The Shearin Group Lisa national Bestselling Author, Buff det, før du sender det

codwill05

Newbie
Messages
1
Likes
0
Buff det, før du sender det

Du har sendt forespørgslen breve ud, og du fået lige din første anmodning om en delvis. Tillykke! Når du har stoppet fejrer, og før du sender de første par kapitler, gå over dem med en bøde - tandet kam for at sikre, at de er så ren og sprød som muligt. Du kan ikke få en anden chance for at gøre et godt første indtryk.

Disse er temmelig grundlæggende rettelser, men når du skal sætte dit bedste arbejde foran en agent eller redaktør, det er vigtigt at få grundlæggende ret.

1. Tænk stram. Vær opmærksom på at gentage dig selv. Hvis en sætning får dine point på tværs, ikke bruge to. Det samme gælder for komplet stk.. Som forfattere, nogle gange vi tendens til at få en smule ordrige. Hvis du har allerede sagt noget, kommer gentaget det ved hjælp af forskellige ord ikke til at få dit budskab igennem noget bedre; det vil blot forsinke din historie, og du ønsker ikke at.

2. stærke ord. Sørg for at bruge det ord, der bedst udtrykker hvad du prøver at sige. Hvis det tager nogle sidder og grundede, eller nå for din synonymordbog, så gør det. Jeg har fundet mig selv bruge flere ord når et stærkere ord ville gøre et bedre job.

3. manglende eller ekstra ord. Være opmærksom på manglende eller ekstra ord. Det er normalt de lille fyre (som "en," "og," "" eller "en"), der får udeladt. Når du har levet med en lang nok arbejde, du ved, hvad det er meningen for at sige, og efter at du har læst det ti gazillion gange, dine øjne har en tendens til at springe over tingene. Det samme gælder for ekstra ord. Når jeg revidere et punktum, bliver nogle gange et ord, der burde være blevet slettet med resten af den kasserede kopi efterladt, efterlader mig med en afbryder i en funky-klingende sætning.

4. være klar. Som forfattere antager vi en masse. Når vi får involveret med vores figurer og historier, kan vi falde i fælden, antages det, at vi har allerede forklaret noget. Men i virkeligheden, denne forklaring er kun i vores hoveder-det aldrig gjort det på skærmen. Når du læser dit arbejde for sidste gang før du sender den ud, enten læse det højt, læse hvert ord, eller endnu bedre, have en person med skarpe øjne gå over det for dig. Noget, der kan have gjort perfekt mening at du kan rent faktisk har brug for en afklaring.

5. stavning og tegnsætning. Jeg ved, det er indlysende, men det er så vigtigt at gøre et godt indtryk på en agent eller redaktør. Når det kommer til stavning og tegnsætning, får det rigtige. Hvis ikke du er sikker på, slå det op. En stavefejl eller to kan blive overset, mere end det bare ser sjusket. Og ikke afhænger af stavekontrol. Et brev gik engang ud til vores hele byen undskylde for ulejligheden"" som en arts fair kan forårsage med hensyn til parkering. Det var alle fine og meget rart, undtagen de tillid tilsyneladende til stavekontrol, og "ulejligheden" blev "inkontinens." Det er en stor og pinlige forskel.

Du har arbejdet hårdt på din bog, så giv det den bedste chance for succes. Glem ikke grundlæggende.
 
Top