Clown's Weekly 27.

The Dutch Clown

Established member
Messages
592
Likes
11
Deze week wil ik beginnen met de opmerking dat de overgang naar het Trade to Win Forum na slechts een enkele week mij al uitstekend bevalt want men biedt hier aanzienlijk meer mogelijkheden. Dan hecht ik er ook belang aan een alinea te wijden aan zo u wilt een handleiding van deze wekelijkse bijdragen.

Op het andere forum is bij de aanvang van de Ronde Tafel wekelijkse draadjes expliciet aangegeven dat deze niet bedoeld zijn als concrete adviezen op basis waarvan u kunt handelen, in de zin van koop dit op die en die tijd en waarde en visa versa verkoop. Hierbij is tevens aangegeven dat ik op vragen in die richting ook niet zal reageren, dus staakt u aub de vragensoort als: “en wat gaat de AEX nu doen”, het is namelijk onmogelijk hier een zinnig antwoord op te geven al kan ik mij voorstellen dat er bij sommige volgers een andere suggestie leeft. Helaas zij hebben niet begrepen hoe het werkt in het leven dat niet wezenlijk anders is dan de activiteiten op de beurs. In de beleggingswereld onderscheidt men grofweg twee soorten stromingen: a) de voorspellers en b) de Traders welke ook feitelijk totaal verschillende disciplines zijn en daarnaast bijten ze elkaar ook nog eens. Omdat Clown hele slechte ervaringen heeft met de professionele voorspellers zag hij zich genoodzaakt deze vaardigheden zelf te ontwikkelen en toe te passen in zijn handelssystemen. Hier kan derhalve een bron van potentiële misverstanden ontstaan omdat beiden door elkaar heen kunnen lopen, hetgeen naar ik mij kan voorstellen niet voor een ieder evident is, zodat ik zal proberen hierop te letten. De opening van een weekdraadje bevat zoveel mogelijke condities op basis waarvan de bewegingen van de AEX dienen worden getoetst het is dus geen voorspelling eerder het definiëren van de randvoorwaarden aangevuld met indicaties van bewezen technieken met zogenaamde “reading” capaciteiten. Zoals bij een ieder bekend mag zijn moedig ik geheel in de geest van de grote Trader W.D. Gann zelfwerkzaamheid aan en kunt u alles wat Clown doet zelf nalezen in de al vaak vermelde boeken. Daarnaast is een simpel modern TA pakket echt een pre-requirement als u gaat handelen, bij voorkeur met een on-line koersdatavoorziening.

In de eerste helikopter view Elliott Wave Analyse krijgen we weer te maken met het TripleZigZagC patroon en gezien het koersverloop van de afgelopen week verdwijnt de 3xx waarbij vermeldenswaardig is dat golf Y (nu op 478,44 geplaatst in het voorkeur scenario) als mogelijk koersdoel nog 516,32 heeft terwijl een golf Z (vijfde) koersdoel 637,78 heeft. Vorige week maakte ik reeds melding van de tijd verhouding van golf Y (478,44) tot X (tweede X op 409,56) welke niet echt voldoet (lees totaal niet) aan de veel gevonden waarden dus dan blijft zoiets bij Clown in het achterhoofd hangen. Als ik dan ook nog even een zijsprong mag maken naar het vorige week gepresenteerde koersdoel van de Positive Reversal (514,50 in de EOD grafiek) dan kunt u zich voorstellen dat het bij Clown begint te kriebelen. En als u mij dan ook nog even toestaat u in herinnering te roepen de Squaring techniek van Gann met betrekking tot de tijdsbepaling en de volgende 360º hit op dit gebied zijnde 30 september 2006 dan vallen er weer een aantal puzzelstukjes op de plaats. Niet dat ik aan stemmingmakerij wil doen maar als bovenstaande puzzel zich ook ontwikkelt tot realiteit dan kunnen we nog een aardig stormachtige herfst op de beurs krijgen. U bent erbij en weet dat de voortschrijdende inzichten uiteraard van toepassing blijven.

Voor de volgers afgelopen week was de Positive Reversal op de uurgrafiek afgelopen dinsdag en het berekende koersdoel wat vrijdag al werd gerealiseerd een openbaring, voor mij in ieder geval want het ging veel sneller dan verwacht en zo lust Clown er nog wel een paar. Dus op dit gebied ingefocused liggen er al een paar mogelijkheden klaar om de komende week van te kunnen genieten, lees wel mogelijkheden want op dit forum ( sorry maar ik het hier niet nalaten een kopiërend Belgje op de korrel te nemen al blaast hij zich helemaal zelf op zonder het in de gaten te hebben) doen we aan Trades to Win dus dat wil zeggen goed gedefinieerde en gekwalificeerde entry en exit signalen. Hierbij denk ik voor de komende periode aan twee mogelijkheden zijnde: a) een Negative Reversal en b) een Island Reversal. Mag ik ervan uitgaan dat beiden inmiddels genoegzaam bekend zijn onder u en dat u eventueel de literatuur erop heeft nagelezen. En natuurlijk kan het ook anders verlopen.

Het opwaartse Gann maand kanaal vanaf 217,80 heeft twee mogelijke uitvoeringen waarbij a) deze is al gedurende langere tijd gevolgd hierin is de AEX met 409,56 even uit het kanaal geweest en er direct weer in. De 478,44 in april was de middellijn van het kanaal en het mag duidelijk zijn dat deze lijn nu een stuk hoger ligt. Van belang nu is of de komende verwachte daling de (stijgende) onderkant gaat respecteren. S\W lijnen 400,32 436,87 473,41. b) dit alternatief voldoet ook aan alle criteria doch enkele nuances liggen hier anders. In mei is de middellijn van dit kanaal getest en in juni wederom en uiteindelijk boven deze lijn gesloten. Voor juli is er in deze optie aan de onderkant meer ruimte waarbij een 3xx als mogelijkheid open is doch 380 als extreem wel afvalt. Let wel 380 is natuurlijk mogelijk maar dan veranderen er op het speelveld eerst een aantal criteria die we echt wel ruim voor die tijd oppakken. Het neerwaarts gerichte Gann week kanaal vanaf 478,44 is met 409,56 even onder het kanaal geweest en er direct weer in terwijl het slot vorige week boven de middellijn ligt. S\W lijnen 420,18 (kijk kijk die hebben we twee keer gezien !!! nog eenne keer???)434,51 448,84 463,64. En nu komt ie het neerwaarts gerichte Gann dag kanaal vanaf 478,44 is vrijdag boven het kanaal gesloten met S\W lijnen 422,75 431,84 440,93 450,21. In het opwaartse dag kanaal vanaf 409,56 is de AEX vrijdag net boven de middellijn gesloten en heeft S\W lijnen 427,46 436,60 445,74 455,07. Het opwaarts gerichte uur kanaal vanaf 419,19 volgt de onderkant van het kanaal met S\W lijnen 430,50 435,72 440,94 446,22 en de afgeleide waaier hebben we gevolgd en zullen we maandag weer oppakken.

De astronomische benadering is voor mij in ieder geval dermate waardevol dat ik het niet overboord wil gooien en sterker nog er eerder meer in wil gaan investeren omdat het veelbelovende mogelijkheden kent. Wees gerust het zal een combinatie van verschillende technieken blijven alleen moet u zich realiseren dat ik aan de grenzen van de te besteden tijd zit om het nog te kunnen verantwoorden. Dit stuk wordt al weer te lang dus zal ik voor de eenvoud verwijzen naar de update van vorige week want een aantal van die gegeven Trading Set-up’s zijn nog van toepassing en hier de recentere toevoegen. De nieuwe aspecten met bijbehorende AEX Trading set-up (Rew is reward geoptimaliseerd en Risk is Risk geoptimaliseerd) zijn: 5 juli Mars Neptune opposition. Long Rew OK 01-7 13.29u SV 03-7 13.29u 61,5% (8om5 grootste: win 13,63% verlies 1,75%); Risk OK 14-7 13,29u SV 15-7 13.29u 84,6% (11om2 grootste win: 4,61% verlies 1,28%). Short Rew OV 25-6 13.29u SK 12-7 13.29u 76,9% (10om3 grootste: win 19,67% verlies 3,78%); Risk OV 25-6 13.29u SK 08-7 13.29u 84,6% (11om2 grootste: win 13,06% verlies 3,40%)
5 juli Venus Uranus square. Long Rew OK 29-6 07.41u SV 16-7 07.41u 71,4% (30om12 grootste : win 9,29% verlies 6,15%); Risk zelfde. Short Rew OV 14-7 07.41u SK 15-7 07.41 52,4% (22om20 grootste: win 3,61% verlies 3,29%); Risk OV 30-6 7.41u SK 03-7 07.41u 52,4% (22om20 grootste: win 1,70% verlies 5,75%).

Wel wil ik de Retrograde gang van Mercurius herhalen omdat in het verleden al gebleken is dat deze van invloed is op het functioneren van de TA signalen al is dat meer “logie” dan “nomie” en ik daarmee een grens passeer cq oprek. Voor de komende periode (tot eind juli) moeten we dus kort op de bal zitten en er rekening mee houden dat het koersverloop net even iets anders verloopt dat onder “normale” omstandigheden geschied. Voor de volledigheid geef ik u de Trading set-up voor de exacte aspecten van de Mercurius Retrograde cyclus: Eerste serie: Long Rew OK 26-6 20.28u SV 13-7 20.28u 61,39% (83om51 grootste: win 20,56% verlies 28,58%); Risk OK 25-6 20.28u SV 10-7 20.28u 62,7% (84om50 grootste: win 15,53% verlies 21,06%). Short: Rew OV 06-7 20.28u SK 09-7 20.28u 44,8% (60om74 grootste: win 19,23% verlies 7,47%); Risk OV 24-6 20.28u SK 25-6 20.28u 53,0% (71om63 grootste: win 7,90% verlies 5,44%). Tweede serie: Long Rew OK 21-7 01.28u SK 07-8 01-28u 61,9% (83om51 grootste: win 20,56% verlies 28,58%); Risk OK 20-7 01.28u SK 04-8 01.28u 62,7% (84om50 grootste: win 15,53% verlies 21,06%); Short Rew OV 31-7 01.28u SK 03-8 01.28u 44,8% (60om74 grootste: win 19,23% verlies 7,47%); Risk OV 19-7 01.28u SK 20-7 01.28u 53,0% (71om63 grootste: win 7,90% verlies 5,44%).

Mogelijk dat ik volgende week een keertje ofwel oversla ofwel een kleiner stukje presenteer.

Groet en S6
enne
Trade to Win.

Bijlagen:
Elliott Wave voorkeur scenario 3x
Gann maand grafiek met RSI.
 

Attachments

  • AEXEW300606.jpg
    AEXEW300606.jpg
    423.2 KB · Views: 468
  • AEXEW300606-02.jpg
    AEXEW300606-02.jpg
    432.2 KB · Views: 436
  • AEXEW300606-03.jpg
    AEXEW300606-03.jpg
    429.9 KB · Views: 438
  • AEXGannmaand.jpg
    AEXGannmaand.jpg
    345.8 KB · Views: 473
Last edited:
Geachte heer Clown,

wederom heeft u erg uw best gedaan om alles zeer kundig uiteen te zetten,
Toch heb ik een vraag aan u.
Gann technieken zijn zoals u zelf zegt iets waar je als leek maar beter niet mee kunt werken totdat deze volledig onder de knie zijn.
In uw week bijdrage heeft u het over het volgende;

quote;
En als u mij dan ook nog even toestaat u in herinnering te roepen de Squaring techniek van Gann met betrekking tot de tijdsbepaling en de volgende 360º hit op dit gebied zijnde 30 september 2006 dan vallen er weer een aantal puzzelstukjes op de plaats.
unquote.

Is het mogelijk om een afbeelding te plaatsen van deze square over de AEX? (uiteraard met een deel ervan dus in de toekomst bekeken)

Verder vind ik het ook lastig om de gegeven risk en reward indicators op astrologie te "relaten" aan harde data. (mijn probleem uiteraard, maar het boeit me enorm)

wederom bedankt voor de informatie.

Kasj
 
Beste Kasj,

Het is van belang te weten waar het over gaat en iets volledig onder de knie hebben is niet echt een pre-requirement. Het lezen van de relevante boek uiteraard wel. De Gann squaring techniek is voor een groot deel beschreven en ook hier is de typische Gann benadering van toepassing, dat niet alles beschreven is en de gebruiker zelf op ontdekkingsreis moet. Tja en als u het niet probeert .... het lijkt wel het kip en het ei verhaal....

In een grafiek kan ik een horizontale lijn voor u tekenen op 30 september maar dat kunt u in uw eigen grafiek ook dus dat lijkt me niet bepaald van toegevoegde waarde. Het op de juiste wijze (ja en wat is die eigenlijk) vertalen van Gann squaring in een stuk software ben ik nog niet tegen gekomen.

Het proces van het "relaten" van de astro aan AEX data heb ik vorige week beschreven.

Groet.
 
Heer Clown,

Voorwaar, weer een perfect stukje werk. Ook weer met interesse gelezen.
Deze maandag verloopt tot nu toe als verwacht, euforisch opening, uitputting, kwartierRSI geeft een negatieve divergentie vanaf eigenlijk vrijdag ong. 16.00 uur. Wachten op gann signaal en dan tikkie terug. En aldaar weer nieuwe ronde, nieuwe kansen.

En nu naar IEX. Kijken wat GJ heeft.

mvg

KvKd
 
Geachte heer Clown,

Ik heb veel respect voor uw bijdrage op dit forum. (ook IEX).

Graag zou ik meer willen weten over de door u gebruikte technieken.

Kunt u misschien een totaaloverzicht geven van de door u aanbevolen literatuur?

m.vr.gr.
 
Geachte heer Clown,

Goed om hier uw uitgebreide toelichtingen weer te kunnen volgen. Ik ben inhoudelijk me nog aan het verdiepen in de verschillende technieken, maar ik volg uw bevindingen al een tijd.

Met vriendelijke groet.
 
Geachte Amissa,

Omdat deze vraag al eens vaker langs komt heb ik even wat tijd genomen en een boekenlijst documentje gemaakt dat ik dan kan bijhouden en telkenmale simpel kan oplepelen.

Groet.

Boeken Lijst:

In de onderstaande boeken treft u de basis aan waar Clown zijn informatie gevonden heeft al dient u zich terdege te realiseren dat er niet zoiets is als hapklare brokken. Niemand heeft het volledige overzicht – als dat überhaupt al mogelijk is - en net als u zult ervaren, ben ook ik op toch wel veel gesloten deuren gestuit, al zijn een paar van die deuren met wat centjes wel open te krijgen.

TA introductie en begrip vorming:
Omdat u ergens moet beginnen, er zijn uiteraard ook ander boeken maar u vraagt het mij en hier ben ik zelf mee begonnen.
Martin Pring’s Introduction to Technical Analysis
Martin J. Pring Technician’s guide to Day & Swing Trading.

TA voor gevorderden:
Naast nieuwe inzichten in het gebruik van TA indicatoren gebruikt C. Brown ook Elliott Wave en Gann doch haar “geheim” wil ze geheel in de stijl van W.D. Gann niet prijsgeven.
C. Brown Technical Analysis for the Trading Professional.

Elliott Wave:
Ter introductie volstaat het standaard werk van Prechter en als u iets verder bent dan kunt u of de gehele set boeken van Prechter bestellen of diverse andere werken waarvan het werk van Neely best aardig is.

Frost and Prechter Elliott Wave Principle
Glenn Neely Mastering Elliott Wave

Gann:
Op de site van de nazaten van W.D. Gann treft u verschillende boeken en aanbiedingen aan het is aan u en uw portemonnee dat te bestellen wat u past. Zelf heb ik de aanbieding Complete set of Gann Books. U dient zich overigens te realiseren dat dit geen compleet overzicht is ondanks de suggestie. W.D. Gann heeft heel veel cursussen gegeven en daarin aantekeningen gemaakt en de evolutie van zijn gedachtegoed is daarin terug te vinden. Helaas zult u nergens een compleet overzicht vinden, mocht u zo iets toch aantreffen dan houd ik mij ten zeerste aanbevolen. Verder is er een boekenlijst welke Gann zelf aanbeveelt om te lezen, dit is een beetje over the top maar goed u heeft wel het complete plaatje.

Cyclus Analyse:
Is een ondergeschoven kindje en aan de andere kant treft u het in een aantal van de bovenstaande boeken aan. Door mijn ervaring tot op heden met dit fenomeen volstaat dit, al moet ik u eerlijk bekennen dat ik nog geen goed boek over de materie ben tegengekomen. Uiteraard zitten er overlaps in Elliott Wave, Gann en sommige TA indicatoren.

Astro.
Helaas is dit een lastig verhaal want het onderwerp is controversieel en veel hoon is mijn deel geworden bij introductie en zo is het mij ook vergaan bij de zoektocht ernaar. R.A. Merriman (jawel de amerikaan van Irma) schijnt een autoriteit te zijn op dit gebied al is er ook heel veel kritiek op hem met name meent een groot deel van de criticasters dat hij geen informatie wil delen. Ik heb een boek gekocht van hem maar vind het niet goed om eerlijk te zijn gewoon slecht en eigenlijk een vorm van afzetterij.
 
Geachte heer Clown,

Bedankt voor het door u uitgebreid geleverde overzicht.

Ik zal me in deze materie verder verdiepen.

m.vr.gr.
 
Maandag 3 juli 2006 al weer.

Het is warm vandaag en het wordt nog warmer en vroeger zei men op de beursvloer: vrouwen bloot, handel dood". Nu we ook vrouwen onder de lezers hebben moet ik voorzichtig zijn met dit soort opmerkingen om niet voor sexist te worden uitgemaakt.

Het short advies op het ander forum door een prutsertje werd onderbouwd met de absoluut verkeerde TA signalen. Om nog maar te zwijgen over de absolute signalen uit de elliott wave technieken. Een grof schandaal maar de reactie na de oprechte waarschuwing is zo mogelijk nog grover om nog maar te zwijgen over het gemis aan verantwoordelijkheid ten aanzien van de lezers die op het verkeerde been zijn gezet. Helaas weer een bevestiging van mijn jarenlange ervaring met Belgen zo zijn ze in het zakelijk verkeer iets om rekening mee te houden dan valt er goed aan te verdienen. BASTA.

De AEX vertoont de eerste (haar)scheurtjes op de uurgrafiek en Elliott Wave voorkeur telling geeft een golf 4 zwijwaarts omlaag aan, dus nog niet de veelbesproken daling terugtest af hoe u het ook zou willen noemen. Vergeet niet dat WS morgen dicht is en de volumes daar in de aanloop van dit soort feestdagen cq lange weekeinden traditioneel laag zijn maw een scherpe daling er dan meestal niet in zit. Ook reageert de AEX op een dag dat WS gesloten is niet bepaald negatief en als ik even op de Astro signalen mag wijzen uit post 1 dan is voor mij het plaatje weer compleet.

Bijlage:
Uur Grafiek.

I. bij grafiek 2

Nog maar even het slot in beeld gebracht enne ... ja wat zullen we er eens van zeggen... natuurlijk is het koersverloop niet te voorspellen zelfs door een "arrogante" Clown niet ... heeft ie ook nooit gezegd en zal ie ook nooit doen... wel is het koersverloop op een dusdanige wijze te conditioneren dat er centjes te verdienen zijn... de oplettende lezer weet wanneer en waar.

Fijne avond saam.
 

Attachments

  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    397.7 KB · Views: 434
  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    398.3 KB · Views: 378
Last edited:
Rsi

Geachte Heer Clown,

met nog 4 beurs dagen voor mijn vakantie naar frankrijk handel ik weinig.
Uit bouw van de vaste porto lijkt mij nu niet aan de orde.
Weinig volume en 33 punten up vanaf de 410.
Wat mij boeit is de uur RSI,door het zijwaardse verloop is hij onder de stijgende trendlijn gezakt.
Als leek in deze materie een vraagje aan u,is dit de voorbode voor een correctie/
En u boekenlijst heeft u nog adressen waar te verkrijgen?

Groet Ben
 
Beste Bernard die het met bloemen heeft gezegd,

Laat me u en uw meiden (naar ik aanneem gaan ze mee) een hele fijne vakantie wensen in La douce France... geniet met volle teugen van hetgeen het land te bieden heeft en snuif wat op van de couleur locale....

Als u voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten zijn er verschillende sites die aanbiedingen hebben. Het laatste boek (C. Brown) heb ik gewoon bij Bol punt com en u vindt het wel besteld... het duurde even want ze hadden geen voorraad. Ik meen dat of Pacito of lvdlow een site adres had met een afbraak prijs voor het blauwe boekje van Prechter.... Maar begint u gewoon met een introductie van de TA voor algemene begrips vorming en u bent snel aangesloten... ik meen zelfs dat ik die Pring boeken bij Tosti besteld heb maar dat is al weer een paar jaar geleden.

De RSI (uur) is idd Overbought maar het is geen signaal om direct in te stappen (u heeft vrijdag het prutsertje erop zien glijden, sorry ik kan het gewoon niet laten het was echt kicke vrijdag en uiteraard vandaag en dan morgen nog en eventueel woensdag een staartje)... wel om voorzichtig te zijn met longs al kan het best morgen en overmorgen nog "uittoppen". We zijn op zoek naar een van de signalen welke ik al eerder beschreef liefst NR want dan hebben we iets moois in handen... maar je kunt niet alles hebben.... we nemen dat wat we krijgen.

Als u de grafiek na slot bekijkt dan ziet u dat de AEX de gehele dag met die gele stippellijn heeft gestoeid en er boven is gesloten... WS gaat echt geen gekke (min) dingen doen en is morgen dicht... de AEX doet dan meestal weinig tot wat +..

In elliott wave termen een golf 4 en 5.... daarna krijgen we weer wat beweging om op te handelen... en verdraaid u kunt het ook in die astro overdaad terug vinden... morgen is het nog net even warmer dus het past allemaal perfect... rustig aan dan breekt het lijntje niet.

Fijne avond.
 
Is dit de grote verhuizing van iex naar T2W? Straks krijgen we hier nog meer Nederlandse posts dan Engelse posts. brrr.

handelse allemaal.

gr BearishBull
 
Geachte Heer Clown,

Ook tot mijn verbazing bleven we, zelfs na het doorbreken van de twee relevante lijnen en ondanks een lekker hoge RSI, plakken aan de bovenlijn. De candle van 11/12 uur gaf eigenlijk al de indicatie. Nogmaals die van 15/16 uur. Samen met het hoogblijven van RSi, niet door de 70.
Yahoo dag grafiek RSI 14, gaf rond 12.30 een dip in de RSI.
De Williams&R indicator gaf ook rond 12.30 een waarde die extreem was. Ook Yahoo.
Kwartierbasis RSI bleef "plakken" rond de 60 lijn.
Gaan we nu de 2x1 (?)geel blijven volgen, of zelfs de 2x1 groen aantikken tot het GJ punt 448 ?
Zolang de RSI niet een neerwaartse doorbraak maakt, lijkt dit mij het veiligst.
Ook op dagbasis [Hermes] is de indicator opwaarts gebroken door de lijn over de laatste toppen vanaf maart 06.
Die kan verder naar de OB lijn.

Per saldo, 12.30 was eigenlijk het punt om, voortschrijdende inzichten, visie te herzien bij het niet hard doorbreken van de 2x1 groen.

Maar ja, helaas, was ff wat anders doen met dit mooie weer en geen positie. Afwachten tot volgende kans.

mvg

KvKd

Zo, en nu nog ff naar IEX. Zal me benieuwen. Trouwens, de techniek van GJ werkt toch ook wel lekker.
 
Beste Heer Clown

Dank voor u reactie.
Zonder mijn meiden ga ik amper de deur uit,dus ook de meiden tellen de nachten af naar de vertrek dag.
De dubbeltjes laat ik altijd op de Toonbank achter voor de winkel bediende.
Dat we Geert Jan zijn visie moeten koesteren is mij bekend.
Alleen de visie van Geert Jan is meestal wat minder van toepassing voor de traders onder ons.
Vandaag was tussen regels van Geert Jan te lezen eerst wat lager maar 446 vergeet hij niet.
Dat wat lager ziet de massa dan als 432/436en dat is andere koek als 443,5.
Het lijkt er meer op eerst 446 en dan wat lager.

Dank en Respect Ben de bloemen man
 
4 juli 2006 een hittegolf aanstaande

Oeps het is blijkbaar zo dat ik iedere dag de in amibroker geplaatste "study's" moet controleren.... of dat in de uiteindelijke versie ook zo is... daar moet ik eigenlijk even niet aan denken.... maar goed eerst maar eens een werkbaar schema-tje maken opdat de geplaatste zaken niet weer "verschuiven".... miste zomaar een short trade vanmorgen... maar kon toch even niets doen want de mannetjes kwamen de ramen aan de oost zijde van het huis opmeten voor het plaatsen van sun-screens....

Bijgevoegd in grafiek 1 de gecontroleerde en aan de actualiteit aangepaste uur grafiek... zijn er een aantal details net even anders en de vragen welke ik gisteren had tav het koersverloop op Gann gebied vinden hierin het antwoord.

II. bij grafiek 2

Nu alles weer gerepareerd is (zat gisteren al te kijken met een oog zo van hier zit effe iets nie lekker en zo ziet u maar het gevoel , onderbuik of anders is wel degenlijk een factor, het was dus niet de warmte) kunnen we eens wat verder kijken..... en wat zien we dan... okay even wat rekenen want het pakketje (het is overigens wel gratis en voor niks cold or warm) heeft een 24 uur dagindeling terwijl de AEX er 9 kent per dag.... dan komen we morgen uit zo op de 13.00u.... en dan mag u eens in post 1 kijken in het Astro hoofdstukje.... ja daar met de datum van morgen en de tijd .... ja dat geloof je toch nie... ... het zal toch nie wahr wese...
 

Attachments

  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    432.4 KB · Views: 346
  • AEXuur.jpg
    AEXuur.jpg
    400 KB · Views: 327
Last edited:
Beste Clown,

In een groen, groen graslandje doen de sproeiers hun werk :) Af en toe er even onderdoor om af te koelen?

Vond ergens de waarden van graden die Gann zou gebruiken.
Deze dus: Gann fans is een samenspel van 9 lijnen, die vertrekken vanuit een koersbodem over een bepaalde periode.De 1ste lijn heeft een hoek van 45° naar boven toe en wordt als een goede steunlijn beschouwd.Andere lijnen worden getekend op 7.5°, 15°, 18.75°, 26.25°, 63.75°, 71,25°, 75° en 82.5°.

Echter, als ik de gradendriehoek van mijn zoon op de gafiek van u leg, klopt het voor geen meter.
Weet u de exacte graden? En wilt u mij dat vertellen :)

Waarom de vraag? in Alex pro kun je een heleboel zgn speedlijnen trekken, in graden. Dat zou toch in te plakken moeten zijn daar. Dat wil ik in ieder geval eens proberen.

mvg

KvKd
 
Geachte Clown,

Uw geupdate grafiek is inderdaad een totaal andere. Het is toch wel erg dat je geen enkel program meer kan vertrouwen en elke keer moet bijsturen, met alle gevolgen [gemiste trade] van dien.
Het aantikken van de groene 2x1 lijn, had in samenspel met de hoge RSI op 5 min net na opening een mooie geweest. 442,50 om 09.30 uur, bodem gezet, paar punt binnen.

mvg

KvKd
 
Beste cold or warm,

Dat is de theorie helaas is de praktijk anders en niet te vangen zoals de gradenhoek van uw zoon al aantoonde.... zelf heb ik onlangs twee nieuwe gekocht het jeugdsentiment is blijkbaar te goed opgeborgen.... u begrijpt ik ben ook op zoek gegaan naar graden... doch heb ze niet kunnen vinden, in structuur dan..... aan de andere kant als het zo makkelijk was dan is er geen droog brood te verdienen .... van Alex pro bent u blijkbaar niet af te brengen...

De bedoeling van Gann zijn werk is zelfwerkzaamheid... hier heeft u een paar beschrijvingen van Gann:

"
W.D. Gann believed that the masses were generally lazy and therefore not prepared to put in the effort required to work out his systems. Although he knew that there would be great rewards for those who invested the time and energy into studying his methods he wanted only the dedicated few to reap the benefits of his knowledge.
"
"
He is quoted as saying he ‘would not reveal his secrets at any price. It takes time to learn anything and most people are not worthy of the knowledge’. So much was his distrust he applied the same misgivings to his son.
"
"
W.D. Gann was a millionaire, 50 times a millionaire actually, he had enough money to uphold his lifestyle until his death but he continued to trade the markets, speculate on the Cuban lottery or gamble on the horses. He didn’t do it for the money; he had a thirst for knowledge and wanted to know why and how systems, numbers, cycles etc. worked.
"

Groet.
 
Geachte Clown,

Het is u bekend dat ik [nog] niet de beschikking heb over de Gann lijnen maar de koers ontwikkeling nu ziende denk ik dat we de daylow tot nu toe hebben op 441,64 en dat kon wel eens overenkomen met de gele 2x1.

Benieuwd naar uw update.

En nu, om het warme weer te vieren, de wegen maar weer onveilig maken met "loud pipes"

tot nader

KvKd
 
Top