The Dutch corner

Met veel belangstelling de postings hier gelezen. Hoge kwaliteit en heb daaraan weinig toe te voegen. Ik probeer mbv de SQ9 tijd en prijs te berekenen. Qua tijd klopt het soms, maar momenteel weer niet echt helaas. Een 473 op 11 -14 jan. had ik thuis kunnen uitleggen.
AEX prijsdoel 473 zou ik kunnen inpassen , maar komt dan eigenlijk te laat naar mijn idee.
 
Geachte heer Clown staat u me toe een eenvoudige (voor u) doch voor mij onbeantwoorde vraag te mogen stellen? Vandaag las ik dat d.d. 15-01 berekend zou kunnen worden met behulp van de Master Time Factor van Gann. Dat zegt me helaas weinig, maar als we vandaag 473 gaan beleven en daarna een correctie van 90 gr naar 495 kan zou tijd en prijs samen vallen?
Ik heb geen idee hoe ik die 15 jan. icm MTF zou kunnen berekenen, zou u me daarover enige aanwijzingen kunnen geven? Bij voorbaat dank.

471 -> 493 en das familie van 409 ..
 
Last edited:
15/1?! Gooi maar in mijn hoedje... gooi maar in mijn pet...

Beste Timetrader

Meneer Gann was best wel een realist en gaf aan dat hij niet zo nodig exact den top of bodem hoefde te hebben edoch dat het hem om de winst te doen was. Vrij vertaalt past dat mijn inziens dan ook naadloos in de bewering dat alles wat u aan methoden en technieken gebruikt voor en nadelen kent. Het matchen van prijs en tijd is nou net een deelgebied van Gann waar ik wat minder onder de indruk van ben eigenlijk door de veelvoud aan regels, het nog grotere aantal aan uitzonderingen en de mate van onduidelijkheid ten aanzien van de te hanteren tolerantie. Als ik het hele zwikkie in een spreadsheet zet dan heb ik precies dezelfde bezwaren (even los van de grote hoeveelheid werk) als de meeste mensen die voor de eerste keer met iets van Gann in aanraking komen, zoveel lijntjes daar is er altijd wel eentje van raak. Een ander deelgebied is de Gann Cyclus waar u op jaarbasis hoog en laag data in een grafiekje genereert en waar u hierboven een voorbeeld van 2007 ziet op basis van hetgeen ik van de hand van Gann zelve kon vinden, het voldoet echter niet. Laat u niet van de wijs brengen door kretologie, als u het niet terug kunt vinden in de literatuur bent u overgeleverd aan de inzichten cq gedachten kronkels van iemand anders dan Gann. En daar gaat het nou juist zo vaak mis en dan heeft die arme meneer Gann het natuurlijk weer gedaan.

Nog een stap verder en we zijn terug bij de vermoedens dat het grote Gann geheim zou zijn gebaseerd op Astro en dat is in mijn beleving glad ijs omdat er geen keiharde bewijzen voor zijn. Dat wil niet zeggen dat Astro niet zou deugen maar het is een compleet andere tak van sport welke conform ook anders dient te worden aangepakt. Aangezien de laatste publicaties van Gann van halverwege vorige eeuw zijn en de mensheid niet bepaald stil heeft gezeten sindsdien heeft u een aardige voorsprong op Gann dus waarom zou u dan slaafs een interpretatie van een ander volgen die het meestal niet weet doch gist en die vaak ook nog eens uit is op uw zuurverdiende duiten.

Dichterbij K.I.S.S. kies ik dan voor het hanteren van de haardroger een vergelijkbare oplossing als mevrouw Bruin voor het hanteren van fibonacci heeft genomen. En gebruik de metertjes welke u sinds jaar en dag gebruikt, ze laten u nooit in de steek zeker met de nieuwe school inzichten vormen ze een waardevol kompas.

Last but not least een trend is een vriend, dus go with the flow.

Mvrg.

EDIT:
Doet u toch gewoon even 90 graden meer op uw haardroger... krijgt u dan niet iets dat u bekend in den ogen voorkomt ...?!... okey plus en min een beetje...... enne niet in ene rechte streep he..... wel blijven opletten...
 
Last edited:
GAnn tot wann..-:)

Met dank voor reply.
nu ff intraday opletten wat de lol van 473 gaat doen.
anders SQ9 maar op de brandstapel
 
Last edited:
Beste Clown,

Vandaag geeindigd met een premature kwartier NR a 467. Op uur en 2uur sinds gister idem 467,xx targets... Als deze behaald worden, valt dit samen met bovenvermeld golfscenario en fibonivo.
Nu volgt de vraag of de dagNR452,2 zijn werk nog mag gaan doen (spread is reeds gepasseerd), dan wel de maand bull support reeds aan de beurt is.....
Ik ben benieuwd of uw tijdtrendingsmethodiek hier iets over aangeeft.
Verder geeft u weliswaar 3 en eerder 6 trendingsniveaus aan, echter zonder de timeframes daarbij, hetgeen het voor mij lastig maakt om te hanteren, zou u dat kunnen toelichten?

Met groet
 
Beste Clown, Quick,

heb het nagelopen. Maar ik blijf bij mijn versie van de goltelling. Ook al is 2000 een V, dan is het nog een I...... Maar ik hou er nu verder over op.

Het klopt misschien dat er basiskennis ontbreekt, maar als u mij goed leest dan merkt u dat ik totaal niet pretendeer de wijsheid in pacht te hebben.

Derhalve herhaal ik mijn eerste koersdoel van 430 en blijf dienovereenkomstig, met verstand, handelen, met behulp van de indicatoren, en alleen met de trend mee. Vandaag ook weer een heerlijke dag.

Vanuit de studeerkamer een eet smakelijk toegewenst!

Mvg.
 
Een twee drie vier hoedje van... hoedje van..

Beste Quick,

De trending methodiek welke primair door de tijd wordt bepaald heeft meerdere niveaus waarvan ik er zes mee tors en er drie heb weergegeven. Het is een dynamische benadering waardoor de waarden zich aanpassen aan de actualiteit van de prijs en in praktische zin een trendvolgend systeem met signalering van de mate van trend, aankondiging door afvlakking, of wijziging. Zoals aangegeven zijn de drie weergegeven niveaus van kort naar langere termijn maar ik vermoed dat u het traditionele gebruik van tijd in de zin van uren dagen en weken wenst toe te passen. Als dit zo is dan moet ik u teleurstellen want het dynamische karakter grijpt nou juist daarop in.

Op dagbasis verkrijgt u op zes niveaus elk twee waarden namelijk een hoog en een laag en indachtig het feit dat u een gelaagde structuur gebruikt van een trend in een trend, etc gaat u dus naar de kruisingen zoeken. Hierbij constateert u dan dat de twee eerste niveaus scherper dalen dan het derde en omdat de koerswaarde van die laatste nu (welk uiteraard op slotbasis werkt vandaar de verschillen) 474,31 aan de onderzijde heeft is de AEX er dus onder gesloten. Hiermee verkrijgt u dus een signaal alert te zijn op een koop signaal op het derde niveau dat u natuurlijk eerst in de eerste twee moet gaan zien, omdat ze allen omlaag gericht zijn is de nuance dat de daling wat snel gegaan is ( maar ja met bijna 3% vandaag is dat nou niet bepaald een revelatie) en een correctie in de weerstanden opgepakt zou moeten worden. Om u een indruk te geven de onderzijde van het vierde niveau is 461,70, het vijfde 455,34 en het zesde 436,27 welke allen omlaag lopen al is dat natuurlijk wel minder scherp als de eerste drie.

Zoals alle methoden en technieken heeft zo ook deze naast voordelen ook nadelen en dus bepaalt het derde niveau morgen pas wat het gaat worden. Het blijft een kwestie van het combineren van verschillende methoden en technieken welke als puzzelstukjes ingepast dienen te worden. Doet u bijvoorbeeld eens een door mevrouw Bruin aanbevolen re-engineering wat de AEX waarde EOD morgen zou moeten zijn als u de vorige RSI laag waarde neemt.

Mvrg.
 
GAnn studie gedaan en het volgende gevonden, kan van belang zijn voor vandaag.
45 weken cycle. 25 april 2006 naar 5 maart 2007 naar 15 jan. 2008 !
 
Pallet aan hulpmiddelen

Ook fibo heeft verschillende tijdscycli als basis. Eerste fibo niveau is gescoord. Langere termijn fibo scoort een niveau van 463.
Het langste niveau wat ik kan meten heeft 471.26 als retracement, deze is inmiddels gehaald. Al met al zullen we de 463 nog moeten gaan zien (dit niveau ook op het wieltje gevonden). Deze prijs is waarschijnlijk ook een voorlopig draaipunt. Past tenminste in mijn plaatje.
Een ander hulpmiddel op mijn pallet geeft nog 497. Is overigens ook Gann, deze loopt in de tijd alleen maar verder op.

Mocht de bodem er staan - wat enkele bij de buren geloven - dan is de PR op de maand niet van voor de poes! Dan kunnen die calls nog heel wat waard worden.

Ik heb een ander plaatje bijgevoegd, gewoon omdat ik hem zo mooi vindt.

Succes...
 

Attachments

  • lijnenspel 1.gif
    lijnenspel 1.gif
    26.5 KB · Views: 199
Last edited:
Hey allemaal,

Gerper hier van 't buurforum. Ik heb jullie weer gevonden :) Blinker, ik heb mn excel wieltje nog iets aangepast. Ik heb o.a. de 144 graden toegevoegd. Het schijnt dat dat ook een belangrijke waarde kan zijn. Deze ligt nu op 464,75 de 135 graden heb ik op 462,6 dus dat is ook een mogelijkheid. Trouwens allemaal doorgerekend vanaf 217,8.

Grt,

Gerper
 
To end or not to end :)

Wat denken jullie? is dit een mogelijke ED? Samen met de 1357 NR van 't buurforum zou dat redelijk kunnen kloppen.

Grt,

Gerper
 

Attachments

  • mogelijkeED.JPG
    mogelijkeED.JPG
    100.9 KB · Views: 189
eerst zien dan geloven....

Niet omdat ik nou zo’n ongelovige hond ben maar ik doe ook daadwerkelijk wat ik zeg en keer alles binnenste buiten en omdat 45,5 weken 7/8 deel van een jaar is, ach kijkt u zelf maar ik heb er maar drie gedaan toen had ik al iets van…..
 

Attachments

  • aaa.jpg
    aaa.jpg
    378.5 KB · Views: 243
Niet omdat ik nou zo’n ongelovige hond ben maar ik doe ook daadwerkelijk wat ik zeg en keer alles binnenste buiten en omdat 45,5 weken 7/8 deel van een jaar is, ach kijkt u zelf maar ik heb er maar drie gedaan toen had ik al iets van…..

Hoi Clown. Denkt u dat het kan kloppen dat we met de S&P nu in een ED zitten? en dat we op hoger niveau de B van een flat aan het zetten zijn (met een A op 521,5).

Mvg,

Gerper
 
Gerper,

Een Ending Diagonal patroon komt niet zo vaak voor en als het lijkt op te treden dan blijkt het uiteindelijk heel vaak in het geheel een ander patroon te zijn. Mevrouw Bruin waarschuwt niet voor niets voor fenomenen als scherm vervorming en bedrog door uw oog waarneming. En dan is er ook nog de kwestie dat de meeste koersdata leveranciers geen volledige datafiles leveren en/of zelfs wijzigen (chartnet) zodat u geen feitelijke weergave heeft en dus nooit een correcte analyse kunt opleveren. Met de S&P500 doe ik derhalve helemaal niets.

Uw Flat en B kan ik niet plaatsen en past ook niet in het beeld dat u zelf onlangs nog schetste aan Ami bij de buren.

Mvrg.

PS over tot de orde van den dag.... zie boven....!!

EDIT: 12:10u
Intraday vormde zich hedenmorgen een omlaag lopende trading range welke zojuist aan de onderzijde is verlaten. Bij succesvolle terugtest gaan we mosselkus eten uit de pannekes die reeds geruime tijd op tafel staan.

EDIT2: 14:40
speciaal voor Ami ...omdat iedere Tick telt.... maar dan moet u wel WILLEN tellen.....

EDIT3:16:26u
Het gaat rap en ik tel me suf in den studeerkamer waardoor ik nu de neiging heb de derde van de derde (bent u weer aangesloten, Gerper?!) af te tikken en omdat in sterk trending markten een vierde specifieke eigenschappen kan hebben staat die onder verdenking er inmiddels ook te staan. Nu even bevestiging liefst voor slot nog en hopla.
 

Attachments

  • aaa.jpg
    aaa.jpg
    159.9 KB · Views: 214
Last edited:
Goedemorgen

Vriendje Trend leverde vanmorgen alweer een leuke mini-parel op binnen 6 minuten.

Zo ziet u maar weer, men hoeft het over de details niet eensch te zijn als de groote lijn maar in acht wordt genoomen.

Nu hoor ik her en der roepen dat er LANG gegaan kan worden, maar er is nietsch.. helemaal nietsch.. waaruit mijn jonge en relatief onervaren oog kan afleiden dat een dergelijke positie rechtvaardigt momenteel.

Nu zult u zeggen: "beter kijken" ? :rolleyes:

Hmmm.
 
Gerper,

Een Ending Diagonal patroon komt niet zo vaak voor en als het lijkt op te treden dan blijkt het uiteindelijk heel vaak in het geheel een ander patroon te zijn. Mevrouw Bruin waarschuwt niet voor niets voor fenomenen als scherm vervorming en bedrog door uw oog waarneming. En dan is er ook nog de kwestie dat de meeste koersdata leveranciers geen volledige datafiles leveren en/of zelfs wijzigen (chartnet) zodat u geen feitelijke weergave heeft en dus nooit een correcte analyse kunt opleveren. Met de S&P500 doe ik derhalve helemaal niets.

Uw Flat en B kan ik niet plaatsen en past ook niet in het beeld dat u zelf onlangs nog schetste aan Ami bij de buren.

Mvrg.

PS over tot de orde van den dag.... zie boven....!!

Oké danku, succes met het traden.

Mvg,

Gerper
 
2/3 steunlijn op 461.08 lijkt af te schrikken momenteel.

3 jan. jl had ik al een jaar geleden genoteerd als belangrijke datum, maar dat we daarna meteen zoveel moesten corrigeren .. Een herhaling van 25 april 2006. Ik noteer 22 febr.
 
Gerper,

Een Ending Diagonal patroon komt niet zo vaak voor en als het lijkt op te treden dan blijkt het uiteindelijk heel vaak in het geheel een ander patroon te zijn. Mevrouw Bruin waarschuwt niet voor niets voor fenomenen als scherm vervorming en bedrog door uw oog waarneming. En dan is er ook nog de kwestie dat de meeste koersdata leveranciers geen volledige datafiles leveren en/of zelfs wijzigen (chartnet) zodat u geen feitelijke weergave heeft en dus nooit een correcte analyse kunt opleveren. Met de S&P500 doe ik derhalve helemaal niets.

Uw Flat en B kan ik niet plaatsen en past ook niet in het beeld dat u zelf onlangs nog schetste aan Ami bij de buren.

Mvrg.

PS over tot de orde van den dag.... zie boven....!!

EDIT: 12:10u
Intraday vormde zich hedenmorgen een omlaag lopende trading range welke zojuist aan de onderzijde is verlaten. Bij succesvolle terugtest gaan we mosselkus eten uit de pannekes die reeds geruime tijd op tafel staan.

EDIT2: 14:40
speciaal voor Ami ...omdat iedere Tick telt.... maar dan moet u wel WILLEN tellen.....

EDIT3:16:26u
Het gaat rap en ik tel me suf in den studeerkamer waardoor ik nu de neiging heb de derde van de derde (bent u weer aangesloten, Gerper?!) af te tikken en omdat in sterk trending markten een vierde specifieke eigenschappen kan hebben staat die onder verdenking er inmiddels ook te staan. Nu even bevestiging liefst voor slot nog en hopla.

Hallo Clown,

wat u zegt is dus dat op +-468,4 de golf 4 van 3 mogelijk al is gezet? Dat zou dan betekenen dat deze niet een 23,6 % van golf 3 geretraced heeft? Dat de markt extreem naar beneden is dat weet ik. Zó extreem had ik niet verwacht.

Mvg,

Gerper
 
Zelf heb ik mn telling momenteel zoals ik hier toon met golf 3 van 5 van 3 gezet en bezig aan golf 4 van 5 van 3. Commentaar is welkom

Grt,

Gerper
 

Attachments

  • golfjes.JPG
    golfjes.JPG
    128.6 KB · Views: 194
Hallo wakker worden…!!!

Doet u bijvoorbeeld eens een door mevrouw Bruin aanbevolen re-engineering wat de AEX waarde EOD morgen zou moeten zijn als u de vorige RSI laag waarde neemt.



Wie heeft de sleutel van de jukebox gezien … ?! … Eigenlijk een heel simpel dingetje maar ik heb het nergens gezien… waarom moet een simpele Clown er dan weer mee op den proppen komen…….

@Gerper
De derde van de derde dus met een sterke verdenking dat de vierde reeds geplaatst is zeker gezien de sleutel van de jukebox. Morgen meer in dit theater…lol.

Fijne avond.

Oeps:

Don't send in the clowns Wed Jan 16, 8:32 AM ET



LONDON (Reuters) - Bad news for Coco and Blinko -- children don't like clowns and even older kids are scared of them.

ADVERTISEMENT

The news that will no doubt have clowns shedding tears was revealed in a poll of youngsters by researchers from the University of Sheffield who were examining how to improve the decor of hospital children's wards.

The study, reported in the Nursing Standard magazine, found all the 250 patients aged between four and 16 they quizzed disliked the use of clowns, with even the older ones finding them scary.

"As adults we make assumptions about what works for children," said Penny Curtis, a senior lecturer in research at the university.

"We found that clowns are universally disliked by children. Some found them quite frightening and unknowable."

(Reporting by Michael Holden; Editing by Steve Addison)
 
Last edited:
Top