Clown's Weekly 26.

Beste Cold or Warm,

Was al met een antwoord aan u begonnen toen de telefoon even beantwoord diende te worden.... maar goed.... maand week dag en uur zijn de termijnen om rekening mee te houden... uur is gewoon om scherp te blijven kort op de bal en super resultaten... het kan ook op nog kortere termijnen maar dan ben ik met niets anders meer bezig dus vandaar..... overigens termijnen dient u continue te onderzoeken er is mij bv onderzoek bekend van een voorkeur termijn op de SP500 en een voorkeur van de handelaren in de pit.. enne ... u begrijpt....


gegroet ennne trade to win...
 
Beste Kasj,

Voorspellen is niet hetgeen ik beoog.... het conditioneren van de AEX bewegingen met de bedoeling daar schandalig aan te verdienen is hetgeen ik poog te bereiken.... en zie post van vandaag hij was weer heerlijk maar genoeg is genoeg....

In de dagelijkse post treft u condities aan... ter lering en vermaak.... er zijn mensen die er hun voordeel mee doen ..... zelf leer ik er heel erg veel van....

Fijne dag en remember to trade to win..


EDIT:
Beste Kasj,

Als de trading signalen niet eenduidig zijn en het kan vriezen of dooien en u staat ook nog eens op winst.... ja dan moet u die winst effe binnenharken..... en het volgende trading signaal weer oppakken... zo is het niet alleen een happy trade maar veel belangrijker u trade to win...


Moeilijk:
Het motto moet wel zijn:

BETTER MISSED MONEY THAN LOSED MONEY.....

immers u bent hier te gast op het forum... TRADE TO WIN.....
 
Last edited:
ik heb besloten genoegen te nemen bij AEX stand 429,50..
op dit moment kan het naar mijn mening alle kanten uit, we stijgen niet lekker door en zitten dus redelijk aan de onderkant van de bandbreedte.

dit zag ik 2 handelsdagen geleden ook en toen doken we op het einde van de dag.
nu...ik weet het gewoon niet..ik blijf dus maar even langs de lijn.

happy trading
 
Geachte Clown,

Nieuwe spulletjes binnen en een schermpje !! Geweldig !! Kan ik eindelijk eens in normaal formaat uw charts bekijken en nog duidelijk ook. Het een en ander ook beter te volgen. De rode lijnen bijvoorbeeld.
Maar goed, dit even terzijde.
Ik weet dat u zeer kritisch bent en u bent toch uitgekomen bij Eris en Amibroker. Voordat ik mij nu in een of ander avontuur stort, de vraag: Nog steeds alles naar genoegen en tevredenheid ?? U schreef dat u een en ander heeft moeten sleutelen aan Ami t.b.v. de Ganns. Klopt dat ?
Ook nog even de index. We zijn lekker op weg richting 450. Ook de Dow (nog niet gesloten) laat een pracht groene candle achter. Gezien de huidige RSI dag stand, zoals u ook al in uw chart aangaf op 68 en een beetje, is het te verwachten dat we even terug gaan tot 1x1 lijn? Op, pak hem beet, 28/28,50?
Of moet ik uit uw charts iets anders lezen?

mvg

KvKd
 
Geachte Clown,

Geloof dat ik een beetje voorbarig was met mijn conclusie hierboven. Gezien de euforie de de states overvielen,eerst nog fors up en dan bij een extreme RSI weer down? Of gewoon de markt zijn ding laten doen en zien wat er gebeurd. Lijkt wijzer.

suc6 en Mvg

Kvkd
 
Beste Cold or Warm,

Nog geen aankoop gedaan nog eris nog amibroker.....

Eris,
heeft een aantal bugs en een (wederom) belgen probleem,... ze maken forest bergen wijs dat ticks voor beurs (7.00u van de euronext en om 12,oou ????!!!!! van de NYSE) door de beurs worden gestuurd want alles komt van de beurs laat men zich wijsmaken... alleen Clown niet hij blijft zeggen dat het een bug is...... de eod data heeft voor (even uit het hoofd) geen openings data...??!!!! hier begrijpt Clown geen jota van... maar goed ze bieden officieel slechts 10 jaar historie aan ... (EOD data is op internet gratis te verkrijgen en werkt heel erg goed met amibroker)

dan bieden ze in reklame uitingen Tick data aan... helaas dit is misleiding doen ze dus niet... slechts minuut bar data of een afgeleide daarvan een tick per minuut.... dit is in Nederland zelfs strafbaar.....

Amibroker,
het is een leuk pakketje voor weinig en doet alles wat Adrie W niet goed voor ons vindt (zegt ie letterlijk u begrijpt ik was al klaar met deze AW maar nu....) Maar goed ik heb een lijst met puntjes en nog eentje in mijn hoofd die nog in een document moet en dan hopla naar die amibroker gasten...

Voor een Gann beginner is het pakketje ongeschikt.... om datgene te doen wat u op de bijlagen ziet is verregaande Gann kennis noodzakelijk en zelfs een stukje meer omdat Gann niet alles heeft neergeschreven.. u moet dus zelf op ontdekkingsreis...... er is een alternatieve manier om met waaiers te kunnen werken ook in amibroker maar die is aanzienlijk minder sterk meer lagging minder leading.... loopt achter de trend aan ipv trend indicator....

U heeft gelijk Clown verwacht veel maar eigenlijk toch niet minder dan hetgeen men aanbiedt...!!!! en daar blijken dus hiaten in te zitten...

RSI is idd in het OB gebied aangekomen de PR berekening van gisteren 438,90 zal dus vermoed ik eerder in een drie of vijf golf gaan..... viertje vandaag? maandag.... let op dinsdag is WS dicht...

Groet.
 
Vrijdag 30 juni 2006.

Het ging wel even hard gisteren en ook WS ging nog even door na het slot in Europa.... we krijgen dus opwaartse druk..... maar let op de indicatoren op uurbasis zitten al in het OB gebied en natuurlijk kan het hoger doch er wordt wel even een afkoeling aangekondigd.....
Mooi is het beeld op de dag grafiek waarbij de opening van de AEX waarschijnlijk boven de middellijn brengt van de stijgende waaier... voor een TA-er is het pas echt spannend om te zien hoe het daarna verder gaat.... vanuit Elliott wave mag na deze golf 3 een vier verwacht worden..... we gaan het vandaag weer beleven...

Groet en remember TRADE TO WIN.


I.
Het zal u niet verbazen dat Clown nooit ik herhaal nooit kon bevroeden dat de berekende Positive Reversal in de uur grafiek zich zo snel zou gaan afwikkelen... we zijn daar nu mee bezig.... en u snapt dat Clown nu aan het speuren is naar de inverse zijnde een Negative Reversal... hij heeft er eentje op de korrel ..... maar eerst even de eerste afwerken het is nog net niet helemaal gedaan.

II. bij grafiek 3

Wat het belang van iets, of een lijntje, is valt slechts te beoordelen aan de hand van de feitelijke gebeurtenissen al zijn er uiteraard wel verschillende gradaties in de "belangen". Laat ik de grafiek maar voor zichzelf spreken... u weet immers het is meer dan 1000 woorden....

III. bij grafiek 4

Er was wat onrust in het kippenhok van de KK doordat Clown een nog openstaande rekening aan het vereffenen was door iemand met een totaal verkeerde voorstelling van de edele TA fijntjes te drogen te hangen. Het liet zich weer fijn kennen en daarmee basta. Hier mag u de signalen verwachten die winnig trades opleveren en die signalen zijn er dus nog niet. Bijgevoegde grafiekje mag u de gewenste duidelijkheid verschaffen en ik meen in een van de antwoorden aan de heer cold or warm staan de signalen waar we naar op zoek zijn....

Groet en Fijn weekeinde.
 

Attachments

  • AEXdag.jpg
    AEXdag.jpg
    334.7 KB · Views: 318
  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    397.4 KB · Views: 314
  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    419.9 KB · Views: 342
  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    406.8 KB · Views: 331
Last edited:
met die golf 4 kan ik leven :)
lijkt me ook wel aannemelijk hoewel ik niet veel retracement verwacht (vandaag sluiten tweede kwartaal)

ik had gisteren iets minder dicht op de markt moeten zitten en long moeten blijven tot deze ochten om dat weer short te gaan..we zullen het zien en ...

trade 2 win.. (zeer goed motto toch eigelijk he)
 
Geachte Clown,

In het verleden heb ik al eens ervaring opgedaan met Eris. Twee jaar gebruikt. Samen met [en ik durf het bijna niet te vermelden] real time Hermes. En, u voelt hem al, net als uzelf, met wisselende en uiteindelijk slechte resultaten met handel op FTI en ook de pijp aan maarten gegeven.
En nu steek ik de hand in eigen boezem, ik wist er ook nog onvoldoende van af en eigen schuld, dikke bult. Had ik maar een goed boek moeten lezen.
Vond wel dat Eris best wel erg betrouwbaar was en inderdaad ook gebonden zijn aan hetgeen zij aangeleverd krijgen. Uitval van data door euronext kwam toen ook al voor. Alleen die vroege ticks waren niet zo prettig en vooral bedoeld, heb ik begrepen, om de computer "wakker" te maken. Gezien de toenmalige windows versies, kon ik dat wel begrijpen. Nu is het wel veel beter.
Dat men niet elke tick opslaat is jammer, maar data op de minuut moet toch ook kunnen?
Als ik zie wat er heden ten dage te krijgen is dan is het wel stukken beter al. En waar vind je het beter? Perfect zal wel nooit. Geen enkele bank in ieder geval, levert een DDE. Zijn ze veel te bang voor. Zelf was ik al in overleg met Alex en men schijnt er mee bezig te zijn.
Wat Ami betreft, teleurstellend dat u ingrepen hebt moeten doen om dat op de charts te tonen wat wij nu zien. Dat valt me tegen. Eigenlijk ook niet goed dan. Dat vind ik wel heel jammer.
Door het "gedoe" met GJ die mij veel geleerd heeft over RSI, dacht ik aan het volgende.
Geert Jan heeft ooit eens gezegd, en doet dat nog eigenlijk, dat hij de instellingen van de RSI van AW best wel goed vond. Dat is dus bruikbaar. Samen met ERIS heb ik dat deel te pakken.
Met Alex pro kan ik dan de Fibo hebben. Met die jongens ook al gebeld of zij een mogelijkheid zien om de Gann erin te brengen. Ga ik straks weer bellen.
Al met al wordt het wel een dure operatie, Eris en pro maar TINA of heeft u een beter idee.
Alternatief is uitsluitend met pro werken en gebruik maken van wat zij bieden op gebied van RSI en Fibo's
Denk dat ik daar ook wel ergens mee kom en dan verder zoeken naar andere programmatuur want, zoals u al schreef, alles is dan lagging.
Misschien via de HCC beleggen groep nog verder zoeken. Die zijn er ook wel lekker me bezig.

Per saldo, ik weet het nog niet maar wel lekker bezig. Net als de index die, volgens verwachting, lekker fors is geopend en nu inderdaad "een tikkie terug" doet met een mooi beeld in de RSI.

mvg

KvKd
 
Beste Cold or Warm,

Ben bang dat Alex hetzefde euvel heeft daar waar het Gann betreft... zie de grafiekjes van Onno in het verleden .. en zijn worsteling het voor elkaar te krijgen.... persoonlijk denk ik dat u met Amibroker als TA pakket het beste uit bent... een vriend van mij gebruikt ook Hermes RT en is wild positief over wat er allemaal kan met amibroker... enne u kunt gratis en voor niets een proef versie downloaden en gebruiken... alleen als u deze versie afsluit bent u uw instellingen en data kwijt het is overigens snel allemaal weer terug te zetten hoor.... en voor test is het okay.... sterker nog u ziet dat ik er mee werk in de bijgevoegde grafiekjes....

De Gann mogelijkheden zult u waarschijnlijk in geen enkel pakket aantreffen en Clown zit nu eigenlijk ook meer op een ander spoor..... vrees zelfs dat "voorgebakken" Gann een individuele uitleg van Gann zijn werk is,,, natuurlijk heeft Clown dat zelf ook gedaan en werkt hij met zijn uitleg..... maar zeg nu zelf het levert voorlopig mooie winst trades op ... overigens ben ik er nog niet ... work in progress......

Als het u om de kosten te doen is dan moet u beslist naar Interactive Brokers kijken.... laagste tarieven... enne interface met Amibroker.... dus alles in een alleen geen gap-filling... maar dat kunt u weer elders betrekken als men tenminste dat levert wat men zegt te doen....

Persoonlijk hecht ik erg veel waarde aan alles zoveel mogelijk op mijn eigen computers te hebben draaien... vandaar dat ik een pakket de voorkeur geef boven service als Alex of Chartnet....


Groet ik ga nu even wat anders doen...

PS:
Nog niet uitgebreid naar gekeken maar er zijn meer pakketjes bv AnalyzerXL.

PPS:

vwb het handelen mbv Hermes en de giga verliezen deel ik uw mening niet..... de wijze waarop AW het pakket aanbiedt laat geen enkele twijfel... een jurist zou zeggen dat hier sprake is van een Wanprestatie en een aansprakelijkheids kwestie opstarten.... ben (nog) niet zover maar ga zeker eens bezien of ik mijn "huizen" terug kan vorderen bij AW.....
 
Terug test gele uitbraak lijn.

Goedemorgen Heer Clown,

Hoeveel waarde is er toe te kennen aan de gele lijn welke zich rond 436 bevind?
Of heeft de witte middel lijn welke zich rond 432 bevind in grafiek 2 hogere waarde/
U zeer gewaarde collega Geert Jan Nikken opteerd voor een terug test 432,welke mij op zich ook logischer lijkt.

Dank en Groet
 
manubiae said:
Heren/Dames,Ook maar verhuisd van KK naar t2w, volg het een en ander vanaf de zijlijn, heb als "proffesional" (wat een rotwoord) te maken met, naar mijn mening, zware compliance regels................ waardoor ik op IEX slechts een "lezer" was, zal proberen mijn ideeen met u allen te delen....................... complimenten voor de Clown !!!


Geachte heer Manubiae,

Eerlijkheidshalve moet ik u bekennen dat ik uw bovenstaande bericht bijzonder prikkelend vindt en eigenlijk met spanning uitkijk naar uw toegezegde bijdrage cq deling van uw ideeen.

Overigens ben ik mij er ter degen van bewust dat de AFM de arm strekt en ook zelf daar niet aan kan ontkomen edoch ter lering en vermaak beroep ik mij ten alle tijden op de vrijheid van meningsuiting.... welke een verankering in de grondwet heeft en derhalve voorgaat op alle andere machts spelletjes van een individu...

Met vriendelijke groet,
Een Clown.
 
Waarde Clown,

Derde grafiek geeft gele stippel [437,14]. Volgende gele stop omhoog op ?? En dan, mochten we door de gele gaan naar beneden, ook gezien de RSI, tot waar dan? De groene 2x1 heet die geloof ik of toch door naar de witte 1x1.
Of zelfs nog naar of richting op van de gele op ong 424, met als tussenstop de rode [die ik EINDELIJK !! goed kan zien] Een en ander uiteraard met een strenge blik naar de RSI en de Poweeerrrrrr rules.

mvg

KvKd
 
AnalyzerXL

The Dutch Clown said:
Beste Cold or Warm,

PS:
Nog niet uitgebreid naar gekeken maar er zijn meer pakketjes bv AnalyzerXL.

PPS:

vwb het handelen mbv Hermes en de giga verliezen deel ik uw mening niet..... de wijze waarop AW het pakket aanbiedt laat geen enkele twijfel... een jurist zou zeggen dat hier sprake is van een Wanprestatie en een aansprakelijkheids kwestie opstarten.... ben (nog) niet zover maar ga zeker eens bezien of ik mijn "huizen" terug kan vorderen bij AW.....

Beste Clown,
Ik gebruik al wat langer analyzer XL. Ik vind dat er weinig zelf aan te sleutelen is. Met enige oefening kun je wel vlot squaren. Ik ben iets meer gecharmeerd van Wallstreet Analyzer, daar is meer aan in te stellen, maar juist weer geen Gann. Zo blijven we lekker bezig.
Verder is mijn vaste pakket Wall Street Pro, als oerbasis zullen we maar zeggen.
Groet
Pacito
 
Beste Cold or Warm,

Voor u een "uitgezoomde" grafiek...opdat u zich kunt orienteren... zoals vanmorgen geschetst aan GJN (zie zijn draadje) .... kijk ik naar een scenario waarin we zijwaarts omhoog bewegen.... langs de 3 x 1 (is tweede onder de witte middellijn) gele stippellijn.... dan moet u weer terug naar de vorige detail grafiek en dan ziet u dat deze gele stip 3 x 1 lijn een groene 1 x 2 lijn kruist zo rond 17,00u vanmiddag... dit zou een trigger naar de witte 1 x 1 lijn kunnen zijn.......

Dit geheel past dan weer in het RSI beeld en Elliott wave golf voorkeurs scenario....

Overigens moet ik nog eens de boeken in want mijn watertjes gevoel zegt dat de door amibroker aangeleverde n x n indeling niet des Gann's is....

Het geheel is een scenario van verschillende technieken waar nog niet op te handelen is... feitelijke handels signalen mag u zelf afleiden daar waar ze zich voordoen....

Groet enne Trade to Win.

EDIT:
Verhip beste cold or warm daar valt mijn oog nu pas op... zo ziet u maar het loont toch om meerdere systemen en data vendors naast elkaar te hebben... al kost het natuurlijk wel een paar centen... er ontstaat natuurlijk bij de huidige voortgang een mogelijke situatie waarbij zich weer een Reversal Island kan vormen.... is er nog niet maar een mogelijkheid ... en als ik dan toch bezig ben moet ik ook nog wijzen op de mogelijkheid dat de AEX de beweging omhoog eerst gaat afronden.... zo nu heeft u zo'n beetje alle smaken ijs beschikbaar smakelijk....
 

Attachments

  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    449.6 KB · Views: 367
Last edited:
Weledele Zeer Geleerde en Gewaardeerde Heer Clown,

Dat's weer een nieuwe voor de KK leuten. WZGGHC :))

Dank voor uw grafiek. Helpt mij veel om de materie te doorgronden. Kreten als 1x1, 2x1 etc worden zichtbaar en helder. U schreef: handelssignalen. Een leek nog op daghandel maar mijn intrepetatie zou zijn. Gisteravond euforie in A'dam en New York. Verwachting, opening fors hoger, ook gezien het gebeuren in Japan. Gisteren gesloten boven de groene 2x1 kijn. Opening 38plus. Verwachting, gezien hoog niveau RSI, een teruggang. Short op opening op 38, stop op gele lijn op 36? Niet erdoor heen dus long op 37 om 11.00 uur wegens hogere bodem RSI (5 min basis Yahoo) en het blijven hangen boven de gele lijn. Tot doorbreken of het tijdstip dat u noemde (17.00 uur) wanneer de groene en gele gaan kruisen en de RSI afkoeld, wat nu al te zien is. Daarna de witte 1x1 opzoeken of indien niet juist gezien, de voortschrijdende inzichten, de gele lijn alsnog als stop wat ik me niet kan voorstellen dat het nodig is want met zo'n lang weekend voor de deur, zal het waarschijnlijk wat tammer worden.
Storend kan zijn de weekoptieafloop maar denk dat het niet zo'n vaart loopt.
De witte 1x1 komt, even doorgedacht in lijn, begin volgende week uit rond de 32 ? Dat zou, de visie van GJ meenemend ook weer een goed moment zijn.

De materie vind ik zo fascinerend dat ik probeerde die Alex zo ver te krijgen om het ook in hun pro te brengen en dan liefst op de juiste manier. Na drie maal bellen alweer bijna de moed verloren maar gelukkig heb ik ook nog een beetje terrier bloed en blijf bij ze zeuren totdat.........

Ik zag op uw grafiek dat bij ongeveer 414 een teken staat van een waaier? U kennende verwacht ik niet dat dat was wat u wilde.

En terwijl ik dit inklop, spuiten we omhoog naar 39,48 nu. Phoeah

Mvg en respect.

KvKd
 
Beste Cold or Warm,

De lijn in de grafiek is een haarlijn van het pakketje en heeft geen functie hier sorry heb het niet gezien wilde geen verwarring stichten.... vergeet die lijn aub.... in mijn laatste post aan u staat nog een aanvulling onder edit.... hier kunnen we weer wat van afstrepen...

Inmiddels is het koersdoel van de Positive Reversal welke eerder is berekend (op 28 juni JAWEL) gehaald...... die kunnen we dus aftrepen.... uiteraard niet de EOD Positive Reversal maar dat kan nog wel een tijdje duren zoals u weet......

We gaan nu op zoek naar omkeer signalen waarvan ik de verschillende opties al heb vermeld.... de "intraday" handel moet u niet zo nauw nemen... het is eerder de bedoeling win trades te realiseren.... en conform Hoog te Verkopen en Laag te Kopen te handelen..... ik wil niet pochen maar ik schaam mij voor de winsten van de afgelopen dagen het was echt schandalig..... mijn adagium "A Trader is as good as his next Trade" helpt me er wel weer doorheen... u kent mijn insteek ik ontwikkel een handels systeem dat overal altijd werkt... since the proof of the pudding is in the eating ... werk ik ermee op de korte termijn want dat stelt mij in staat snel te zien of het werkt en als het niet werkt zijn de verliezen beperkt.... extrapolatie naar de lange termijn levert dan het fenomenale "KVKD" systeem op waar wij het eerder over hadden..... als dat systeem werkt zult u van mij nog slechts af en toe eens een berichtje ontvangen.....

Met alle respect staak uw pogingen er zijn heel weinig mensen die iets van Gann begrijpen en nog minder die er iets mee doen. Een vriend van me heeft contact gehad met een club mensen die additionals ontwikkelt voor amibroker met dezelfde vraag.... u begrijpt men studeert er al een tijdje op maar de retour vragen waren voor mij een open boek.
Vergeet niet eerst eens wat stukken over Gann te lezen het gaat namelijk om zelfwerkzaamheid.... er is niemand (zeker geen broker) die u rijk gaat maken...
Zo 440+ nog even volhouden en we krijgen een dijk van een handels signaal.... en het mooie ervan is dat u die kennis al in huis heeft....

Groet.
 
Top