Anyone here with WHSelfinvest Futures ?

BSD

Veteren member
I'm currently with Tradestation.com but want to go to a European broker for account insurance and to get a € account.

I'm currently demoing WHSelfinvest's futures nano trader, and am so far absolutely thrilled with the excellent and intuitive platform.

They also seem to regularly win best broker / best service awards, so pretty good on that front.

They are more expensive commission wise than the US boys, but are willing to negotiate if you do size or are a scalper.

Click futures and give it a twirl.

http://www.whselfinvest.de/de/index.php

Doing my due diligence before committing I'd like to hear from someone who is actually with them already and what their experience is like.

Kinda long shot I suppose but anyway.
 

BSD

Veteren member
Haha third world country eh.

:LOL:

Liquid, yeah, seems ok so far, going to go visit their Frankfurt office on friday.

:)
 

BSD

Veteren member
Yeah will let you know.

:)

Try the platform if you like in the meantime, they've got a simulation thingy playing the real fdax you can trade to familiarise yourself with the platform.
 

BSD

Veteren member
Haha yeah !

Inhaling all that doped air all day long has gone to their heads that has !

Dax+Weakened+Dow+Jones+Losses+W0fJtCUC1G-l.jpg


:LOL:

Wouldn't see stuff like that up in Hamburg that's for sure !
 
L

Liquid validity

Haha yeah !

Inhaling all that doped air all day long has gone to their heads that has !

Dax+Weakened+Dow+Jones+Losses+W0fJtCUC1G-l.jpg


:LOL:

Wouldn't see stuff like that up in Hamburg that's for sure !
Certainly not on the Reeperbahn for sure :innocent: :LOL:
 
  • Like
Reactions: BSD
S

sonofcablemonster

Yeah will let you know.

:)

Try the platform if you like in the meantime, they've got a simulation thingy playing the real fdax you can trade to familiarise yourself with the platform.

FDAX no way dude. You have to be on crack to trade that, you can do you account on that in an hour.:p
 

BSD

Veteren member
Toastie, black is always good !

DIMITRI_kleines-schwarzes.jpg


Son, I thought, err, mind enhancing substances where what got all of us through the day !

leo-tries-to-get-into-his-car.jpg



:LOL:
 

Hittfeld

Well-known member
For more than 10 years I was a client of their Lux setup - stayed through their MF Global phase. But i`ve closed my futures accounts (and only those).

Pro: Safety of funds, good executions, good telephone support, telephon orders.....

Con: Only futures, just futures -- no corresponding options for hedging tradeble, Akward free platform, no free web platform, no api, no free api, lots of fees, even more fees and...... if you for prorealtime already at other firm ( IG...) you pay again and pay lots!

So, if you are young and scalping via free Ninja, ok - if you prefer real bucks at higher TF`s ...

Regards
 

BSD

Veteren member
Hi Hiifeld, thx for the feedback.

For th erecord I only trade futures so I'm fine that with that.

They've got a new platform now for futures, the Nano tarder whiich is really really greart having demoed that so far, and fee wise thatI think € 39,- / month or sthg, price feed from Pats.

And then you've got the commissions, but what other fees come in beyond that ?

Thanks mate.
 
S

sonofcablemonster

if you are young and scalping via free Ninja, ok - if you prefer real bucks at higher TF`s ...

I love this comment. :) especially as I just missed tick whoring the bund of yesterdays low.
 
Last edited by a moderator:

BSD

Veteren member
Haha !

Rereading my post up there I should make a note to myself:

Don't start typing until you've had your second cup of coffee in the morning !

:LOL:
 
 
Top
AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

But it's thanks to our sponsors that access to Trade2Win remains free for all. By viewing our ads you help us pay our bills, so please support the site and disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock    No Thanks