The Dutch corner

niet lullen maar kopen

2 duidelijke kleurplaten erbij die aan duidelijkheid wederom niets te wensen overlaten. Natuurlijk is het "mijn scenario" wat geen enkele garantie op succes betekent maar ik steek maar weer eens de kop boven het maaiveld zodat Bassie weer met de zeis in de weer kan, want ach je moet je plezier tenslotte ergens uithalen als morsige zuurpruim.

Geen gelul hier over winter- of voorjaarstuinen, die al dan niet van een lullig hekje voorzien moeten worden, want ik woon op een flat aan zee (nee, geen penthouse en ook geen appartement, gewoon een flat noem ik dat). Mosselen hoef ik dan ook niet te zoeken met een lullig schepnetje, die koop ik gewoon bij de visboer en de parels liggen bij de juwelier in de etalage, die ga ik ook niet opduiken, dat laat ik graag over aan de surfnegers in de Caribean. Mijn brievenbus gebruik ik verder gewoon voor de post en mijn rekening bij de broker om te handelen. En zwembandjes, daar doen wij hier aan zee niet aan; eerst je diploma halen, zeggen wij gewoon....

Voor wie het nog niet ziet: ik zit long want ik vermoed dat het omhoog gaat.

Olé, nu jij weer, knurft.
 

Attachments

  • aaa.jpg
    aaa.jpg
    67.6 KB · Views: 157
  • bbb.jpg
    bbb.jpg
    75 KB · Views: 173
Last edited:
These and other threads opened by a Clown from Holland have been started to discuss a number of techniques assisting one in performing P-trades rather than the L ones. Explicitly this thread is not for gambling people who just call out a number and subsequently remain hoping, praying and proclaiming they are so right. People are challenged to look and think themselves rather than follow a Guru or Clown in the blind. Several individuals have already told me that they were forced to make their own trading decisions in a more structured manor which suited their personality.

Personal abuse is prohibited on any forum and this one is no exception so Believe you either quit or leave no alternatives for you any more.

As for my “pats pats pats” post yesterday please look at the time it was posted, than look at your AEX chart. Now find the TA New School signal and the trade entry which sets it off. Well what can I say the visionary trader has just added a number of pearls to his chain.

Have fun trading to WIN.
 
Uhm..kuch...schuifel schuifel....

Deze stond vanmorgen opeens in de daggrafiek.
Persoonlijk vond ik 'm aardig genoeg om te delen :sleep:
 

Attachments

  • AEX Index-200208094655.png
    AEX Index-200208094655.png
    28.8 KB · Views: 175
Kan het aub een beetje rustiger???

Beste forumleden, zullen we het een beetje beschaafd houden hier? Goed dat is dan afgesproken.

Zie de technische analyse maar als een zak kippenvoer, er zit vanalles in. Maar de eerste kip heeft de mooiste korrels, voor de laatste rest er alleen wat kaf.

@ stokvis: ook aan het experimenteren met "non-default" instellingen op de MACD?
Ik ben ervan teruggekomen, t blijft een veredelde vorm van gemiddelde. En dan zie ik liever een paar gewone gemiddeldes ( wel op basis van 8, 21, 34 etc.). Dat snap ik tenminste en alleen wat ik begrijp daar doe ik wat mee.

En om al het kabaal wat te relativeren: Een kennis beheert vermogens bij een bank. Is aardig op leeftijd en behoorlijk ervaren. Des morgens komen er een aantal analysten hun verhaal doen, de een doet het met lijntjes, de ander met cirkels of vierkanten...
Hij hoort het aan,,,, kijkt eens naar buiten wat voor weer het is, en zegt dan bijvoorbeeld,,,,"ach de beurs is nu al drie dagen gezakt,,,,, t wordt tijd om eens wat te gaan kopen".

Tja, veertig jaar ervaring doet ook wat.....

PS: Op tijd winst pakken en wegwezen als je twijfelt..... Heden om 3 na 9 al een daggeldje te pakken. Tot half 11 neutraal gezeten, toen tot 1 uur geprofiteerd van de daling. En vervolgens weer netjes delta neutraal de berichtjesrommel afgewacht. Na half 4 wat gehandeld, met matig resultaat overigens. Het dagresultaat is uiteindelijk voor 80% binnenstromende tijdwaarde.

PS2: Om half zes blijkt het dus 95% tijdwaarde te zijn. Toch is TA hierbij nuttig, de grote lijn blijft mn vertrouwde short strangle maar het wel of niet handelen gaat steeds meer op basis van een aantal bruiniaans aangepaste indicatoren.
Intraday ( of liever intra-kwartier) handelen gaat t best met een eenvoudig kaartje zonder ballast.
 
Last edited:
Hoi Veeboer,

nee de MACD draaien mee op Bruiniaanse berenwaarden. Denk dat je doelt op mijn vraag aan Pacito bij de buren, maar dat ging me om stochastics.

MACD is bij mij niet leading maar vind het wel een goede ondersteuning.

Mvg Stokvis
 
Het is weer feest vandaag voor het berekende Koersdoel!
We stonden een dag in de wacht ivm de dow die gisteren nog zijn NR moest afronden.

Edit: Wat een stilte ,val bijna in :sleep:

Edit1: Zo posities verzilvert eigen kd behaald winst is winst!

Er zit meer in maar ben niet tehebberig
Dow heeft ook een leuke PR inhetverschiet 127** en nog wat
 
Last edited:
en de volgende......

hij is echt fenomenaal...... dank u flipper....

PS mag ik zo meteen nog effe patsen... of gaat die goedgelovige dan weer door het lint.....
 

Attachments

  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    17 KB · Views: 153
Last edited:
volgende dan

dank u vriendje vis op den stok.... er zit echt ook een boodschap in ......

EDIT zo is ie wel zichtbaar
 

Attachments

  • aaa2.gif
    aaa2.gif
    28.4 KB · Views: 143
  • aaa2_beter.gif
    aaa2_beter.gif
    35.2 KB · Views: 150
Last edited:
retteketet

en toen kwam er een Olifant met een hele lange slurf...


De longs zijn inmiddels gesloten met 27 indexpunten in de knip.
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    44.3 KB · Views: 168
Last edited:
Top