The Dutch corner

Goede morgen ,

Heer Clown is dit nu de reactie van Jupier trines Saturnus.(opening van Meer als 4%)?
Vanmorgen vroeg is Jupiter van Retrograde(9mei) naar Direct gaan draaien !
Het is een van de condities die samen een bepaalde scoren geven.

PS als je maandag wakker wordt met een kater zie je het volgende:)
 

Attachments

  • BKI_125114196947de7b3243ada.gif
    BKI_125114196947de7b3243ada.gif
    45.3 KB · Views: 189
Last edited:
Goede morgen ,

Heer Clown is dit nu de reactie van Jupiter trines Saturnus.(opening van meer als 4%)?

Dank u en Flipper voor het antwoord,dat wordt dus nog veel meer lezen en begrijpen.
Nog een vraagje, ik vind het zeer interessant die planeten met betrekking tot ta,wat voor een goed boek is er over?
Ik heb al een boek van Larry Pesavento maar ik wil er nog wel meer in mijn boekenkast.

mvg.
 
Dank u en Flipper voor het antwoord,dat wordt dus nog veel meer lezen en begrijpen.
Nog een vraagje, ik vind het zeer interessant die planeten met betrekking tot ta,wat voor een goed boek is er over?
Ik heb al een boek van Larry Pesavento maar ik wil er nog wel meer in mijn boekenkast.

mvg.
Ik heb een vermoeden dat u kast grotendeels is gevuld met de boeken van Piet Olyslager :). En een Ford Astro voor de deur heeft staan.
MaarHuh
Donald A. Bradley - Stock Market Prediction The Planetary Barometer And How To Use It
Daniel T. Ferrera - The Gann Pyramid sectie Converting Astro Longitude to price
En de bron verwijzing in de boekjes.

Het geeft 60% toegevoegde waarde er zijn technieken die > 80% scoren

PS. En niet teveel Astrotijd TV kijken en vooral niet bellen.!:LOL:
 
Nog een lange weg te gaan

(...) Met veel energie en de nodige zorgvuldigheid heb ik u toch altijd genuanceerder proberen te duiden in het verschil tussen gokken en risico bewust traden/beleggen op basis van R/R. (...)

...dus verleggen wij de focus op de meer op de realiteit gebaseerde argumentatie wat dichter bij huis met de zekerheid dat de AEX nooit in een rechte lijn in een bepaalde richting beweegt.

Met behulp van de TA-tata KUS indicator bekijkt u de AEX vanuit zoveel mogelijk verschillende invalshoeken om alle opties in kaart te hebben gebracht. (...)

Helder, dank heer Clown.
 
Trial and error

Om het edele tellen wat beter onder de knie te krijgen wil ik zo af en toe een plaatje gaan posten met daarin mijn telling en mijn verwachte scenario tav het vervolg. De Elliot Wave Analyse is op dit moment nog een zwakke plek binnen mijn methodiek. Op deze manier word ik sneller en beter, door mijzelf en evt anderen, geconfronteerd met de onjuistheden qua analyse en mijn gebrek aan kennis van EW. Het effect zal hopelijk zijn dat ik het geheel sneller onder de knie krijg. Ter voorkoming van vervuiling zal ik niet doorlopend plaatjes gaan posten.

Mocht iemand mijn initiatief, bijv. u heer Clown, niet waarderen of deze plek daarvoor niet geschikt vinden dan snap ik dat en zal ik mijn behoefte op een andere manier in vullen.


Hieronder een plaatje van de FESX, uurgrafiek mijn mijn voorkeurtelling en scenario.

Groet,

DD
 

Attachments

  • ScreenHunter_01 Sep. 08 22.29.gif
    ScreenHunter_01 Sep. 08 22.29.gif
    8.2 KB · Views: 196
Last edited:
Dinsdag 9 september 2008.

De hamvraag is welke van de twee bewegingen is nu de “overshoot”; is het de 388,35 of de onstuimige opening van maandag, het genuanceerde antwoord is beiden, doch tot nader orde tevens geen van beiden zodat de benadering is, het mag u niet verbazen, kwalificeren en kwantificeren in de verschillende tijdvensters.

Laten we het eens heel voorbarig inkaderen conform EWP verdenkingen op de bijgevoegde grafiek, voorbarig omdat nou juist op koerssprongen in de grafiek het EWP niet zo best werkt en de onzekerheid te veel toeneemt. U kijkt dus uit naar een hogere laag in vergelijking met de 388,35 en bij voorkeur (geen harde voorwaarde) in het getekende kanaal dat geeft al wat minder onzekerheid en als u dan vervolgens ook een hogere hoog aan 405,27 ziet dan begint het geheel kleur te krijgen.

Het reeds aangegeven TA-tata huisvlijt GJN trend koop signaal in natuurlijk geactiveerd en voor dinsdag zijn de twee actieve niveaus 398,60 en 404,07. Het spreekt als vanzelf dat de intraday versie een verkoop signaal heeft geactiveerd en het actieve niveau op 397,15 aan het einde van de dag heeft standgehouden, deze is rond opening op dinsdag nog valide.

De risico’s liggen dinsdag dan ook aan de onderzijde en dat de AEX uit patroongrenzen en/of controle condities schiet. Het goede nieuws is dat ons “eeuwige studentje” Robbedoes een overdosis aan negatief gerichte mossels ziet en gelet op zijn prestaties tot op heden pleit dat dan voor een AEX elke omhoog beweegt.

Gewoon omdat het zo lekker is een beetje dwars te zijn.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    49.6 KB · Views: 195
Weerbericht

Vandaag een bradley dag (+/- 5 dagen) geen major die staat later gepland
Tevens is pluto van Retrograde naar Direct gegaan.
Het mooiste weer vind u buiten :).
Gewoon de thermometer mee naar buitennemen.

Plus een plaatje van de klok speciaal voor quickfit.

Vandaag even wat planeten berekening doen.
tot later............

Ook even de cycle forecast t/m okt erbij gedaan moet nog wel gefijntune worden
voor de AEX!
 

Attachments

  • klok.jpg
    klok.jpg
    47.7 KB · Views: 192
  • brad.BMP
    586 KB · Views: 161
  • cycle2008.jpg
    cycle2008.jpg
    110.8 KB · Views: 216
Last edited:
Dank u Flipper voor de plaatjes.

Nog een vraagje,Ik heb het boekje van Bradley besteld,maar is het 'boekje'van Daniel T. Ferrera echt zo duur(320 dollar) of is er een goedkopere manier om er aan te komen?
ben niet te beroerd om voor het goede doel geld uit te geven,maar ik blijf een nederlander.

mvg
 
Dank u Flipper voor de plaatjes.

Nog een vraagje,Ik heb het boekje van Bradley besteld,maar is het 'boekje'van Daniel T. Ferrera echt zo duur(320 dollar) of is er een goedkopere manier om er aan te komen?
ben niet te beroerd om voor het goede doel geld uit te geven,maar ik blijf een nederlander.

mvg
Het zijn astronomische bedragen quickfit het is maar een sectie wat ik bedoel
Dus het is net als die CD waarvan je maar een nummer leuk vindt maar wel de volle dollar moet betalen.
 
Last edited:
Vandaag is het dan zo ver , het gaat gebeuren.

Gedurende lange tijd hebben velen hier naar uitgekeken en zoals goed gebruik liepen ook hier de emoties weer hoog op. Twee kampen, twee uitersten de weg naar nieuwe mogelijkheden of het einde.

Met enige basis kennis en ervaring met het EWP had u natuurlijk het plaatje met de gele lijnen van dinsdag ook voorzien van de witte stippen lijn zodat u ook de opmerkingen in de context kon plaatsen op het moment dat de actualiteit daar was. Met een minimale dosis basis kennis aan algemene Technische Analyse moet u in de grafieken nog iets zijn opgevallen dat u niet over het hoofd mag hebben gezien.

Maar vandaag is de beurs niet belangrijk vandaag gaat het over e = mc 2 ;de oerknal.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    37.6 KB · Views: 218
Ew Fesx

Het scenario van gisteren was grotendeels naar tevredenheid. De beweging verliep gedurende dag mooi mee met mijn scenario. Tot het punt dat hij verder doorzakte waardoor het laatste deel van mijn scenario kwam te vervallen. De corrigerende beweging verliep iets sneller dan mijn voorkeurscenario. Gedurende de dag waren er duidelijke technische signalen dat mijn scenario niet geheel uit zou komen.

Nu iedereen verwacht dat het verder gaat dalen ben ik met mijn analyse een beetje eigenwijs. Niet om het te willen zijn maar omdat er technische signalen zijn die dit ondersteunen.

Het eerste plaatje is de daggrafiek, waarbij volgens mijn scenario de FESX bezig is met een B omlaag. De 2e grafiek is de uurgrafiek waar volgens mij de FESX bezig is met de c binnen de B omlaag. Wordt er een bodem gevonden dan zal een C omhoog het vervolg zijn, een impulsieve C heeft dan de voorkeur.

Uiteraard houd ik rekening met het alternatieve scenario, zie het 3e plaatje. De technische indicatoren en de grenzen van de verschillende mogelijkheden zullen tijdig laten zien welke route gekozen wordt.

Fijne dag allemaal.

Groet,
DD

Edit
Zojuist nog een signaal welke het eerste scenario ondersteunt. Iemand die met Mac Daddy onder de arm rondloopt heeft het over 374....:D
 

Attachments

  • ScreenHunter_02 Sep. 10 08.20.gif
    ScreenHunter_02 Sep. 10 08.20.gif
    5.2 KB · Views: 197
  • ScreenHunter_01 Sep. 10 08.15.gif
    ScreenHunter_01 Sep. 10 08.15.gif
    7.9 KB · Views: 172
  • ScreenHunter_05 Sep. 10 08.51.gif
    ScreenHunter_05 Sep. 10 08.51.gif
    5.2 KB · Views: 186
Last edited:
Man, man wat een knallen waren dat … oerbrood.

Een klare overwinning voor de natuurkundigen zou ik zou willen zeggen al gebied de eerlijkheid wel toe te voegen dat het 27 km beest nog niet op snelheid is geweest dat bewaren ze blijkbaar nog even. Laat mij u even in herinnering brengen dat de vorige versnel proeven ons onder andere het internet heeft gebracht en de daaraan gekoppelde versnelling van economische groei en welvaart. Als de huidige serie proefjes die toch al gauw een paar jaar in beslag gaan nemen vergelijkbare zaken opleveren met dezelfde gevolgen voor economie en welvaart dan kunt u als echte EWP-er een hoofdstukje toevoegen.

In het plaatje met de gele strepen en witte stippen zou u een gele stippen kunnen toevoegen al wordt het wat druk op de vierkante centimeter dus kunt u deze beter op een intraday kaartje meenemen. Ware het niet dat uw TA-tata gereedschap daar van de complementaire soort is en deze het intraday nu juist zo goed doet.

S6.

EDIT 12:45u
In de eerste bijlage treft u het overzicht aan en het zal geen enkele toevoeging behoeven ten aanzien van het waar en waaraan. Het plaatje met de TA-tata huisvlijt GJN trend indicator met de signalering van Levels I tot en met IV intraday heeft u nodig voor de navigatie conform regel 1 uit de Clown Traders Almanak.

Cheers.

EDIT 14:07u
Een voor een tikt u ze intraday af maar niet zonder het geheel nauwgezet in de gaten te houden.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    44.6 KB · Views: 211
  • aaa1.gif
    aaa1.gif
    39.5 KB · Views: 195
  • aaa2.gif
    aaa2.gif
    41.4 KB · Views: 204
Last edited:
Vrijdag 12 september 2008.

De vraag welke plaats de 388,35 in het geheel zou gaan innemen is donderdag door de AEX beantwoord door een lagere laag aan 387,67. Nu lijkt het er een beetje op dat we ons gelijk zouden willen halen door een nieuw setje gele lijnen aan te leggen doch gelet op de TA-tata huisvlijt GJN trend indicator waarde voor de MLT doen we het toch tot het tegendeel bewezen is. Mits intraday dezelfde indicator signalering gevolgd wordt kan dat ook zonder probleem omdat deze de swings perfect aankondigt in plaats van er achteraan huppelt. Da’s nou nog eens heel wat anders dan de ultieme lagging trend chips van ene Japie van 10 die maar geen elluf wil worden.

Als u zich in het EWP aan het inlezen bent dan mag u deelbewegingen niet over het hoofd zien, zoals voorbeeld 397,21 – 391,21 bepaalt op welke wijze u 393,50 moet beoordelen alsmede dan de 387,67 in weer de samenhang. En als u dan als toetje ook nog 393,60 krijgt dan moet u iets opvallen en zoniet dan heeft u nog een behoorlijke leesachterstand in te halen. Dit is nu de essentie van het EWP wat u zou moeten onderscheiden van de prutsers die een getalletje in een grafiekje krassen.

Fijn weekeinde.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    35.9 KB · Views: 210
Buiten is het gewoon weer mooi weer.....

Enig besef omtrent hetgeen er zoal in de wereld omgaat en met name datgene wat ook de beurs niet onberoerd laat heeft u toch wel nodig om uw voorbereidingen wat meer diepgang te kunnen geven. Het voorbeeld van de diepgravende statische onderzoekstechniek van Gassie zal ik nooit vergeten het was van zulks een kinderlijke naïeve domheid dat het zelfs een beetje aandoenlijk onschuldig leek. November schatte het ventje in door naar de November beweging van het jaar ervoor te kijken u kunt de resultaten en natuurlijk gevolgen terugvinden maar serieus kan het manneke nooit meer worden genomen. Laat ik het over zijn olie drama vergelijken al helemaal maar niet hebben.

Onder de noemer in het verleden behaalde resultaten kijken we eens naar die jaren dat er in Yank’s Land een president werd gekozen meer specifiek naar wat dat voor beweging op de beurs op het bord toverde. Om niet dezelfde domheid als Gassie te begaan kijken we naar die jaren waarin de verkiezingen van de twintigste tot en met de drieënveertigste president plaatsvonden. De gemiddelde van al die jaren vormt de blauwe lijn in het bijgevoegde grafiekje.

Het voordeel van eigen gegevensbestanden is dat er naar eigen inzicht eens mee kan worden gespeeld dus maken we twee deelverzamelingen op de politieke kleur van de zittende president in het verkiezingsjaar. De kleur van Sjors Bos is republikeins en als we alle verkiezingsjaren nemen met een zittend opperhoofd van dezelfde kleur en daar het gemiddelde van nemen dan krijgen we de zwarte lijn. Nu wil het geval dat Sjors zijn tweede termijn uitzit – ja ik weet het zijn broer speelt geen frisse rol edoch het is nu eenmaal een feit – en dat is in mijn gegevens verzameling drie maal eerder voorgekomen (zelfde kleur als Sjors en tweede termijn de namen zal ik u onthouden) dus nemen we hiervan ook weer het gemiddelde en dan krijgen we de rode lijn.

Een maand IEX in de ban doen bevalt uitstekend dus die continueren we voor onbepaalde tijd daarnaast ga ik mijn bijdragen hier ook drastisch beperken om meer tijd aan andere dingen te besteden.

S6.
 

Attachments

  • aaa.gif
    aaa.gif
    78.6 KB · Views: 221
Het staat er toch echt al een paar dagen.....

Een nieuwe maand een nieuwe ronde en de maand September staat in het teken van een 20 jaars planetaire cyclus “hit” welke natuurlijk zuiver toevallig netjes overeenkomt met het koersbeeld dat de AEX op het bord tovert. In een planetair cyclus overzichtje mag de maand November niet ontbreken aangezien die maand de planetaire cyclus gebeurtenis van dit jaar bevat met een 45 jaars cyclus “hit”. Voor de volledigheid moet worden vermeld dat deze 45 jaars cyclus “hit” gelinked is met een datum wat verderop welke een rol speelt bij het navigeren in de wat ongetwijfeld de geschiedenis ingaat onder de naam Krediet Crisis.


iets met harmoniseren.... LOL

PS nu die mossels nog en u heeft ook de hoofdprijs.

Groetjes van Hendrik JAn.
 
Chapeau!

iets met harmoniseren.... LOL

PS nu die mossels nog en u heeft ook de hoofdprijs.

Groetjes van Hendrik JAn.

Ik kan me voorstellen dat u ondanks het voornemen om hier wat minder bijdragen te plaatsen (hetgeen ik betreur, maar ja, ik kan me voorstellen dat een monoloog draadje op een gegeven moment ook begint te vervelen), toch vandaag even dit moest plaatsen.

Ben zeer benieuwd hoe het in november en 'iets later in de tijd' zal zijn....

Ik hoop dat de aangebrachte schmink voldoende is om de ongetwijfeld ultiem brede grijns van dit moment te bedekken ;-)

Een vrolijke avond gewenst,

BrightSide
 
Pakken wat je pakken kunt

Mijn complimenten heer Clown.

Ik ga ervan uit dat de andere lezers van dit draadje, net als ik, ook geprofiteerd hebben van de mooie bewegingen van de afgelopen dagen?

Omdat ie zo mooi is even een plaatje van de indicator die mij zeer behulpzaam is in deze hectische markt.

Fijne avond allen.

Groet,
DD

Ps
Hoewel begrijpelijk toch jammer dat u wat minder frequent post hr Clown. Succes met uw andere bezigheden.
 

Attachments

  • ScreenHunter_01 Sep. 18 21.53.gif
    ScreenHunter_01 Sep. 18 21.53.gif
    22.4 KB · Views: 203
Top