

EDIT:
Er viel een hele vrachtlading op te vissen; aangezien elk frame van 2 minuten tot 2 uur een mosseltje met parels liet zien. Het verleden is het verleden echter en met het opvissen ervan liet ze meteen vruchtbare bodem voor zijn neefjes en nichtjes; die nog niet tot dezelfde hoeveelheid zijn gegroeid maar wel verser en minder schreeuwerig zijn. En stillere wateren hebben diepere gronden.
Prijs solliciteert voor een baantje als B-acteur in een soapserie en weet net om een interessante weerstandszone te sluiten als cliffhanger voor morgen.
Daar aan de rand groeien vast mooie bloemen, maar als het dan in het water valt kleurt de zee rood.
 

Attachments

  • DJIA130308.jpg
    DJIA130308.jpg
    187.1 KB · Views: 164
  • NASDAQ130308.jpg
    NASDAQ130308.jpg
    176.3 KB · Views: 148
  • S&P130308.jpg
    S&P130308.jpg
    175.9 KB · Views: 147
Last edited:
Iek gep weer grote blij……

Wel rustig hier, straks komt de grote Olifant nog even langs en die blaast alle IEX “schrijvertjes” in een keer om. Worden ze door de bank gebeld of ze eventjes centjes willen storten en volgen de klaag verhaaltjes weer over de ziele pootjes die dachten rijk te worden op de beurs en nu geknipt en geschoren zijn.

Het was een prachtige dag om lekker buiten te spelen.


PS.
De mosselprijs van de afgelopen twee (vervuiling telt natuurlijk niet mee... LOL)bijdragen is voor ToetjeD maar wel ook nog even de rest op vissen anders gaat het helemaal mis.

EDIT
Kijk kijk de viskeutel is weer ingetrokken.... denk nou eerst eens na voordat het keuteltje te laten....
 
Last edited:
Die PR was gisteren albekend zet de Dow weer hoger.
Eerst door de weerstand en dan steun en dan gaan met de banaan
De NR is voor de retour dus komt later.
Dus niet om draaien !.
We maken het niet makelijk maar wel moeilijk:)
 
Die PR was gisteren albekend zet de Dow weer hoger.
Eerst door de weerstand en dan steun en dan gaan met de banaan
De NR is voor de retour dus komt later.
Dus niet om draaien !.
We maken het niet makelijk maar wel moeilijk:)

Moeilijker maar leuker? Lijkt me wel zo eerlijk.
Brown & Co. kunnen genieten van het RSI-alfabet; Mmmmm.

Persoonlijk word ik enigszins in de war gebracht door de RSI-waarde; maar ik hecht aan de M. En goed of fout, in samenspel met de lijnen laten de John's en Jane's zich iniedergeval redelijk conditioneren.

TA is geen hobby, het is hard werken. Mijn gebrek aan tijd en inzet draagt dan ook onvermijdelijk mee dat mijn veel te trage indicatoren in de war zijn en proberen te vatten wat buiten hun doosje valt.

Ik heb zonet een klein uurtje het internet afgestruind, en ook verschillende dure digitale bibliotheken vol wetenschappelijke artikelen verzocht; lagging indicatoren kent iedereen, maar reading noemt niemand. Dat is niet erg, want in een perfect functionerende markt is er bij innovatie nog het meest te winnen

Maar aan mij voorlopig een signaal dat ik naast prijs, tijd en hun projecties en potentialen, vooral ook mezelf zal moeten conditioneren.

Ach,
Zoals Murphy in andere context al zei over anticiperen i.p.v. vooruitdenken;
'If you're ahead of your position, artillery always falls short'

over uw persoonlijke voorkeur aan indicatoren;
'If it's stupid but it works, it isn't stupid'

over uw deafult indicatoren;
'Never forget that your weapon was made by the lowest bidder'


Weltrusten,
Danontje
 
TA is zeker geen Hobby want hobbies kosten geld en das is niet de bedoeling hiervan
het moet ping ping opleveren.

Voor de category reading indicatoren die een voorspellende waarde geven.
Zoals de derivative oscillator Brown heeft hier een heel hoofdstuk overgeschreven
zie plaatje.
Clown beweerd deze tehebben verbeterd ben natuurlijk altijd benieuw naar zijn plaatje
en in welke zin het is verbetert tov origineel wat zijn de beteringen dat heb ik nog niet vernomen.

Edit: Wat een prachtige dag de PR doet heerlijk zijn werk
Meters werken heerlijk.
Zie de Divergentie tussen de RSI en Composite

@Clown moet me nog wat meer verdiepen in D. Cycle verhaal om in tune tekomen ook een prettig weekend!

Edit2: Zo de Stochastic even bij getrimd op de D-Cycle
 

Attachments

  • derivatie.jpg
    derivatie.jpg
    16.6 KB · Views: 154
  • aex5min.jpg
    aex5min.jpg
    18.5 KB · Views: 140
  • sto2.jpg
    sto2.jpg
    39.1 KB · Views: 142
Last edited:
De verkeerde afslag genomen……..

Flippertje Flippertje

Het is de toon die de muziek maakt.

Helaas is uw toon niet de toon die de AEX muziek maakt.

Even goed een fijn weekeinde.

EDIT
@ Paco
Vergeet het geheel niet in een kopje te consumeren....
 
Last edited:
Niets smaakt beter dan een ontplofte mossel, gelardeerd met een stukje black swan.
Pacito:)
 
Is het een schoteltje, Is het een kopje of is het een beker…?!

Alle kop, schotels en bekers ten spijt zelfs de overvolle plaatjes helpen u niet als er niet de juiste informatie in staat of dat deze eruit te herleiden valt. Het komt er nu op aan hoeveel u er echt van heeft begrepen het is zeg maar examen tijd. Als u ervan overtuigd bent dat u alle mossels heeft opgevist dan brengt u vervolgens de orde in de vangst maar met het eventueel vergeten van een enkele vangst kan het geheel al heel slecht aflopen.

Is het vertrouwen in uw vangkunsten niet volledig dan heeft u altijd nog de in de schoot geworpen vola vola gratis geld aanbieding welke in ieder geval vandaag geldig is. Uiteraard onder dank zegging aan de heren Nol1 en de Starter die u zo uitvoerig hebben onderricht. En ontgaat u dit ook al dan kunt u beter een andere hobby oppakken want die is aanzienlijk goedkoper.

Mogelijk morgen nog een gratis troostprijs en voor de “bij den pinken” de combi doet echt sprookjesachtig aan met een astronomische hoeveelheid parels. De lunch was weer voortreffelijk en het nagenieten doen we met een Habana. Een nikkeriaans vinklijstje ligt op tafel, naast de asbak.

Veel plezier.
 
UNBELIEVEBLE

Ken vriezen het ken dooien

Kunt u nu echt niet beter.....

EDIT:
De ongelovige was deze nog vergeten te jatten uit de bron waar al eerder gestolen is.... geen eigen werk helaas dus we kunnen er hier niets mee. Ach zo prikken we er doorheen.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    109.1 KB · Views: 186
Last edited:
Conclusie.

Natuurlijk is het risico aanwezig dat er op een anoniem forum wel eens iemand tussendoor glipt die zich anders voordoet dan hij of zij feitelijk is. Uiteindelijk komt zoiets natuurlijk altijd uit en de ongelovige is dan ook behoorlijk door de mand gevallen doordat is gebleken dat de Elliott tellingen geen eigen werk zijn doch ordinaire kopietjes van het net getrokken. En omdat ik aan bedriegers een teringhekel heb krijgen die dus de volle laag en getuige de laffe vlucht gisteren was het een voltreffer.

In deze swing is het afvinklijstje op twee na afgewerkt en omdat de tijd nu begint te dringen moet wat scherper worden opgelet. De MLT grafiek heeft de reeds eerder gerefereerde 420 steunzone bereikt en deze functioneert vooralsnog in ieder geval conform in de vigerende trend. Dus moet u uw heil in de intraday grafieken zoeken en scherp aan de wind er doorheen kruisen. Mijn voorkeur gaat zoals altijd uit naar het redelijke verloop en ik wens me met 1929 achtige crash verhalen liever niet op te houden edoch de volledigheid vereist erop te wijzen dat dit prijs/tijd venster een van de daling versnellingsopties bevat welke u in uw mogelijkheden moet betrekken.

Het niveau hier dreigt te zakken tot het verwerpelijke IEX peil en dus beperk ik mijn bijdragen tot af en toe wat losse flodders uit de kantlijn. Omdat hier geen enkele uitdaging meer inzit en stilstand in mijn eigen ontwikkeling dreigt ben ik met een nieuwe studie begonnen waar ik liever mijn tijd en energie in wil gaan stoppen.

Met vriendelijke groeten,
Hij was, is en blijft maar een Clown.
 
Kom op Clown. Cheer up! Het is nu eenmaal eenzaam aan de top!

edit: yep de startende engel is "trading the damn patterns" met z'n stoploss op "break-even plus one". (y)

"were doing fine here people!"

maar hij heeft het eindelijk voor elkaar ( z'n cci op de aex geprojecteerd ). da's mooi.
 
Last edited:
Iets met vallen en op staan vandaar die rodeneus :LOL: Geintje maar dat hebben we
allemaal troost U.
Gelukkig gaat de Reddende Engel de AEX redden met pinokkio het blijft een SOAP
als je maar lol hebt.
Zo niet teveel de draak steken anders slaat de vlam in pan en moet we blussen.
** Hot News Jerome is weer vrij dus PASOP!

Er staat nog een leuke mossel! GAAP
Het is warm binnen dus de Ventilator maar aan

EDit: De visladdertje werkt prima het visje zwemt mooi zijn koers op naar de volgende ladder
Voor de ReddendeEngel het regend ZLR's dus kan ook de houtenvriend weer shoppen.
 
Last edited:
Heer Clown,

De circel van 24 was een van de meest mysterieuze werktuigen waar onze grote vriend Gann
zich mee bezig hield (volgens de overleveringen). Een beetje onderzoek naar het bijzondere hoopje
glinsterende stenen in het oude land met de daarbij behorende mysteries laat enige aanpassingen op de bovengenoemde circel toe.
Wat kan een ontdekkingsreis toch leuk zijn.

Met respect voor uw werk.

Amissa
 
384

Verhip, opeens staat er weer een oude bekende geprojecteerd. ~384.
 

Attachments

  • AEX Index-200308120420.png
    AEX Index-200308120420.png
    35 KB · Views: 191
  • AEX Index-200308120332.png
    AEX Index-200308120332.png
    31 KB · Views: 183
Het zal toch niet weer waar zijn, net nu iedereen omlaag staart….

Het vorige Gann cycli overzicht was al weer een tijdje geleden namelijk in post nummer 200 dus is het de hoogste tijd weer eens kijken hoe we er nu voor staan. Wel de 30/40 jaar cyclus blijkt nog steeds te worden gevolgd en dan gaat het er in april dus om spannen omdat zowel de 30 als de 40 jaar cyclus in april oplopen.

Veel plezier.

EDIT:
@ToetjeD
Impliciet wordt het venstertje natuurlijk wel een stukje smaller.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    71.9 KB · Views: 189
Last edited:
Beste Clown,
Dank u voor de timing. Samen met Flipper zijn er dan nu iniedergeval drie personen die vanuit TA -en ook nog eens steeds een iets andere hoek- de komende tijd erg interessant vinden waarbij de (fop)neus dezelfde kant op snuffelt.

Flipper noemde bij de buren al de comp. en derivative;
en via wat eigen eerder onderzoek was ik zelf ook uitgekomen bij week 14;

Daarmee staat iniedergeval al vast dat uw bijdrage plezier heeft gedaan en is de target hopelijk alvast gedeeltijk behaald. Hoewel een plaatje van mij waarschijnlijk minder zal bijdragen, zal ik mijn bescheiden idee deze week ook eens visualiseren.

Met veel plezier, een vriendelijke groet,
Danontje
 
Soms vind ik wat moois op mijn weg...

Hallo allemaal,

ik ben de afgelopen tijd druk bezig geweest met mezelf te verdiepen in de bruine technieken en gedachten. Tegelijkertijd heb ik wat zitten prutsen in Amibroker en daar kwam het bijgevoegde plaatje uit. Het is bedoeld als trending modus systeempje en mijn vraag aan jullie is: Wat vinden jullie ervan? Het is trouwens de 1 minuten grafiek van de AEX.

Mvg,

Gerper
 

Attachments

  • Trending modus systeempje.gif
    Trending modus systeempje.gif
    37.4 KB · Views: 200
He said:"Come forth and receive eternal life"; but John came fifth and won a toaster

Een update van mijn kant;
Ik heb de tijd niet willen maken voor huisvlijt of anderszins noeste arbeid op TA gebied, dus de bijdrage is gebaseerd op de basis en daarmee ruw.

AEX
De RSI tikt de 50 aan en vlakt af. Kan een opstapje zijn naar de 60-regionen, maar ik verwacht eerder een terugval naar 42-45 waar steun gezocht kan worden.. gezien het verleden.
Er staat op de dag een mogelijke NR in de maak, maar af is hij nog niet en daarmee vind ik hem niet interessant. Op de week is de RSI uitgebroken, waarbij er prijsruimte is tot 470-480. De maand laat zich nog niet kennen, kan een mini-PR'tje ontstaan met de juiste slotstand, als compliment op de grotere. Wel interessant om op te merken dat de RSI-waarde nog niet tot paniek stemt.
EW vind ik pittig; heb me helemaal stukgeteld op een leading diagonal als A, als onderdeel van een zigzag, als onderdeel van een grote golf 4 die nog niet af is .. maar feiten spreken mijn koppige esthetiek tegen.
Algehele gevoel is een flat van grote golf 4 die nog niet af is en daarmee nu C; of een kleinere impulsgolf 2 als interne van de grotere golf 5; dit zou betekenen dat de grote 4 al is gezet.

Ik volg Brown's advies en ga voor het overzicht en algehele golfgevoel/ritme naar de weekgrafiek en zoom vervolgens flink uit. Mijn gevoel zegt me dan dat de 4 nog niet af is.

NSDQ(comp)
Er staat een NR; met een RSI-waarde op dag die wat belooft en ook nog eens net onder weerstand. Maar wel als enige van de drie grote indices. Voorheen wisten bij mogelijke toppen ook de S&P en DJIA een NR neer te zetten. Dit keer net niet.
Ik kijk of de RSI steun gaat zoeken op omstreeks 50; historisch een interessant niveau bij langduriger herstel na een flinke koersval.

S&P
De RSI toppen vallen mooi in een range, kijkend vanaf grote golf 1; met als verschil met de andere toppen dat er dit keer (voorlopig) net geen NR is gevormd.. het verschil is overigens wel zo miniem dat het per data-feed kan verschillen.
Prijs breekt voor de 2e keer uit en test ook voor de 2e maal de steunlijn. De vorige keer ging dat minder goed,.. deze keer staat de RSI op een interessanter niveau (hoewel toen 40 ook leuk was). Ook hier geldt de 50 als eerdere opstap voor langduriger herstel. Genoeg kansen voor down, maar ook aanwijzingen voor up en meer dan vroegah; zie ook onder.

DJIA
Zelfde verhaal als voor de S&P; inclusief net niet NR en data-feed opmerking; en 2e uitbraak/steun. Ook hier gelden kansen down, maar ook weer aanwijzing up die er de vorige keren niet waren; zie ook hieronder.

--

Alledrie de Gringo-indices hebben een uitgebroken RSI in de week en in de maand kansen genoeg op een PR; maar we moeten nog even wachten. De RSI op maandbasis is voor alledrie de indices niet dramatisch en interessant genoeg zet de RSI voorlopig een draai -op alledrie de indices- bij waardes waarna bij de vorige fikse daling een paar jaartjes terug een langduriger herstel plaatsvond (overigens niet het einde van de daling als geheel).
De telling van die daling komt u vast in grote mate bekend voor.



Kortom; die dalende hoofdtrend staat er gewoon, maar de aanwijzingen naar een pauze ook.
 

Attachments

  • AEX260308.jpg
    AEX260308.jpg
    86.9 KB · Views: 149
  • NSDQ260308.jpg
    NSDQ260308.jpg
    116.5 KB · Views: 144
  • S&P260308.jpg
    S&P260308.jpg
    121.1 KB · Views: 149
  • DJIA260308.jpg
    DJIA260308.jpg
    136 KB · Views: 160
Last edited:
Hoi Danontje.
Leuk initiatief om de indices zo te bespreken en bedankt voor het werk dat je erin hebt gestopt. Zelf heb ik helaas momenteel niet erg veel tijd. Voor wat betreft de AEX had ik in eerste instantie ook de weg naar 480 ingeslagen maar ben rond 441 op mn schreden teruggekeerd en kijk weer omlaag naar +/- 380. Mvg & Succes!!
 
Last edited:
Top